Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen Heroïne maar wat dan wel....?

Geen Heroïne maar wat dan wel....?

37 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mhoi, lang, lang geleden heb ik ooit eens heroïne gebruikt. Maar dat viel me zwaar tegen, na het roken ervan kotsmisselijk de rest van de dag. Vermits ik redelijk ingeburgerd ben in de zorgsector, vroeg ik mij af of er een relax alternatief is zonder al te veel risico.
Mijn beste ervaring met opiaten tot nu toe was met een hoeststillend middel met morfine in.
Die kleine witte pilletjes namen je mee in een zalige roes waardoor je een gevoel kreeg van "niets moet nog". Spijtig genoeg heb ik de naam toen niet onthouden en ben ik sindsdien ook niks dergelijks meer tegengekomen.
Wel nog opiaten oa: codeïne (generisch EG) , buprenorfine (Subutex & Temgesic), tilidine (Valtran), tramadol (Contramal ed...) maar van deze experimenten heb ik weinig goeie ervaringen overgehouden.
Zelf dacht ik aan MS Contin of iets dergelijk.
Iemand ervaring mee of iemand tips voor een apotheek opioïde alternatief?
Alles lukt wel om aan te geraken behalve het meest voor de hand liggende Methadone, dus die valt af.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het Oude Testament en amfetamine.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sex
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het Oude Testament en amfetamine.
Klik om te vergroten...

Ja die combi heb ik gedaan, sindsdien ligt mijn geloof samen met de tweedelige handleiding die erbij hoorde in de vuilbak.

gewoon Morphine?

kan je ook als pijnstiller krijgen ..

anders

Morfinomimeticum
Klik om te vergroten...

1Waarom "morphine" op zijn engels? Of ben ik mis? Groene boekje iemand?
2Ja dacht in eerste instantie ook al aan een morfinepreparaat,Morfinomimeticum is bij mijn weten een verzamelnaam... enig idee van een merknaam? Of is dit altijd op magistraal voorschrift?

Sex
Klik om te vergroten...

Nah wss doe ik het verkeerd maar er zijn betere dingen dan sex... De verhouding van inspanning ten opzichte van roesmoment is ook niet erg in balans.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hahaha, er bestaan idd betere dingen dan sex.
Sex word veelste zwaar tegen aangekeken.
Werkelijk is het zo, wanneer je geen sex hebt; je het heel erg mist.
Als je dan in die natte prut loop te roeren, dan heb je zoiets van; mwa, zoveel stelt het ook weer niet voor. Het totaal plaatje van een relatie, is veel meer waard :hearteyes:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
verzamel naam

Fentanyl
Temgesic SL
Subutex


?
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#7
verzamel naam

Fentanyl
Temgesic SL
Subutex


?
Klik om te vergroten...


Is dat nu een antwoord of gaan we pictionary spelen? Subutex is de merknaam - buprenorfine is de werkzame stof. Narcotische analgetica is in dit geval de verzamelnaam.

Wiki:

Het begrip morfinomimeticum duidt op producten die hun oorsprong vinden in ruwe opium, het gedroogde melksap van de papaver (Papaver somniferum). Een alcoholisch extract van opium was laudanum. De bedwelmende en pijnstillende werking van opium is reeds lang bekend, en men heeft de werkzame bestandelen weten te isoleren (zoals morfine) en vervolgens te modificeren om de bijwerkingen te reduceren In tegenstelling tot een andere grote groep pijnstillers.Dus verzamelnaam.
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#8
OH haah ik doelde op Merk namen ! :P
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
En Subutex is gelijk aan Temgesic SL. Het is alleen dan tien keer - of veertig keer zo sterk. te weten: 1 Temgesic is 0.216mg. Buprenorfinehydrochloride. Kijk maar goed naar de breeklijn op de tabletjes; beiden hebben het welbekende zwaardsymbool
zoals hier op een Suboxone-tabet te zien is. Het moeder-bedrijf is Reckitt Benckiser, inderdaad, die produceren ook:


Indien je de Temgesic goed lang onder de tong laat smelten, dan bedoel ik écht lang hé, zo minimaal vijf tot tien minuten (het is dan inmiddels totaal opgelost) moet het naar behoren functioneren. Slik er een Valiumpje of Oxa'tje bij. Dit werkt bij mij bijna hetzelfde als de bruin, voor het "slapen gaan'' en bij het "wakker worden". Ik zit dan heerlijk weg dommelen en voel me totaal relaxed. Maar dat is pas gekomen nadat ik onder de vier mg. per dag zit én het slechts één maal per dag inneem.

Begrijp ik je goed dat Methadon eventueel een optie zou zijn, índien binnen handbereik?? Zo ja, man, dat had ik niet van jou verwacht. Juist niet van JOU. Maar waarschijnlijk lees ik niet meer zo scherp; heb mijn dagelijkse dosis er inmiddels goed inzitten :wink:

By the way; Buprenorfine is bij een gelijkwaardige dosering even krachtig / keachtiger dan Morfine!

Lees bijvoorbeeld hier:

05.01 Farmacodynamische eigenschappen

Groet,
De Eend
c
chaseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn beste ervaring met opiaten tot nu toe was met een hoeststillend middel met morfine in.
Die kleine witte pilletjes namen je mee in een zalige roes waardoor je een gevoel kreeg van "niets moet nog". Spijtig genoeg heb ik de naam toen niet onthouden en ben ik sindsdien ook niks dergelijks meer tegengekomen.
Klik om te vergroten...
acedicon is wat jij bedoeld. Ik heb het ook wel is legitiem voorgeschreven gehad (voor 'n bronchitis). De bijwerkingen zijn inderdaad subliem! Een echt geulkzalig euforisch gevoel.

effe wat achtergrondinfo over dit geneesmiddel. België is 1 van (zoniet het laaste) land in Europa waar acedicon nog voorgeschreven/op recept gezet wordt. Dit middel is begin van de eeuw uitgevonden in duitsland, in andere europese landen is dit geneesmiddel al vervangen door andere spierverslappers (meestal benzo) om ernstige kriebelhoest tegen te gaan. 5mg en ELKE hoest stop. Ik denk niet dat dit medicijn nog lang op de markt te vinden gaat zijn, mede omdat er een afgeleide van morfine inzit.
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#11
^^^^


Oooh baby, dat waren ze idd.
Nu dat ik de naam geschreven zie valt het me weer binnen.

En jawel ze zijn nog steeds verkrijgbaar.
Vegeet de methadone en codeïne maar... ik ga voor zo een paar doosjes.

Acedicone (Boehringer Ingelheim)

[thebaconhydrochloride]
compr. (deelb.)
20 x 5 mg € 5,45
Posol. tot 3 x p.d. 2,5 à 5 mg
(verdovingsmiddel)

Gewoon op voorschrift (Rx) niet magistraal en toestanden. Ik voel een hoestbui opkomen denk ik. kuch.

@speeseend

Waarom juist van mij niet? Wat weet je nu eigenlijk echt van mij? Vind het een vreemde opmerking juist omdat ie van JOU komt. Zoveel leden zijn er niet die zich zoveel mogelijk beperken tot informatieve en aan de realiteit getoetste postcounts.
Schat je me niet te hoog in?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik moet erkennen dat ik, zoals geschreven, niet in totaal heldere toestand verkeerde :wink: Je hebt je bericht aangepast, zodoende kan ik er ook geen direct, volledige geheugensteun uit halen.

Juist iemand zoals jij, een goed geïnformeerd persoon, zie ik niet zo gauw naar de Methadon grijpen. Maarrrr, ik dacht dat toch even uit je tekst te halen, indien je het dan binnen handbereik zou hebben.

Excuses Raaf, ik ken U zeker niet goed, enkel wat ik zo nu en dan lees / zie.

En dan nog even dit:

Raaf zei:
Zoveel leden zijn er niet die zich zoveel mogelijk beperken tot informatieve en aan de realiteit getoetste postcounts.
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je hier nu exact mee? Jezelf... en dan? ^

Raaf zei:
Schat je me niet te hoog in?
Klik om te vergroten...

Sorry, ik ben je echt kwijt hier! ^

Feit blijft dat de Eend de Raaf hoog heeft zitten :wink: Groet,

Eend
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#13
^^^^

K, nee Eend ik had het wel degelijk over jou. Ik kan me best vinden in je standpunten (niet allemaal maar toch).Je verstrekt informatie (die correct is bovendien) zonder belerend over te komen, maar niet zelden met een cynische ondertoon.
Vooral dat laatste spreekt me erg aan...
Het ongeloof over de misverstanden die er heersen onder de vooral jongere DF leden is met de tijd alleen maar gegroeid.
Het is dankzij oa de vogels, fnea's, Lyser, elles,dereanged, de weerman, en nog zoveel meer van jullie gespuis... :) dat er hier nog iets valt te veranderen aan de mythes die er leven.
en plaatsen genoeg met juiste en voldoende info over D, maar weinig waar dat er ook eerlijk en juist geantwoord word op alsmaar dezelfde vragen.... als Eerste keer ....kies maar iets.
of Waar vind ik ....roep maar iets.
Om over het aantal leden dat geen toegang heeft tot de forumzoekfunctie of "google wat is dat?" nog maar te zwijgen.

Back on track: Acedicone is idd een probleem geworden. In plaats daarvan heb ik:
Paracodine (Pharma Logistics),tegen mijn hoest (kuch,kuch) gekregen.
De Pijnstillende werking van codeïne ken ik, maar wat kan ik verwachten van deze hoeststillende versie,is er veel verschil?
Iemand ervaring mee?

[dihydrocodeïnewaterstoftartraat]
compr.
20 x 10 mg
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#14
speeseend zei:
Klik om te vergroten...

haha, preut
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat is preut? Of bedoel je soms 'PRUT'?!

Indien het tweede van toepassing; mee eensch! Suboxone is gewoon PRUT. Door die ...oxone (Naloxone).

Gegroet,

De eend
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#16
k, heb ondertussen het doosje leeg en idd is zoals codeïne hoort te zijn (denk ik).
Niks spectaculair, lichte roes maar eerder moe. En natuurlijk misselijk als je overdrijft.
Dus Ms Contin dan maar. Alhoewel ik geen idee heb van de formularia van zo'n patch.
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#17
gewoon Morphine?

kan je ook als pijnstiller krijgen ..

anders

Morfinomimeticum
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#18
doe mij dan toch gewoon maar een diazepammetje denk ik

valium tien heeft het altijd goed gedaan bij mij .. met een zooi drank erbij kun je er prima op uit, mits je niet teveel slikt natuurlijk anders val je steeds zo weg en met een jointje erbij kun je heerlijk de hele dag soezelen :)

maar toch slik ik het zelf liever niet aangezien er nogal een flinke benzodiazepine allergie in mijn familie heerst en ik dus misschien wel kans heb om nogal snel een benzo allergie op te bouwen.

maar het enige sterker dan blowen wat ik momenteel nog zou doen zou dan toch misschien een valiumpje zijn :) of aan de andere kant een mdma'tje of paddo's ofzo :) :xtc:

:wave:
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#19
^^^^
Wtf?
Een Valium is een benzodiazepine, ik zoek een alternatief opioïde.
Das een wereld van verschil! Als ik aan de V wil hoef ik ze maar van de pallet te pakken. :wink:
De roes die je krijgt van een opiaat is met niks anders vergelijkbaar (tot nu naar mijn ervaring)
zelfs al word je er strontziek van, het heeft ergens iets van warmte en geborgenheid in zich.
Dat heb ik met geen enkele benzo ooit meegemaakt. (nog 5 te gaan en ik heb ze allemaal gedaan volgens de BCFI norm, nee ben er niet fier op, is enkel om aan te tonen dat ik de benzo familie wel gehad heb)
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#20
het was ook niet mn bedoeling om valium aan te prijzen ofzo hoor :)

Dat van die roes moet ik helemaal beamen al ben ikzelf dus niet zo'n hele erge benzohappert.
nu ik erover nadenk ... eigenlijk ook niet van opiaten .. op eentje na dan natuurlijk :wink:

het grappige is dat als je ziek wordt van opiaten dat het meestal ook zo over is en dan voel je je erna weer picobello . Al heb ik ook wel eens gehad dat ik na het roken van een grammetje of 5 goede heroine in een nacht, ik letterlijk de hele volgende ochtend kotsend op mn werk heb doorgebracht. Maar smiddags was het van het ene op het andere moment weer weg :)

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."