Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouwen..adviezen en tips erg welkom

Afbouwen..adviezen en tips erg welkom

42 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
l
loulou81Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Na een tweetal maanden iedere dag bruin gebruikt te hebben, en een beetje in de naieve veronderstelling verkeert te hebben dat ik het wel kon stoppen, kom ik nu tot de conclusie dat het me niet gaat lukken..Mijn opties zijn (volgens mij) 1. cold turkey gaan, maar ik hoop dat ik de kracht heb om dat te redden, vrees dat ik misschien na een paar dagen toch weer ga halen, ik ben alleen dus heb in die zin niemand om op terug te vallen. Niet zielig bedoeld maar meer realistisch. 2. methadon, maar voor 2 maanden gebruik lijkt me dat misschien niet slim, dus ik denk dat afbouwen met de bruin zelf het verstandigste is. Maar wat is dan een redelijke afbouwtermijn? en hoe snel kan ik dat doen? Ik heb nu bedacht om steeds te wachten tot ik ziek ga worden, en dan wat te nemen. En dit dan ook steeds langer vol te houden en steeds wat minder te nemen zeg maar. Is dat een goeie manier denken jullie?Lijkt me alleen dat ik dan miss steeds wat sneller ziek zal worden, en er aan het eind wellicht nog weinig mee opschiet, of is dat niet zo? Graag wat tips en adviezen over de beste aanpak, want ik wil het echt stoppen!!Alvast bedankt!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt allemaal heel bekend in de oren, helaas. De relativering komt met een harde les.

Steeds een beetje minder nemen is mijns inziens niet de meest succesvolle oplossing. Zoals je zelf al aangeeft zal je geest, je lichaam steeds eerder ziek maken.

Helaas heb je geproefd van iets dat niet uit je geest zal verdwijnen qua genotzuchtig gevoel.

Hulp zoeken zodat je er niet alleen voorstaat, dat lijkt mij de beste optie. Dan kan je samen met een deskundige bepalen hoe je van de Hero af kan komen en blijven.

succes!
l
loulou81Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie speeseend. Ja, het liefst zou ik het zelf op zien te lossen, het is tenslotte pas 2maandjes aan de gang, en ik ben bang dat er met hulpverlening veel meer toestanden bij komen kijken...Heb ook mijn werk nog wat ik het liefst allemaal zo normaal mogelijk door wil laten gaan. Maar goed, ik realiseer me ook terdege dat dit niet iets is wat ik zo 1,2,3 even doe hoor. Maar ik zou het wel graag willen. De trek die na de lichamelijke afkick komt is inderdaad ook iets waar ik zeker wat mee zal moeten, maar ik moet eerst de lichamelijke craving zien te verslaan. Daar zal ik zonder lichamelijk ongemak sowieso niet mee weg komen, maar weet niet wat wijsheid is. Een week of misschien wel 2 weken tanden op elkaar en cold turkey of het toch zien te redden met zelf afbouwen..Maar van wat ik lees weet jij zeker wel waar je over praat, dus misschien moet ik dan toch maar de stap nemen en me aanmelden bij een CAD of iets. Genoeg om over na te denken in iedergeval. Als andere mensen advieze hebben dan lees ik dat graag, ik wil dit serieus aanpakken, dat weet ik in iedergeval wel! :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."