Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRoelof de Wit (Brijder) RIP

Roelof de Wit (Brijder) RIP

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bericht op de site van Roelof:

Overlijden Roelof de Wit
Het droevige en schokkende bericht heeft ons bereikt dat onze arts Roelof de Wit op 18 april 2009 na een kort ziekbed onverwacht is overleden. Roelof de Wit was als arts verbonden aan de site http://www.drugsinfoteam.nl en het Medisch Spreekuur voor klachten na gebruik van drugs. Roelofs bijdrage aan deze site en als collega, is van onschatbare waarde geweest.

Wij kunnen op dit moment geen medische vragen beantwoorden. Andere vragen zullen wel worden beantwoord. Wij laten weten wanneer het stellen van medische vragen weer mogelijk is. Wij proberen zo snel mogelijk een voorlopige oplossing te treffen.

Martin Sijes, eindredacteur http://www.drugsinfoteam.nl



Ik vind deze man belangrijk genoeg geweest om een onderwerp aan hem te wijden.

Doel: als wij goed aangeven wat onze zorgbehoefte is, kan zijn vervanger zijn werk wellicht op dezelfde wijze voortzetten.

Hij is dus overleden, zo las ik net. Dat is echt een groot verlies, wat mij betreft. Ik heb hem ooit om raad gevraagd. Tem was volledig afgebouwd (1/2 van 0,2 mg.) en ik dacht dat ik na 3 dagen wel een halve Naltrexon kon nemen: NOOIT DOEN DUS!!! Heb hem vervolgens met spoed gemaild en hij stuurde vrij snel een reply. En dat niet alleen: hij bleef via mail vragen hoe het gaat.

Een zeer goede arts, empatisch, maar zakelijk tegelijk. Goed in peptalks (niet zoals in Amerika, dus nog beter :grin: !). Verder was hij m.i. erg voorzichtig met uitspraken, tenzij hij absoluut zeker kon zijn van zijn zaak of als hij inschatte dat het de vraagsteller juist zou afstoten. Gevolg zou zijn dat het doel niet werd bereikt.

Graag reacties: wie heeft hem ook ooit om raad gevraagd? Wat zijn jouw ervaringen? Want alleen zo kunnen we (wellicht) eraan bijdragen dat er een andere, retegoede arts komt...

R@r@. :wave:

Groetjes, R@r@ :wave:
l
loulou81Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wow, wat klote! Heb geregeld een kijkje genomen op die vraag en antwoord site, en er zelf ook wel eens een vraag gesteld inderdaad. Ging toen over methadon recreatief gebruiken en binnen hoeveel dagen je daar dan ontwenning van zou ondervinden. Kreeg als antwoord van Roelof dat het natuurlijk niet slim was, erg gevaarlijk zelfs en dat ik misschien eens moest overwegen mezelf te testen op adhd ivm mijn drang naar gebruik van middelen. Iets in die geest dan, weet t niet exact meer allemaal. Maar van wat k heb gelezen iemand die inderdaad meedacht en empathisch was, bemoedigend. Netjes om een topic te openen imo!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beetje EMO maar verder wel cool van je om dit topic te starten.

Persoonlijk vond ik het een kundig arts als het op de Buprenorfine aankwam. Volgens mij is het min of meer aan hem te danken dat de Bupe binnen de Brijder goed te bereiken was / is. Sterker, ik werd in die richting geduwd. Kijk, dat is nog eens zoals het hoort.

Niets dan goed over Roelof. Zo te horen en zien zal hij door velen gemist worden.

Groet,

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
jah jankertje :tongueout:

hahaha nee juist absoluut niet .. ik wist niet eens wie die hele vent was ofzo hoor, al had ik blijkbaar wel veel van die beantwoordde vragen van hem gelezen :) en zoveel mensen hebbie niet die overtuigt zijn van het wondermiddel Bupe dus ik vind het een prima topic :)

:wave:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ken wat mensen die vragen aan die gast hadden gesteld, en die kregen alleen maar nutteloze dingen terug. :rolleyes: Heb een tijdje terug eens tussen die vragen en antwoorden gekeken en het lijkt of ze op die site echt alles afraden.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Immo zei:
Ken wat mensen die vragen aan die gast hadden gesteld, en die kregen alleen maar nutteloze dingen terug. :rolleyes: Heb een tijdje terug eens tussen die vragen en antwoorden gekeken en het lijkt of ze op die site echt alles afraden.
Klik om te vergroten...

Ik ken Roeloff zelf ook niet, maar ook ik heb best wat van zijn vragen/antwoorden gelezen.
Het kan misschien zo lijken, maar ik denk eerder dat Roeloff gewoon datgene antwoordde wat de vragers nodig hadden om te horen.
Dus misschien niet altijd direct waar de vrager om vroeg.
Zo lijkt het voor de vrager inderdaad nutteloos, maar stiekem...

Is maar mijn interpretatie van hetgene ik gelezen heb hoor.
Die beste man heeft wel zoo veel vragen beantwoord dat je ze moeilijk allemaal over 1 kam kan scheren. 1 ding is 100% zeker, hij heeft veel goeds gebracht voor vele verslaafden onder ons :)

So may he rest in peace...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
Beetje EMO maar verder wel cool van je om dit topic te starten.
Klik om te vergroten...

Tja, heb afkickexcuus :wink:

Plus: hij was van Parnassia idd de énige die naar MIJN wensen luisterde (met name m.b.t. Temgesic), heeft me echt veel geholpen... :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ow, deed hij ook zaken voor Parnasia?! Dat wist ik niet.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ooooh, dit is écht erg, sorry, ik was wel erg ver heen van het afkicken, want ik heb dus dokter de Bruin (Parnassia) en Roelof even door elkaar gehaald.

Dus bij deze: beiden zijn mij erg tot steun geweest vanwege hun voorkeur voor Buprenorfine i.p.v. Meet.

R@r@ :wave:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Veel van zn posts op drugsinfoteam geleerd, bij die ingezonden brieven.
Echt zonde. Een verlies voor de 'scene'.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeez, je ziet maar hoe snel het allemaal gaat :)

Ik herkende zijn naam onmiddelijk: Roelof De Wit, verslavingsarts :P

Vraag me af of ze een evenwaardige vervanger gaan vinden.

Heb hem ooit eens een vraag gesteld ivm relatinegebruik, en zijn antwoord heeft me wel aan het denken gezet...
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel erg dat hij is overleden. Ik heb veel contact met hem gehad. Hij heeft me o.a. geholpen bij het verkrijgen van subuxone via de huisarts. Helaas werkte sub niet voor mij maar Roelof de Wit stond altijd klaar met advies, was een aardige, behulpzame man. Vreselijk voor zijn familie en vrienden..
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#13
speeseend zei:
Ow, deed hij ook zaken voor Parnasia?! Dat wist ik niet.
Klik om te vergroten...

De Brijder en Parnassia zijn gefuseerd tot Brijder-Parnassia groep......
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die man verdient een plek in de hemel.
p
pieter123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey Wat!

ik hoor nu pas dat Roelof de Wit is overleden Roelof was mijn dokter en heeft veel voor mij gedaan. Vanaf het begin bij het einde bij mij is Roelof in de picture geweest, hij was een zorgzame geleerd en goed man voor mij. Hij kwam altijd met wil je dit proberen gaan we dit proberen en hij maakte een receptje voor je. Ik denk vele met mij dat zij Roelof als een ook zo zien en kennen als een goed dokter, want ik ben nu al weer een heel eind op de goede weg en dat is allemaal gekomen door Roelof en Annemarie. Ik wil zij dan ook hartelijk vreselijk veel bedanken wat zij voor mij gedaan hebben en voor Roelof en zijn familie wil ik begrijpen
dat zij zon goed man en dokter verloren hebben maar niet kan.

Roelof, bedankt dat je mij hebt willen helpen op jou manier en daar ik veel aan heb gehad!

Peter Bremer

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."