Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvriend heroïneverslaafd

vriend heroïneverslaafd

69 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#1
:confused:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed om te horen dat je vriend clean is! Nu wordt het voor hem een kwestie van volhouden en kijken of hij van de dope af kan blijven. Mocht hij toch terugvallen, wees niet bang om voor jezelf te kiezen, maar het is nu natuurlijk te hopen dat hij clean blijft.
Succes!
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#3
khoop echt waar dat hij zijn knop vindt maar zolang hij niet zelf wil is het verloren denk ik. Het is alsof hij excuses blijft zoeken om toch te blijven gebruiken. Ik zeg wel denk ik, moest ik de kans krijgen om in zijn hoofd te kruipen zou ik het misschien allemaal beter verstaan dan weet ik tenmiste wat er in hem omgaat.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Meid, want ontzettend heftig allemaal! Het is zo erg om niet de controle te hebben die je eigenlijk wel zo graag had gewild. Het had zo leuk kunnen zijn, niet? :(

Ik wens je enorm veel sterkte. Probeer de dingen voor jezelf op een rijtje te zetten, en stel jouw prioriteiten. Wat vind jij belangrijk! Blijf goed aan jezelf denken en zorg niet dat jullie hier beide aan onder door gaan (al is dit zo te lezen helaas al wel het geval :().
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#5
eigenlijk weet je het wel, maar je hebt je fix nodig... ga er niet zelf aan onderdoor!
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik dit forum zo eens doorneem vraag ik mij af of mijn partner ooit heroïne kan overwinnen. Hijzelf zit nu in die fase dat iedereen een probleem heeft behalve hijzelf. Aan de andere kant verwijt hij mij dat ik geen steun ben voor hem, dat ik hem niet help en dat ik hem alleen verder duw richting shit! Kprobeer gebruikers te begrijpen hoor maar tis enorm moeilijk om te begrijpen wat er in hun kop omgaat. De ene moment zijn ze happy en 5 minuten later stort hun wereld in en je moet dat allemaal maar proberen te volgen.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar het is niet onmogelijk hoor. Ik weet ook niet hoe lang je vriend al verslaafd is? Maar ik ken mensen die gewoon echt meer dan 20 jaar verslaafd geweest zijn en min of meer opgegeven waren, maar die toch clean geworden zijn. En daar bedoel ik dus ook gewoon mee echt helemaal clean, dus helemaal nada niks meer. Alleen zulke mensen zul je niet meer in het drugscircuit aantreffen. Je hoort meestal verhalen van mensen die clean worden maar toch weer terugvallen, maar mensen die helemaal ermee kappen hoor je weinig meer van. Ook logisch want die willen natuurlijk ook niks meer te maken hebben met dat wereldje. Dus onmogelijk is het niet.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ben zelf al 27 jr eraan verslaafd en weet dat t erg zwaar is voor de omgeving, (een van de redenen waarom ik geen relatie aanga, t is gewoon niet eerlijk naar de ander toe). punt is, de heroine verslaafde heeft een aan en uit knop op zijn of haar gevoelens, en die staat meestal op uit, (door gebruik). en als hij op aan staat tijdens ontwenning, dan is het het tegen overgestelde, dan opeens staat de emotie pijplijn HELEMAAL open, wat eens temeer maakt dat de verslaafde weer wil gebruiken. heroine maakt dat je wel weet hoe t is om te voelen, en hij kan er ook goed naar handelen, en zelfs (onbewust) voordoen of hij ze heeft. maar echt VOELEN doet hij ze niet. onbewust gaat hij daardoor voorbij aan de meeste gevoelens van de partner, want die voelt alles constant.

dat je vriend nog steeds ervoor verkiest, en ervoor verkoos toen hij wel clean was, om zijn oude vrienden te blijven zien laat mij duidelijk zien dat hij er nog steeds niet echt de ernst van inziet. of dat hij voor zichzelf al had uitgemaakt dat t nog geen tijd was om echt te stoppen.
wanneer je echt stopt, en dit ook wilt blijven volhouden dan zul je tot de ontdekking moeten zijn gekomen dat elk contact breken met je oude wereld een voorwaarde is wil je ook maar enigsinds slagen. ik kan me voorstellen dat je het graag wilde geloven dat t eindelijk allemaal goed ging komen, maar ik vrees dat hiervoor meer nodig is. ik weet niet of hij wel eens is opgenomen in een afkick centrum, en dan bedoel ik een opname voor 6 maanden of meer. want enkel "even"een detox van 4 weken is niet genoeg. zo te horen moet hij nog veel inzicht krijgen in zijn problematiek en dat kan enkel met langdurige behandeling.
wat ik wil zeggen is dat je niet te hoop moet lopen wanneer hij weer een volgende poging doet, (4 weken detox, of zelf thuis afkicken).

over geld, het is mooi dat je een deel van zijn schulden voor je rekekning nam, maar daarmee stel je dingen enkel uit vrees ik. en de kans dat je geld terug krijgt is nihiel zolang hij gebruikt. wel goed dat hij niet meer over zijn salaris zelf kan beschikken, dit is een eerste stap.

vind t vreselijk om dit te moeten zeggen, en ik hoop zo dat ik het mis heb, en dat hij die uitzondering is die de regel bevestigd. maar ik denk dat hij nog een hele lange weg heeft te gaan, en dat jij nu enkel nog maar voor jezelf kunt kiezen en dus de relatie moet beeindigen. het is dat of die ellendige reis met hem samen maken, wat echt geen optie is.
maar, ik hoop dat ik het mis heb, echt waar!!
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat je beschrijft over die emoties is zeer herkenbaar bij hem. Het zijn echt uitersten elke keer opnieuw. In de eerste plaats hoop ik voor hem dat hij er uitgeraakt en dat hij zich herpakt.

Ik heb enkel respect voor het feit dat je geen relatie aangaat omdat het inderdaad niet eerlijk is. Het is tenslotte iedereen zijn eigen keuze om te gebruiken maar voor de partner is er plots geen keuze meer en voor je het weet zit je er middenin.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
nou, het is niet altijd echt een keuze.
verslaving is een ziekte, en die kan soms overwonnen worden maar soms ook niet.
dus, van echt vrije wil is geen sprake als je het mij vraagt.
maar, t blijft waardeloos voor de partner, hoeje t ook wend of keert.

heel veel succes
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sissi, het is hartverwarmend dat je hem probeert te helpen maar als ik jou was zou ik onmiddelijk voor jezelf kiezen: stop met deze relatie.
Je hebt nog niet zo heel erg lang verkering, dit gaat je helmaal kapot maken. Jij wil liever dat de dope stopt dan hij. Je wordt op deze manier ook 'co-dependent'; medeverslaafd. Ga eens luisteren (en praten) in een Alanon of Naranon groep. Daar zitten veel kinderen en partners van (alcohol en drugs) verslaafden. Ik weet 'n beetje waar ik het over heb, was zelf aan de dope verslingerd.
In dit verhaal staan gaan bij mij alle alarmbellen af: wegwezen en verder niks. Nu geef je hem precies wat ie wil, een pleegzuster en een schuldsaneerder die bezorgd is.
Sorry dat ik hard ben, maar je moet een lijn trekken hier.
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Had eigenlijk nooit verwacht dat (ex-) gebruikers mij de raad zouden geven om de relatie te beëindigen. Hoe komt het eigenlijk dat jullie mij begrijpen en hij niet?! In elk geval bedankt voor de reacties! Momenteel ben ik alles op een rijtje aan het zetten en aan het werken aan mijn eigen geluk, jammer maar helaas ik moet nu egoïstisch zijn net als hij al die tijd was en is!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zelf ben ik mede dankzij mijn liefde gestopt met Hero. Maar terugkijkend op die jaren.. dat is onmogelijk gemakkelijk geweest voor mijn partner. Vertrouwen is nog steeds een heikel punt.

Wens jullie veel succes,

Eend
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe ging jouw vriendin dan om met je gebruik? Ik heb het vooral lastig dat ik soms niet weet hoe ik moet reageren.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Indien ik met haar verder wilde, moest ik van haar stoppen. Ze was relatief ruimdenkend en wilde ook dat ik niet stiekem meer ging gebruiken.

Een paar keer heeft ze een deadline van stoppen gegeven, welke ik toch een paar maal niet heb gehaald. Hierdoor weer drama's want, ik wilde wel maar kon echt niet.. Uiteraard 'kan' altijd of nooit, het is maar helemaal hoe je er op het moment in staat. Helaas zijn de wijsheden meestal achteraf. Zelden tijdens een verslaving.

Dankzij een samenloop van diverse omstandigheden / situaties, ben ik godzijdank overgestapt op Buprenorfine. Na drie lange jaren ben ik uiteindelijk volledig verlost van alle drang en stress om dope te moeten regelen en gebruiken.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zoveel respect voor je speeseend! Wat moet jouw vriendin trots op jou zijn!!!

:hearteyes:
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#17
speeseend zei:
Indien ik met haar verder wilde, moest ik van haar stoppen. Ze was relatief ruimdenkend en wilde ook dat ik niet stiekem meer ging gebruiken.

Een paar keer heeft ze een deadline van stoppen gegeven, welke ik toch een paar maal niet heb gehaald. Hierdoor weer drama's want, ik wilde wel maar kon echt niet.. Uiteraard 'kan' altijd of nooit, het is maar helemaal hoe je er op het moment in staat. Helaas zijn de wijsheden meestal achteraf. Zelden tijdens een verslaving.
Klik om te vergroten...
speeseend zei:


Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor. Maar hij probeert in elk geval wel. Heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik nu vooral naar mezelf ga kijken en iets ga maken van mijn leven met of zonder hem. Heb vanavond afgesproken met vrienden om iets te gaan eten en heb hem gevraagd of hij zin heeft om mee te gaan en hij ziet het gelukkig zitten. Ik denk dat zo'n uitstapjes goed zijn om uit ons isolement te komen (want ook ik zit ergens gevangen) en beetje per beetje ons oude leven op te nemen. Een leven zonder drugs waarschijnlijk met vallen en opstaan! Hopelijk amuseren we ons want het is al lang geleden hoor :)
Klik om te vergroten...
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sissi.Ik ga je een vb geven over wat kan gaan gebeuren vanavond.Je gaat vanavond lekker naar vrienden toe om gezellig te eten en je hebt je vriend meegevraagd.Nu kan hij ook gaan zeggen dat hij wel mee wil maar dat hij een beetje ziek is.En als jij dan wel wil dat hij meegaat,..snap je wat ik bedoel!!.Trap er niet in en ga dan maar alleen.Let wel-ik zeg niet dat dat zou kunnen gaan gebeuren maar wees op veel dingen voorbereid.In mensen sturen en manipuleren zijn mensen die echt dope willen sterk.Blijf goed voorjezelf nadenken.En veel plezier vanavond :wave:
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zo is het inderdaad de laatste keer gegaan. We moesten iets gaan drinken bij vrienden, ik maak mij klaar en hij ligt in de zetel en plots zegt hij: ik heb geen zin ik ga niet. Ging vroeger dan ook thuis gebleven zijn maar heb toen gezegd OK geen probleem blijf maar liggen in je zetel maar ik ga wel. Hij is dan wel geschrokken omdat hij het niet verwacht had dat ik alleen zou gaan en ik heb ook geen ruzie gemaakt om hem te overtuigen om toch mee te gaan, ben eigenlijk gewoon vertrokken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
sissi zei:
Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor.
Klik om te vergroten...
Ik struikel altijd over dit soort verhalen. Ik vraag me dan altijd af hoe leugens "erin sluipen". Hij is er toch godverdomme zelf bij als hij ze vertelt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."