En toch zit het me niet lekker,
Ik ben het eens met Willem die op een onderhoudsdosis staat, en dat blijkbaar onder controle heeft. Als je het zo wilt Willem is dat prima, en ben ik het helemaal met je eens.
Wat betreft afbouw Methadon, ik weet het mensen dat is zwaar en kan weken duren, maar je word nog niet ziek als je op 20 mgr. zit. Hooguit wat minder rustig. De afkick van de Methadon begint pas echt nadat je het laatste mgr. grammetje gehad hebt, en dan zo'n 12 tot 24 uur erna begint het feest pas echt. Wat ik het ergste vind aan de afkick van Methadon is, het spul is zo gemeen na een dag of vier denk je het wel gehad te hebben, omdat je momenten hebt dat je weinig tot geen last hebt. Maar juich niet te vroeg, want in mijn geval was het altijd zo dat het de volgende dag dan weer net zo heftig opnieuw begon, en vooral als je net een paar uurtjes geslapen hebt, dat wakker worden is een hel. Dit kan weken duren, in mijn geval was deze keer na 3 dagen suboxone een erg goed alternatief, maar wees daar ook voorzichtig mee. Je kunt met Suboxone alle klachten weg nemen, als je maar genoeg neemt. Ik raad aan doe dat niet, laat je niet te hoog doseren, 2-4 mgr moet voldoende zijn. Je mag best nog wel iets voelen van je Methadon afkick, en na de dagen verstrijken word de pijn van de Methadon ook minder, neem dan ook minder Suboxone, laat het parallel met elkaar meelopen. Anders zit je dadelijk weer met de afkick van Suboxone, en vergis je niet. In mijn geval de eerste keer dan was ik ook te hoog ingesteld en heb dat veel te lang aangehouden.
In mijn geval was de afkick van Sub. nog heviger zelfs als van de Methadon. De verslavingsartsen zeggen wel dat het milder is, maar in mijn geval was het net zo erg of zelfs erger. Dus na 2 weken heb ik toch weer sub. genomen. Want Methadon nee.
Maar toch heb ik me expres een 2 maanden terug om laten zetten naar methadon, om de afkick van de Suboxone op te vangen. Daarna ben ik cold turkey gegaan voor ruim 3 dagen, absoluut niet prettig maar goed, en ben weer begonnen met een minimale dosering Suboxone 1 mgr. En geloof me of niet maar ik werd beter. Nu zit ik op 0.8 (temgesic) en ga met de pijngrens mee. Veel artsen zien Sub. als alternatief voor Meet. Maar dat is het niet, je moet het gebruiken als tool, en niet als onderhoudsdosis. Ik wil hier niet de wijze man gaan uithangen, maar tot nu toe gaat het goed. Maar ik weet zelf ook best dat ik er nog lang niet ben, sub is een zeer krachtige pijnstiller, laat je niet op een onderhoudsdosis zetten, alleen als het echt niet anders kan. En in mijn geval toen ik wel op een onderhoudsdosis stond was het een vele male beter alternatief als de 6 weken Methadon ervaring. Ik heb het over het heden. Ik ben zelf ook al meerdere malen afgekickt van de Methadon en dat duurde weken..... Gebruik Sub. waarvoor het gemaakt is in dit geval als tool. En bij de overstap van Methadon naar Subs, neem dan altijd de 72+ uur in between time in acht. Gebruik je ze toch eerder Word je nog zieker als je was. Ik heb zo'n 79 uur gewacht en de overstap ging zonder enig probleem.
Groet Erick