Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe snel raak je verslaafd aan methadon?

hoe snel raak je verslaafd aan methadon?

25 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tot nu toe gaat het aardig. Ben iig al een tijdje van de bruin en de metha af.
80 mg. Ja dat is best veel. Zo hoog heb ik nooit gezeten. En het laatste stukje afbouwen ging ook steeds fout omdat ik die avond meestal alweer rookte. En vandaar de afkick toen ik wel helemaal stopte. Maar de Suboxone werkt goed. Onderdrukt de verschijnselen iig. Had er nog nooit van gehoord, maar is ook een opiaat. Alleen lichter en makkelijker af te bouwen dan methadon. Dus misschien handig om na het afbouwen van methadon te doen.
Qua craving moet ik weer helemaal overnieuw beginnen en zal altijd wel zo blijven. Maar is niet meer zo erg dat de kriebels rondjes in je maag draaien..
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb diepe respect voor je.


Ik hoop dat het mij ooit lukt
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lees ik hier nu dat pammetje overleden is :confused: , nou dat is erg.

Ik wens iedereen die pammetje gekend heeft sterkte

Groet Eric
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Willem,

Ik vroeg me al af waar zit ie toch :wave: . Ik kan me gedeeltelijk vinden in jouw verhaal, maar toch weer niet. Ik zeg je moet Subs niet nemen als vervanging, maar alleen gebruiken om de scherpe randjes van de afkick methadon weg te nemen. Ik ben de pijn gewoon blijven voelen hoor het was lang niet helemaal weg. Ik wist dat het helemaal weg zou gaan als ik meer subs zou nemen. Maar dat heb ik niet gedaan, zodra ik voelde dat ik met eenzelfde dosis sub minder pijn had, deed ik met de subs ook een stapje terug.

En tramadol vind ik sowiezo bagger, dat werkt voor geen meter bij mij :confused:

Daarmee bedoel ik te zeggen, niet meer nemen als nodig is. En dan zo omlaag. Voor mij werkt het.

Trouwens goed weer van je te horen,

Groet Erick
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#5
En toch zit het me niet lekker,

Ik ben het eens met Willem die op een onderhoudsdosis staat, en dat blijkbaar onder controle heeft. Als je het zo wilt Willem is dat prima, en ben ik het helemaal met je eens.

Wat betreft afbouw Methadon, ik weet het mensen dat is zwaar en kan weken duren, maar je word nog niet ziek als je op 20 mgr. zit. Hooguit wat minder rustig. De afkick van de Methadon begint pas echt nadat je het laatste mgr. grammetje gehad hebt, en dan zo'n 12 tot 24 uur erna begint het feest pas echt. Wat ik het ergste vind aan de afkick van Methadon is, het spul is zo gemeen na een dag of vier denk je het wel gehad te hebben, omdat je momenten hebt dat je weinig tot geen last hebt. Maar juich niet te vroeg, want in mijn geval was het altijd zo dat het de volgende dag dan weer net zo heftig opnieuw begon, en vooral als je net een paar uurtjes geslapen hebt, dat wakker worden is een hel. Dit kan weken duren, in mijn geval was deze keer na 3 dagen suboxone een erg goed alternatief, maar wees daar ook voorzichtig mee. Je kunt met Suboxone alle klachten weg nemen, als je maar genoeg neemt. Ik raad aan doe dat niet, laat je niet te hoog doseren, 2-4 mgr moet voldoende zijn. Je mag best nog wel iets voelen van je Methadon afkick, en na de dagen verstrijken word de pijn van de Methadon ook minder, neem dan ook minder Suboxone, laat het parallel met elkaar meelopen. Anders zit je dadelijk weer met de afkick van Suboxone, en vergis je niet. In mijn geval de eerste keer dan was ik ook te hoog ingesteld en heb dat veel te lang aangehouden.

In mijn geval was de afkick van Sub. nog heviger zelfs als van de Methadon. De verslavingsartsen zeggen wel dat het milder is, maar in mijn geval was het net zo erg of zelfs erger. Dus na 2 weken heb ik toch weer sub. genomen. Want Methadon nee.

Maar toch heb ik me expres een 2 maanden terug om laten zetten naar methadon, om de afkick van de Suboxone op te vangen. Daarna ben ik cold turkey gegaan voor ruim 3 dagen, absoluut niet prettig maar goed, en ben weer begonnen met een minimale dosering Suboxone 1 mgr. En geloof me of niet maar ik werd beter. Nu zit ik op 0.8 (temgesic) en ga met de pijngrens mee. Veel artsen zien Sub. als alternatief voor Meet. Maar dat is het niet, je moet het gebruiken als tool, en niet als onderhoudsdosis. Ik wil hier niet de wijze man gaan uithangen, maar tot nu toe gaat het goed. Maar ik weet zelf ook best dat ik er nog lang niet ben, sub is een zeer krachtige pijnstiller, laat je niet op een onderhoudsdosis zetten, alleen als het echt niet anders kan. En in mijn geval toen ik wel op een onderhoudsdosis stond was het een vele male beter alternatief als de 6 weken Methadon ervaring. Ik heb het over het heden. Ik ben zelf ook al meerdere malen afgekickt van de Methadon en dat duurde weken..... Gebruik Sub. waarvoor het gemaakt is in dit geval als tool. En bij de overstap van Methadon naar Subs, neem dan altijd de 72+ uur in between time in acht. Gebruik je ze toch eerder Word je nog zieker als je was. Ik heb zo'n 79 uur gewacht en de overstap ging zonder enig probleem.

Groet Erick
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel goed van je maar ik denk dat het niet helemaal werkt zoals je het zegt. Je neemt sub of methadon tegen de ontwenning en je kan geen sub gaan nemen tegen methadon ontwenning. Dat werkt zo niet je vangt je ontwenning op met sub maar zodra die uitwerkt krijg je je methadon ontwenning gewoon even hard als de dagen ervoor terug. Je stelt het alleen maar uit en door het op te vangen neem wederom en extra opioide waaraan je verslaafd kan worden. Methadon en suboxone zijn beide zwaar verslavende medicijnen en je kan niet het ene middel nemen om de ontwenning van het andere middel te verzachten.

Voor zover ik weet werkt dat zo niet want dan zou iemand met een methadon ontwenning net zo goed af en toe een tramadol nemen als het kut gaat. Nee en ik weet het zelfs nog mooier te brengen, je krijgt je ontwenning daarna nog harder terug. Heb het zelf meegemaakt tijdens een opname en ik bezig was met een heroine/methadon afkick. Kreeg een terugval en de arts zei de volgende dag je kan blij zijn dat je geen hero of iets dergelijks hebt genomen want dan zou je ontwenning weer net zo hard terugkomen als op dag één.

Heb verder veel respect voor de manier hoe je je doelen probeert te bereiken en hoop dat je je verslaving onder controle krijgt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."