Sommige zullen me hier waarschijnlijk wel kennen, was Admin voor een zeer geruime tijd zeer actief hier. Tot ik aan het begin van de zomer eindelijk ging afkicken, (dan is het moeilijk om hier te komen, wat ik dus maanden lang niet meer deed). Ik deed het afbouwen zelf thuis, gebruikte enkel bruin (wel voor 29 jaar en vroeger heb ik er alles wat los en vast naaste gebruikt). Mijn afbouwe ging steeds goed, tot ik een paar dagen ziek was en dan werd t gewoon te zwaar. Logisch ook, mijn receptoren waren dermate verdpest dat dat niet in een paar weken recht gezet is.
Methadon heb ik maar 3 jaar bij elkaar gehad in verschillende korte (weken/maanden) kuren en altijd stopte ik er direct mee want t hielp niet, enkel de eeste weken. Omdat ik er vol naast bleef gebruiken, wat de eerste 3 weken wel erg lekker was maar daarna zat ik aan een andere opiaat (meth) die nog verslavender is als heroine. Omdat ik dus maar bleef terug vallen heb ik me hier in den Haag uiteindelijk bij Brijder aangemeld deze zomer, of ik voor een maand een detox in kon om van de bruin af te komen. Maar de arts zei dat dat zinloos was, na 29 jaar gebruik kun je niet meer afkicken, enkel gestabiliceerd worden op methadon en dan daar minstens een jaar op zitten, of een hoge dosis, en dan zou men eens kijken of ik nog bijgebruikte, pas dan was een detox mogelijk.
"Maar man,"
antwoorden ik;
"ik ga niet aan de meth zitten voor een jaar of langer, laat staan nog op een hige dosis. Kom daar gewoon nooit meer vanaf. Ik ken de pratijk, zie honderden mensen hier in den haag al jaren tot decennia op de meth staan, en sommigen hebben serieus geprobeert af te bouwen wat eigenlijk niemand lukte. Ze lopen nu nog steeds bij het meth ophaal punt.
Daarbij heb ik Hep C, wat ik al 16 jaar weet hoor, maar nooit iets mee deed. Die lever speelt nu erg op en mijn huisarts vertelde me dat wanneer ik zo doorging ik nog geen 5 jaar te leven. Hooguit 2 a 3, en zo voelde ik me ook op t eind. Pijn in mijn zijkant, zwaar opgezet, schijnbaar nog net geen geelzucht. Dus zei die huisarts Meth is echt uit den boze,..
"En u wilt me nu een jaar of langer op hoge meth dosis gaan zetten??? Dan red ik niet...."
De arts vond t maar lastig,;
"Tja, dan moet je maar doorgebuiken, of zelf afkikcken. In idere geval niet mijn "belachelijk" plan van 4 weken binnen en dan denken clean te zijn. Dat had 0.0% kans, en was dus enkel
verspilling van geld en moeite. Heb een half uur ligt zitten ruzien met die arts. Mijn laatste
diplomatisch actie om hem om te krijgen was;
"Maar dokter, ik snap dat doorgaan voor 9 van de 10 zulk langdurig verslaafden als ik dat datt
totaal geen nut heeft. Maar, ik leef anders nog maar kort, en daarbij komt. De laatste 4 jaar vond ik heroine niet eens lekker meer, nam t echt enkel nog als een medicijn."
Sterker nog. een paar keer over die 4 jaar verspreid kwam t wel eens voor dat ik toch teveel nam, of dat de dope opeens sterker was. En dat ik dus onderuit lag de spacen. Dik 25 jaar deed ik daar een moord voor, sterker nog, t was mijn dagtaak 24/7 om dat punt te bereiken. Maar de laatste 4 jaar vond ik dat stoned smack gevoel enkel nog maar hinderlijk. Had ik vroeger 5 gram liggen dan was t in no time op, het MOEST gewoon op, tot ik steeds weer kwijlend onderuit gezakt wakker werd. Maar nu dus niet, heb verschillende keren hier 5 gram thuis gehad in die 4 jaar, omdat mijn dealer dan even de stad uit was ofzo, en ik dus niet zonder zou zitten. Maar nooit in die 4 jaar pakte in dan bij, nam genoeg om beter te zijn, dus, dat zegt toch wat....
Mijn verslavings reden veranderde gewoon de laatste 4 jaar, vroeger gebruikte ik om mijn gevoel te verdoven, of beter gezegt de doden. Kon dat totaal niet hebben, (ben nogal gevoelig en heb een beetje teveel empathie).
Maar, dokter bleef bij zijn aanbod van lang meth en geen korte opname, lange eigenlijk ook niet. Ondanks dat ik m probeerde te overtuigen met dat ik nu met deze hulpvraag zat en ik echt
kans maakte vind ik. En zelfs al zou het mislukken, die korte detox, wat dan nog, wat is er dan
verloren anders dan wat geld en moeite van beide zijde. En lukt t, dan is 1 persoon clean gewoorden na zolang. Alleen dat is toch al reden genoeg. Maar nee, alhoewel ik duidelijk zag dit
m raakte. Dus stelde hij voor het in de artsen groep te inbrengen wanneer ze aan het die week
vergadering hadden. Na een week de uitlslag, was nee, enkel lang veel meth!!
Ik nam hiermee geen genoege, nu wilde, en moet ik serieus, en, vind t middel ook al jaren niet meer lekker en toch moet ik ermee door en sterven eraan.
De arts begreep t probleem en vertelde dat alle verslavings artsen van zuid holland een week later bij elkaar kwamen en dat hij t nog 1 keer daar zou voorleggen. Maar, stel je hoop niet te hoog in voegde hij eraan toe. Nou, wist dus al wel dat t dan ook niet zou gebeuren.
Tot mijn verbazing kreeg ik de week daarna, we waren nu al 6 weken verder, of wat, geloof zelfs 8. Toen kreeg ik te horen wat besloten was, en wat zij de Arts; "Je mag naar de detox, voor 7 dagen!"
Nee, nou wordt ie mooi. Zij denken dat t me zowiezo niet lukt, en nu opeens wel, en, in 7 dagen? Die Detox was ook nog eens echt een lachertje. Je kon precies doen wat je wilde daar,
zat naast de Emiele hoeve bij Monster op dat grote park. Deuren altijd open en er was geen andere dag besteding of taak of therapie anders dan 3 keer eten per dag, en openings gesprek en dag afsluiting, wat 6 minuten duurde met 13 man, stelde dus ook niet vol. Niet dat ik op
heavy therapie zat te wachten hoor, echt niet. Maar je verveelde je dus kapot of die detox. En je kon gewoon naar buiten, en doen wat je wilde. Dus ook gewoon scoren en gebruiken. Getest werd er niet echt op drugs. Heb 1 keer bij binnenkomst in een blaas apparaat moeten blazen,
maarja, ben junk geen alcohollist, dus. Verder geen controle meer gehad, spullen werder bij
binnenkomst ook niet gecontroleerd. Moest eigenlijk wel zei die leidster, maar, ze voldeed met;
"Heb je wat bij je aan drugs, drank, etc etc etc"
"eh, nee," antwoorde ik dan naar waarheid.en weg was ze.
Dus na 5 dagen ben ik naar huis gegaan, langer blijven was onzin, omdat ik zo vrij was als thuis. Was toch wel erg blij dat ik er de eerste 4,5 dag zeker heb gezeten want ik ben beroerd geweest, dat was niet normaal, had dat thuis niet kunnen volhouden.
Even over de afbouwe zelf;
Kreeg bij binnenkomst, na 10 uur niet gebruikt te hebben; 6 x 2 mg Suboxone tabletten, en
2 slaap pillen voor de nacht.
de tweede dag werd de Sub. verhoogt naar 8 x 2 mg per dag, mocht zelf iedere keer aangegeven wanneer ik een nieuwe wilde hebben, en hoeveel, mits t binnen dat aantal bleef.
men wilde mij t liefst hierop laten staan voor lange tijd, maar nee, wilde er zo snel mogelijk vanaf, ondaks de mooie dokter verhalen over dat dit niet verslavend is, of maar een beetje, door een of andere half waarde tijd. Maar, we kennen allemaal die verhalden van medicijn fabrikantren, speciaal op dit opiaten verslaving gedoe. En iedere keer is t dus weer t zelfde,
Oxycodone was niet verslaven vertelde de fabrikant, en was daarom perfect voor mensen met een opiaat verslavind. Zou goed helpen, deed t ook. Snap ik, is gewoon chemische heroine. Tuurlijk werkt dat, maar, dus WEL super verslavend. Over SUb. Temgesic and Buprenorphine hebben we allemaal dezelfde verhalen gehoord, en die kloppen dus ook. Deze tering zooi (ja, sorry voor mijn woorden) is gewoon ook zwaar verslaven, zelf al bij een paar weken gebruik.
Maar goed, afkicken zonder ziek worden bestaat gewoon niet, dus deed ik daar niet moeilijk over. Lang verhaal kort te maken,
3de dag van 8x 2 mg afbgebouwd, per dag 1 pil (2 mg) eraf. wat maakte dat ik de 5de dag op
2x2 mg stond. Ik melde me daar af en kreeg voor 2 dagen 4 pillen (x 2m,g) mee, de dag daarna
moest ik bij de apotheek mijn medicatie Temgisc (78x0.2 mg pillen)halen. Dus 10 daarvan nemen, omdat dat 10x 0.2 mg is), dus 1 mg. Heb daarna zelf thuis afgebouwd, hield het schema aan van zakken met
1 pil in de 3 dagen. Dit hiled enkele weken aan zodat ik uiteindelijk was gezakt tot 2 x 01 mg,
en toen na 4 dagen 1 x 0.2 mg. Heb daarna dog 1,5 pil genomen in 3 dagen en daarmee was de
kous af. Dat klinkt makkelijk, maar dat was t niet. Ben iedere dag een beetje tot zwaar ziek geweest. Nam mijn pillen s ochtends en begin avond wat maakte dat ik steeds de laatste 2 uur tussen iname goed ziek was, en de laatste afbouwen was ook erg zwaar. Niet zo zwaar als een
methadon of heroine afkick, maat toch, was echt goed ziek. Gelukkig gaf mijn arts me wel weer opniew slaap medicatie, die ik snachts of overdag mocht nemen, dit maakte wel dat ik
behoorlijk die rusteloze benen kwijtraakte want daar word je gestoord van, ook dat zweten, die natte okself, dan krijg je t weer koud, en dat gapen! Maar goed, ben heel vaak veeeeeeel zieker in mijn leven geweest. Dus ondanks dat dit erg vervelend was to say the least, was it toch nog te doen.
Het is dus te doen, maar deze medicijnen zijn geen tover middelen, je wordt altijd ziek gewoon bij afbouwe ervan. En goed ook. Maar, het is makkelijker dan smack of meth, zeker wanneer je]
gewoon een korte kuur neemt.
Wilde dit verhaal even kwijt hier omdat sommige forums bezoeker juist nu in de afbouwe zitten van dit soort middelen, dus helpt dit verhaal van mij misschien..
succes allemaal, en ben je aan t stoppen, houd dan vol.
t is slechts een enkel weken dat vervelend is, maar er komt een eind aan,
en dan begin je je toch goed te voelen.
groetjes,
Level disign