Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie kiest ook voor onderhoudsdosis methadon???

Wie kiest ook voor onderhoudsdosis methadon???

40 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#1
denk zelf dat ik ga overleggen met de arts of ik misschien beter met een hoge dosis oxycontin kan afbouwen. Dat ik net zolang oxy's neem totdat mn lichaam methadonvrij is. en dan de oxy's langzaam afbouw. Denk dat dat een minder gruwelijke lijdensweg is. Ben alleen zeer benieuwd of de arts hieraan wil meewerken. Ik heb helaas gefaald met mn methadonafbouw namelijk omdat er gewoon geen einde aan komt aan de ellende. Lees overal dat een verlaging van elke dosis ongeveer
4 a 5 dagen duurt voordat je lichaam eraan gewend is. Maar bij mij was ik bij van 12,5 naar 10 mg 11 dagen ziek. Toen trok ik het niet meer en ben ik helaas teruggevallen. Dus ik zie het afbouwen van methadon naar 0 echt somber in, misschien zelfs wel onmogelijk.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
had net al even in die andere topic op je geantwoord maar wil toch ook nog even hier antwoorden. het zou fantastisch zijn als je je arts zo ver kunt krijgen dat hij oxies voor wilt schrijven ipv methadon. maar vrees dat hij niet staat te springen bij t idee. moet eerlijk toegeven dat ik zelf nog nooit oxocodon heb gebruikt, ken t van tv en van verhalen maar dat is dan ook alles. schijnt net zo lekker te zijn als dope bij een ruime hoeveelheid, alhoewel iemand me eens zei dat de kick wel minder is als met dope, maar daar wil jij t natuurlijk niet voor nemen. je zult je zowiezo beter voelen als met methadon. nu weet ik dus ook niets van oxy afkick verschijnselen. maar vrees dat omdat het chemisch is het wel langduriger is als van dope afkicken.

en dat afbouw van meth 4 tot 5 dagen duurt lijkt me wat kort, ookal wordt dat inderdaad vaak wel beweerd, weet uit eigen ervaring dat het langer duurt, bij mij althans. en bij jou dus ook.
een arts zei mij eens dat de moneculen van methadon erg groot zijn en dat t daarom zo lang duurt eer ze allemaal het lichaam hebben verlaten. dat je twijfelt of je ooit helemaal tot 0 kunt afbouwen met methadon snap ik maar al te goed. dat is voor mij ook de reden om geen kuur ervan te nemen, want kom er dan vrees ik nooit meer af. dus overstappen op oxies lijkt me een goede beslissing, nu nog de arts zo ver krijgen. en artsen schijnen t niet graag voor te schrijven, bang dat je t verkoopt. voor de verslavende werking hoeven ze in jouw geval niet
bang te zijn, want je bent al hoocked, dus dat speelt niet meer.

succes
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja, dan zal je arts het wel niet meer voorschijven.
maar, nee heb je en ja kun je krijgen zegt men altijd en dat is echt waar.
dus gewoon toch proberen. grappig wel dat jij nu ook al zegt dat je niet echt een lekkere roes ervan krijgt, en t meer gewoon slaperig maakt. zoals ik al eerder schreef zei iemand anders dat ook al eens. en ik maar altijd denken dat dat veel beter moest zijn als de dope van nu, omdat dat pure, chemische dope is. ze stoppen er misschien iets in dat maakt dat t langer duurt eer t afbreekt ofzo, een soort tijd mechanisme.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#4
bedankt. Ja idd oxycodone is me al eerder voorgeschreven langdurig vanwege gebroken ribben.
Ik heb daar toen vreselijk misbruik van gemaakt en heb zeker voor een half jaar herhalingsrecepten bij verschillende huisartsassistenten gevraagd. En ze zeiden telkens: Ja prima gaat naar de apotheek! :grin: En ik maar snuiven soms wel 140 mg per dag. Tot op een gegeven moment de rem erop werd gezet door mn eigen arts die doorhad dat ik steeds valse herhalingsrecepten doorgaf. Dus ben idd bang dat dat niet meer gaat gebeuren. Maar het is wel anders dan dope vind ik. Je krijgt niet echt de euforie en bent er meer slaperig van vind ik. Maar het blijft wel een heerlijk opiaat
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat is mooi, dat je zo'n psychiater hebt, het is belangrijk om iemand te hebben waar je goed mee kunt praten en die je begrijpt.
En tja, ookal denken sommige mensen dat je je ouders uitzoekt voor je geboren wordt. Zelf ben ik niet echt die mening toegedaan. En helaas zouden sommige mensen gewoon geen kinderen mogen krijgen. Klinkt hard, weet t. Maar zeker tegenwoordig vraag je je soms af waarom sommige mensen uberhaupt kinderen nemen. het gekke is ook, voor alles moet je een bewijs van vaardigheid krijgen voor je het kunt doen. Maar kinderen nemen, dat kan zomaar....??!

Geloof dat het Denemarken is, daar zijn stellen en echtparen VERPLICHT eerst een cursus te volgen alvorens het kind geboren wordt. Daar hebben ze dan ook veel minder criminaltiet, zelfmoor, verslavingen etc. Maar ja, nederland is een beetje te sociaal wat dat betreft. Wat op zich een mooi goed is, maar niet wanneer het kinderen betreft.
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Wie kiest ook voor onderhoudsdosis methadon???s

Hallo iedereen,ik ga gewoon simpel en kort antwoord geven.

Wie er besloten geeft,voor gans mijn leven een onderhoudsdosis te kiezen,niet ik!

Maar een normale,goede,eerlijke & ervaren psychiater,ik heb g1 geheimen voor hem,niets.

En het is zeker geen type,dat zo zegt,ja zeg het maar,zo zit hij niet in 1,hij luistert naar me,en was er altijd voor mij,wat ik van mijn eigen vader niet kon zeggen ! :openmouth: !


Groetjes Ganja-man :smoke:
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#7
JohnnyT zei:
Ik heb ook 20 jaar dagelijks dope gebruikt,en heb een jaar of 9 geleden mijn dosis methadon verhoogd van 20 cc per dag naar 70 cc,en sindsdien gebruik ik nog maar zelden dope. En met zelden bedoel ik,coke helemaal al 9 jaar niet meer. En heroine misschien 3 of 4 dagen in het jaar en het laatste half jaar helemaal niet meer gebruikt. En sinds ik mijn methadon verhoogd heb en dus vrijwel niet meer bijgebruik heb ik gewoon mijn leven weer terug. Ipv altijd geldgebrek hou ik nu geld over,ik ga naar concerten,ga op stap heb contacten met mensen die geen harddrugs gebruiken. Kortom mijn leven ziet er gewoon 100 procent beter uit dan toen ik nog dagelijks gebruikte. En het vreemde is die enkel keer dat ik nu nog gebruik,vind ik er helemaal niks aan. Dus wordt wel altijd negatief gedaan over methadon,of altijd in ieder geval heel vaak. Maar als je het gewoon als onderhoudsmiddel gebruikt heeft het alleen maar voordelen. Zelfs als ik elke dag dope voor niks zou kunnen krijgen,zou ik dat niet eens meer willen. Als ze me dat 10 jaar geleden hadden aangeboden had ik dat gelijk gedaan. En ik ben ook vele malen opgenomen in afkickcentra waar mij meegedeelt werd dat ik altijd wel dope zou blijven gebruiken. Dacht het zelf op een gegeven moment ook. En het is nooit te laat om te stoppen,of heel veel te minderen,ken zelfs mensen die 30 jaar dagelijks gebruikt hebben en opgegeven waren en die dankzij methadon weer een normaal leven hebben. En ik ken er zelfs enkelen die zelfs hun methadon helemaal afgebouwd hebben en dus helemaal volledig clean zijn,en niet eventjes maar al jarenlang. Dus dat mag ook wel eens vertelt worden. En ja als je naast je methadon gewoon dagelijks bij blijft gebruiken dan heeft het inderdaad weinig nut en voordelen.
Klik om te vergroten...


Ik versta jou,maar jij mij niet,ik heb laat ons zeggen zeker 10 jaar a d H gezeten,ik heb mijn dosis verhoogd van 65ml naar 95/100ml,in samen overleg met psychiater ! Ik gebruik ook nog maar zelden,en met zelfde bedoel ik dan ook,3/4/5 x op een jaar soms1,dan heb ik het vooral over H,ik kan het ook op mijn ene hand bijhouden. Ik had ook serieus geldgebrek of geld te kort. Ik heb ook vele opnames gedaan,meer dan 10 zelf,waar ik niet fier op ben,maar in al die jaren,heb ik wel al iets bereikt hoor: o.a,heel wat kunnen sparen + neem,ik woon al1 al 4 jaar alleen en kan mijn plan trekken(hiervoor op het app.waar in woon.woo de koppel met 2 kinderen,en dat heb ik voor mij. Ik kom meer naar buiten,ga is fitness gaan doen,ik ga meer naar buiten,heb nieuwe en goede vrienden ontmoet,en leren kennen,en ik ben op het rechte en goede pad,(vind ik dan weer?. Ik gebruik wel benzo's die idd niets meer uitdoen, Oke ik sta "hoog"qua methadon,maar houd me van die H wel vanaf,jij bent tog ook verhoogt? En wat succes blijkt te zijn ook,tog? Oke ik lieg,ben van die H,niet helemaal af,want durf het nog maar paar x gebruiken op een jaar. Maar kan het wel op mijn ene hand bijhouden!! Dat,en ik sta,ja op methadon. Dan neem ik liever mijn dagelijkse portie methadon wat, mijn leven volledig 360% doen draaien. Ik betaal dan liever iedere dag voor een ganse week methadon,2a3€. Als je vergelijkt vanwaar ik kom +ik sluit me niet meer op,ganse dagen,ga naar festivals en events. En daar heb je een schoon vb: en wat je zei over mensen die 30 jaar verslaafd waren,methadon jaren gebruikte en nu niets meer nemen,perken en hoedje af voor die personen.geloof het of niet,ik was ook afgeschreven,zeiden er meerdere zelfs,heb niet al1 eens drugs problematiek,en ik had meerdere diagnoses,maar soit,ik versta je,mvg



Groetjes Ganja-man :smoke:
G
Ganja-manLid
01-01-2024, 00:00
#8
leveldesigner zei:
Dat is mooi, dat je zo'n psychiater hebt, het is belangrijk om iemand te hebben waar je goed mee kunt praten en die je begrijpt.
En tja, ookal denken sommige mensen dat je je ouders uitzoekt voor je geboren wordt. Zelf ben ik niet echt die mening toegedaan. En helaas zouden sommige mensen gewoon geen kinderen mogen krijgen. Klinkt hard, weet t. Maar zeker tegenwoordig vraag je je soms af waarom sommige mensen uberhaupt kinderen nemen. het gekke is ook, voor alles moet je een bewijs van vaardigheid krijgen voor je het kunt doen. Maar kinderen nemen, dat kan zomaar....??!

Geloof dat het Denemarken is, daar zijn stellen en echtparen VERPLICHT eerst een cursus te volgen alvorens het kind geboren wordt. Daar hebben ze dan ook veel minder criminaltiet, zelfmoor, verslavingen etc. Maar ja, nederland is een beetje te sociaal wat dat betreft. Wat op zich een mooi goed is, maar niet wanneer het kinderen betreft.
Klik om te vergroten...

Dank je leveldesinger,

Er zijn mensen die er anders over denken,ik doe mijn verhaal hier op dit forum,omdat ik maar 1x m'n psychiater zie in de week,ik dacht,om de 7 dagen mijn psychiater zien is goed,maar wat te weinig in mijn opzicht,daarom dat ik me hier op registreerde. Niet om om de 7 dagen is een gesprek te hebben met mijn psychiater ,ja dat ook,maar ook om: ps: mijn verhaal niet steeds op te kroppen maar om hier ook,af en toe hoer ook wat te posten,sommigen reageren er juist heel anders op dan anderen,maarja,mvg


Groetjes Ganja-man :smoke:
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ganja-man zei:
JohnnyT zei:
Ik heb ook 20 jaar dagelijks dope gebruikt,en heb een jaar of 9 geleden mijn dosis methadon verhoogd van 20 cc per dag naar 70 cc,en sindsdien gebruik ik nog maar zelden dope. En met zelden bedoel ik,coke helemaal al 9 jaar niet meer. En heroine misschien 3 of 4 dagen in het jaar en het laatste half jaar helemaal niet meer gebruikt. En sinds ik mijn methadon verhoogd heb en dus vrijwel niet meer bijgebruik heb ik gewoon mijn leven weer terug. Ipv altijd geldgebrek hou ik nu geld over,ik ga naar concerten,ga op stap heb contacten met mensen die geen harddrugs gebruiken. Kortom mijn leven ziet er gewoon 100 procent beter uit dan toen ik nog dagelijks gebruikte. En het vreemde is die enkel keer dat ik nu nog gebruik,vind ik er helemaal niks aan. Dus wordt wel altijd negatief gedaan over methadon,of altijd in ieder geval heel vaak. Maar als je het gewoon als onderhoudsmiddel gebruikt heeft het alleen maar voordelen. Zelfs als ik elke dag dope voor niks zou kunnen krijgen,zou ik dat niet eens meer willen. Als ze me dat 10 jaar geleden hadden aangeboden had ik dat gelijk gedaan. En ik ben ook vele malen opgenomen in afkickcentra waar mij meegedeelt werd dat ik altijd wel dope zou blijven gebruiken. Dacht het zelf op een gegeven moment ook. En het is nooit te laat om te stoppen,of heel veel te minderen,ken zelfs mensen die 30 jaar dagelijks gebruikt hebben en opgegeven waren en die dankzij methadon weer een normaal leven hebben. En ik ken er zelfs enkelen die zelfs hun methadon helemaal afgebouwd hebben en dus helemaal volledig clean zijn,en niet eventjes maar al jarenlang. Dus dat mag ook wel eens vertelt worden. En ja als je naast je methadon gewoon dagelijks bij blijft gebruiken dan heeft het inderdaad weinig nut en voordelen.
Klik om te vergroten...
Okay en mijn bericht was van anderhalf jaar geleden. En ondertussen sta ik op 50 mg methadon,dus dat is al 20 minder dan toen ik dat bericht schreef. Dus ik bouw het langzaam,heel langzaam maar geleidelijk af en heb op die manier nergens last van. En ik las ergens in een post van iemand dat methadon nog slechter is dan heroine. Nou ten eerste heroine is op zich helemaal niet schadelijk,alleen wel zwaar verslavend. Maar ja zuivere heroine koop je nou eenmaal niet op straat. En methadon is natuurlijk niet zwaar versneden zoals dope. Maar ja om het kort te houden,ik ben blij met mijn methadon. Het heeft zoals ik al eerder vermeld had mijn leven terugggeven.


Ik versta jou,maar jij mij niet,ik heb laat ons zeggen zeker 10 jaar a d H gezeten,ik heb mijn dosis verhoogd van 65ml naar 95/100ml,in samen overleg met psychiater ! Ik gebruik ook nog maar zelden,en met zelfde bedoel ik dan ook,3/4/5 x op een jaar soms1,dan heb ik het vooral over H,ik kan het ook op mijn ene hand bijhouden. Ik had ook serieus geldgebrek of geld te kort. Ik heb ook vele opnames gedaan,meer dan 10 zelf,waar ik niet fier op ben,maar in al die jaren,heb ik wel al iets bereikt hoor: o.a,heel wat kunnen sparen + neem,ik woon al1 al 4 jaar alleen en kan mijn plan trekken(hiervoor op het app.waar in woon.woo de koppel met 2 kinderen,en dat heb ik voor mij. Ik kom meer naar buiten,ga is fitness gaan doen,ik ga meer naar buiten,heb nieuwe en goede vrienden ontmoet,en leren kennen,en ik ben op het rechte en goede pad,(vind ik dan weer?. Ik gebruik wel benzo's die idd niets meer uitdoen, Oke ik sta "hoog"qua methadon,maar houd me van die H wel vanaf,jij bent tog ook verhoogt? En wat succes blijkt te zijn ook,tog? Oke ik lieg,ben van die H,niet helemaal af,want durf het nog maar paar x gebruiken op een jaar. Maar kan het wel op mijn ene hand bijhouden!! Dat,en ik sta,ja op methadon. Dan neem ik liever mijn dagelijkse portie methadon wat, mijn leven volledig 360% doen draaien. Ik betaal dan liever iedere dag voor een ganse week methadon,2a3€. Als je vergelijkt vanwaar ik kom +ik sluit me niet meer op,ganse dagen,ga naar festivals en events. En daar heb je een schoon vb: en wat je zei over mensen die 30 jaar verslaafd waren,methadon jaren gebruikte en nu niets meer nemen,perken en hoedje af voor die personen.geloof het of niet,ik was ook afgeschreven,zeiden er meerdere zelfs,heb niet al1 eens drugs problematiek,en ik had meerdere diagnoses,maar soit,ik versta je,mvg



Groetjes Ganja-man :smoke:
Klik om te vergroten...
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#10
In mijn optiek is methadon slechter dan bruin heb er mensen aan zien sterven.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Marcko zei:
In mijn optiek is methadon slechter dan bruin heb er mensen aan zien sterven.
Klik om te vergroten...
Nou ik heb nog nooit mensen aan methadon zien sterven. Dan vraag ik me af hoe dat gebeurt is. Ja als je nog nooit van je leven opiaten gebruikt hebt en je neemt dan een aanzienlijke hoeveelheid methadon dan kom je te overlijden ja. Maar als je opiaten gewend bent en je gebruikt methadon om af te bouwen of als onderhoudsdosis dan zal je dat echt niet gebeuren.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#12
leveldesigner zei:
Dat is mooi, dat je zo'n psychiater hebt, het is belangrijk om iemand te hebben waar je goed mee kunt praten en die je begrijpt.
En tja, ookal denken sommige mensen dat je je ouders uitzoekt voor je geboren wordt. Zelf ben ik niet echt die mening toegedaan. En helaas zouden sommige mensen gewoon geen kinderen mogen krijgen. Klinkt hard, weet t. Maar zeker tegenwoordig vraag je je soms af waarom sommige mensen uberhaupt kinderen nemen. het gekke is ook, voor alles moet je een bewijs van vaardigheid krijgen voor je het kunt doen. Maar kinderen nemen, dat kan zomaar....??!

Geloof dat het Denemarken is, daar zijn stellen en echtparen VERPLICHT eerst een cursus te volgen alvorens het kind geboren wordt. Daar hebben ze dan ook veel minder criminaltiet, zelfmoor, verslavingen etc. Maar ja, nederland is een beetje te sociaal wat dat betreft. Wat op zich een mooi goed is, maar niet wanneer het kinderen betreft.
Klik om te vergroten...

Ben ik het echt helemaal mee eens, sommige mensen zouden gewoon niet voort mogen planten, jaren terug was er een schandaal over hoe ze in ( ik geloof) Zweden psychiatrische patienten steriliseerden, tja, misschien niet politiek correct, maar vond het niet per sé een slecht idee, en wat je hier nu schrijft over Denemarken vind ik ook zeker een goed idee, sorry voor het off topic-niveau verder :wink:
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#13
waarom zou je niet voor Clonidine gaan dan ??? ik bedoel als je wilt van de methadon vanaf of andere opioiden lijkt me een veel betere idee :wink:


en WTF ??? mensen doodgaan aan de methadon ??? uhm waaar??? als je nul tolerantie hebt voor opium en neem je een flink dosis dan misschien wel... maar niet als je wat tolerantie hebt opgebouwd.... sorry dit is bs in mijn mening
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet niet Latina, maar ik persoonlijk zie niet snel gebeuren dat Clonidine echt goed helpt bij afkicken van opiaten. Zeker niet bij methadon ontwennings verschijnselen.

Voor zover ik het begrepen heb doet het niets anders dan de bloedvaten in je hersenen verwijden zodat je niet snel of geen opvliegers meer hebt. Maar, opvliegers hebben is wel het minst erg wanneer je afkicked. Dus dat dit middel echt zou helpen bij afkicken lijkt mij een misverstand.
Tenzij je bedoelt dat het enkel tegen de opvliegers is.

En dood gaan aan methadon, ik moet zeggen dat ik dat ook nog nooit eerder heb gehoord. Wel dat mensen eerder doodgaan wanneer ze decennia op de methadon zitten, als onderhouds dosering.
Want methadon is vuiligheid, daar zijn we allemaal wel achter gekomen nu. Wat dat betreft is het erger als heroine. het enige voordeel is eigenlijk alleen dat het gratis te verkrijgen is, en dat het zeer goedkoop is om te maken. Maar dat is dan ook alles. Verbaasd me nog altijd waarom ze voor dit middel hebben gekozen, als afkick middel, en dat terwijl het zeker 5 keer verslavender is dan heroine zelf, qua ontwennings verschijnselen dan.

Maar dood gaan eraan, in de trant van dood neervallen. Nee, tenzij, zoals anderen al zeiden er sprake is van geen tolerantie hebben, of overdosering.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Clonidine is wel een goed middel om af te kicken van opiaten want ik heb hetzelf meerdere keren gekregen in een afkickkliniek. Maar het ligt er wel aan op hoeveel methadon je staat. Als je methadon tot 20 cc afbouwt dan is afkicken met clonidine goed te doen. En natuurlijk heb je nog wel last van enige afkickverschijnselen maar die zijn goed te verdragen. Als je helemaal af wilt kicken zonder enkel pijntje of wat dan ook,dan kan je er net zo goed niet aan beginnen. En al die negatieve verhalen over methadon beginnen ook irritant te worden. Liever een normaal en leuk en soms geweldig leven met methadon,dan een miserabel leven met heroine waar alles draait om dope en waar al je geld aan opgaat zodat je niks anders meer kan ondernemen. En methadon grotere troep dan heroine,nou als je zuivere heroine zou kunnen krijgen is dat misschien waar,maar dat is nou eenmaal niet te krijgen. En wat is er dan precies zo schadelijk aan methadon,ja het afkicken duurt langer en is heftiger dan van heroine. Maar ik zou wel eens willen weten wat er dan pas precies zo schadelijk aan is. In ieder geval ik neem mijn methadon ochtends in,en functioneer er 24 uur perfect op en heb zin in het leven. En dat was wel anders toen ik dagelijks bezig was met dope.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan inderdaad erg negatief zijn over methadon, omdat mijn eigen ervaringen ermee niet denderend zijn. Maar, ik heb wel altijd eraan toegevoegd dat wie het wil nemen dat moet doen. En ook wanneer men er de rest van zijn level het als onderhouds middel wil nemen vind ik dat prima.
Mijn grootste bezwaar is dan ook die bijzonder zware en langdurige afkick, maar als men het als onderhouds dosis verder blijft gebruiken heb je daar geen last van.
Ik weet niet veel over waarom het zulk een schadelijk middel zou zijn, ken alleen het gezegde van dat het je botten "glazig" zou maken, wat zoveel wil zeggen als dat ze erg in sterkte verliezen. Weet niet of dit klopt, kan zijn dat het je calsium afbreekt of wat dan ook. Weet niet of dit klopt. Wat ik wel weet is dat schijnbaar de moleculen veel groter zijn dan die van heroine, en dat het daarom zo lang zou duren eer je er eindelijk clean van bent.

En 2 maal heeft een arts van de verslavings kliniek Brijder mij verzekerd dat hij niet meer achter het middel stond, en het ook niet meer voorschreef tenzij de patient er zelf uitdrukkelijk om vroeg maar dan nog. En dat zij, althans eentje, er veel spijt van had dat hij t 10 jaar lang had voorgeschreven, dat hij de meeste daarvan nog steeds op spreekuur zag, en dat die mensen er nooit meer van zouden afkomen.

Maar, nogmaals, gebruikt je het als onderhouds dosering, dan geld dit alles niet denk ik,
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#17
leveldesigner zei:
Ik kan inderdaad erg negatief zijn over methadon, omdat mijn eigen ervaringen ermee niet denderend zijn. Maar, ik heb wel altijd eraan toegevoegd dat wie het wil nemen dat moet doen. En ook wanneer men er de rest van zijn level het als onderhouds middel wil nemen vind ik dat prima.
Mijn grootste bezwaar is dan ook die bijzonder zware en langdurige afkick, maar als men het als onderhouds dosis verder blijft gebruiken heb je daar geen last van.
Ik weet niet veel over waarom het zulk een schadelijk middel zou zijn, ken alleen het gezegde van dat het je botten "glazig" zou maken, wat zoveel wil zeggen als dat ze erg in sterkte verliezen. Weet niet of dit klopt, kan zijn dat het je calsium afbreekt of wat dan ook. Weet niet of dit klopt. Wat ik wel weet is dat schijnbaar de moleculen veel groter zijn dan die van heroine, en dat het daarom zo lang zou duren eer je er eindelijk clean van bent.

En 2 maal heeft een arts van de verslavings kliniek Brijder mij verzekerd dat hij niet meer achter het middel stond, en het ook niet meer voorschreef tenzij de patient er zelf uitdrukkelijk om vroeg maar dan nog. En dat zij, althans eentje, er veel spijt van had dat hij t 10 jaar lang had voorgeschreven, dat hij de meeste daarvan nog steeds op spreekuur zag, en dat die mensen er nooit meer van zouden afkomen.

Maar, nogmaals, gebruikt je het als onderhouds dosering, dan geld dit alles niet denk ik,
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je punt,maar dat het zo schadelijk zou zijn is van horen zeggen dus niet echt betrouwbaar. Van heroine wordt ook gezegd dat het zo schadelijk is,maar heroine is op zich helmaal niet zo schadelijk. Alleen wel zwaar verslavend. En ja methadonverstrekking,ik denk toen ze daar mee begonnen dat ze echt de illusie hadden dat mensen dan wel met heroine zouden stoppen. Maar in de praktijk blijkt dat 90 procent of misschien nog wel een hoger percentage gewoon dagelijks bijgebruikt. Dat heb ik zelf ook 20 jaar lang gedaan en dan zit je dus met een dubbele verslaving. Daarom vind ik het ook absurd dat mensen die in aanmerking komen voor vrije heroïneverstrekking daar alleen voor in aanmerking komen als ze verplicht methadon erbij nemen. Zelfs als ze nog nooit methadon gebruikt hebben. En dat is iets wat ik echt volkomen niet begrijp. Ik heb uiteindelijk voor onderhoudsdosis methadon gekozen zonder bijna bij te gebruiken. Maar als mensen liever dagelijks heroine willen blijven gebruiken en het vrij verstrekt kunnen krijgen,dan is dat ook okay toch. Iedereen zijn eigen keuze,maar waarom verplicht methadon moeten nemen dan. Dan zadel je iemand op met een dubbele verslaving en wat is de reden daarvan? Als dat verhaal tenminste waar is. Maar ik ga nu een beetje offtopic natuurlijk. Maar of methadon echt zo schadelijk is daar heb ik dus wel mijn twijfels over. En wat ik eerder las,mensen dood zien gaan aan methadon. Ik heb het nog nooit gezien.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Methadon richt minder schade aan dan heroïne. Methadon wordt oraal genomen terwijl heroïne wordt gerookt, gesnoven of gespoten. In de heroïne zit een berg andere troep die in methadon niet zit. Met methadon heb je de garantie op een schoon product. De meeste nadelen worden voor zover ik weet veroorzaakt door bijgebruik van andere middelen. Wanneer methadon gewoon normaal wordt genomen door iemand met een opiaatverslaving kan deze een redelijk tot zelfs normaal leven leiden.

Kan zo nog wel even doorgaan maar uiteindelijk hangt het allemaal van de persoon zelf af. Je moet ook willen veranderen en daar kan methadon een goed hulpmiddel voor zijn. Zeker geen oplossing.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Methadon is ook niet echt gevaarlijk denk ik, mijn grote bezwaar er tegen is dat de afkick maanden, tot 5 maanden toe kan duren. En daarom kicken er zo weinig mensen van af.
En als een week ziek zijn al haast niet te doen is, van dope, dan is een klein half jaar ziek zijn
echt ondoenlijk.

Over dat je er meth bij moet hebben bij die gratis heroine verstrekking komt omdat je de nacht
door moet. Ja, te gek voor woorden, want ik denk er net zo over!
Je krijgt nml overdag die dope, tot 3 keer toe per dag, (s ochtends, smiddags, en eind van de
middag), en dan moet je dus de nacht overbruggen.

Echt belachelijk. maar, inpraktijk zit zo'n 100% toch al jaren aan de methadon, dus maakt t dan niet uit. Maar, toen ik nog gebruikte, had ik dus geen meth en kwam daarom dus niet in het programma. En dat met een 30 jaar durende verslaving, omdat ik geen meth wilde.
Maar ja, regels zijn.... regels...
F
FannyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi levensgenieter,

Klopt het dat je dus 3 per dag je Methadon krijgt?
Methadon werkt toch rond de 22uur, dus zou je in theorie pas de andere dag je nieuwe dosering nodig hebben.
Helaas zit ik zelf ook aan die rot tabletten. Ik heb ze gekregen voor pijnbestrijding. Inmiddels met succes 2x geopereerd en pijnvrij ( en dikke darm armer, haha). Maargoed, nu dus ook flink aan het afbouwen. Voor mijn operaties zat ik op 3dd 30mg, veel he? Maar anders was niet te doen. Nu zit ik op 2dd 10. Bij mij beginnen de afkickverschijnselen erg onhumaan te worden. Zelfs zo erg dat mijn stoma, wat ik heb gekregen na mijn operatie, niet goed meer doorloopt. Hele dag pijn in mijn botten, s ochtens letterlijk ziek wakker worden, hele dag kippenvel. Leuk voor mijn man en kinderen. Nee, dit is geen pretje.
Ik ben het er dus met je eens dat je s nachts met IETS moet overbruggen, want bij mij werkt de methadon ook geen 22uur. Anders was ik niet iedere ochtend zo ziek.
Heel veel succes en het aller aller beste! Groetjes, Fanny

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."