#1
JohnnyT zei:Ik heb ook 20 jaar dagelijks dope gebruikt,en heb een jaar of 9 geleden mijn dosis methadon verhoogd van 20 cc per dag naar 70 cc,en sindsdien gebruik ik nog maar zelden dope. En met zelden bedoel ik,coke helemaal al 9 jaar niet meer. En heroine misschien 3 of 4 dagen in het jaar en het laatste half jaar helemaal niet meer gebruikt. En sinds ik mijn methadon verhoogd heb en dus vrijwel niet meer bijgebruik heb ik gewoon mijn leven weer terug. Ipv altijd geldgebrek hou ik nu geld over,ik ga naar concerten,ga op stap heb contacten met mensen die geen harddrugs gebruiken. Kortom mijn leven ziet er gewoon 100 procent beter uit dan toen ik nog dagelijks gebruikte. En het vreemde is die enkel keer dat ik nu nog gebruik,vind ik er helemaal niks aan. Dus wordt wel altijd negatief gedaan over methadon,of altijd in ieder geval heel vaak. Maar als je het gewoon als onderhoudsmiddel gebruikt heeft het alleen maar voordelen. Zelfs als ik elke dag dope voor niks zou kunnen krijgen,zou ik dat niet eens meer willen. Als ze me dat 10 jaar geleden hadden aangeboden had ik dat gelijk gedaan. En ik ben ook vele malen opgenomen in afkickcentra waar mij meegedeelt werd dat ik altijd wel dope zou blijven gebruiken. Dacht het zelf op een gegeven moment ook. En het is nooit te laat om te stoppen,of heel veel te minderen,ken zelfs mensen die 30 jaar dagelijks gebruikt hebben en opgegeven waren en die dankzij methadon weer een normaal leven hebben. En ik ken er zelfs enkelen die zelfs hun methadon helemaal afgebouwd hebben en dus helemaal volledig clean zijn,en niet eventjes maar al jarenlang. Dus dat mag ook wel eens vertelt worden. En ja als je naast je methadon gewoon dagelijks bij blijft gebruiken dan heeft het inderdaad weinig nut en voordelen.
Ik versta jou,maar jij mij niet,ik heb laat ons zeggen zeker 10 jaar a d H gezeten,ik heb mijn dosis verhoogd van 65ml naar 95/100ml,in samen overleg met psychiater ! Ik gebruik ook nog maar zelden,en met zelfde bedoel ik dan ook,3/4/5 x op een jaar soms1,dan heb ik het vooral over H,ik kan het ook op mijn ene hand bijhouden. Ik had ook serieus geldgebrek of geld te kort. Ik heb ook vele opnames gedaan,meer dan 10 zelf,waar ik niet fier op ben,maar in al die jaren,heb ik wel al iets bereikt hoor: o.a,heel wat kunnen sparen + neem,ik woon al1 al 4 jaar alleen en kan mijn plan trekken(hiervoor op het app.waar in woon.woo de koppel met 2 kinderen,en dat heb ik voor mij. Ik kom meer naar buiten,ga is fitness gaan doen,ik ga meer naar buiten,heb nieuwe en goede vrienden ontmoet,en leren kennen,en ik ben op het rechte en goede pad,(vind ik dan weer?. Ik gebruik wel benzo's die idd niets meer uitdoen, Oke ik sta "hoog"qua methadon,maar houd me van die H wel vanaf,jij bent tog ook verhoogt? En wat succes blijkt te zijn ook,tog? Oke ik lieg,ben van die H,niet helemaal af,want durf het nog maar paar x gebruiken op een jaar. Maar kan het wel op mijn ene hand bijhouden!! Dat,en ik sta,ja op methadon. Dan neem ik liever mijn dagelijkse portie methadon wat, mijn leven volledig 360% doen draaien. Ik betaal dan liever iedere dag voor een ganse week methadon,2a3€. Als je vergelijkt vanwaar ik kom +ik sluit me niet meer op,ganse dagen,ga naar festivals en events. En daar heb je een schoon vb: en wat je zei over mensen die 30 jaar verslaafd waren,methadon jaren gebruikte en nu niets meer nemen,perken en hoedje af voor die personen.geloof het of niet,ik was ook afgeschreven,zeiden er meerdere zelfs,heb niet al1 eens drugs problematiek,en ik had meerdere diagnoses,maar soit,ik versta je,mvg
Groetjes Ganja-man
