Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums15.000 heroine verslaafden, (nog maar).

15.000 heroine verslaafden, (nog maar).

14 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klopt, de meeste junks zijn niet zo boeiend en de vrije verstrekking heeft een hoop goeds gebracht (al jaren niet meer in mijn auto ingebroken bijvoorbeeld..) maar ik mis wel de straathandel en de spontane score (stomhè?).
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
leveldesigner zei:
Denk, zoals ik al eerder zei, dat de gratis verstrekking van heroine maakt dat er minder probleem heroine verslaafden zijn. En, helaas ziet de jeugd van nu ded drug heroine als een loser drug.
Alsof je beter af bent wanneer je aan de coke, GHB of wat dan ook zit. Maar goed, dat ter zijde.

En, het klopt inderdaad dat heroine weer aan het terug komen is. Maar dan vooral in Amerika en andere landen. Niet in nederland, nog niet althans.


(ik weet dat er al lang speed etc hier is te krijgen, maar methamfetamine is toch wat anders)
Klik om te vergroten...


Heb laatst bij een vergadering gehoord dat het voor steeds meer mensen 'goedkoper' is dan benzo's om te kunnen slapen (de eerste tijd gaat 'goed') waarna het dikwijls bergafwaarts gaat..

Hopelijk blijft deze groep klein, het verdwijnt immers wel naar mijn gevoel (je komt er niet zo makkelijk meer aan, laat staan goede) wat een gezonde ontwikkeling is.

Tevens hoop ik ook dat methamfetamine niet hier een 'hype' word, een erg zelf destructieve drug..
Mij zou het niet verbazen als het sterker terugkomt (heroïne) als men vermoed. Als je de media meerekent er is *** kilo gevonden bijna elke week waarvan de andere 30-40 partijen wel prima aan komen..
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goh, wat is het de laatste tijd rustig op het Opiaten forum.
Maar, zag pas op tv een programma waarin men vertelde dat er nog maar zo'n 15.000
heroine verslaafden in heel nederland zijn. En dat is weinig, weet nog goed te herinneren dat er
enkel al in den Haag zo'n 4500 verslaafden waren in de "top"dagen van de heroine, lees 1980/90.

Niet verwonderlijk ook, er zijn zoveel drug soorten tegenwoordig. Daarbij komt dat de heroine kwaliteit de laatste 10 jaar bijzonder zwaar gezakt is, en daarbij erg duur is geworden.

Dus wie betaald nu nog 20 euro voor een halve gram slechte heroine terwijl er zat andere drugs zijn die veel goedkoper zijn, en je een veel beter gevoel geven.

Dus, eigenlijk maar goed dat het hier zo rustig is,
toch...?

leveldesigner
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed dat het rustig is qua heroine verslavingen in Nederland in ieder geval. Ik heb geen ervaring met opiaten, ik ben blij toe. Ik denk dat het het z'n reputatie waardig is en ik ben er bang voor. Volgens mij is kennis over de gevaren van heroine ook een belangrijke factor is het relatief lage aantal verslaafden, toch nog 15.000 te veel uiteraard.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tja, vrees dat dat helaas niet zo werkt, zoals met zoveel verslavingen.
Want iedereen die met een drug begint weet vaak wel de gevaren die eraan zitten ook qua
verslaving. Ben er gelukkig vanaf, maar toen ik begon met heroine hadden 4 mensen me weken
lang ervoor gewaarschuwt, en toch wilde ik het proberen. Gaf me dus 30 jaar aan verslaving
uiteindelijk. Dus dat heroine zo verslavend is is niet de reden waarom er zo weinig gebruikers zijn, want dit was altijd al bekend, ook in de hoogtij dagen van de dope.

Wat misschien wel mee teld is denk ik dat heroine tegenwoordig als een looser drug wordt gezien,
snap dit niet goed want kan nog wel 2 a 3 drug soorten bedenken die wel erg populair zijn en dezelfde gevaren bevatten, en net zo tekenend zijn.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet zo goed hoe er in de jaren 80 90 over heroine werd gedacht, maar nu heeft het echt een reputatie als een killer. Misschien toen ook al. Het beeld van junks heeft het ook een reputatie als loserdrug gegeven. Toen had het misschien een nog wat coolere reputatie?
Je hebt gelijk dat er nog meer 'killer drugs' te bedenken zijn die niet echt die loserdrug reputatie hebben. Het komt waarschijnlijk ook door de media hoe mensen over bepaalde drugs denken, ik heb er verder niet echt een goede verklaring voor.

Ik vind die drugs monitor van het trimbos instituut altijd wel interessant, daar staan de trends in van drugsgebruik in nederland.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tsja GHB heeft bruin een beetje overgenomen. Ik denk zo maar dat GHB over 15 jaar wel eens op hetzelfde punt kan staan als Heroïne nu. Dat is ook veel makkelijker om te kopen/maken. Ik denk dat er nog net zo veel verslaafden zijn als in de jaren 90, maar dat het middel gewoon elk decenia verschuift.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Denk dat het vooral ook te maken heeft dat er in de jaren tachtig niet zoveel keus was qua drugs.
je had natuurlijk de LSD en paddestoelen, en de slaappillen. Maar verder was er enkel coke en heroine. Dus was er niet zoveel te kiezen. En ondanks dat er genoeg doden vielen en iedereen het Christiane F verhaal kende was het toch hip om heroine te gebruiken. Tenminste wel in de theehuizen waar ik kwam in den Haag.

Nu zijn er zoveel meer drugsoorten, en de aftakeling van junkies op straat heeft de drug inderdaad ook geen goed gedaan, en terecht.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#9
leveldesigner zei:
Denk dat het vooral ook te maken heeft dat er in de jaren tachtig niet zoveel keus was qua drugs.
je had natuurlijk de LSD en paddestoelen, en de slaappillen. Maar verder was er enkel coke en heroine. Dus was er niet zoveel te kiezen. En ondanks dat er genoeg doden vielen en iedereen het Christiane F verhaal kende was het toch hip om heroine te gebruiken. Tenminste wel in de theehuizen waar ik kwam in den Haag.

Nu zijn er zoveel meer drugsoorten, en de aftakeling van junkies op straat heeft de drug inderdaad ook geen goed gedaan, en terecht.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb ik dezelfde docu gezien. Er werd wel iets genoemd over een come back van opiaten, en met name Heroïne.

Dat hoop ik uiteraard niet en gun iedereen een lang en gelukkig leven, maar het werd zo sterk bevestigd dat ik me tech wel wat zorgen maakte.

Komt dt jullie bekend voor?

:wave:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, en doordat de gemeente alles schoonveegt zitten ze nu al snel in huizen te 'chillen'
Is geen zicht op grote groepen, zou me niet verbazen als het meer is. Hoop dat ik ernaast zit.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op dit forum zitten ook niet echt meer bruin verslaafden jammer genoeg. Als je verderop in de topics kijkt zie je regelmatig iemand om hulp zoeken maar daar is tegenwoordig geen sprake meer van.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk, zoals ik al eerder zei, dat de gratis verstrekking van heroine maakt dat er minder probleem heroine verslaafden zijn. En, helaas ziet de jeugd van nu ded drug heroine als een loser drug.
Alsof je beter af bent wanneer je aan de coke, GHB of wat dan ook zit. Maar goed, dat ter zijde.

En, het klopt inderdaad dat heroine weer aan het terug komen is. Maar dan vooral in Amerika en andere landen. Niet in nederland, nog niet althans.
Maak me wat dat betreft meer zorgen over methamfetamine.
Want het is al vele jaren een groot probleem in Amerika, Thailand, etc maar niet in europa. Tot voor kort. Meen dat t twee jaar geleden was dat t opdook in Griekenland, en sinds kort zit zuid duistland met een groot aantal methamfetamine verslaafden. Dus het is nog slechts een kwestie van tijd tot we t hier ook kunnen krijgen. En die drug maakt zoveel meer kapot dan alle andere drugs bij elkaar lijkt t wel. dat we onze lol nog op kunnen straks.

(ik weet dat er al lang speed etc hier is te krijgen, maar methamfetamine is toch wat anders)
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wel een beetje saai hoor, dat er geen junks meer rondlopen.
p
peternelsonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Datwel zei:
Wel een beetje saai hoor, dat er geen junks meer rondlopen.
Klik om te vergroten...
Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
Yeah maar de meeste junks zijn niet zo boeiend!!! Ik ben nu 7 jaar hooked en zit in de vrije verstrekking!!! Mijn grootste probleem met heroine buiten feit dat t extreem verslavend is blijft toch de legale status en het negatieve Imago!!! Lichamelijk is het minder schadelijk dan alcohol en tabak, selfs minder schadelijk dan cocaine!!! Zeker als je t niet rookt en zuivere dope hebt!!! Ik rook t wel maar wil toch snel clean worden met behulp van IBOGAINE!!!! Anyway ik gebruik dagelijks liever smack dan hard liquour en of cocaine!!! Psychedelica blijft toch de meest interessante drugs soort maar ik ben niet vies van opiaten alleen jammer dat iedereen je uitkotst alsof je paria bent.
Love is the Law Love under Will.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
Yeah maar de meeste junks zijn niet zo boeiend!!! Ik ben nu 7 jaar hooked en zit in de vrije verstrekking!!! Mijn grootste probleem met heroine buiten feit dat t extreem verslavend is blijft toch de legale status en het negatieve Imago!!! Lichamelijk is het minder schadelijk dan alcohol en tabak, selfs minder schadelijk dan cocaine!!! Zeker als je t niet rookt en zuivere dope hebt!!! Ik rook t wel maar wil toch snel clean worden met behulp van IBOGAINE!!!! Anyway ik gebruik dagelijks liever smack dan hard liquour en of cocaine!!! Psychedelica blijft toch de meest interessante drugs soort maar ik ben niet vies van opiaten alleen jammer dat iedereen je uitkotst alsof je paria bent.
Love is the Law Love under Will.

Dus je bent hooked aan de bruin? En ze verstrekken het nu gratis aan je? Dat is wel vrij heftige shit, denk je dat je nog kunt afkicken? Ben ja al oud, of heb je nog een heel mensenleven te gaan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."