Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspammetjes dagboek afbouw methadone

pammetjes dagboek afbouw methadone

27 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja ik zit zelf in enschede in heb een goeie arts. Ik kan het ook een btje zelf bepalen maar ben nu wel ziek van gister weer terwijl ik wel 12,5 heb ingenomen hoop dat dat morgen over is.
En erg bedankt voor de tip om met milligrammen af te bouwen het probleem is alleen dat ik nu tabletten van 5 mg krijg en geen vloeibare meth meer. Dus ja dan zou ik de helft van een kwart kunnen afbouwen dat is dan 0.75 mg. maar daar wacht ik nog ff mee heb vandaag met mn hulpverlener gesproken en die denkt dat het beter is eerst wat aan mn psychische klachten te doen voor ik verder afbouw. Maar die 0,75 mg is zeker de moeite waard om iig te proberen. Wat een afschuwelijk gruwelijke drugs is dat methadon is echt zo moeilijk om vanaf te komen. Ik heb van zoveel drugs afgekickt maar methadon is echt de moeilijkste dat je maar kan hebben volgens mij
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Begin steeds meer het idee te krijgen dat methadon een one way ticket is. Had bij mezelf altijd het idee van ik bouw over een paar jaar af als het goed gaat. Maar ik ben bang dat dit een illusie is als ik hoor hoe hevig iedereen het ervaart. Heb eigenlijk van nog nooit gehoord van iemand die succesvol na jaren methadon gebruik is afgekickt. Wel heb ik ervaringen van mensen gelezen die succesvol zijn afgekickt maar dat wil niets zeggen over hoe het nu met ze is.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ja, ook ik zie en ervaarde methadon als DE zwaarste drug om vanaf te komen.
ik ken een paar verhalen van mensen die ervan afgekicked zijn, maar die zijn op 1 hand te tellen, terwijl het aantal mensen dat t gewoon nooit meer lukt waarschijnlijk in de miljoenen loopt. daarom gebruik ik dus nog steeds maar enkel dope na 30 jaar, en niets anders, (sorry dat ik dit maar blijf herhalen tot vervelens toe, maar t maakt wel duidelijk hoe sterk ik over meth denk, persoonlijk). zelf zag ik geen andere manier om er weer vanaf te komen dan weer dope te gaan gebruiken.

over 1 mg afbouwen, er ziin ook tabletten van 1 mg methadon hoor, die zou je aan je arts kunnen vragen. want een 5 mg tablet in stukjes delen is niet goed te doen zonder af en toe toch te weinig of teveel eraf te breken. en omdat t zo nauw steekt zijn de gevolgen dat gelijk zo groot.
en een 1 mg tablet, die kun je dan wel makkelijk in tweeen breken, zodat je 0.5 mg afbouwd, en dat is nog wel te doen. alhoelwe je dan nog strontje ziek word vrees ik.
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Pammetje,

Heb je al eens overwogen om over te stappen op buprenorfine?
Buprenorfine is een partiële agonist op de mu-receptor, een half-opiaat om zo maar te zeggen en is makkelijker af te bouwen dan methadon, daarbij heeft buprenorfine anti-depressieve eigenschappen.

Buprenorfine is er als Subutex en Suboxone en als Temgesic.
Bij jouw relatief lage methadon gebruik zou overstappen niet al te problematisch moeten zijn.

Ik las ergens dat je in Zuid-Afrika een ghb-ontwenning zou gaan doen, hoe is dat verlopen?

groet, Someone
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ha someone ja idd suboxon of subutex zou het antwoord zijn op mijn probleem. Heb er al veel informatie over verzameld en vele zeggen dat het makkelijker is om af te komen dan die kutmethadon. Maarja zoals ik je in mijn pb-tje aan je heb gezegd heb ik ook last van chronische drugsgerelateerde pijn. (je weet wat ik bedoel, als ik dit openbaar maak weet iedereen wie ik ben en zit er niet op te wachten dat bekenden van me mijn berichtjes gaan lezen) En het is zo dat wanneer ik afbouw met methadon, het voelt alsof dat lichaamsdeel uit me gerukt word zon pijn doet t dan. Het komt niet eens in de buurt van de pijn die de operatie koste. En ik snap niet hoe dit kan. De situatie word dan ondraaglijk en daarom wil ik niet verder met methadonafbouw.
Ik val dus onder 1 van de falers. iemand die ws nooit meer van de methadon afkomt. Het zij zo.
Liever dat dan die helse pijn.

En zuid-afrika, daar ben ik toen nooit heengegaan. Ik heb gekozen dat niet te doen omdat ik toch vond dat ik moest oefenen in de realiteit van het leven hier, en was bang zo terug te vallen omdat je in afrika toch nix kan fixen en dat een hoop met je gevoel doet. Ik heb daarom gekozen voor een opname van een jaar waarvan ik er 8 maand heb uitgezeten, ook onder invloed van justitie. Maar was van te voren al gestopt met gebruik van GHB en GBL, doordat ik al meerdere malen in klinieken heb gezeten en precies wist hoe dat werkt en bakken vol benzos ter beschikking had. Dit is me gelukt. Dus van die GHB en GBL ben ik eindelijk na een 8 jaar durende verslaving ook verlost! :rock:
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#6
vooral als je al pijn hebt in je lichaam ergens word dat 10x versterkt op moment dat je afbouwd van methadon. Ik snap niet hoe het kan maar weet alleen dat ik dat nooit meer wil voelen
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buprenorfine is net als methadon ook een goede pijnstiller en de anti-depressieve werking zou zeker in je voordeel kunnen werken. Niet geschoten is altijd mis!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik raak steeds meer verward,
toen de artsen me xuboxone of burbenorfine probeerden "aan de smeren", (zo voelde dat althans echt wel), nadat ik met mijn hulpvraag om van mijn heroine verslaving af te koken vertelde men mij dat de afkick van deze middelen vele malen lichter waren dan die van heroine of zelfs methadon. en nu hoor ik dit hier weer. toch heb ik de afgelopen weken ook een paar keer hier gelezen van mensen die spijt hebben dat ze nu aan een van die middelen vast zitten omdat ze er gewoon niet meer afkomen, omdat de afkick zo zwaar is. iemand had het vooral over ondragelijke pijn in zijn benen.

dus, wie moet je nu geloven?
niet dat ik overweeg om xuboxone ofzo te nemen hoor, vind dat maar een eng middel, net als methadon. heroine is ook bagger natuurlijk, maar ik prefereer t ten alle tijden boven deze andere middelen, tesamen met methadon. en natuurlijk niet omdat t zo lekker stoned maakt, want de laatste 2 jaar gebruik ik enkel nog maar wanneer ik ziek begin te worden. zelfs al heb ik 1o gram liggen dan nog neem ik enkel een snuifje tot ik net beter ben, en wacht dan weer tot ik ziek word.
t klinkt heel raar, maar sinds 2 jaar of langer vind ik stoned zijn van heroine, pillen etc niet meer prettig. en dat terwijl ik vroeger er geen genoeg van kon krijgen, hoe meer hoe beter.
gebruik dope nu echt als een medicijn, puur als onderhouds dosering. zit op 4 tot 6 strepen per dag, (afhankelijk van de dope kwaliteit).
raar he, had at NOOIT gedacht, dat ik heroine nog eens niet lekker zou vinden, het stoned zijn eran althans.
:tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."