Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUpdate Suboxone/Temgesic

Update Suboxone/Temgesic

20 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen

Ik heb weer eens een ADD aanval en kan niet slapen en vroeg me ineens af.
Na alle ellende va Juli vorig jaar zit ik nu op op 0.6 Buprenorfine en probeer nog steeds af te bouwen. Nog steeds zit ik met trek maar 9 vd 10 telefoon nummers die ik krijg wis ik meteen. Met heel veel ups en downs ben ik er nu redelijk vanaf. Heel af en toe rook ik nog eens een keer en wis daarna het nummer meteen weer, omdat ik in de spiegel kijk en eigenlijk meteen spijt heb. Verder gebruik ik af en toe wat coke. Maar de tergende trek en meteen weer de behoefte om meer te halen is dr inmiddels wat vanaf. Ben een eigen bedrijf begonnen en alles gaat weer wat voor de wind.

Maar hoe vergaat het de mensen waar ik toen kontakt mee had op het moment? Nog steeds onderhoudsdosis, afgebouwd of misschien toch weer wat minder??

Gr Rick
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nog steeds clean, maar ik was er dan ook wel aan toe na 30 jaar hoocked zijn.

Toch apart dat je af en toe nog gebruikt, want je voelt dan toch niets meer van de dope.
of is 0.6 laag genoeg om er toch wat van te voelen. Heb nml wel eens gelezen dat enkel bij
hogere deseringen dope niet meer werkt.

Verder, wat is een ADD aanval?
Kon enkel iets vinden over dat het een paniek aanval is?

succes,
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok da's een goede zaak iig.
Ja wil het eigenlijk ook niet. De sos lag hier in huis maar dat bleek geen goed plan. En wat dope betreft. In Suboxone zit Naloxon, een blokker/ontgifter. En toen ik nog op hoge dosis zat voelde ik indd niks van het roken. Maar temgesic zit het niet in dus je word weer gewoon stoned. Maar na de laatste keer hoeft het van mij nu helemaal niet meer. Weet wat er gebeurt van af en toe...
En ADD is een vorm van ADHD maar dan tussen je oren. Zoveel gedachtes dat je soms dagen niet slaapt. En da's een nadeel als je weet dat dope je in een klap rust in je kop geeft.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan het mis hebben, maar ik dacht dat in Temgesic het ook zat, die naloxon. Maar dat omdat temgesic zo lage dosis heeft je het inderdaad wel voelt wanneer je bij gebruikt.
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien heb ik het ook mis maar subox zit per 2 mg 0.5 Naloxon in en is ook echt voor het afbouwen van opiaten. Temgesic is eigenlijk voor ernstige pijn dus bevat geen Naloxon. Kan het niet terug vinden iig
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
In temgesic zit geen nalexon. Dat zit alleen in suboxone. Hoi Ricky, ik lees dat het je redelijk goed gaat. Met mij ook. Gebruik nog wel subs, en dat gaat prima. Bevalt me veel beter als Methadon. Verder gebruik ik wat benzo's , maar dat doe ik al jaren op doktersvoorschrift.

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn plan toch niet gelukt is om helemaal van de subs af te komen. Maar het gaat me prima, ik heb werk (en dat in deze tijd), thuis gaat het prima. Dus geen klagen.

Groet Erick :wave:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
In het topic wordt benoemt dat de Naloxone in suboxone ervoor zorgt dat de heroine niet werkt. Dat is onzin want naloxone werkt alleen als het wordt gespoten/geïnjecteerd. Het kan niet via de maag worden opgenomen. De reden waarom heroine niet werkt naast suboxone is omdat buprenorfine zich hecht aan de opiaat receptoren. Andere opiaten kunnen zich niet meer aan de receptoren binden waardoor het geen effect geeft. Het ketst als het ware de heroine af..

Heb nog even op het forum gekeken en het is ook hier terug te vinden...

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=32767
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok ja dat is indd waar. Mij vertelde ze ook dat Naloxon een ontgifter was. Om de opiaten wat uit je lichaam te krijgen. Maar wat ik van die arts moest geloven weet ik ook niet meer na wat hij allemaal gezegd heeft...
Maar het moet wel onder de tong ingenomen worden zodat het niet door de lever verstoten word. Hoe zit dat dan precies?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Helaas worden artsen vaak zelf (bewust) door de fabrikant fout ingelicht, en daar er bij nieuwe medicijnen vaak geen andere bron voor info is moeten ze dan maar vertrouwen op de door de fabrikant vermelde info. Zo kwamen ze er ook bij dat er amper sprake was van afkick verschijnselen, wel, we weten nu wel beter en de artsen ook.

Over het onder de tong innemen, geloof niet dat t met de lever te maken heeft. Wat mij tenminste verteld is is dat wanneer het gewoon in de maag komt het niet werkt, (wordt afgebroken door maagsappen?). En dus moet het via onder de tong.

Maar hoe het ook zij, of het nu de dope afstoot, of het lichaam ontgiftigt. De werking is hetzelfde, dope werkt niet meer. Bij hoge desering dan, bij lage dosering werkt dope gewoon.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
leveldesigner zei:
Maar hoe het ook zij, of het nu de dope afstoot, of het lichaam ontgiftigt. De werking is hetzelfde, dope werkt niet meer. Bij hoge desering dan, bij lage dosering werkt dope gewoon.
Klik om te vergroten...

Ja oké maar persoonlijk vindt ik het fijn om te weten waarom een andere opiaat niet meer werkt. Alles is te verklaren dus waarom niet.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Willemv,

De Nalorex in de Suboxone heeft bij mij zeker extra afkickverschijnselen opgeleverd, maar achteraf is dat heel goed geweest! :)

Bij mij ging het zo:

Dag 1: ochtend laatste Methadon, 20 mg.
Dag 2: weer bruin gerookt (20 euro)
Dag 3: weer bruin gerookt (beetje)
Dag 4: start Suboxone (want de Methadon was al 72 uur geleden en de heroïne 24 uur).
De Suboxone heb ik per ongeluk teveel en te vaak genomen: 4 mg. per 4 uur en dat 3 keer. Gevolg: versnelde afkick, waarbij ik echt dacht dat ik dood zou gaan, het was een hel!
Dag 5: Ik mocht die ochtend naar Miroya komen, daar ben ik stevig toegesproken (had ik verdiend :wink: ) en ik ben met een kort recept anti- psychotica naar huis gestuurd.

Die avond het doodziek ingenomen, vervolgens klokje rond heerlijk geslapen (na 2 nachten niet geslapen te hebben) en de volgende ochtend, dag 6 inmiddels, bijna niet meer ziek wakker geworden :grin:

Was het verstandig? Nee. Heeft het snel geholpen? Ja :grin:

Hoop dat je hier wat aan hebt?

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
maar nu slik je dus nog anti phychotica?
Want miin ervaring is dat dat er knap inhakt, lees dus afkicken stuk lichter maakt.

Heb t zelf eens van een knul gekregen, hij zei dat ik ermee moest oppassen want het was heel erg zwaar. ik nam het en was gelijk beter. Heb het toen aan mijn huisarts gevraagt en die schrok erg, vertelde me dat het erg gevaarlijk was om die spullen te slikken wanneer je niet phychotisch bent, want dan zou ik het juist kunnen worden.
Ik balen, want ik voelde me top ermee, en werd niet ziek zonder dope, heel maf.

Dus, om kort te gaan. Denk dat je je daarom zo goed voelt, zonder dat spul zou je nog steed knap ziek zijn vrees ik.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik was ook half psychotisch door die afkick, dus het was echt nodig. De eerste nacht 200 mg. en de 2e nacht 100 mg. Daarna niet meer. Ik ben al zo vaak afgekickt, meestal duurde het 2-4 weken. Nu was het in slechts een paar dagen... wonderlijk. Maar zó zwaar heb ik het nog nooit gehad: niesbuien zo erg dat ik bijna stikte, ijskoud, helse pijnen in ledematen... brrrr.... :openmouth:
Ik heb door die overdosis Suboxone een versnelde afkick gehad.

En ja, ik weet dat het medisch niet verantwoordelijk was... maar als ik eerlijk ben: ik ben zó blij dat ik het heb gedaan, achteraf.

Ik kon binnen een paar dagen weer genieten van mijn gezin en werk; toppie! :)

Groetjes,
R@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#14
leveldesigner zei:
maar nu slik je dus nog anti phychotica?
Want miin ervaring is dat dat er knap inhakt, lees dus afkicken stuk lichter maakt.

Heb t zelf eens van een knul gekregen, hij zei dat ik ermee moest oppassen want het was heel erg zwaar. ik nam het en was gelijk beter. Heb het toen aan mijn huisarts gevraagt en die schrok erg, vertelde me dat het erg gevaarlijk was om die spullen te slikken wanneer je niet phychotisch bent, want dan zou ik het juist kunnen worden.
Ik balen, want ik voelde me top ermee, en werd niet ziek zonder dope, heel maf.

Dus, om kort te gaan. Denk dat je je daarom zo goed voelt, zonder dat spul zou je nog steed knap ziek zijn vrees ik.
Klik om te vergroten...

Hoi Leveldesigner,

Het ging trouwens om het middel Queatipina; merknaam: Seroquel.

Was dat het middel waar jij ook over schreef?

Groetjes,
R@ :wave:
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beetje dom ook R@r@ om die suboxone zo snel te nemen, en dan ook zo'n hoge dosis. Je had moeten beginnen met 2 mgr. en rustig moeten afwachten. En tussendoor geen dope moeten nemen. Ik ben toendertijd weer terug gegaan van Methadon naar suboxone, ben bij de 45 mgr. Meet gestopt. Ik heb ruim 72 uur gewacht, het was denk ik zo'n 82 uur. Dat was geen pretje, maar een hel nou ook weer niet. Zorg gewoon dat je voor die 4 dagen ondersteuning krijgt van je arts met benzo's, en nozinan om te slapen voor die 3 nachten, ik heb toen geloof me, 1 mgr Suboxone gepakt, en geloof me of niet na een uur stond ik te dansen op bed, helemaal beter. Maar dat is bij iedereen verschillen dat weet ik ook wel. Maar je moet echt die 72 + aanhouden. En niet om de afkick te verzachten dope gaan gebruiken. Ik denk dat jij je verkeken hebt, door het gebruik van de dope gaat alles weer langzamer werken ook de afvoer van Methadon. Maar fijn dat het gelukt is. Ik sta nu al een jaar op een onderhouds dosis van 4 mgr. Suboxone per dag, bevalt me prima.

Maar even op het verhaal van Level, dat klopt nou jij het zegt. Ik ben 4 jaar geleden afgekickt van de meet, en werd strontziek toen ik op 0 kwam, dat hield weken aan. Toen kreeg ik ook seroquel een anti depressiva van een of andere dokter van het GGZ waar ik met crisis opgenomen werd in het weekend, ik zou na het weekend naar Novadic gaan, maar werd maandags zonder pardon eruit gegooid bij het GGZ, zonder dat ze overleg zochten met Novadic. Maar toen ik die seroquel nam werd ik ook beter. Dus jou verhaal klopt wel in mijn geval. Maar heb toen geen seroquel meer genomen, maar suboxone wat bij mij meteen aansloeg, mag ook wel zat al in de 4 de week zonder meet. Daarna ben ik even terug gegaan naar de Methadon, maar dat beviel zo slecht, en dat is het verhaal wat ik boven schrijf, bij 45 mgr. gestopt enz. Dus heeft verder geen uitleg nodig.

Afijn ben blij van de meet af te zijn, Suboxone komt wel, rustig aan. Het gaat goed met me zo. Beter als op de meet, maar dat ligt voor een ieder verschillend. Maar zou Seroquel dan ook helpen bij de afkick van Suboxone, want vergis je niet dat is ook geen pretje. 1 keer geprobeerd. Geloof me, ik geloof dat ik dat weleens verteld heb hier, het is milder zeggen ze NOT in mijn geval. Ik wil heel graag van die suboxone af, maar ik word dan echt ziek, zieker als een Methadon afkick. Ik wil weer helder zijn. Maar door die 1 ste keer Sub afkick, ben ik daar banger voor, als een afkick Methadon. Maar ook dat is weer voor iedereen verschillend. Maar als seroquel daarbij tijdelijk kan helpen. Niet dat je daar weer mee zit dan, want dan verschuif je het weer. Wat denk jij Level?

Groet Erick
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#16
Overigens R@R@ doe 0.5 mgr. Nalexon in de suboxone doet niets hoor. Dat zit er alleen maar in zodat mensen het niet kunnen spuiten. Die buprenorfine heeft je een versnelde afkick gegeven.

Raadpleeg je arts maar,

Groet Erick
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, het is eigenlijk allemaal rotzooi, wanneer je ervan af wilt tenminste.
Zelf heb ik al jaren het idee dat afkicken van dope uiteindelijk makkelijker en sneller te doen is als afkicken van al die chemische stoffen zoals methadon, suboxone, etc.
En afkicken van de suboxone is inderdaad ook erg zwaar, veel en veel zwaarder zowiezo als wat de verstrekking hierover zegt. Weet nog goed dat mijn arts toen ik aan de suboxone ging zei dat het een half opiaat was, en dat de afkick nagenoeg te verwaarlozen was. Niet dus, je wordt er inderdaad stront ziek van. En dat een lange tijd. En zelfs al je met temgisink afbouwen per 0.2 mg geloof ik. Toch werd ik iedere keer dat ik 0.2 zakte ontzettend ziek.

Maar, om je vraag te beantwoorden Erick. denk ik inderdaad dat seroquel daarbij kan helpen. Maar, ik ben maar een leek, heb totaal geen medische achtergrond. En, mijn huisarts zei destijds dat t erg gevaarlijk was voor mij om zo'n anti phychotica te nemen, zonder phychotisch te zijn, dit kon namenlijk juist een phychose oproepen.
Of dit zo is weet ik niet, anderen zeggen dat dat weer onzin is.
Denk dat je dit gewoon heb beste zelf kunt uittesten en zien of het inderdaad de afkick vergemakkelijkt.

succes,
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi Level,

Ik geloof best dat je van anti-psychosemiddelen juist psychotische verschijnselen kan krijgen als je geen psychose hebt.

Alleen bij mij was de afkick zó zwaar dat ik ook psychotische verschijnselen had: achterdocht, agressie (naar iedereen met een piemel, achteraf heel geestig, haha...), stemmingswisselingen etc.

Dus op dat moment voldeed ik toch aan de criteria, doordat ik de symptomen had die het middel juist rechtvaardigde... paradoxaal, maar waar :)

Groetjes,
R@ :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goh, het is de eerste keer dat ik hoor van iemand die phychotisch wordt van afkicken van opiaten. Misschien dat je al "aanleg" (bij gebrek aan een beter woord) had voor een phychose. Zelf heb ik nml sterk het idee dat gebruik van opiaten juist sterk het in een phychose schieten tegen gaat, of tegen houdt.
Heb zelf eens 1 nacht een phychose gehad, maar deze was chemisch door veelvuldig coke gebruik en slaap gebrek. Zodra ik stopte met de coke en daardoor ook veel sliep was dit weer over. Mijn jongste broer was 4 jaar lang zwaar phychotisch door zwaar coke gebruik, maar ook dit hield op zodra hij stopte met gebruik, of het verminderde door het coke gebruik te verminderen. Alhoewel het wel steeds langer begon te duren dat hij weer normaal was na stoppen met gebruik van coke.

Denk dus dat al met al die eigenlijk een beetje een geluk bij een ongeluk is geweest voor jou, en dat die anti phychose medicatie een geschenk uit de hemel was om af te kicken. En ik ben het met je eens dat wanneer je niet phychotisch bent en toch anti phychotische medicatie neemt je juist in een phychose kunt schieten. En phychiater vertelde me eens dat dit zelfs levens gevaarlijk kan zijn. Want is iemand phychotisch en neemt hij of zij medicatie, en daarmee stopt zonder afbouwen, dat de hersenen dan beschadigt kunnen raken waardoor de phychose on omkeerbaar is, en men dus voor de rest van zijn leven phychotisch blijft. Al met al dus duidelijk een gevaarlijke medicatie. En na het horen van dit alles besloot ik maar mij hier niet meer aan te wagen, ookal zou het het afkicken zoveel vergemakkelijken. Maar je moet er niet aan denken dat je juist tijdens het afkicken een phychose oploopt.
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Even een update van het stoppen met de subox.

Ik heb me in oktober op laten nemen om van 0.2 naar 0 te gaan. ff het laatste stukje. Het viel me opzich mee behalve dat ik nu 2 maanden later nog steeds snachts van die opiaten-kriebels in mn rug heb.Clonidine helpt er niet tegen. Meetal helpt een hete douch daartegen maar soms moet ik ook een temgesic nemen anders gaat het echt niet weg. Het is dus niet zo makkelijk als ze zeggen...
Ook ben ik depressief geworden hoe lager ik kwam dus ben nu bezig met een goeie anti-depressiva

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."