Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWIE KAN ME ASAP HELPEN MET AFKICKEN MET IBOGA?

WIE KAN ME ASAP HELPEN MET AFKICKEN MET IBOGA?

13 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ikzelf ben niet bekend met de middelen maar ben wel Belg. De enige raad die ik je vanaf hier kan meegeven dat de verslavingszorg het niet te best doet in Belgie. Om je probleem aan te pakken doe je daar waarschijnlijk ten goede aan een behandeling in Nederland te starten. Veel succes en geluk toegewenst!
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo beste df-leden :wave: .

Ik zou graag asap iemand willen vinden die verstand heeft van iboga. Ik ben het beu....Heb wel metadone en ben chronisch pijnpatient maar wil ECHT CLEAN worden. Nadien kan ik ook geholpen worden met niet opiaten meds :hulde: .

Ben woonachtig in BE en wil echt afkicken heb al + 14 pogingen ondernomen residentieel en programma's afgewerkt + paar keer gevangenis (niet trots hierop).

Wie o wie heeft hier ervaring mee en heeft al mensen geholpen met iboga??

We zijn hier om elkaar te helpen en te steunen dus graag serieuze reacties. Het kan bij mij thuis ook.

Alle tips zijn welkom, ik kan aan iboga zelf aangeraken maar wil er zelf niet met klooien.

Whatsapp me desnoods op Modknip.

Ik heb op het forum.nl al goede gesprekken en forumfriends en zit daar het meeste.

Stuur anders een PB....Ik ben echt bloedserieus om dit te doen. We zijn hier om elkaar te steunen als het over zulke topics gaan en dat vind ik zo super aan dit forum.

Prettige dag verder :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb even gegoogeld en zie dat je al zeker 2 jaar deze vraag plaatst op forums.
Het is mooi om te horen dat je zo zeker ervan bent dat je wilt afkicken, jammer dat je het al zo vaak geprobeerd hebt en dat t steeds mislukt. Ik ken Iboga persoonlijk niet maar heb er wel over gelezen en wat films gezien en het lijkt inderdaad een goede stof als hulp bij afkicken.

Denk dat je t beste even een uurtje of wat kunt googelen. Kon het zelf niet zo snel vinden maar ik dacht dat er nu toch ook in nederland initiatieven waren met Iboga afkicken. En anders zijn er mensen die zelf ervaring ermee hebben en tegen een vergoeding hun kennis en hulp aanbieden.
Alhoewel ik persoonlijk wel erg voorzichtig zou zijn met dit soort mensen. Want Iboga is zeer krachtig en het kan knap fout gaan als men niet weet wat men doet, of wanneer er complicaties optreden door andere aandoeningen etc.

Laat je t ons weten wanneer je hier meer over weet want ik weet dat deze vraag bij veel meer mensen speelt. Heb je wel eens aan afkicken onder narcose gedacht, dat is ook een goede manier om vrij pijnloos snel af te kicken.

heel veel succes,
Leveldesigner.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#4
leveldesigner zei:
Heb even gegoogeld en zie dat je al zeker 2 jaar deze vraag plaatst op forums.
Het is mooi om te horen dat je zo zeker ervan bent dat je wilt afkicken, jammer dat je het al zo vaak geprobeerd hebt en dat t steeds mislukt. Ik ken Iboga persoonlijk niet maar heb er wel over gelezen en wat films gezien en het lijkt inderdaad een goede stof als hulp bij afkicken.

Denk dat je t beste even een uurtje of wat kunt googelen. Kon het zelf niet zo snel vinden maar ik dacht dat er nu toch ook in nederland initiatieven waren met Iboga afkicken. En anders zijn er mensen die zelf ervaring ermee hebben en tegen een vergoeding hun kennis en hulp aanbieden.
Alhoewel ik persoonlijk wel erg voorzichtig zou zijn met dit soort mensen. Want Iboga is zeer krachtig en het kan knap fout gaan als men niet weet wat men doet, of wanneer er complicaties optreden door andere aandoeningen etc.

Laat je t ons weten wanneer je hier meer over weet want ik weet dat deze vraag bij veel meer mensen speelt. Heb je wel eens aan afkicken onder narcose gedacht, dat is ook een goede manier om vrij pijnloos snel af te kicken.

heel veel succes,
Leveldesigner.
Klik om te vergroten...

Hey Level :wave:

Heb ook op .info gezet check deze :
http://drugsforum.info/verslaving-downe ... 12382.html


Laat me weten wat jij denkt van de persoon zijn reply en van wat ik speculeer (mss ondertussen heeft hij terug en reply gedaan). Maar indd. heb al zitten googlen maar zoek eigenlijk een getrainde sitter die al mensen heeft doen afkicken met iboga en koop het dan zelf maar wil er zelf niet met knoeien snap je.

Hou je goed vriend :smoke: :rock:
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aangezien het niet 'mag' zal het niet mee vallen om een professional te vinden die zich hier mee bezig houdt, maar ze zijn er wel. Dan bedoel ik natuurlijk niet de veredelde tripsitters, de mensen die een weekendje drugs doen onder begeleiding op een boerderij aan de man proberen te brengen (denk dat daar zeker wel oprechte mensen bij zitten maar het heeft vaak meer recreatieve waarde). Zal geen makkelijke zoektocht zijn maar wellicht kun je iemand vinden die met jou aan de slag wil gaan.

Wellicht ken je deze site al maar is ook zeer interessant om te bekijken: http://www.maps.org/research/ibogaine-therapy. MAPS is namelijk een organisatie die onder andere onderzoek doet naar allerlei vormen van therapie gecombineerd met hallucinogenen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Omdat ik niet wist wat iboga is heb ik het gegoogled. Dit is serieus het eerste wat ik tegenkwam, neem daar eens contact op.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je vroeg me wat ik vond van de persoon zijn reply op jouw topic, maar vond de commentaren normaal en niet beledigend mocht je dat bedoelen.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo,
Ik ben woonachtig in Nederland, in het oosten van Nederland zeg maar en ik heb over 2 dagen een gesprek met een arts over een evt Iboga behandeling in het ziekenhuis, dit wordt vergoed door het ziekenfonds, ik heb er wel eea over gelezen en ben ook benieuwd wat het gesprek op gaat leveren en of ik wel in aanmerking kom want ik heb gehoord dat je hart en leverfuncties optimaal moeten zijn, dit omdat tijdens de sessie de hartslag kan verlagen.
Ik ben afhankelijk van Methadon en wil er graag vanaf maar heb er twijfels over omdat ik dat al 15+ jaar gebruik. ( Met tussenpozen).
Is het in BE niet mogelijk om via de verslavingszorg zo,n sessie te bewerkstelligen?
Na mijn gesprek met de arts zal ik een update plaatsen.
Wat betreft de reacties, ik voel me serieus genomen bij mijn medemensen hier op het forum en ik vraag mezelf af of er meerdere mensen bekend zijn met de optie "afkicken met ibogaine in het ziekenhuis via verslavingszorg" . Vriendelijke groet.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil je allereerst feliciteren met dat je deze weg van afkicken in wilt slaan,
of welke weg dan ook. Methadon is een zwaar middel om vanaf te kicken zoals
je zelf wel weet, vooral wanneer je het al zo lang gebruikt. Ookal telt in dit
geval denk ik enkel hoelang je de laatste keer hebt gebruikt. Waarschijnlijk
ken je deze youtube video allang maar wilde om toch even linken want onder
de kop Iboga methadon afkicken is hij "beroemd", genaamd: 'Detox or Die' - BBC 2004
https://www.youtube.com/watch?v=Ehpa01s7jUM

Nu is deze afkick trip in de video nogal hard en ruw, kan me dan ook niet
voorstellen dat deze hetzelfde zal zijn in een ziekenhuis setting. Waarschijnlijk
zal daar de dosis lager zijn. Maar, moet zeggen dat ik daar niets vanaf weet,
ken Iboga enkel door deze video. Het schijnt wel een heel redelijke manier te
zijn om van methadon af te kicken.

Hoe dan ook, we horen heel graag je verdere verhaal dus hou ons inderdaad
graag op de hoogte. En je mag gerust een nieuwe topic daarvoor openen.
Heel veel mensen zijn hierin geïnteresseerd dus je verhaal zal zeker veel
gelezen worden en zo kun je dus nog andere mensen helpen ook.

Heel veel succes,
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die ibogaine zal ook geen kattenpis zijn denk ik. Maargoed, je bent toch al in het ziekenhuis.

Succes, ik hoop dat ze je willen en kunnen helpen.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey,

Indd hier in BE is de verslavingszorg echt slecht. Heb al vele opnames achter de rug maar ik heb meer nood aan 1 op 1 sessies. Heb steeds altijd geweten dat alles in groep wordt gedaan en besproken.

De mega domme regel van "alles blijft in deze kamer en in deze groep", dikke BS!! Heb al een paar keer geweten dat er sommigen hun echt helemaal bloot geven tijdens een sessie maar dan paar maanden later als ze een terugval hebben dan weet iedere gebruiker jouw schaamtelijke geheimen etc. Dan kreeg ik van de begeleiding steeds negatieve kritiek dat ik voor hun een gesloten boek ben en ze me dus niet kunnen verder "helpen".

Qua iboga zoek ik niet echt meer verder, heb een vriend die nu clean is waarvan ik het nooit had gedacht. Gewoon afbouwen met methadon en 1 maal op 10mg overschakelen op subuxone/subutex

Dat heeft hem echt geholpen. Ik ga beginnen volgende maand met afbouwen alles stap voor stap want vroeger was ik steeds degene die snel wou en dat was mijn ondergang steeds.

Tips en/of andere succes verhalen zijn welkom :grin: :wink:

:wave: :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is waar, inderdaad blijft niet alles wat besproken is binnenskamers. Maarja, dat is eigenlijk nergens zo, en junkies kunnen af en toe echte theemutsen zijn, (bedoel kletskousen).
Toch moet je daar gewoon overheen kunnen stappen, laat ze roddelen, who cares!
Maar misschien ben ik makkelijker in die dingen, dat kan heel goed zijn.

Daarnaast, 1 op 1, tja, dat is een luxe. Ook hier in nederland is zowat alles in groepen, enkel ambulante hulp (gesprek per week), is 1 op 1.

Knap dat je besloten hebt ook nu de sprong naar clean zijn te maken, en mooi dat die vriend al clean is. Is dan een mooi voorbeeld en een extra reden!
Neem aan dat je pas begin volgende maand kunt beginnen met afbouwen omdat de artsen niet sneller je medicatie kunnen verminderen? Zo niet, uitstel is echt altijd slecht in dit soort situaties. Dus mocht je sneller kunnen beginnen dan zou ik dat zeker doen.

Heel veel success!!
:wave:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een tijdlang elke 2 weken een gesprek met een verslavingsarts gehad 1 op 1, en elke week bezoek van een coach thuis. Dat was wel veel autorijden want in mijn eigen stad was de wachtlijst iets meer dan acht maanden t.o.v. 5 weken een stad verderop.

helaas is dat traject misgelopen door het uitvallen van mijn arts, en het gebrek aan anderen. de recepten hielden helaas ook meteen op, dus dat was kunst en vliegwerk dat ik heb kunnen afbouwen met wat ik nog thuis aan medicijnen liggen had.

ook in nederland is er echt ruimte voor verbetering. maar voor zover ik weet klagen alle clienten over hun verslavingszorg of klinische behandeling.

PS: ik betaal 140 euro aan ziektekosten per maand plus een eigen risico elk jaar van bijna 400 euro, terwijl ik elk jaar minder vergoed krijg. wat dat betreft betaal je in belgie een heel stuk minder geloof ik :)
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#14
MeejheM zei:
PS: ik betaal 140 euro aan ziektekosten per maand plus een eigen risico elk jaar van bijna 400 euro, terwijl ik elk jaar minder vergoed krijg. wat dat betreft betaal je in belgie een heel stuk minder geloof ik :)
Klik om te vergroten...

Daar heb je dan weer gelijk in :)

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."