#1
Baclofen werkt ook goed tegen milde afkickverschijnselen is mijn ervaring. Dit zou je kunnen overwegen als je je laatste stap neemt naar 0 mg. Voordeel is dat het niet verslavend is en niet te vergeten de craving weg haalt...
K-rbo zei:Intussen 12 dagen geleden helemaal gestopt met metha.Niet gemakkelijk, maar doorbijten, heb er zelfs nu nog altijd last van, voel me heel zwak.probeer ook al soms te slapen zonder die zopiclones, wat soms wel lukt.en spierpijn, ma mindert elke dag.tijd dat het voorbij is en ik weer natural high ben![]()
K-rbo zei:begint serieus tegen te steken, hoe lang zal dit ng duren, klotemetha
K-rbo zei:Kvraag me gewoon af hoe lang nog, meestal voel ik me s'morgens als ik net op ben redelijk goed maar naarmate de dag vordert gaat het slechter.Ben nu al in de derde week zonder, kan iemand me vertellen hoe lang ik ng ongemakken zal hebben ongeveer, zou graag terug mijn leven oppikken en verder gaan, dank

Vraagje: kun jij inschatten hoelang het zal duren voordat ik fatsoenlijk kan slapen tijdens mijn methadon afkick? Ik heb 25 jaar heroine gebruikt, sinds 15 jaar 25 mg methadon per dag. Ik bouw per maand 3 mg af. Mijn vraag is dus hoe lang het gaat duren op het moment dat ik op 0 mg sta. Uiteraard ook zonder smack...mooi besluit, goed voornemen!
wat vreemd alleen dat de gevangenis arts je maar 20 mg gaf en dit dan om de 3 dagen opbouwde naar 70. snap dat hij zo hoopt niet verslaafden buiten de deur te houden, maar zie dat niet werken. waarom neemt die arts niet gewoon een urine testje af dan, dan weet hij precies wat de desbetreffende persoon heeft gebruikt.
tja, over die methadon afkick, die is erg zwaar. zwaarder nog dan heroine afkicken omdat het zoveel langer duurt, kan maanden duren van ziek zijn. dat je pas rond de 20 mg begon te merken dat je ziek werd wanneer je minderde is logisch, dat werkt meestal zo. moet je dan ook teleurstellen met het bericht dat dit nog wel iets erger kan worden naar gelang je meer zakt. men zou denken dat zakken van 30 mg naar zeg 25 mg hetzelfde is als van 10 naar 5 mg zakken, beide keren zakt men dan 5 mg. en toch werkt het niet zo.
het beste kan ik dit uitleggen aan de hand van een taart. zie het als volgt. wanneer men de taart in 6 stukken snijdt dan is een partje kleiner als wanneer men de taart in 2 stukken snijdt.
dus, van 30 naar 25 is makkelijker als van 10 naar 5, klinkt misschien onlogisch, maar zo werkt t echt. dus naar gelang je lager komt zal de ontwenning zwaarder worden.
over je vraag of er iets is wat t leed wat kan verzachten, tja, andere opiaten, maar daar zit je natuurlijk niet op te wachten. verder weet ik zelf niet zo snel een ander middel. tegenwoordig spreekt men veel over Xuboxone etc (zoek dit forum, er is veel info over te vinden). maar, het overstappen erop is nogal zwaar, je zal dan 2 dagen zeker erg ziek zijn.
verder kun je denken aan kalmerings middelen, zoals seresta etc, maar, mijn persoonlijke ervaring is dat die niet veel uitrichten bij afkicken en dat je er grote dosissen ervan nodig hebt wil je wat voelen, daar je lichaam opiaten is gewend. zelf vind ik bij afkicken alcohol altijd wel prettig, en dan niet zoveel dat je dronken of aangeschoten raakt, maar gewoon een glaasje van iets wat je lekker vind. t haalt een beetje de scherpe kantjes ervan af, bijvoorbeeld t constant koud hebben neemt t weg, en ook dat je je net wat prettiger voelt. maar, uiteraard is het geen wonder middel.
misschien dat iemand anders nog iets kend wat kan helpen?
heel veel succes, en inderdaad geen contact meer hebben met andere
gebruikers of mensen uit de scene, dat is een van de voorwaarden om echt te slagen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."