Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering oxycodon eerste keer

Dosering oxycodon eerste keer

53 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Ik blijf het een vreemde redenatie vinden: 'ik kan aan een bepaalde drug komen dus ga ik die maar doen, ondanks dat ik er nauwelijks iets vanaf weet'.
En dan niet een halen, maar meteen 20.

Maar goed, have fun en ik hoop dat je er mee om kan gaan.
Klik om te vergroten...
heb me erover in gelezen, ben benieuwd naar die 'high'. En niet 20 stuks, maar de pillen zijn 20mg. :wink:

KropSla zei:
Niet 20 stuks, maar 20mg :wink:

Tegen de misselijkheid kun je vooraf bijv. Suprimal nemen of iets dergelijks, gewoon te koop bij de drogist. Ik werd na het innemen wel al snel wat misselijk maar heb niet daadwerkelijk hoeven overgeven oid. Ik zou wel met 10mg beginnen, minder is denk ik te weinig om echt wat te merken (was bij mij althans) en meer kan misschien iets te heftig zijn.
Klik om te vergroten...

is de kans groot dat je misselijk word?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oxycodon is een opioïde pijnstiller met een vergelijkbaar effect als dat van heroïne. Een gebruikelijke dosering ligt ergens tussen de 2,5 en 25 milligram in, afhankelijk van het doel: pijnbestrijding of roes.

Mensen die de eerste keer opioïden gebruiken krijgen meestal last van misselijkheid, voornamelijk tijdens het bewegen. Daarom blijven ze vaak doodstil liggen. Ook kan je neus of andere delen van je gezicht flink gaan jeuken.

De space wordt een beetje omschreven als een 'fuck alles ik lig toch wel lekker' gevoel. Maar de meesten zeggen dat je er pas echt van gaat genieten als je er niet meer misselijk van wordt. Maar op dat punt heb je al een lichamelijke afhankelijkheid opgebouwd en krijg je grieperige onthoudingsverschijnselen als je een langer dan een uurtje of zes niks meer hebt genomen.

Neem in ieder geval niet meer dan één pil van 20 milligram, ook niet als je er niks van denkt te voelen. Combineer de oxycodon ook absouluut niet met alcohol of slaap- en kalmeringsmiddelen ('pammetjes' ofwel benzodiazepinen). Ik zou eigenlijk voor de zekerheid ook willen adviseren om de andere pillen alvast door de wc te spoelen. Je wilde dit spul één keer uitproberen, ga ik even van uit? De verslaving kan behoorlijk hardnekkig zijn, niet iets waar je bewust aan begint. Je kan er dus maar beter mee oppassen. Als het niet lukt om de oxycodon volledig te vermijden, neem dan heel strenge maatregelen waarbinnen dat recreatieve gebruik dan zou moeten plaatsvinden.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Oxycodon is een opioïde pijnstiller met een vergelijkbaar effect als dat van heroïne. Een gebruikelijke dosering ligt ergens tussen de 2,5 en 25 milligram in, afhankelijk van het doel: pijnbestrijding of roes.

Mensen die de eerste keer opioïden gebruiken krijgen meestal last van misselijkheid, voornamelijk tijdens het bewegen. Daarom blijven ze vaak doodstil liggen. Ook kan je neus of andere delen van je gezicht flink gaan jeuken.

De space wordt een beetje omschreven als een 'fuck alles in lig toch wel lekker' gevoel. Maar de meesten zeggen dat je er pas echt van gaat genieten als je er niet meer misselijk van wordt. Maar op dat punt heb je al een lichamelijke afhankelijkheid opgebouwd en krijg je grieperige onthoudingsverschijnselen als je een langer dan een uurtje of zes niks meer hebt genomen.

Neem in ieder geval niet meer dan één pil van 20 milligram, ook niet als je er niks van denkt te voelen. Combineer de oxycodon ook absouluut niet met alcohol of slaap- en kalmeringsmiddelen ('pammetjes' ofwel benzodiazepinen). Ik zou eigenlijk voor de zekerheid ook willen adviseren om de andere pillen alvast door de wc te spoelen. Je wilde dit spul één keer uitproberen, ga ik even van uit? De verslaving kan behoorlijk hardnekkig zijn, niet iets waar je bewust aan begint. Je kan er dus maar beter mee oppassen. Als het niet lukt om de oxycodon volledig te vermijden, neem dan heel strenge maatregelen waarbinnen dat recreatieve gebruik dan zou moeten plaatsvinden.
Klik om te vergroten...
Top uitleg! :) Krijg je trouwens een kater na het gebruik zoals bij pep of mdma? En wat maakt oxycodon zo verslavend?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@MDMAZING
heb me erover in gelezen
Klik om te vergroten...
en dan
Krijg je trouwens een kater na het gebruik zoals bij pep of mdma? En wat maakt oxycodon zo verslavend?
Klik om te vergroten...
???
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
@MDMAZING

en dan

???
Klik om te vergroten...
ik lees nergens iets over een kater dus dacht vraag het maar . Denk je nou echt dat ik iets ga nemen waar ik me niet bij inlees?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAZING zei:
Top uitleg! :) Krijg je trouwens een kater na het gebruik zoals bij pep of mdma? En wat maakt oxycodon zo verslavend?
Klik om te vergroten...

De belangrijkste reden dat opioïden zo verslavend zijn is de sterke lichamelijke afhankelijkheid die ze veroorzaken. Als je ze een tijdje achter elkaar gebruikt dan word je heel onprettig ziek als je het niet meer doet, echt full-on buikgriep zegmaar die vier dagen blijft voortduren terwijl je niet kunt slapen, koorts hebt, flink ligt te zweten en heel misselijk bent. Probeer die vier dagen dan maar vol te maken in de wetenschap dat één pil je direct verlost van al die klachten.

Een tweede reden waarom opioïden zo verslavend werken is omdat ze heel effectief de emoties platleggen. Ik noem het hierboven al de 'ultieme fuck alles mentaliteit', zo heb ik het begrepen. Alles is wel prima, zolang je maar een beetje kan liggen. Of je nou je vriendin en familie kwijtraakt of niet. Jij ligt daar wel lekker (even gechargeerd gezegd).
Als je gewend raakt aan die enorme demping van de emoties waarin je alles wel best vindt, dan kan het daarna extreem lastig zijn om weer te maken te krijgen met gevoelens als verdriet, angst en boosheid. Mensen die een tijd heroïne gebruiken, zijn niet meer gewend om gezonde manieren te gebruiken om met die emoties om te gaan. Als die mensen stoppen met het nemen van opioïden, worden ze geconfronteerd met alle angsten, boosheid en verdriet de ze de tijd (vaak jaren) daarvoor hebben weggestopt. Dat kunnen vrij heftige emoties zijn, en de ingebakken respons is: drugs nemen. Die keuze wordt grotendeels onbewust gemaakt, dus om dat dan bewust te overrulen is heel lastig. Daarom kan afkicken eigenlijk alleen onder professionele begeleiding.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een aantal keer Oxy genomen, recreatief. Ik nam niet meer dan 15 mg en was de ene keer misselijk, de andere keer niet (ik weeg 63 kg). De jeuk vond ik niet heel storend.
Als het pillen zijn met vertraagde afgifte kun je ze crushen en in een glaasje water doen.
Ik ging dan lekker op de bank liggen en muziek luisteren. Je voelt je heel chill, tevreden en loom. Het werkt ongeveer 4 a 5 uurtjes. Voordat het is uitgewerkt, kan ik niet slapen. De volgende dag geen kater.
Het schijnt wel heel verslavend te zijn, dus doe het niet te vaak. Ikzelf deed het ongeveer 1 x in de 2 maanden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat het gevaar is van Opoiden is dat je geest je voor de gek gaat houden. 'het valt allemaal wel mee', 'niks aan de hand', wat typerend is voor deze drugs.

Je zou zeker dit topic moeten lezen, en waar heroine staat vervangen door Oxy, want t komt op precies hetzelfde neer:

https://drugsforum.nl/threads/hoe-een-heroïneverslaving-tot-stand-komt.34495/

Ik durf het in ieder geval niet aan. Heb ook zo'n pilletje liggen (10mg) maar die zal ik niet zo gauw gaan gebruiken.
'Als je niet weet wat je mist dan mis je niks' zei een wijs persoon ooit tegen me.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
De dag na gebruik kan je je suf voelen, hoofdpijn krijgen, duizelig zijn of last hebben van misselijkheid. Dus ja er kan wel een kater bij komen kijken.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#10
het is vertraagde afgifte. Beste gewoon die pil crushen en dan door water mengen en opdrinken tich? ( ik doe 10mg) dus halve pil.

Vanavond zal ik het niet nemen. Moet morgen gewoon vroeg op dus lijkt het me niet echt heel verstandig. Denk als ik vanavond zal nemen dat ik morgenochtend nog wel na effecten etc heb?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja door een beetje water. Het is echt heel vies en plakt aan je tanden. Als je het zo neemt, werkt het na een half uur ongeveer. Wel nemen op een lege maag, 3 uur nadat je gegeten hebt.
Je bent toch wel wat suf de dag erna.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Ja door een beetje water. Het is echt heel vies en plakt aan je tanden. Als je het zo neemt, werkt het na een half uur ongeveer. Wel nemen op een lege maag, 3 uur nadat je gegeten hebt.
Je bent toch wel wat suf de dag erna.
Klik om te vergroten...
Thx. Ben benieuwd morgen avond! :)
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
is de eerste dosering belangrijk zoals bij mdma? dus als ik 10mg neem en het valt tegen kan ik dan nog 10mg nemen om lekker high te worden?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
MDMAZING zei:
is de eerste dosering belangrijk zoals bij mdma? dus als ik 10mg neem en het valt tegen kan ik dan nog 10mg nemen om lekker high te worden?
Klik om te vergroten...

Nee is niet zo belangrijk zoals bij M. Ik zou dan niet meer dan 5 mg bijnemen. Als je teveel neemt kan je misselijk worden. Op psychonautwiki staat dat 15 mg een gemiddelde dosis is. Ik zou meteen daarmee beginnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."