#1
Alle zakjes op
Misschien een wat lastige vraag maar hoe lang heb je functioneel gebruik volgehouden tijdens IV gebruik?Ik was naar eigen zeggen een functionele gebruiker.
Hey Lias,Net wakker. Alle zakjes leeg waarom
Je kunt om zakjes vragen die je ontlasting wat zachter maakt, je arts weet wel welke, (ben even de naam er van kwijt), door methadon kan je aardig verstopt raken ondanks vezels en water drinken, zat je van de heroïne nooit of minder verstopt? Ik heb het ook gehad en werd snachts misselijk van wakker, erg naar en ziekmakend! Movicolon heten die zakjes btw, schiet me te binnen, succes!Ik zit nu op 50mg methadon. Het wordt niet meer verhoogd omdat dit waarschijnlijk een goede dosis is. De trek is minder maar nog wel aanwezig.
Beetje vies wat ik nu ga vertellen;
Mijn drollen zijn zo ontzettend groot waardoor ik steeds uit scheur.
(Bij oplaten gebruik kun je moeilijk poepen.)
Ik gebruik 2x per week laxeer pillen van de kruidvat. Ik krijg geen diaree , enkel aandrang.
Als ik dan moet poepen is het een hel.
Zweet breekt me uit, buik krampen, en zoals ik al zei, de drol is zo groot dat ik uit scheur tot bloedens toe.
Ik eet vezels en drink genoeg.
Wordt dit minder met methadon, of moet ik het hier over hebben met mijn verslavingsarts? Ik ben het vandaag helaas vergeten, ik spreek hem donderdag pas weer.
Bijna een jaar.Misschien een wat lastige vraag maar hoe lang heb je functioneel gebruik volgehouden tijdens IV gebruik?
Thanks voor de tip!Je kunt om zakjes vragen die je ontlasting wat zachter maakt, je arts weet wel welke, (ben even de naam er van kwijt), door methadon kan je aardig verstopt raken ondanks vezels en water drinken, zat je van de heroïne nooit of minder verstopt? Ik heb het ook gehad en werd snachts misselijk van wakker, erg naar en ziekmakend! Movicolon heten die zakjes btw, schiet me te binnen, succes!
Denk idd schade door het roken /Chinezen /basen, ik heb m'n stem weer terug, was ook aardig schor geworden!Idd dat onsamenhangend gepraat.
Waarom zouden ze dat doen, naast schade door het roken..
Op welk bericht reageer je?Het lijkt mij als je heroïne spuit dat je het alleen bij bekende haalt en zeker weet dat het goed is.
Om zomaar iets in je aderen te spuiten zonder het zeker te weten lijkt mij eng.
Ik denk dat het niet slim is om zoveel in 1x eraf te halen, zulke experimenten leiden meestal tot een terugval, en waarom jezelf pijn doen? Als je een paar weken op die dosering staat ben je er aan gewent, je lichaam heeft een tijd nodig om aan een dosering te wennen, ga Je dat steeds wijzigen dan raakt dat Uit balans en ga je je belabberd voelen en ja, dan komt het libido del weer terug, dat vond ik ook altijd een fijne bijeenkomstigheid na het stoppen van opiaten, bij mij kwam het meestal bij 10 mg terug en na het geheel stoppen in alle heftigheid!! Maar doe jezelf geen onnodig pijn, als je er echt klaar mee bent lijkt t mij beter dat je afbouwt maar dat is natuurlijk aan jou zelf!Ik heb gister i.p.v 90mg methadon, 50mg genomen, en vandaag 40mg.
Ik wil stoppen met verhogen dus dit is voor mezelf een experiment om te kijken of ik zucht heb naar methadon en minder kan gaan gebruiken.
Ik heb het koud, in mijn lijf zeg maar, ik wordt gewoon niet warm, buikpijn, trillerig , hoofdpijn en een kort lontje.
Wat ik niet had verwacht maar zeer welkom is, is mijn libido. Hihihi, die is wel terug ja.
Kan dat zo snel met alleen wat minder methadon nemen?
Dank je wel.Ik denk dat het niet slim is om zoveel in 1x eraf te halen, zulke experimenten leiden meestal tot een terugval, en waarom jezelf pijn doen? Als je een paar weken op die dosering staat ben je er aan gewent, je lichaam heeft een tijd nodig om aan een dosering te wennen, ga Je dat steeds wijzigen dan raakt dat Uit balans en ga je je belabberd voelen en ja, dan komt het libido del weer terug, dat vond ik ook altijd een fijne bijeenkomstigheid na het stoppen van opiaten, bij mij kwam het meestal bij 10 mg terug en na het geheel stoppen in alle heftigheid!! Maar doe jezelf geen onnodig pijn, als je er echt klaar mee bent lijkt t mij beter dat je afbouwt maar dat is natuurlijk aan jou zelf!
Dat is zeker niet handig maar ook niet nodig! In een kliniek zullen ze het ook afraden om cold Turkey af te gaan kicken, zelf ben ik jaren geleden best wel snel afgebouwd, van 120mg naar 0, dit in stapjes van 10mg per dag tot 50mg en daarna stapjes van 5mg tot 15mg, daarna stapjes van 2.5mg, de eerste echte last ervaarde ik toen ik op 12.5mg kwam, daarvoor ook wel maar in mindere mate. Op zich is het niet zo heel zwaar om af te kicken, ik vind het volhouden nog het zwaarst!! Ook de nazorg laat nogal te wensen over, belangrijk is een goed traject naar werk en dag invulling! Om op het afkicken terug te komen, als je weken /maanden Methadon gebruikt is het niet te doen om cold Turkey te gaan stoppen, ik heb in het begin vaak methadon genomen voor de moeilijke dagen, dus 6/7 dagen methadon met een snelle afbouw na 5/6 dagen maar ook dat werkte op de langere duur niet. Moeilijk!!Dank je wel.
Ik heb later op de avond bij genomen zodat Ik in totaal op de normale dosis zat.
Ik kreeg lichaamlijk te veel last, echter wil ik nog steeds afbouwen. Ik wou kijken hoe ik reageerde als ik minder zou nemen.
Ik ga morgen overleggen over het afbouwen/afkickkliniek.
Het liefst wil ik her nog steeds cold turcky doen, maar dat zal in een kliniek moeten aangezien dat te zwaar blijk te zijn.
Ik wil uit wanhoop tijdens afkicken van de flat springen, dus dat is niet handig.
Vandaag is de methadon verhoogd naar 100mg.Dat is zeker niet handig maar ook niet nodig! In een kliniek zullen ze het ook afraden om cold Turkey af te gaan kicken, zelf ben ik jaren geleden best wel snel afgebouwd, van 120mg naar 0, dit in stapjes van 10mg per dag tot 50mg en daarna stapjes van 5mg tot 15mg, daarna stapjes van 2.5mg, de eerste echte last ervaarde ik toen ik op 12.5mg kwam, daarvoor ook wel maar in mindere mate. Op zich is het niet zo heel zwaar om af te kicken, ik vind het volhouden nog het zwaarst!! Ook de nazorg laat nogal te wensen over, belangrijk is een goed traject naar werk en dag invulling! Om op het afkicken terug te komen, als je weken /maanden Methadon gebruikt is het niet te doen om cold Turkey te gaan stoppen, ik heb in het begin vaak methadon genomen voor de moeilijke dagen, dus 6/7 dagen methadon met een snelle afbouw na 5/6 dagen maar ook dat werkte op de langere duur niet. Moeilijk!!
Wellicht kun je met hulp van Suboxone /Subutex de laatste loodjes doen, bespreek het eens met je verslavingsarts, is een goed middel, met name voor de laatste loodjes, ik denk dat je met 100mg nu wel op een stabiele dosering staat, ik heb het dus wel thuis gedaan maar over een (veel) langere periode, je zou het thuis kunnen doen maar dan moet je wel sterk in de schoenen staan en zéker niet bijgebruiken, ook niet een keertje!Vandaag is de methadon verhoogd naar 100mg.
Ik zie het echt niet zitten om nog maanden hier mee bezig te zijn.
Ik wil er vanaf.
Als ik het alleen kon had ik dat gedaan.
Vandaag heb ik het er over gehad.
Verslavingsarts gaat achter een afkickkliniek aan, waar ik dan in 2 weken ga afkicken.
Ben benieuwd...
Ik zit nu idd vast op 100mg onderhouds dosis.Wellicht kun je met hulp van Suboxone /Subutex de laatste loodjes doen, bespreek het eens met je verslavingsarts, is een goed middel, met name voor de laatste loodjes, ik denk dat je met 100mg nu wel op een stabiele dosering staat, ik heb het dus wel thuis gedaan maar over een (veel) langere periode, je zou het thuis kunnen doen maar dan moet je wel sterk in de schoenen staan en zéker niet bijgebruiken, ook niet een keertje!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."