Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDilemma fentanyl pleisters

Dilemma fentanyl pleisters

37 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Ik zie er de lol niet van om de ganse dag als sufkut al noddend op de bank te hangen. Maar goed, ieder z'n ding.
Klik om te vergroten...
Precies dit, voor recreatief gebruik zijn die plijsters echt kut aangezien je gewoon 1 a 2 dagen aaneen onder invloed bent.

En wat @Roze olifant ook zegt, als je bij oxy al blij was dat je maar 1 doos had omdat je het eigenlijk te lekker vond, is het niet verstandig om aan fentanyl te beginnen als je meerdere dozen tot je beschikking hebt. Onderschat fentanyl niet, ook niet in vertraagde afgifte.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oxycodon 40 mg is hetzelfde als 25ug/hr fentanyl pleisters. Het duurt 12 uur voor het werkt na opplakken. In stukjes snijden kan niet de plakranden zijn alleen aan de zijkanten namelijk. Plus het is dan niet goed verdeeld. Het werkt goed tegen de pijn. Nul recreatieve waarden..

Je wordt er moe van plus dat 100ug/hr overeenkomt met 315 tot 400mg morfine dagelijks per pleister. Zou dit niet nemen als ik jou was. Plus dat je ernstige obstipatie zal krijgen.

Ik gebruik soms 75 ug/hr ipv 120mg oxycodon. Oxy is wel wat meer recreatief.

Be safe!
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok bedankt, indd zal het toch maar niet doen. Heb nog opgezocht en te veel risico en indd iedereen zegt geen recreatieve waarde.

Dank allemaal :)
s
souldeepLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoi ik heb ook fentanyl gehad voor mijn chronische pijn en het is een gigantische t... pleister, het jeukt en doet enz..

ik heb heel wat pleisters ghead ondertussen oa temstec 52.5 mg afgifte per uur, ik heb momenteel pleisters van butrans dat zit net onder de fentanyl, valt ook onder de opiaten, deze heb je in 5 mg 10 mg en 20 mg.
ik weet dat het per persoon veerschild hoe men erop reageerd.
Ik heb de beste werking en het minste overlast van het ECHTE A MERK.
deze pleisters kosten per stuk zo'n 8 tot 10 euro ligt aan de sterkte.
Dit word gelukkig bij mij vergoed voor mijn pijn.

Ik weet dat sommige mensen er enorme blaren van kunnen krijgen rode plekken enz, daarom was ik oorspronkelijk ook overgestapt op TEMGESIC tabletjes wat eigenlijk accuut helpt, in het begin was het voor mij een uitkomst, omdat i kdaardoor eindelijk kon slapen.

inmiddels ben ik helaas terug moeten beginnen met de pleisters te plakken ivm steeds slijmbeursontstekingen in beide schouders en momenteel een slijmbeursontsteking bovenop een pees scheur in schouder,
Ik heb ooit de tip van iemand gehad om busedon neusspray eronder te sprayen tegen de jeuk en bijwerkingen, tevens staat er oorspronkelijk 7 dagen voor de pleisters te gebruiken, ik kan ze zo'n 3 hooguit 4 dagen gebruiken.
dan jeukt het te erg voor mij en werkt het spul veel minder,
omdat ik het al langer gebruik merk ik er weinig van, van de temstec werd ik extreem ziek na een uur.

pb sturen mag altijd voor meer info voor advies.
ik heb in het verleden aan mijn ex nog eens een stel pleisters gegeven omdat die vering van de bpijn vd botbreuken
dat hielp onwijs goed.

vd temgesic kun je met 2 pilen al in een roes raken als je ze niet gewend bent.

warme groet souldeep
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#5
hallo
Om antwoord op je vraag te geven ik kauw pleisters van 50 ug. Dit geeft in het begin een sterke high maar ik wil je niet aansporen tot gebruik.
Ik ben 21 jaar en heb eerder een post gedaan erover en wil je aanraden al die fentanyl nu weg te gooien.
ik ben die dingen gaan kauwen en ben er heel snel verslaafd aan geraakt vooral als je ze hebt liggen thuis ik ben naar de afkick gegaan en 1 week na dat ik terug was ben ik weer gaan gebruiken ik kon het niet weerstaan steeds als ik wil stoppen en alles op heb gooi ik de dag erna mijn hele huis overhoop in de hoop ergens naar een stukje pleister te vinden.
deze verslaving is heel vervelend wat je tolerantie groeit heel snel en je veranderd er echt heel erg van ik zie bijna nooit meer mensen en daar heb ik ook geen behoefte aan ik lig liever op bed met een stukje pleister in mijn mond tv te kijken voorheen was ik altijd onder de mensen en de echte ik die is ook zo maar helaas is die gene ver weg.... werken lukt me ook niet meer. denk goed na wat je doet als je je leven wilt riskeren voor een stomme high moet je het proberen maar als je wilt leven laat je het liggen groetjes.
en sorry voor mijn slechte text opbouw en zinnen
s
souldeepLid
01-01-2024, 00:00
#6
hoi thomass apart te lezen dat je daar zo op kickte, ik heb fentanyl gehad voor de chronische pijn echter ik had er last van de plaksel vd pleisters,en de enorme oedeemvorming in benen en heb op een gegeven moment gewoon zodner pardon de pleister eraf gerukt en er niet bij stilgestaan dat ik het beter had af kunnen bouwen, na 3 maanden gebruik heb ik het dus afgetrokken en cold turky gewoon gestopt.. daarna overgestapt op temstec waar ik niet tegen kon toen weer even terug op butranspleister maar ook temgesic (pilletjes voor onder de tong)voor de acute pijn aanvallen deze pillen was ik enorm blij mee toendertijd omdat dat voor mij ertoe leide dat ik gewoon endelijk na al die tijd in blokken kon slapen, wat voorheen niet ging vanwege pijn en vermoeidheid maar teveel gedachtegangen in me hoofd waardoor ik niet kon slapen..

Butranspleister 10mg gebruik ik nou voor mijn chronische pijn en zaldiar temgesic diazepam oxazepam ibuprofen een behoorlijke lijst dus, je raakt eraan gewend, de butranspleister kun je wel gebruiken als alternatief hoor hij zit net onder de morfine de temgesic tabletten owrden oa voorgeschreven voor mensen die of afkicken of net een operatie gehad hebben.

Een vriend van me heb ik toendertijd nog de fentanylpleisters gegeven en wat burtranspleisters omdat die niet tegen diclofinac kon en de rest gewoon te pijnlijk was na eeen ongeluk, en pas nog iemand wat temgesic gegeven ook voor pijn, en wat zijn sommige mensen dan blij dat je ze serieus neemt in de extreme hoeveelheid pijn die men kan hebben daar weet ik alles van nml..

wil je meer weten over het verschil vd opiaten want heb ook oxycodon liggen die heb ik nml juist niet gebruikt wegens de evt bijwerkingen,,, dan liever de butrans, maar heb dus vrij veel ervaring met meerdere soorten pijnmedicatie en met de benzodines..
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#7
souldeep zei:
hoi thomass apart te lezen dat je daar zo op kickte, ik heb fentanyl gehad voor de chronische pijn echter ik had er last van de plaksel vd pleisters,en de enorme oedeemvorming in benen en heb op een gegeven moment gewoon zodner pardon de pleister eraf gerukt en er niet bij stilgestaan dat ik het beter had af kunnen bouwen, na 3 maanden gebruik heb ik het dus afgetrokken en cold turky gewoon gestopt.. daarna overgestapt op temstec waar ik niet tegen kon toen weer even terug op butranspleister maar ook temgesic (pilletjes voor onder de tong)voor de acute pijn aanvallen deze pillen was ik enorm blij mee toendertijd omdat dat voor mij ertoe leide dat ik gewoon endelijk na al die tijd in blokken kon slapen, wat voorheen niet ging vanwege pijn en vermoeidheid maar teveel gedachtegangen in me hoofd waardoor ik niet kon slapen..

Butranspleister 10mg gebruik ik nou voor mijn chronische pijn en zaldiar temgesic diazepam oxazepam ibuprofen een behoorlijke lijst dus, je raakt eraan gewend, de butranspleister kun je wel gebruiken als alternatief hoor hij zit net onder de morfine de temgesic tabletten owrden oa voorgeschreven voor mensen die of afkicken of net een operatie gehad hebben.

Een vriend van me heb ik toendertijd nog de fentanylpleisters gegeven en wat burtranspleisters omdat die niet tegen diclofinac kon en de rest gewoon te pijnlijk was na eeen ongeluk, en pas nog iemand wat temgesic gegeven ook voor pijn, en wat zijn sommige mensen dan blij dat je ze serieus neemt in de extreme hoeveelheid pijn die men kan hebben daar weet ik alles van nml..

wil je meer weten over het verschil vd opiaten want heb ook oxycodon liggen die heb ik nml juist niet gebruikt wegens de evt bijwerkingen,,, dan liever de butrans, maar heb dus vrij veel ervaring met meerdere soorten pijnmedicatie en met de benzodines..
Klik om te vergroten...
behoorlijk wat ervaring heb je er mee zo te zien. ik ga morgen weer naar de verslavings zorg en word opnieuw op suboxone ingestelt waar ik heel blij mee ben.
En ik moet je wel zeggen dat ik de pleisters ook geplakt heb, ook wel eens hoge dosissen maar daar ervaarde ik helemaal niet als plezierig.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er zijn in de laatste jaren meerdere meldingen voorbij gekomen in Vlaanderen van mensen die zijn omgekomen als gevolg van fentanyl pleisters kauwen.

Tolerantie kan enorm slingeren tijdens fentanyl gebruik en door de korte intense werking is het een van de meest compulsieve opiaten. Een gevaarlijke combinatie aangezien fentanyl sneller dan andere opiaten de ademhaling onderdrukt. Extra bedachtzaamheid is aan te raden voor zover dit op te brengen valt.

Als je het op kunt opbrengen zou ik proberen even de risico's te googlen. Jezelf informeren is waarschijnlijk de beste zelfbescherming.

Een 'voordeel' is dat fentanyl relatief intense en kort durende afkickverschijnselen veroorzaakt waardoor mensen na de ergste afkick (vergeleken met andere opiaten) fentanyl relatief snel achter zich kunnen laten zodra deze niet meer binnen handbereik zijn. Dat is mijn persoonlijke ervaring met opiaten in ieder geval, dit kan natuurlijk per persoon sterk verschillen. Het is vooralsnog een zeer verslavend middel natuurlijk.

Welkom trouwens.
a
alfamale123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kijk,ik heb een tijd geleden geexperimenteerd met fentanyl en mijn mening is
dat als je geen morfine gewend bent dat je ZEKER geen fentanyl moet nemen
en al zeker niet opeten.
Ik had de pleisters van fentanyl teva omdat in deze pleisters het meeste fentanyl zit.
Ik heb er gehad van 12,5ug tot 100ug en ben begonnen met 100ug te kleven.
Dan na x aantal tijd had ik 200ug gekleefd,en dan de maximum wat ik gedaan had was 1 pleister van teva 75ug
in stukjes gesneden en ingeslikt.
Dit is mijn ervaring en advies dat ik gewoon wil delen.DON'T TRY THIS @ HOME
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toch update.

Ja had al ervaringen met opiaten en vandaag 2 fent analogen in de bus :).

Heb de pleisters niet gekauwd maar wel de lijm ervan af gehaald en gerookt. 3 dagen helemaal van de kaart gwst omdat het kon.

Heb wel 70% van de pleisters geruild voor andere dingen.

Ik zal wss veel negatieve opmerkingen krijgen?? Maar liever eerlijk met jullie want vind dit een super forum :) :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pleisters roken??
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Lol, het moet niet gekker worden! :tongueout:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien ga ik eens een jointje pluggen, wie weet! :tearsofjoy:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Misschien ga ik eens een jointje pluggen, wie weet! :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja kijk zal het uitleggen.

Het waren van het merk Janssens Pharma? Merknaam Durogesic.

Je wast je handen zodat ze niet vettig zijn met lauw/warm water. Dan met men duim over de pleister en dan komt er de lijm af in beetjes. Meestal kleine bolletjes en die wrijf je op aluminium folie/zilverpapier. Dan zoals base coke of heroine een kokertje in de mond en vlammetje onder en zuigen maar.

Zo heb ik het gelezen op een site en zo heb ik het dus gedaan.

Nogmaals ben er niet fier op maar hey liever eerlijk met jullie.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb je dan niet gewoon ouderwets lijm gerookt? Vroeger op school snoven we aan die potjes lijm...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Lijm roken wordt je ook high van lijkt me inderdaad.

Ja, die potjes lijm snuiven op de lagere school, volgens mij voor de meeste mensen hun allereerste aanraking met drugs.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#18
Euhmmm nee hoor hehe. Ja het is lijm maar zoet smaakje en zeer stoned van de fentanyl/lijm mix.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
Lijm roken wordt je ook high van lijkt me inderdaad.

Ja, die potjes lijm snuiven op de lagere school, volgens mij voor de meeste mensen hun allereerste aanraking met drugs.
Klik om te vergroten...
Halve klas met 10 jarigen high :tearsofjoy:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Halve klas met 10 jarigen high :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


Hehe ja dat is indderdaad wel waar :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."