Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDilemma fentanyl pleisters

Dilemma fentanyl pleisters

37 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
acht.zes zei:
Lijm roken wordt je ook high van lijkt me inderdaad.

Ja, die potjes lijm snuiven op de lagere school, volgens mij voor de meeste mensen hun allereerste aanraking met drugs.
Klik om te vergroten...
Halve klas met 10 jarigen high :tearsofjoy:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Halve klas met 10 jarigen high :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


Hehe ja dat is indderdaad wel waar :grin:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Lijm roken wordt je ook high van lijkt me inderdaad.

Ja, die potjes lijm snuiven op de lagere school, volgens mij voor de meeste mensen hun allereerste aanraking met drugs.
Klik om te vergroten...
Of je kneep een scheutje op je tafel, dan met je vinger er net zolang op kloppen tot er een balletje ontstond. Dan op kauwen... hahahahaha Zo erg eigenlijk....
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op het zilverpapier zie je een bolletje lijm dat al een deel is opgewarmt en daarnaast een bolletje fent lijm hoe het eruit ziet. Had nog de foto's van een conversatie op een ander forum tussen mij en een Canadees :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
pelgrim zei:
Op het zilverpapier zie je een bolletje lijm dat al een deel is opgewarmt en daarnaast een bolletje fent lijm hoe het eruit ziet. Had nog de foto's van een conversatie op een ander forum tussen mij en een Canadees :)
Klik om te vergroten...
Weer iets geleerd!
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Weer iets geleerd!
Klik om te vergroten...


Ja onderschat het niet het komt redelijk heftig aan. Toch veiliger dan kauwen denk ik. Want als je nod en je hebt pleister in de mond dan blijft het maar doorgaan en kan je OD hebben. Roken is als je nod gwn ff later bijkomen en dan zie je verder of je nog een treje wil doen.

Dit is mijn eigen opinie dusja begrijp wel als anderen niet akkoord gaan. Daarom is het ook een DF forum :wink:
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit waren de pleisters maar meer als de helft geruild voor andere dingen hoor.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#8
pelgrim zei:
Dit waren de pleisters maar meer als de helft geruild voor andere dingen hoor.
Klik om te vergroten...


Ook deze foto was door mij op een ander forum geplaats en deze foto is gvd al x aantal keren gepikt en gebruikt voor (oplichters) adverteerders.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veteran zei:
Ik gebruik fenta in neusspray al bijna 4 jaar tegen de pijn en voor mijn ptss heb niet de wil om meer te gebruiken want dan is het niet leuk om je zo te voelen ,maar zeker krijg je er een flinke high van,en het werkt binnen 10 minuten,50ug per pufje en dan max 16 per dag...helaas lees ik hier niks over,wilde wel overstappen op pleisters omdat deze relaxter werken en niet van die hoge pieken heeft maar de dokter wou er niet in mee. Helaas voor mij want ik heb liever pleisters de spray is superleuk op party's want dronken word je niet en energie ten overvloede
Klik om te vergroten...

Ja Instanyl heb ik ooit eens 1x vast gekregen en was ook 50ug. Van op de Nederlandse markt natuurlijk want hier in BE heb ik ze nog niet zien voorbijkomen alsook de Actiq lollie's niet.

Had de pleisters door een overlijden maar kan er eigenlijk als ik ECHT zou willen nog gemakkelijk aan geraken. Heb meer dan de helft geruild met een kennis tegen x aantal andere pret middelen. Oxycontin en Oxynorm ligt hier bij ons ook in huis maar dat is voor men vrouwtje (Fibro en de spierziekte EDS).

Heb qua spray's eigenlijk maandelijks 1 tot 2 keer een analoog namelijk Furanylfentanyl en ik neem dan voor sommigen een belachelijke hoge dosis per spray. Heb nu nog steeds Butyrfentanyl en 3-MF in huis liggen waar ik me nog steeds is moet mee bezig houden om een spray te maken :).

Edit : Om op dat van je arts te komen. Kan het zijn dat hij het jou gwn voor de doorbraakpijnen fentanyl schrijft? En dat je daarom geen pleisters krijgt die tot 72u aan 1 stuk kunnen werken? Of kan het ook zijn dat jouw arts mss patienten heeft of heeft gehad waar hij zag dat het snel is bij mis gegaan? Gwn een vraag :wink: :)

Ben nu juist een klein uurtje wakker en...jah nice suprise. Vrouwtje had de kuis gedaan en op tafel lag gwn een plastic bolletje met daar wat Bruin in. Juist gewogen 0.52gr. Zat nog in mijn vorige jas die ik nog soms is aan doe ze had het daar gevonden. Is al van dikke 3maand geleden :grin:.

Straks gezellig een chineesje doen :wink:.
V
VeteranLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik fenta in neusspray al bijna 4 jaar tegen de pijn en voor mijn ptss heb niet de wil om meer te gebruiken want dan is het niet leuk om je zo te voelen ,maar zeker krijg je er een flinke high van,en het werkt binnen 10 minuten,50ug per pufje en dan max 16 per dag...helaas lees ik hier niks over,wilde wel overstappen op pleisters omdat deze relaxter werken en niet van die hoge pieken heeft maar de dokter wou er niet in mee. Helaas voor mij want ik heb liever pleisters de spray is superleuk op party's want dronken word je niet en energie ten overvloede
s
souldeepLid
01-01-2024, 00:00
#11
HOI WAS FF VAN HET FORUM.
ik heb ondertussen ook een operatie gehad dus nog meer pijnmedicatie nodig gehad enz.
ik had pas zo'n 5 pleisters van butrans opgeplakt 20 mg ik vraag me nog steeds af hoeveel er uiteiendelijk in je bloed terecht komt want gewicht enz heeft er allemaal mee te maken zelfs waar je het plakt heeft effect bij mij althans.
als je een slijmbeurs en en peesontsteking hebt in je schouder dan plak je hem recht op het gebied en dan voel je de pijn verlicten terwijl dat anders niet zo is.

Fentanyl is wat zwaarder maar is een rotpleister doorzichtig en erg jeukerig, ik heb er toendertijd extreme oedeem van gekregen en daaro mtoen cold turky het eraf getrokken stond niet eens stil bij de gevolgen.

ik gebruik butrans pleisters 1mg of 20 mg om de 3 dagen daara merk ik de werking nml al helemaal niet meer terwijl in het begin je begint je zo stoned als een garnaal bent. en dubele praat uitslaat.

op dit moment 2 pleisters van 20 mg opgeplakt omdat mijn been een gat in scheen heeft wat open moet blijven voorlopig om alle troep eruit te kunnen laten.
was flinke infectie dus liep al 10 dagen ervoor pijn te lijden.
heb nu eidnelijk wat meer steun gehad na de 4e x terug naar ziekenhuis hebben ze me gehouden eerst antibiotica via infuus gehad nu via pillen.

en dus de huisarts gebeld dat de zaldiar, temgesic en butrans omhoog moesten.
vanwege de pijn, ik heb normaal nog diazepam en oxazepam maar die gebruik ik op geleide vd pijn. heb dus wel eea achte rde hand van oxazepammetjes, diazepam vaak nodig als ik weer helemaal vast zit en gestressed ben.

Anyway, beter butrans dan fentanyl, ik heb ook nog pleisters liggen van 52 mg per uur die waren voor mij te zwaar, is dan weer een ander merk en ander stofje dus het is niet allemaal dezelfde rotzooi zeg maar!!
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#12
souldeep zei:
HOI WAS FF VAN HET FORUM.
ik heb ondertussen ook een operatie gehad dus nog meer pijnmedicatie nodig gehad enz.
ik had pas zo'n 5 pleisters van butrans opgeplakt 20 mg ik vraag me nog steeds af hoeveel er uiteiendelijk in je bloed terecht komt want gewicht enz heeft er allemaal mee te maken zelfs waar je het plakt heeft effect bij mij althans.
als je een slijmbeurs en en peesontsteking hebt in je schouder dan plak je hem recht op het gebied en dan voel je de pijn verlicten terwijl dat anders niet zo is.

Fentanyl is wat zwaarder maar is een rotpleister doorzichtig en erg jeukerig, ik heb er toendertijd extreme oedeem van gekregen en daaro mtoen cold turky het eraf getrokken stond niet eens stil bij de gevolgen.

ik gebruik butrans pleisters 1mg of 20 mg om de 3 dagen daara merk ik de werking nml al helemaal niet meer terwijl in het begin je begint je zo stoned als een garnaal bent. en dubele praat uitslaat.

op dit moment 2 pleisters van 20 mg opgeplakt omdat mijn been een gat in scheen heeft wat open moet blijven voorlopig om alle troep eruit te kunnen laten.
was flinke infectie dus liep al 10 dagen ervoor pijn te lijden.
heb nu eidnelijk wat meer steun gehad na de 4e x terug naar ziekenhuis hebben ze me gehouden eerst antibiotica via infuus gehad nu via pillen.

en dus de huisarts gebeld dat de zaldiar, temgesic en butrans omhoog moesten.
vanwege de pijn, ik heb normaal nog diazepam en oxazepam maar die gebruik ik op geleide vd pijn. heb dus wel eea achte rde hand van oxazepammetjes, diazepam vaak nodig als ik weer helemaal vast zit en gestressed ben.

Anyway, beter butrans dan fentanyl, ik heb ook nog pleisters liggen van 52 mg per uur die waren voor mij te zwaar, is dan weer een ander merk en ander stofje dus het is niet allemaal dezelfde rotzooi zeg maar!!
Klik om te vergroten...


Thx voor de reply. Ik hoop dat je wonde aan je been snel geneest ik wens je veel beterschap dus alsook de andere leden hier :wink:.

Goed om te horen dat Butrans je beter help :wink:. Heb ooit eens buprenorfine genomen (subutex of temgesic weet niet meer), ik was daar ellendig van niet normaal.

Prettige dag verder.

Pelgrim
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#13


Deze aflevering al gezien?? Amaai zij is serieus verslaafd aan Actiq aka fenta lolly

Mijn vrouw heeft ook EDS en zij wordt razend als ze deze meid op het filmpje bezig ziet en hoort. Kleuren doen haar pijn, tv, plastic zakken, geluid, gras, etc...like wtf???? Mentaal niet ok denk ik !!
t
tom198Lid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
Ik zie er de lol niet van om de ganse dag als sufkut al noddend op de bank te hangen. Maar goed, ieder z'n ding.
Klik om te vergroten...

ik kleef ook fentanyl pleisters 2van 100 om de 2dagen voor chronische pijn en mijn lichaam is er zo gewoon aan geraakt ik wil er minder van nemen maar dan lig ik te schudden en beven enz.... dus best ervan blijven maar iedereen zijn eigen keus .
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#15
tom198 zei:
ik kleef ook fentanyl pleisters 2van 100 om de 2dagen voor chronische pijn en mijn lichaam is er zo gewoon aan geraakt ik wil er minder van nemen maar dan lig ik te schudden en beven echr ziek enz.... dus best ervan blijven maar iedereen zijn eigen keus .
Klik om te vergroten...
Oei...Sterkte iig Tom :)
T
The CacatoeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Veteran zei:
Ik gebruik fenta in neusspray al bijna 4 jaar tegen de pijn en voor mijn ptss heb niet de wil om meer te gebruiken want dan is het niet leuk om je zo te voelen ,maar zeker krijg je er een flinke high van,en het werkt binnen 10 minuten,50ug per pufje en dan max 16 per dag...helaas lees ik hier niks over,wilde wel overstappen op pleisters omdat deze relaxter werken en niet van die hoge pieken heeft maar de dokter wou er niet in mee. Helaas voor mij want ik heb liever pleisters de spray is superleuk op party's want dronken word je niet en energie ten overvloede
Klik om te vergroten...
Opvallend dat jij liever pleisters gebruik en ik juist neusspray. Maar je hebt gelijk dat pleisters relaxter en stabieler werken. Ik heb het niet vaak nodig maar wil dan wel heel snel een stevig effect voelen en daarvoor is de neusspray beter. Ik heb veel van het verkeerde, maar goed ook daar is wel mee te leven.
T
TrizerotopzLid
01-01-2024, 00:00
#17
pelgrim zei:
Op het zilverpapier zie je een bolletje lijm dat al een deel is opgewarmt en daarnaast een bolletje fent lijm hoe het eruit ziet. Had nog de foto's van een conversatie op een ander forum tussen mij en een Canadees :)
Klik om te vergroten...
Hoe bekom je dit bro?ik heb die van 50 liggen maar als ik vrijf over die pleister krijg ik daar geen bolletjes uit of gaat dit enkel met die van 100 mgs? Wat ik doe met die van 50 is opplakken op folie , even licht opwarmen en dit paar keer herhalen naast elkaar en dan alles samenbranden,heb je ook een druppel die je kan roken maar die foto van jou druppel.van hoeveel pleisters komt dat of is dat van 1 van 100 dan fzo?laat me weten aub kwil graag het meeste uit men pleisters halen en dit van jou ziet er veeel meer uit dan wat ik bekom,maar zeker ook nie slecht mijn methode :wink: thanxx
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo 1ste post hier,

Ik ben een 25 jarige man uit Belgie en zit met het volgende dilemma :

Heb al eens een x aantal keren oxycontin 80mg gedaan en dat viel eerst tegen door misselijkheid en kotsen, maar nadien voelde ik mij zo relaxt als of er een warm deken over mij kwam te hangen. Gelukkig had ik maar 1 doos en heb daar 4 maand bijna mee gedaan en ik begrijp nu wel waarom mensen er zo verslaafd aan geraken.

Nu is er onlangs wegens een familielid die overleden is aan kanker (keel en darm) :( hier een stock van enkele dozen fentanyl pleisters over gebleven. De persoon plakte er 2 tot max 3 (hij mocht) pleisters elke 48u.

Nu heb ik al veel zitten lezen over hoe gevaarlijk fentanyl is, maar das dan allemaal poeder, analogen, versnijdingen of op zuigen. Dus allemaal niet de manier waarop het moet gedaan worden.

Ik zit al 3 dagen te twijfelen om toch zo 1 pleister in 8 of 10 gelijke stukjes te snijden en te plakken. Wat denken jullie?

Het noemt durogesic en het nummer is 100ug en er zitten 10 pleisters in 1 doos zo.

Dank bij voorbaat om al een response te geven.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zie er de lol niet van om de ganse dag als sufkut al noddend op de bank te hangen. Maar goed, ieder z'n ding.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fentanyl is één van de sterkste opiaten die er bestaan en dus per definitie riskant, want verslavend als een malle. Ik denk dat je je serieus moet afvragen of aan zo'n doos pleisters beginnen je het risico waard is. 'Ik begrijp wel waarom mensen er verslaafd aan raken' kan het begin zijn van een gevaarlijkere gedachtegang en het feit dat je die doos oxycontin helemaal hebt opgemaakt doet ook sterk vermoeden dat fentanyl geen eenmalig experiment voor je gaat zijn.

Ik heb te weinig verstand van doseringen van opiaten met gereguleerde afgifte om daar een veilig advies over te kunnen geven, er zijn hier anderen die dat waarschijnlijk beter kunnen. Maar pas er gewoon mee op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."