Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGedroogde papaverbollen => gekookte opium

Gedroogde papaverbollen => gekookte opium

25 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MindcontrollerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindcontroller zei:
Citroensap? Hoezo citroensap?
Ik heb ook gehoord dat als men normale thee drinkt onder de opium-roes, dat daardoor de roes wordt versterkt en verlengt. Klopt dit?
Klik om te vergroten...

Iemand? :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
opium is een alkali, door citroensap lost die makkelijker op. (zuur)

een base lost makkelijker op in een zure vloeistof
M
MindcontrollerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke, bedankt allemaal.

Vandaag gezien hoe iemand 4 bollen fijn heeft gemaakt en die met kokend water + citroensap + rooiboosthee in een thermosfles heeft samengevoegd.
Hij heeft het ongeveer 45 minuten laten trekken en af en toe geschud.

Daarna rustig een kopje gedronken, het effect was volgens hem al redelijk snel merkbaar.
Met tussenpozen van 15/30 minuten nieuwe kopjes ingeschonken.

Hij werd er aardig rustig van, beetje het gevoel van goede hash, enige verschil is dat problemen e.d. veel meer weggedrukt worden.

Geen idee wie die vent was trouwens... :rolleyes:

:smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :wink:
P
PlayGirlLid
01-01-2024, 00:00
#4
kan je opium krijgen van alle soorten papavers of is dat alleen bij sommige soorten?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#5
loadrunner zei:
opium is een alkali, door citroensap lost die makkelijker op. (zuur)

een base lost makkelijker op in een zure vloeistof
Klik om te vergroten...

Ik kan me een kennis herinneren die de gedroogde sap schraapte van de bollen en vervolgens kookte in azijn.
Ik werd er destijds iig wel stoooned van.
Meen ik me te herinneren.
Geloof ik.

:smoke:
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#6
PlayGirl zei:
kan je opium krijgen van alle soorten papavers of is dat alleen bij sommige soorten?
Klik om te vergroten...

Neen! Wat hier in Nederland groeit en bloeit, is negen van de tien keer de dood-ordinaire klaproos.

Papaver Somniferum is hetgeen je wilt hebben :wink: Die zijn overigens wel gewoon iun de diverse tuincentra te koop, maar of deze productief zijn... Ik heb zo hier en daar gelezen dat je een knappe hoeveelheid nodig hebt voor een beetje pret. Dit is niet bepaald te doen ik een tuintje van vier bij vier. Maar het zal vast een prachtig gezicht zijn, wanneer je tuin er helemaal mee vol staat.

EDIT:

Kijk eens in de kweek- en crea-hoek, daar staat, enigszins gedateerd maar wel informatief.

Gr.,

Eend
P
PUCHLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindcontroller zei:
Iemand? :)
Klik om te vergroten...
thee werd bij het opium roken gedronken om de keel te verzachten, niet om het effect te versterken
H
HenkyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik pluk ze altijd medio mei / juni gewoon waar ze te vinden zijn, vaak bij mensen in de tuin, maakt het extra spannend om ze te plukken. Moet wel weten welke omdat de meeste niet de slaapbol zijn. Bolletjes met een doorsnede van 2 tot 3cm heb je aardig wat nodig, een stuk of 5 geeft al een mild effect, pak er zelf rond de 10. Ik ben te lui om allerlei extraheer methodes te gebruiken dus de poppies gaan gewoon in de mixer met wat melk en een ijsje erbij, paar minuutjes mixen en opdrinken. Zzzz...zzz...zzz...zzz...zoomse....
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Henky zei:
vaak bij mensen in de tuin, maakt het extra spannend om ze te plukken.
Klik om te vergroten...

Als je bij mij uit de tuin bloemen jat is dat gelijk je laatste keer.... Best aso hoor, bij mensen uit de tuin jatten! Gewoon zaden kopen, planten en zelf kweken. Kan in een bak op je balkon en in de tuin.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb vroeger wel eens zelf opium gemaakt van papaverbollen, maar heb dit jaar ontdekt dat het veel gemakkelijker is om gewoon thee te maken van de bollen.
De bollen (tussen 5gr en 10gr gedroogd gewicht ) zonder de zaadjes (of eventueel met) een tijdje in warm water met citroensap laten trekken maar niet koken.
Hoelanger het trekt en hoe donkerder de thee, hoe sterker deze zal zijn, maar ik heb het gevoel dat je vrij rustig kan doseren door steeds één kopje te drinken en dan even te wachten. Het geeft een ontspannen sederende roes vond ik, die niet onaangenaam was :)
H
HenkyLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Als je bij mij uit de tuin bloemen jat is dat gelijk je laatste keer.... Best aso hoor, bij mensen uit de tuin jatten! Gewoon zaden kopen, planten en zelf kweken. Kan in een bak op je balkon en in de tuin.
Klik om te vergroten...

Grappige is dat dit bijna altijd onkruid is, ik zie niet echt een probleem bij het plukken van wat onkruid eerlijk gezegd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Henky zei:
Grappige is dat dit bijna altijd onkruid is, ik zie niet echt een probleem bij het plukken van wat onkruid eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Het is niet jouw tuin en niet jouw onkruid. Ik bv laat expers bepaalde “onkruid” staan omdat ze mooi bloeien. Het is sowieso niet de bedoeling dat je zonder toestemming in andermans privé tuin komt.
m
murdockLid
01-01-2024, 00:00
#13
ZEER VERSLAVEND!
maar tocch warm water op tot het kookt en laatdan fakoelen 2min. ong
dan alles er in gooien en geleidelijknaan opdrinkrn.
voor mij was 25 bolllen al een heftige ervaring :grin:
zeke nog cit'oensap bijvoegen verst'eerkt het effectvhefigh
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, dan kan die het beste de bol door de koffiemolen halen, of dat geval van de staafmixer.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
LOL ...

:wink:
M
MindcontrollerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stel je hebt ongeveer 30 gedroogde papaver(somniferum)-bollen ter grootte van een golfbal.

Kan je daar dan uitgekookte opium uit verkrijgen (door deze manier: http://www.fsre.nl/index.php?option=com ... &Itemid=51) ?

Hoeveel gram gekookte opium houdt je dan ongeveer over?
Hoeveel van die gekookte opium heb je nodig voor één dosering?

Wat is dan de beste manier van gebruiken?
Kun je gekookte opium gewoon door je joint heen doen?
Is het beter om er thee van te zetten?
Kan je het roken en drinken tegelijk?

Heeft iemand een duidelijke uitleg over hoe opium het beste is te roken / drinken?

Gewoon ter informatie.

Alvast bedankt :smoke:
M
MindcontrollerLid
01-01-2024, 00:00
#17
loadrunner zei:
Normaal zet ik altijd krasjes in de nog levende bollen, om daar dan het kleef vanaf te schrapen...
Klik om te vergroten...

Dat is dus in dit geval niet mogelijk.
a
alberthoffmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
mixen met hash olie :wink: heerlijk :stoned:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#19
Normaal zet ik altijd krasjes in de nog levende bollen, om daar dan het kleef vanaf te schrapen...
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik zou ze gewoon vermalen, in een zoutzure oplossing laten weken ( 5ml van een 30%zoutzuur oplossing op 1 liter water)

verhitten tot 70 graden, ongeveer 2,5 uur lang.

hierna zeven, en dan met natronloog weer neutraliseren. (ph strips, door de alkali in de bollen, heb je iets minder natronloog nodig, dan de hoeveelheid zoutzuur, te berekenen)

deze vloeistof laten indampen, of indrogen.


---

de andere methode, thee van maken wanneer nodig. een bol crushen, en deze laten trekken in water net van de kook af

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."