#1
Ik vind je dokter btw ook niet echt snugger. Lekker Oxy erbovenop wat ook rete verslavend is...
Ik wacht zijn reactie met onironische smart af want man wil ik gewoon kunnen slapen zometeen.Misschien kan @Spyro je helpen.
Tja, helaas gaan we de USA achterna. Dat soort super zware en super verslavende pijnstillers worden veel en veel te snel en te vaak voorgeschreven. Ook wel veel als het helemaal niet nodig is.Ik vind je dokter btw ook niet echt snugger. Lekker Oxy erbovenop wat ook rete verslavend is...
Ik vind het echt te schandalig voor woorden. Ik keek een docu over een verslaafde aan Oxy in Nederland en ze zat er al jaren aan op recept en het ziekenhuis besloot haar in één dag eraf te halen. Je raad het al, haar hart gaf het op en toen hebben ze een giga dosis weer moeten toedienen anders was ze nu dood. Ze weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Zo iemand moet naar een kliniek, niet naar een ziekenhuis waar ze je nog liever gisteren dan vandaag weghebben. Raar dat dokters blijkbaar ook op de één of andere manier slecht zijn geïnformeerd over deze middelen en de zware afkick hiervan. Echt schandalig.Tja, helaas gaan we de USA achterna. Dat soort super zware en super verslavende pijnstillers worden veel en veel te snel en te vaak voorgeschreven. Ook wel veel als het helemaal niet nodig is.
Ik heb helaas geen wonder antwoord zoals je misschien gehoopt had.
Op dit moment heb ik na jaren strugglen met Ketamine 157 dagen clean op de teller staan.
Ik weet precies waar je doorheen gaat, ik heb ook jankend op de grond gelegen, uren lang, kruipend naar de warme douche of een warme kruik wat -eventjes - verlichting gaf. ‘Helaas’ heb ik daar geen pijnstilling voor gekregen, maar achteraf ben ik eigenlijk wel blij dat ik het gewoon doorstaan heb. Als je deze pijn kunt handelen, kun je alles, dus ook stoppen met Ketamine. Het hielp voor mij enorm omdat dit pijn was die ik nooit, maar dan ook nooit meer in mijn hele leven wilde voelen. Ik dacht echt dat ik dood ging. Maar ik ben er nog!
Mijn tip aan jou, stop onmiddelijk met de Ketamine. Ik heb na deze nier aanvallen gigantische problemen gekregen met plassen en ben daar nog steeds mee aan het sukkelen en ik weet niet of mijn blaas nog gaat worden zoals hij was.
Je nieren kunnen wat meer hebben, ook al doen ze gigantisch veel pijn. Drink veeeel water en groene thee maar het kan wel dagen duren voor de ergste pijnen voorbij zijn. Ik heb nog wel weken aangesukkeld met rugpijn maar dat herstelt zich goed. Ik heb er eigenlijk geen blijvende nierschade aan overgehouden.
Ik weet niet of je al clean bent, maar dat is de eerste stap naar pijn vrij zijn. 🍀
Ik vind je dokter btw ook niet echt snugger. Lekker Oxy erbovenop wat ook rete verslavend is...
Daarbuiten vind ik dat oxy recreatief gezien ballen zuigt lolAllereerst bedankt voor je reactie! Erg fijn om te horen dat het nu zoveel beter gaat met jeIk gun je werkelijk het beste toe, hoe erg ik je nou eigenlijk ook niet ken, lol.
Verder ben ik nu zo'n 3 weken nuchter van de ketamine en voor mijn terugval is het me 2,5 gelukt
Overigens ben ik het zeer oneens met je opmerking over de huisarts. Ik heb het na een lang en vrij intens gesprek tussen mijn behandelaar bij de afkickkliniek en mijn huisarts gekregen. Een van de voorwaarden van het krijgen hiervan is dat ik mijn voorraad aan iemand af zou staan die het in de gaten zou houden en voor me zou bewaren op een onbekende locatie. Zelfs bij het ophalen moet diegene met mij meekomen. Ik heb deze persoon ook gemachtigd om berichten van mijn apotheek te krijgen zodat ik het niet stiekem op kan halen. Ook heb ik momenteel de wens om abstinent te blijven en heb ik daar de wil en wilskracht ook voor. Het is in ieder geval erg fijn om een middel te hebben wat mijn pijn kan verlichten zonder de angst dat ik er misbruik van ga maken, wegens de weloverwogen maatregelen.
Goed dat je al nuchter bent! Merk je al wel enige verlichting met je nieren? En heb je ook de lasten met plassen of dat helemaal niet? Ga je verder nog onderzoeken krijgen in het ziekenhuis?Allereerst bedankt voor je reactie! Erg fijn om te horen dat het nu zoveel beter gaat met jeIk gun je werkelijk het beste toe, hoe erg ik je nou eigenlijk ook niet ken, lol.
Verder ben ik nu zo'n 3 weken nuchter van de ketamine en voor mijn terugval is het me 2,5 gelukt
Overigens ben ik het zeer oneens met je opmerking over de huisarts. Ik heb het na een lang en vrij intens gesprek tussen mijn behandelaar bij de afkickkliniek en mijn huisarts gekregen. Een van de voorwaarden van het krijgen hiervan is dat ik mijn voorraad aan iemand af zou staan die het in de gaten zou houden en voor me zou bewaren op een onbekende locatie. Zelfs bij het ophalen moet diegene met mij meekomen. Ik heb deze persoon ook gemachtigd om berichten van mijn apotheek te krijgen zodat ik het niet stiekem op kan halen. Ook heb ik momenteel de wens om abstinent te blijven en heb ik daar de wil en wilskracht ook voor. Het is in ieder geval erg fijn om een middel te hebben wat mijn pijn kan verlichten zonder de angst dat ik er misbruik van ga maken, wegens de weloverwogen maatregelen.
Yep, het werkt echt heel fijn, ik lig niet meer huilend in bed voor uren achter elkaar (je kent t zelf ook helaas) maar ik kan me normaal bewegen en focussen zonder pijn. Plassen doe ik wel iets vaker dan voorheen, maar het doet geen pijn meer en het is niet meer de hele tijd compleet doorzichtig. Verder ga ik nog naar een uroloog om te kijken wat de exacte schade nou is.Goed dat je al nuchter bent! Merk je al wel enige verlichting met je nieren? En heb je ook de lasten met plassen of dat helemaal niet? Ga je verder nog onderzoeken krijgen in het ziekenhuis?
Verstandig! Ik ben helaas wel verder van huis met het plassen. Ik loop zelf ook bij de uroloog dus fingers crossed dat alles goed komt voor ons beide.Yep, het werkt echt heel fijn, ik lig niet meer huilend in bed voor uren achter elkaar (je kent t zelf ook helaas) maar ik kan me normaal bewegen en focussen zonder pijn. Plassen doe ik wel iets vaker dan voorheen, maar het doet geen pijn meer en het is niet meer de hele tijd compleet doorzichtig. Verder ga ik nog naar een uroloog om te kijken wat de exacte schade nou is.
Tijd geleden meldde oemand hier op DF (geen idee meer wie) dat diegene Oxy had voorgeschreven gekregen bij een breuk in middenhandsbeentje. Kom op zeg... Oxy voor zoiets??? Ik zelf kreeg voor een kijkoperatie aan knie jaren terug dat al aangeboden. Terwijl dat echt niet pijnlijk is en valt onder kleine ingreep. Geweigerd dus.Ik vind het echt te schandalig voor woorden. Ik keek een docu over een verslaafde aan Oxy in Nederland en ze zat er al jaren aan op recept en het ziekenhuis besloot haar in één dag eraf te halen. Je raad het al, haar hart gaf het op en toen hebben ze een giga dosis weer moeten toedienen anders was ze nu dood. Ze weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Zo iemand moet naar een kliniek, niet naar een ziekenhuis waar ze je nog liever gisteren dan vandaag weghebben. Raar dat dokters blijkbaar ook op de één of andere manier slecht zijn geïnformeerd over deze middelen en de zware afkick hiervan. Echt schandalig.
Ik duim voor je, mensen hebben echt geen idee wat voor impact een verslaving op jou en je lichaam kan hebben :/Verstandig! Ik ben helaas wel verder van huis met het plassen. Ik loop zelf ook bij de uroloog dus fingers crossed dat alles goed komt voor ons beide.
Hoe lang ben je verslaafd geweest, hoeveel gebruikte je?
Maar wat zou jij dan als alternatief bieden? Op een gegeven moment is de pijn te heftig voor medicatie afkomstig van menig drogisterij. Zoals ik nu heb met mijn nieren.Tijd geleden meldde oemand hier op DF (geen idee meer wie) dat diegene Oxy had voorgeschreven gekregen bij een breuk in middenhandsbeentje. Kom op zeg... Oxy voor zoiets??? Ik zelf kreeg voor een kijkoperatie aan knie jaren terug dat al aangeboden. Terwijl dat echt niet pijnlijk is en valt onder kleine ingreep. Geweigerd dus.
Echt van de pot gerukt.
Het gaat echt fout zo.
Voor een handbreuk neem je paracetamol oid. Opiaten zijn daar ECHT niet bij nodig. Ja het doet pijn maar niet zo dat het niet te houden is.Maar wat zou jij dan als alternatief bieden? Op een gegeven moment is de pijn te heftig voor medicatie afkomstig van menig drogisterij. Zoals ik nu heb met mijn nieren.
Ja zeker, ik zal hier straks even verder op in gaan als ik wat meer tijd heb. 😊Ik duim voor je, mensen hebben echt geen idee wat voor impact een verslaving op jou en je lichaam kan hebben :/
Ik ben sinds mid-augstus of begin september verslaafd, ik weet niet meer precies vanaf wanneer want ja, mn geheugen van toen is één grote waas. Ik gebruikte op een "goede" dag zo'n 2 gram en op een slechte dag tot zo'n 6 gram, een enkele keer heb ik 8 gram naar binnen gewerkt en sinds die dag specifiek heb ik pas echt hele nare fysieke klachten. Overigens waren de "goede" en "slechte" dagen 50/50 verdeeld.
Misschien een beetje een brutale vraag, maar zou ik naar jouw reis mogen vragen?
Naja ten eerste bepalen wij andermans pijnervaring niet, dus als paracetamol voor Kees niet genoeg is en de dokter inziet dat er wat sterkers nodig is, dan is dat toch prima? Kijk natuurlijk moet het niet zomaar bij de minste kwaaltjes voorgeschreven worden, dat is een kwalijke zaak. Maar na extensieve evaluatie en goede richtlijnen omtrent frequentie van gebruik en dosering zal dat wel goed komen. En hoezo worden we als mensheid in het geheel mietjes als we dusdanig ontwikkeld zijn dat we medicatie hebben die pijn verlicht en het dan toepassen om pijn te verlichten? Ik zie niet in hoe dit ons 'mietjes' zou maken. En nogmaals, dat jij geen opiaten nodig hebt gehad voor pijn is erg fijn voor je, maar dat ontneemt niet dat je nog steeds niks kan zeggen over andermans pijnervaring.Voor een handbreuk neem je paracetamol oid. Opiaten zijn daar ECHT niet bij nodig. Ja het doet pijn maar niet zo dat het niet te houden is.
Nier gedoe heb ik geen verstand van dus wat alternatieven zijn weet ik niet.
Feit is dat het echt te makkelijk en vaak onnodig word voorgeschreven. In mijn optiek word de mensheid mietjes. Pijn ohhhh pilletje!
En ja ik heb al vaak wat gebroken, uit de kom, kapot gehad. Nooit opiaten genomen.
Haha, is goed.Ja zeker, ik zal hier straks even verder op in gaan als ik wat meer tijd heb. 😊
Klopt. Ik zeg ook niks over ts. Nier pijn heb ik geen verstand van zei ik al. Blijft wel een feit dat het veel te vaak en te makkelijk word uitgedeeld door onze zogenaamde profs. We leven helaas in de quick fix tijd. Voor alles een pilletje. Pijnstillers, AD, Ritalin etc etc. Het lijkt wel of we niks meer mogen en willen voelen.Naja ten eerste bepalen wij andermans pijnervaring niet, dus als paracetamol voor Kees niet genoeg is en de dokter inziet dat er wat sterkers nodig is, dan is dat toch prima? Kijk natuurlijk moet het niet zomaar bij de minste kwaaltjes voorgeschreven worden, dat is een kwalijke zaak. Maar na extensieve evaluatie en goede richtlijnen omtrent frequentie van gebruik en dosering zal dat wel goed komen. En hoezo worden we als mensheid in het geheel mietjes als we dusdanig ontwikkeld zijn dat we medicatie hebben die pijn verlicht en het dan toepassen om pijn te verlichten? Ik zie niet in hoe dit ons 'mietjes' zou maken. En nogmaals, dat jij geen opiaten nodig hebt gehad voor pijn is erg fijn voor je, maar dat ontneemt niet dat je nog steeds niks kan zeggen over andermans pijnervaring.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."