Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKotsen na medicinale oxycodon

Kotsen na medicinale oxycodon

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind je dokter btw ook niet echt snugger. Lekker Oxy erbovenop wat ook rete verslavend is...
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey lieverds van DF,

Momenteel ben ik verslaafd aan ketamine en heb ik dusdanige last van mijn nieren dat ik af en toe uren achter elkaar huilend van de pijn in bed lig en niks anders doe. Gelukkig heb ik een dokter die inziet dat het nogal kut is om bovenop een verslaving met dit soort pijn te moeten dealen en me oxycodon heeft voorgeschreven.

En ja ik heb van alles geprobeerd voordat ik meeging in het idee een verslavende pijnstiller naar binnen te werken mid verslaving, shit zoals combineren van standaard pijnstillers zoals ibu. en para. kruiken, warm douchen, etc. Overigens heb ik mijn meegekregen voorraad aan mijn ouders gegeven zodat ik het niet eventueel zou kunnen gaan misbruiken, gelukkig heb ik die neiging (nog) niet gehad.

Voor de dagen dat ik erge last heb van mijn nieren zoals eerder gezegd heb ik 1x 10mg oxycodon gekregen, de retard/langzame afgifte variant. Mocht het zo zijn dat ik weer extreme last krijg van mijn nieren nadat de oxycodon is uitgewerkt, mag ik 5mg standaard/snel inwerkende aan oxycodon bijnemen.

In het verleden heb ik oxycodon een aantal keer recreatief gebruikt, en ook echt veel hoger dan 15mg totaal gedoseerd (<- nee dit is niet om op te scheppen lieve mods maar is werkelijk relevant) en toen heb ik nooit last gehad van misselijkheid of moeten overgeven, of ik het nou oraal nam of nasaal. Ik heb alleen net na het bijnemen van die 5mg (omdat mn nieren auwie deden :( ) lekker alles uit lopen kotsen en ben ik nog steeds misselijk, met nieren die voelen alsof ze me dood willen hebben. Uiteraard licht ik de huisarts hier zsm over in, alleen aan jullie de vraag of jullie misschien in de tussentijd tips hebben voor het voorkomen/dealen met die misselijkheid en het moeten overgeven.

Liefs,

Een wanhopige junk.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien kan @Spyro je helpen.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Salvia zei:
Misschien kan @Spyro je helpen.
Klik om te vergroten...
Ik wacht zijn reactie met onironische smart af want man wil ik gewoon kunnen slapen zometeen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb helaas geen wonder antwoord zoals je misschien gehoopt had.

Op dit moment heb ik na jaren strugglen met Ketamine 157 dagen clean op de teller staan.

Ik weet precies waar je doorheen gaat, ik heb ook jankend op de grond gelegen, uren lang, kruipend naar de warme douche of een warme kruik wat -eventjes - verlichting gaf. ‘Helaas’ heb ik daar geen pijnstilling voor gekregen, maar achteraf ben ik eigenlijk wel blij dat ik het gewoon doorstaan heb. Als je deze pijn kunt handelen, kun je alles, dus ook stoppen met Ketamine. Het hielp voor mij enorm omdat dit pijn was die ik nooit, maar dan ook nooit meer in mijn hele leven wilde voelen. Ik dacht echt dat ik dood ging. Maar ik ben er nog!

Mijn tip aan jou, stop onmiddelijk met de Ketamine. Ik heb na deze nier aanvallen gigantische problemen gekregen met plassen en ben daar nog steeds mee aan het sukkelen en ik weet niet of mijn blaas nog gaat worden zoals hij was.

Je nieren kunnen wat meer hebben, ook al doen ze gigantisch veel pijn. Drink veeeel water en groene thee maar het kan wel dagen duren voor de ergste pijnen voorbij zijn. Ik heb nog wel weken aangesukkeld met rugpijn maar dat herstelt zich goed. Ik heb er eigenlijk geen blijvende nierschade aan overgehouden.

Ik weet niet of je al clean bent, maar dat is de eerste stap naar pijn vrij zijn. 🍀
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Ik vind je dokter btw ook niet echt snugger. Lekker Oxy erbovenop wat ook rete verslavend is...
Klik om te vergroten...
Tja, helaas gaan we de USA achterna. Dat soort super zware en super verslavende pijnstillers worden veel en veel te snel en te vaak voorgeschreven. Ook wel veel als het helemaal niet nodig is.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Tja, helaas gaan we de USA achterna. Dat soort super zware en super verslavende pijnstillers worden veel en veel te snel en te vaak voorgeschreven. Ook wel veel als het helemaal niet nodig is.
Klik om te vergroten...
Ik vind het echt te schandalig voor woorden. Ik keek een docu over een verslaafde aan Oxy in Nederland en ze zat er al jaren aan op recept en het ziekenhuis besloot haar in één dag eraf te halen. Je raad het al, haar hart gaf het op en toen hebben ze een giga dosis weer moeten toedienen anders was ze nu dood. Ze weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Zo iemand moet naar een kliniek, niet naar een ziekenhuis waar ze je nog liever gisteren dan vandaag weghebben. Raar dat dokters blijkbaar ook op de één of andere manier slecht zijn geïnformeerd over deze middelen en de zware afkick hiervan. Echt schandalig.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Ik heb helaas geen wonder antwoord zoals je misschien gehoopt had.

Op dit moment heb ik na jaren strugglen met Ketamine 157 dagen clean op de teller staan.

Ik weet precies waar je doorheen gaat, ik heb ook jankend op de grond gelegen, uren lang, kruipend naar de warme douche of een warme kruik wat -eventjes - verlichting gaf. ‘Helaas’ heb ik daar geen pijnstilling voor gekregen, maar achteraf ben ik eigenlijk wel blij dat ik het gewoon doorstaan heb. Als je deze pijn kunt handelen, kun je alles, dus ook stoppen met Ketamine. Het hielp voor mij enorm omdat dit pijn was die ik nooit, maar dan ook nooit meer in mijn hele leven wilde voelen. Ik dacht echt dat ik dood ging. Maar ik ben er nog!

Mijn tip aan jou, stop onmiddelijk met de Ketamine. Ik heb na deze nier aanvallen gigantische problemen gekregen met plassen en ben daar nog steeds mee aan het sukkelen en ik weet niet of mijn blaas nog gaat worden zoals hij was.

Je nieren kunnen wat meer hebben, ook al doen ze gigantisch veel pijn. Drink veeeel water en groene thee maar het kan wel dagen duren voor de ergste pijnen voorbij zijn. Ik heb nog wel weken aangesukkeld met rugpijn maar dat herstelt zich goed. Ik heb er eigenlijk geen blijvende nierschade aan overgehouden.

Ik weet niet of je al clean bent, maar dat is de eerste stap naar pijn vrij zijn. 🍀
Klik om te vergroten...

Spyro zei:
Ik vind je dokter btw ook niet echt snugger. Lekker Oxy erbovenop wat ook rete verslavend is...
Klik om te vergroten...

Allereerst bedankt voor je reactie! Erg fijn om te horen dat het nu zoveel beter gaat met je :) Ik gun je werkelijk het beste toe, hoe erg ik je nou eigenlijk ook niet ken, lol.

Verder ben ik nu zo'n 3 weken nuchter van de ketamine en voor mijn terugval is het me 2,5 gelukt :)

Overigens ben ik het zeer oneens met je opmerking over de huisarts. Ik heb het na een lang en vrij intens gesprek tussen mijn behandelaar bij de afkickkliniek en mijn huisarts gekregen. Een van de voorwaarden van het krijgen hiervan is dat ik mijn voorraad aan iemand af zou staan die het in de gaten zou houden en voor me zou bewaren op een onbekende locatie. Zelfs bij het ophalen moet diegene met mij meekomen. Ik heb deze persoon ook gemachtigd om berichten van mijn apotheek te krijgen zodat ik het niet stiekem op kan halen. Ook heb ik momenteel de wens om abstinent te blijven en heb ik daar de wil en wilskracht ook voor. Het is in ieder geval erg fijn om een middel te hebben wat mijn pijn kan verlichten zonder de angst dat ik er misbruik van ga maken, wegens de weloverwogen maatregelen.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#9
PeriodiekeManna zei:
Allereerst bedankt voor je reactie! Erg fijn om te horen dat het nu zoveel beter gaat met je :) Ik gun je werkelijk het beste toe, hoe erg ik je nou eigenlijk ook niet ken, lol.

Verder ben ik nu zo'n 3 weken nuchter van de ketamine en voor mijn terugval is het me 2,5 gelukt :)

Overigens ben ik het zeer oneens met je opmerking over de huisarts. Ik heb het na een lang en vrij intens gesprek tussen mijn behandelaar bij de afkickkliniek en mijn huisarts gekregen. Een van de voorwaarden van het krijgen hiervan is dat ik mijn voorraad aan iemand af zou staan die het in de gaten zou houden en voor me zou bewaren op een onbekende locatie. Zelfs bij het ophalen moet diegene met mij meekomen. Ik heb deze persoon ook gemachtigd om berichten van mijn apotheek te krijgen zodat ik het niet stiekem op kan halen. Ook heb ik momenteel de wens om abstinent te blijven en heb ik daar de wil en wilskracht ook voor. Het is in ieder geval erg fijn om een middel te hebben wat mijn pijn kan verlichten zonder de angst dat ik er misbruik van ga maken, wegens de weloverwogen maatregelen.
Klik om te vergroten...
Daarbuiten vind ik dat oxy recreatief gezien ballen zuigt lol
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
PeriodiekeManna zei:
Allereerst bedankt voor je reactie! Erg fijn om te horen dat het nu zoveel beter gaat met je :) Ik gun je werkelijk het beste toe, hoe erg ik je nou eigenlijk ook niet ken, lol.

Verder ben ik nu zo'n 3 weken nuchter van de ketamine en voor mijn terugval is het me 2,5 gelukt :)

Overigens ben ik het zeer oneens met je opmerking over de huisarts. Ik heb het na een lang en vrij intens gesprek tussen mijn behandelaar bij de afkickkliniek en mijn huisarts gekregen. Een van de voorwaarden van het krijgen hiervan is dat ik mijn voorraad aan iemand af zou staan die het in de gaten zou houden en voor me zou bewaren op een onbekende locatie. Zelfs bij het ophalen moet diegene met mij meekomen. Ik heb deze persoon ook gemachtigd om berichten van mijn apotheek te krijgen zodat ik het niet stiekem op kan halen. Ook heb ik momenteel de wens om abstinent te blijven en heb ik daar de wil en wilskracht ook voor. Het is in ieder geval erg fijn om een middel te hebben wat mijn pijn kan verlichten zonder de angst dat ik er misbruik van ga maken, wegens de weloverwogen maatregelen.
Klik om te vergroten...
Goed dat je al nuchter bent! Merk je al wel enige verlichting met je nieren? En heb je ook de lasten met plassen of dat helemaal niet? Ga je verder nog onderzoeken krijgen in het ziekenhuis?
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Goed dat je al nuchter bent! Merk je al wel enige verlichting met je nieren? En heb je ook de lasten met plassen of dat helemaal niet? Ga je verder nog onderzoeken krijgen in het ziekenhuis?
Klik om te vergroten...
Yep, het werkt echt heel fijn, ik lig niet meer huilend in bed voor uren achter elkaar (je kent t zelf ook helaas) maar ik kan me normaal bewegen en focussen zonder pijn. Plassen doe ik wel iets vaker dan voorheen, maar het doet geen pijn meer en het is niet meer de hele tijd compleet doorzichtig. Verder ga ik nog naar een uroloog om te kijken wat de exacte schade nou is.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
PeriodiekeManna zei:
Yep, het werkt echt heel fijn, ik lig niet meer huilend in bed voor uren achter elkaar (je kent t zelf ook helaas) maar ik kan me normaal bewegen en focussen zonder pijn. Plassen doe ik wel iets vaker dan voorheen, maar het doet geen pijn meer en het is niet meer de hele tijd compleet doorzichtig. Verder ga ik nog naar een uroloog om te kijken wat de exacte schade nou is.
Klik om te vergroten...
Verstandig! Ik ben helaas wel verder van huis met het plassen. Ik loop zelf ook bij de uroloog dus fingers crossed dat alles goed komt voor ons beide.

Hoe lang ben je verslaafd geweest, hoeveel gebruikte je?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Ik vind het echt te schandalig voor woorden. Ik keek een docu over een verslaafde aan Oxy in Nederland en ze zat er al jaren aan op recept en het ziekenhuis besloot haar in één dag eraf te halen. Je raad het al, haar hart gaf het op en toen hebben ze een giga dosis weer moeten toedienen anders was ze nu dood. Ze weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Zo iemand moet naar een kliniek, niet naar een ziekenhuis waar ze je nog liever gisteren dan vandaag weghebben. Raar dat dokters blijkbaar ook op de één of andere manier slecht zijn geïnformeerd over deze middelen en de zware afkick hiervan. Echt schandalig.
Klik om te vergroten...
Tijd geleden meldde oemand hier op DF (geen idee meer wie) dat diegene Oxy had voorgeschreven gekregen bij een breuk in middenhandsbeentje. Kom op zeg... Oxy voor zoiets??? Ik zelf kreeg voor een kijkoperatie aan knie jaren terug dat al aangeboden. Terwijl dat echt niet pijnlijk is en valt onder kleine ingreep. Geweigerd dus.
Echt van de pot gerukt.
Het gaat echt fout zo.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Verstandig! Ik ben helaas wel verder van huis met het plassen. Ik loop zelf ook bij de uroloog dus fingers crossed dat alles goed komt voor ons beide.

Hoe lang ben je verslaafd geweest, hoeveel gebruikte je?
Klik om te vergroten...
Ik duim voor je, mensen hebben echt geen idee wat voor impact een verslaving op jou en je lichaam kan hebben :/

Ik ben sinds mid-augstus of begin september verslaafd, ik weet niet meer precies vanaf wanneer want ja, mn geheugen van toen is één grote waas. Ik gebruikte op een "goede" dag zo'n 2 gram en op een slechte dag tot zo'n 6 gram, een enkele keer heb ik 8 gram naar binnen gewerkt en sinds die dag specifiek heb ik pas echt hele nare fysieke klachten. Overigens waren de "goede" en "slechte" dagen 50/50 verdeeld.

Misschien een beetje een brutale vraag, maar zou ik naar jouw reis mogen vragen?
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Tijd geleden meldde oemand hier op DF (geen idee meer wie) dat diegene Oxy had voorgeschreven gekregen bij een breuk in middenhandsbeentje. Kom op zeg... Oxy voor zoiets??? Ik zelf kreeg voor een kijkoperatie aan knie jaren terug dat al aangeboden. Terwijl dat echt niet pijnlijk is en valt onder kleine ingreep. Geweigerd dus.
Echt van de pot gerukt.
Het gaat echt fout zo.
Klik om te vergroten...
Maar wat zou jij dan als alternatief bieden? Op een gegeven moment is de pijn te heftig voor medicatie afkomstig van menig drogisterij. Zoals ik nu heb met mijn nieren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
PeriodiekeManna zei:
Maar wat zou jij dan als alternatief bieden? Op een gegeven moment is de pijn te heftig voor medicatie afkomstig van menig drogisterij. Zoals ik nu heb met mijn nieren.
Klik om te vergroten...
Voor een handbreuk neem je paracetamol oid. Opiaten zijn daar ECHT niet bij nodig. Ja het doet pijn maar niet zo dat het niet te houden is.
Nier gedoe heb ik geen verstand van dus wat alternatieven zijn weet ik niet.
Feit is dat het echt te makkelijk en vaak onnodig word voorgeschreven. In mijn optiek word de mensheid mietjes. Pijn ohhhh pilletje!

En ja ik heb al vaak wat gebroken, uit de kom, kapot gehad. Nooit opiaten genomen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
PeriodiekeManna zei:
Ik duim voor je, mensen hebben echt geen idee wat voor impact een verslaving op jou en je lichaam kan hebben :/

Ik ben sinds mid-augstus of begin september verslaafd, ik weet niet meer precies vanaf wanneer want ja, mn geheugen van toen is één grote waas. Ik gebruikte op een "goede" dag zo'n 2 gram en op een slechte dag tot zo'n 6 gram, een enkele keer heb ik 8 gram naar binnen gewerkt en sinds die dag specifiek heb ik pas echt hele nare fysieke klachten. Overigens waren de "goede" en "slechte" dagen 50/50 verdeeld.

Misschien een beetje een brutale vraag, maar zou ik naar jouw reis mogen vragen?
Klik om te vergroten...
Ja zeker, ik zal hier straks even verder op in gaan als ik wat meer tijd heb. 😊
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Voor een handbreuk neem je paracetamol oid. Opiaten zijn daar ECHT niet bij nodig. Ja het doet pijn maar niet zo dat het niet te houden is.
Nier gedoe heb ik geen verstand van dus wat alternatieven zijn weet ik niet.
Feit is dat het echt te makkelijk en vaak onnodig word voorgeschreven. In mijn optiek word de mensheid mietjes. Pijn ohhhh pilletje!

En ja ik heb al vaak wat gebroken, uit de kom, kapot gehad. Nooit opiaten genomen.
Klik om te vergroten...
Naja ten eerste bepalen wij andermans pijnervaring niet, dus als paracetamol voor Kees niet genoeg is en de dokter inziet dat er wat sterkers nodig is, dan is dat toch prima? Kijk natuurlijk moet het niet zomaar bij de minste kwaaltjes voorgeschreven worden, dat is een kwalijke zaak. Maar na extensieve evaluatie en goede richtlijnen omtrent frequentie van gebruik en dosering zal dat wel goed komen. En hoezo worden we als mensheid in het geheel mietjes als we dusdanig ontwikkeld zijn dat we medicatie hebben die pijn verlicht en het dan toepassen om pijn te verlichten? Ik zie niet in hoe dit ons 'mietjes' zou maken. En nogmaals, dat jij geen opiaten nodig hebt gehad voor pijn is erg fijn voor je, maar dat ontneemt niet dat je nog steeds niks kan zeggen over andermans pijnervaring.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Ja zeker, ik zal hier straks even verder op in gaan als ik wat meer tijd heb. 😊
Klik om te vergroten...
Haha, is goed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
PeriodiekeManna zei:
Naja ten eerste bepalen wij andermans pijnervaring niet, dus als paracetamol voor Kees niet genoeg is en de dokter inziet dat er wat sterkers nodig is, dan is dat toch prima? Kijk natuurlijk moet het niet zomaar bij de minste kwaaltjes voorgeschreven worden, dat is een kwalijke zaak. Maar na extensieve evaluatie en goede richtlijnen omtrent frequentie van gebruik en dosering zal dat wel goed komen. En hoezo worden we als mensheid in het geheel mietjes als we dusdanig ontwikkeld zijn dat we medicatie hebben die pijn verlicht en het dan toepassen om pijn te verlichten? Ik zie niet in hoe dit ons 'mietjes' zou maken. En nogmaals, dat jij geen opiaten nodig hebt gehad voor pijn is erg fijn voor je, maar dat ontneemt niet dat je nog steeds niks kan zeggen over andermans pijnervaring.
Klik om te vergroten...
Klopt. Ik zeg ook niks over ts. Nier pijn heb ik geen verstand van zei ik al. Blijft wel een feit dat het veel te vaak en te makkelijk word uitgedeeld door onze zogenaamde profs. We leven helaas in de quick fix tijd. Voor alles een pilletje. Pijnstillers, AD, Ritalin etc etc. Het lijkt wel of we niks meer mogen en willen voelen.

Ik weet dat ik er nogal stellig over ben vergeleken anderen. Maar dat blijft toch mijn mening hier over.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."