Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol ontwenning keihard!

Tramadol ontwenning keihard!

56 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kutzooi allemaal . M'n vrouw wil niet meer met me praten en heeft liever dat ik ook niet tegen de kids praat. Nieuwjaar voor de deur en ga niet eens met manieren kunnen tafelen, cadeatjes uitdelen of mijn vuurwerk opsteken. Geraak niet verder dan de bank of bed. Zo beschamend en rot. Al veel gedacht om via spoed aan te melden voor de Epsi. Kan het zo niet meer aan 😔.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat rot om dit te lezen, alle goede tips zijn hier boven al gegeven.
Het enige wat ik nog zeggen kan is dat wij hier er voor je zijn. Je moet hier alleen doorheen. Maar je uiten kun je hier en je zult genoeg steun krijgen.
Jij bent hartstikke sterk en ik weet dat je dit kunt.

2022 nuchter door het leven gaan is je wens en je eerste zware stappen zijn gezet.

Je bent een bikkel 🍀
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekz zei:
Kutzooi allemaal . M'n vrouw wil niet meer met me praten en heeft liever dat ik ook niet tegen de kids praat. Nieuwjaar voor de deur en ga niet eens met manieren kunnen tafelen, cadeatjes uitdelen of mijn vuurwerk opsteken. Geraak niet verder dan de bank of bed. Zo beschamend en rot. Al veel gedacht om via spoed aan te melden voor de Epsi. Kan het zo niet meer aan 😔.
Klik om te vergroten...
Is het niet verstandig om, in overleg met je arts, tijdelijk je ontwenning te staken en dit na de feestdagen op te pakken? Dan begint het 'feestje' wel weer opnieuw, maar kun je deze periode enigszins doorkomen. Wellicht dat het ook goed is om je vrouw mee te nemen naar de arts, om zo enig begrip vanuit de medische kant te kunnen creëren.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Is het niet verstandig om, in overleg met je arts, tijdelijk je ontwenning te staken en dit na de feestdagen op te pakken? Dan begint het 'feestje' wel weer opnieuw, maar kun je deze periode enigszins doorkomen. Wellicht dat het ook goed is om je vrouw mee te nemen naar de arts, om zo enig begrip vanuit de medische kant te kunnen creëren.
Klik om te vergroten...

Dat is geen optie voor mij of de huisarts. Ik wil geen hoge doseringen slikken om me goed te voelen en na een week opnieuw door deze hell. Maar heb het gevoel niet te redden continue alleen in bed amper kunnen eten of slapen. Men hoofd zegt continue spoed bellen en binnen gaan crisisopname maar dan blijft mijn vrouw achter met de kids en ze moet morgen nog werken. Word helemaal gek van dit wat een hell. 😣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb geen tips over ontwenning, maar wens je heel veel sterkte toe @PsyTekz...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kleine positieve noot. Net mijn kleinste haar speelgoedberg kunnen opruimen. Moet wel terug gaan zitten. Zou er eindelijk wat energie beginnen komen na 3 dagen of zit de lorazepam daarvoor tussen? Ook wel wat zin in avondeten. Voel me wel nog soort van gespannen en licht/misselijk. Een sprongetje van 5 % vooruit. Hoop dat dit zo blijft en ik niet weer achteruit val in een put van emoties en niets kunnen.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kan helaas weinig voor je betekenen, maar wat heb ik met je te doen! Ontzettend knap dat je ondanks alle factoren toch besloten hebt dit door te pakken. Ik kan alleen maar voor je hopen dat je, je gauw beter gaat voelen ❤️.

Ik zou als ik jou was eens bespreken hoe je vrouw denkt over een crisisopname, ondanks dat ze nu misschien boos is houd ze ook van je hè! Je denkt nu ‘ze moet morgen werken en kinderen lastig lastig’, ik kan je uit ervaring vertellen dat ook dat op te lossen is 🙂.

Heel erg veel sterkte!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wauw, erg voor je dat het zover gekomen is! Hoe lang duren deze afkickverschijnselen? Je bent nu al ver gekomen, zou het afkicken zeker niet uit gaan stellen, dan is het lijden voor niks geweest!

Dat afkicken met Kratom had ik vaker gehoord. Kan je dat niet via een Nederlandse webshop bestellen?

Heeft je vrouw wel een beetje begrip voor de situatie? Hebben jullie een netwerk waarop je kan terugvallen voor de kinderen? Opa en oma?

Heel veel sterkte, je hebt al een heel stuk doorstaan! Je bent goed bezig, geef het niet op!

Ps: ik heb je een bericht gestuurd op Telegram.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Dat afkicken met Kratom had ik vaker gehoord. Kan je dat niet via een Nederlandse webshop bestellen?
Klik om te vergroten...

Duurt wel eventjes voor dat bij mij is met de vertragingen bij post nl.

Natozlato zei:
Heeft je vrouw wel een beetje begrip voor de situatie? Hebben jullie een netwerk waarop je kan terugvallen voor de kinderen? Opa en oma?
Klik om te vergroten...

Ze voelt zich vooral belogen en vertrouwen geschaad omdat ik niet meteen eerlijk ben geweest over het gebruik van tramadol. Voor de kids hebben we geen oplossing. Familie omgeving is helemaal uiteengevallen waardoor we wat op ons zelf moeten rekenen.

Natozlato zei:
Heel veel sterkte, je hebt al een heel stuk doorstaan! Je bent goed bezig, geef het niet op!
Klik om te vergroten...

Bedankt opgeven zit er niet in wil hier gewoon zo snel mogelijk uit geraken. Ik ben altijd de man die zijn gezin op handen overal doorloodst. Wil die positie terug innemen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanavond toch iets meer kunnen eten. Kan voor mezelf nog niet plaatsen of de lorazepam me helpt of ikzelf de betere kant op ga. Mijn emoties zijn wel redelijk vlak en gaan van daling naar soms een positieve noot en wilskracht vooruit. Lichamelijk is het nog strijden en ik verwacht vanavond wel weer de rusteloosheid als ik in slaap wil komen. Ik ga begin januari toch ook even de hulpplijn inschakelen om dit verder op te volgen met ambulante gesprekken om volledig nuchter te blijven in de toekomst. Blij dat ik hier ook wat kan bijhouden hoe ik me voel bergop en bergaf, een reminder voor als ik ooit nog es een stomme fout denk te begaan. Hoop snel te kunnen posten dat ik terug IK ben.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Druktemaker zei:
Ik kan helaas weinig voor je betekenen, maar wat heb ik met je te doen! Ontzettend knap dat je ondanks alle factoren toch besloten hebt dit door te pakken. Ik kan alleen maar voor je hopen dat je, je gauw beter gaat voelen ❤️.

Ik zou als ik jou was eens bespreken hoe je vrouw denkt over een crisisopname, ondanks dat ze nu misschien boos is houd ze ook van je hè! Je denkt nu ‘ze moet morgen werken en kinderen lastig lastig’, ik kan je uit ervaring vertellen dat ook dat op te lossen is 🙂.

Heel erg veel sterkte!
Klik om te vergroten...

Dankjewel! Dat hoop ik ook nu gewoon beter worden en vooruit komen.
Ze is sowieso tegen zo'n korte opname onder begeleiding. Dan komt alles op haar nek en word ze nog kwader door. Soms wat moeilijk dat ze het niet goed begrijpt maar dat vergeef ik haar. Hoop gewoon dat ik nu per stap vooruit ga. De strijd gaat verder!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Kan voor mezelf nog niet plaatsen of de lorazepam me helpt of ikzelf de betere kant op ga.
Klik om te vergroten...
Ik denk beiden. Je ontwenningsproces is gaande en de benzo's zorgen voor een klein beetje mentale rust.
PsyTekz zei:
Blij dat ik hier ook wat kan bijhouden hoe ik me voel bergop en bergaf, een reminder voor als ik ooit nog es een stomme fout denk te begaan.
Klik om te vergroten...
Zeker. Bij uitstek de plek om je verhaal te doen!
PsyTekz zei:
Hoop snel te kunnen posten dat ik terug IK ben.
Klik om te vergroten...
Met je instelling is niks fout. Gaat je lukken man!
PsyTekz zei:
Soms wat moeilijk dat ze het niet goed begrijpt maar dat vergeef ik
Klik om te vergroten...
Wel begrijpelijk dat ze het niet begrijpt, daarom haalde ik ook aan om haar eventueel een keer mee te nemen als je bij een arts bent voor dit soort zaken. Dat helpt enorm om meer begrip te krijgen voor de situatie, wanneer iemand met verstand van zaken uitleg kan geven en eventuele vragen kan beantwoorden.

Nogmaals: succes en sterkte. Je komt er echt weer bovenop!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Dat is geen optie voor mij of de huisarts. Ik wil geen hoge doseringen slikken om me goed te voelen en na een week opnieuw door deze hell. Maar heb het gevoel niet te redden continue alleen in bed amper kunnen eten of slapen. Men hoofd zegt continue spoed bellen en binnen gaan crisisopname maar dan blijft mijn vrouw achter met de kids en ze moet morgen nog werken. Word helemaal gek van dit wat een hell. 😣
Klik om te vergroten...
Ze kunnen je ook een hele lage dosering suboxone voorschrijven die je maar 1x per dag hoeft in te nemen, jij voelt je niet ziek of high meer en her probleem is tijdelijk opgelost.... ipv 400mg tramadol

Dan kun je die suboxone rustig aan afbouwen totdat je er helemaal vanaf bent. Suboxone is makkelijker dan methadon om te stoppen maar in principe moeilijker dan tramadol, jij nam alleen een hoge dosering waarom het misschien wel nut heeft met de laagste dosering subs (0.5mg) je huisarts mag dit gewoon voorschrijven
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel veel kracht toegewenst, Psy. Verschrikkelijk om te lezen. Rustig aan. Hopelijk snel weer de oude! 💜
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Bedankt voor de tip maar dit middel lijkt me ook weer een soort van vervanging aan te bieden waar ik dan weer van af moet. Moet gewoon door de hell. Heb de les nodig om niet meer 2maal dezelfde fout te maken. Die temesta word sowieso eind deze week ook terug gestopt.

Ik zou graag 2022 in gaan met geen enkel middel in mijn lichaam. Geen lik alcohol, geen heis puf blow, geen pil lijn van wat dan ook. Helemaal klaar met middelengebruik.
Klik om te vergroten...
Klopt of je nou tramadol, methadon, buprenorfine of heroïne gebruikt het blijven allemaal opiaten waar je van moet ontwennen. Dus nu door de zure appel heenbijten is de beste optie die je hebt hoe eerder je er vanaf bent, hoe eerder je lichaam er van kan herstellen en hoe langer je doorgaat hoe zwaarder je lichaam het zult hebben.

Het probleem zit hem niet in een keertje onder invloed zijn. Zoals een weekendje aan de zuip, of zelfs een weekje aan de morfine. Het probleem zit hem in dat blijven doen, weken/maanden lang aan de zuip of snuif of pillen.... Je raakt verslaafd, je lichaam kan niet meer zonder functioneren en je word dopeziek zoals jij nu bent. Of dat nou van de alcohol, coke, g, hero is.... Same story different shit. Ik hoop dat je je snel beter zult voelen!!🤟🏻💪🏻
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Ze kunnen je ook een hele lage dosering suboxone voorschrijven die je maar 1x per dag hoeft in te nemen, jij voelt je niet ziek of high meer en her probleem is tijdelijk opgelost.... ipv 400mg tramadol

Dan kun je die suboxone rustig aan afbouwen totdat je er helemaal vanaf bent. Suboxone is makkelijker dan methadon om te stoppen maar in principe moeilijker dan tramadol, jij nam alleen een hoge dosering waarom het misschien wel nut heeft met de laagste dosering subs (0.5mg) je huisarts mag dit gewoon voorschrijven
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de tip maar dit middel lijkt me ook weer een soort van vervanging aan te bieden waar ik dan weer van af moet. Moet gewoon door de hell. Heb de les nodig om niet meer 2maal dezelfde fout te maken. Die temesta word sowieso eind deze week ook terug gestopt.

Ik zou graag 2022 in gaan met geen enkel middel in mijn lichaam. Geen lik alcohol, geen heis puf blow, geen pil lijn van wat dan ook. Helemaal klaar met middelengebruik.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gisteravond na 5 dagen nog eens wat gesnoept na het nemen van de lorazepam. Voor veiligheid op de bank blijven hangen met mijn donsdeken in het geval ik weer alle kanten uitsla met mijn ledematen. Zonder veel gedoe ben ik in slaap gesukkelt met de kerstlichtjes en televisie nog aan. Weer een boek aan dromen en veel wakker komen duizelig en wazig. 1 keer opgestaan voor de lichtjes en tv. Vanmorgen na veel overleg en overwegen met mezelf naar de bakker gegaan. Het gesprek met de bakkerin over koetjes en kalfjes voelde als een opluchting en een stap terug naar de realiteit. Buiten komen leek helemaal nieuw na, vraag me niet hoeveel, dagen liggen rollen en janken. Nu dit aan het typen terwijl ik voor onbijt een dikke koffiekoek met 1 boterham gegeten heb. Wil toch vandaag uit dat bed blijven en wat helpen thuis opruimen. Onze stinkende hond heeft een bad nodig. Ik ga voor overdag de lorazepam opzij laten en enkel vanavond nog nemen om de afbouw al in te zetten. Morgen avond zou ik dan overstappen op 0.5mg ipv 1mg om te slapen en tegen het (einde)weekend de stop erop. Goed plan voor de benzo kenners?
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekz zei:
Gisteravond na 5 dagen nog eens wat gesnoept na het nemen van de lorazepam. Voor veiligheid op de bank blijven hangen met mijn donsdeken in het geval ik weer alle kanten uitsla met mijn ledematen. Zonder veel gedoe ben ik in slaap gesukkelt met de kerstlichtjes en televisie nog aan. Weer een boek aan dromen en veel wakker komen duizelig en wazig. 1 keer opgestaan voor de lichtjes en tv. Vanmorgen na veel overleg en overwegen met mezelf naar de bakker gegaan. Het gesprek met de bakkerin over koetjes en kalfjes voelde als een opluchting en een stap terug naar de realiteit. Buiten komen leek helemaal nieuw na, vraag me niet hoeveel, dagen liggen rollen en janken. Nu dit aan het typen terwijl ik voor onbijt een dikke koffiekoek met 1 boterham gegeten heb. Wil toch vandaag uit dat bed blijven en wat helpen thuis opruimen. Onze stinkende hond heeft een bad nodig. Ik ga voor overdag de lorazepam opzij laten en enkel vanavond nog nemen om de afbouw al in te zetten. Morgen avond zou ik dan overstappen op 0.5mg ipv 1mg om te slapen en tegen het (einde)weekend de stop erop. Goed plan voor de benzo kenners?
Klik om te vergroten...
Ik persoonlijk zou denken dat je te snel gaat maar andere zoals @Dopemonster en @Spyro weten uit eigen ervaring hier veel meer over
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Gisteravond na 5 dagen nog eens wat gesnoept na het nemen van de lorazepam. Voor veiligheid op de bank blijven hangen met mijn donsdeken in het geval ik weer alle kanten uitsla met mijn ledematen. Zonder veel gedoe ben ik in slaap gesukkelt met de kerstlichtjes en televisie nog aan. Weer een boek aan dromen en veel wakker komen duizelig en wazig. 1 keer opgestaan voor de lichtjes en tv. Vanmorgen na veel overleg en overwegen met mezelf naar de bakker gegaan. Het gesprek met de bakkerin over koetjes en kalfjes voelde als een opluchting en een stap terug naar de realiteit. Buiten komen leek helemaal nieuw na, vraag me niet hoeveel, dagen liggen rollen en janken. Nu dit aan het typen terwijl ik voor onbijt een dikke koffiekoek met 1 boterham gegeten heb. Wil toch vandaag uit dat bed blijven en wat helpen thuis opruimen. Onze stinkende hond heeft een bad nodig. Ik ga voor overdag de lorazepam opzij laten en enkel vanavond nog nemen om de afbouw al in te zetten. Morgen avond zou ik dan overstappen op 0.5mg ipv 1mg om te slapen en tegen het (einde)weekend de stop erop. Goed plan voor de benzo kenners?
Klik om te vergroten...
Dit klinkt al een heel stuk positiever @PsyTekz! Proberen om wat dagelijkse routine terug te brengen zorgt voor structuur en regelmaat en wat meer geloof in jezelf!

Wat betreft de benzo's: hoe lang heb je nu welke doses lorazepam en alprazolam gebruikt?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Wat betreft de benzo's: hoe lang heb je nu welke doses lorazepam en alprazolam gebruikt?
Klik om te vergroten...

Even tellen de laatste dagen zijn een puinhoop. Ik keer even terug van laatste inname naar 1ste inname. Dus, dinsdag gisteravond 20.00u 1mg lorazepam en gisterochtend 09.30u 1mg lozazepam. Maandagavond 0.5mg alprazolam

De huisarts wou mij dagelijks op 2mg lorazepam zetten voor 5 dagen en dan stop. Volgens mij ga ik dan terug last hebben van ontwenning. Als ik nu al wat kan afbouwen zal dit toch best meevallen want ik ben sowieso al wat gevoelig aan dat soort medicatie en neem ze liefst zo min mogelijk. Nu mijn energie en algemene toestand wat beter word lijkt mij dat wel het moment om af te bouwen zonder nog meer onnodige ontwenning of problemen op te roepen. Ik neem het ook nog geen weken ofzo gaat hier om 3 innames. Als ik ongelijk ik heb zeker zeggen maar lijkt mij wel een goed plan.

Zoraa zei:
Ik persoonlijk zou denken dat je te snel gaat maar andere zoals @Dopemonster en @Spyro weten uit eigen ervaring hier veel meer over
Klik om te vergroten...

Dat gevoel heb ik ook wel een beetje dat het nu snel gaat maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn metabolisme. Ik ben zo'n harry die 3 borden eet zonder 1 kilo aan te komen. Of van een dubbele longontsteking al na enkele dagen het ziekenhuis uit ben. Ik moet gewoon vooruit. Geen haar op mijn lijf die nog als een gek wil liggen afzien door middelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."