Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol ontwenning keihard!

Tramadol ontwenning keihard!

56 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
PsyTekz zei:
Bedankt voor de tip maar dit middel lijkt me ook weer een soort van vervanging aan te bieden waar ik dan weer van af moet. Moet gewoon door de hell. Heb de les nodig om niet meer 2maal dezelfde fout te maken. Die temesta word sowieso eind deze week ook terug gestopt.

Ik zou graag 2022 in gaan met geen enkel middel in mijn lichaam. Geen lik alcohol, geen heis puf blow, geen pil lijn van wat dan ook. Helemaal klaar met middelengebruik.
Klik om te vergroten...
Klopt of je nou tramadol, methadon, buprenorfine of heroïne gebruikt het blijven allemaal opiaten waar je van moet ontwennen. Dus nu door de zure appel heenbijten is de beste optie die je hebt hoe eerder je er vanaf bent, hoe eerder je lichaam er van kan herstellen en hoe langer je doorgaat hoe zwaarder je lichaam het zult hebben.

Het probleem zit hem niet in een keertje onder invloed zijn. Zoals een weekendje aan de zuip, of zelfs een weekje aan de morfine. Het probleem zit hem in dat blijven doen, weken/maanden lang aan de zuip of snuif of pillen.... Je raakt verslaafd, je lichaam kan niet meer zonder functioneren en je word dopeziek zoals jij nu bent. Of dat nou van de alcohol, coke, g, hero is.... Same story different shit. Ik hoop dat je je snel beter zult voelen!!🤟🏻💪🏻
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Ze kunnen je ook een hele lage dosering suboxone voorschrijven die je maar 1x per dag hoeft in te nemen, jij voelt je niet ziek of high meer en her probleem is tijdelijk opgelost.... ipv 400mg tramadol

Dan kun je die suboxone rustig aan afbouwen totdat je er helemaal vanaf bent. Suboxone is makkelijker dan methadon om te stoppen maar in principe moeilijker dan tramadol, jij nam alleen een hoge dosering waarom het misschien wel nut heeft met de laagste dosering subs (0.5mg) je huisarts mag dit gewoon voorschrijven
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de tip maar dit middel lijkt me ook weer een soort van vervanging aan te bieden waar ik dan weer van af moet. Moet gewoon door de hell. Heb de les nodig om niet meer 2maal dezelfde fout te maken. Die temesta word sowieso eind deze week ook terug gestopt.

Ik zou graag 2022 in gaan met geen enkel middel in mijn lichaam. Geen lik alcohol, geen heis puf blow, geen pil lijn van wat dan ook. Helemaal klaar met middelengebruik.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gisteravond na 5 dagen nog eens wat gesnoept na het nemen van de lorazepam. Voor veiligheid op de bank blijven hangen met mijn donsdeken in het geval ik weer alle kanten uitsla met mijn ledematen. Zonder veel gedoe ben ik in slaap gesukkelt met de kerstlichtjes en televisie nog aan. Weer een boek aan dromen en veel wakker komen duizelig en wazig. 1 keer opgestaan voor de lichtjes en tv. Vanmorgen na veel overleg en overwegen met mezelf naar de bakker gegaan. Het gesprek met de bakkerin over koetjes en kalfjes voelde als een opluchting en een stap terug naar de realiteit. Buiten komen leek helemaal nieuw na, vraag me niet hoeveel, dagen liggen rollen en janken. Nu dit aan het typen terwijl ik voor onbijt een dikke koffiekoek met 1 boterham gegeten heb. Wil toch vandaag uit dat bed blijven en wat helpen thuis opruimen. Onze stinkende hond heeft een bad nodig. Ik ga voor overdag de lorazepam opzij laten en enkel vanavond nog nemen om de afbouw al in te zetten. Morgen avond zou ik dan overstappen op 0.5mg ipv 1mg om te slapen en tegen het (einde)weekend de stop erop. Goed plan voor de benzo kenners?
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Gisteravond na 5 dagen nog eens wat gesnoept na het nemen van de lorazepam. Voor veiligheid op de bank blijven hangen met mijn donsdeken in het geval ik weer alle kanten uitsla met mijn ledematen. Zonder veel gedoe ben ik in slaap gesukkelt met de kerstlichtjes en televisie nog aan. Weer een boek aan dromen en veel wakker komen duizelig en wazig. 1 keer opgestaan voor de lichtjes en tv. Vanmorgen na veel overleg en overwegen met mezelf naar de bakker gegaan. Het gesprek met de bakkerin over koetjes en kalfjes voelde als een opluchting en een stap terug naar de realiteit. Buiten komen leek helemaal nieuw na, vraag me niet hoeveel, dagen liggen rollen en janken. Nu dit aan het typen terwijl ik voor onbijt een dikke koffiekoek met 1 boterham gegeten heb. Wil toch vandaag uit dat bed blijven en wat helpen thuis opruimen. Onze stinkende hond heeft een bad nodig. Ik ga voor overdag de lorazepam opzij laten en enkel vanavond nog nemen om de afbouw al in te zetten. Morgen avond zou ik dan overstappen op 0.5mg ipv 1mg om te slapen en tegen het (einde)weekend de stop erop. Goed plan voor de benzo kenners?
Klik om te vergroten...
Ik persoonlijk zou denken dat je te snel gaat maar andere zoals @Dopemonster en @Spyro weten uit eigen ervaring hier veel meer over
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Gisteravond na 5 dagen nog eens wat gesnoept na het nemen van de lorazepam. Voor veiligheid op de bank blijven hangen met mijn donsdeken in het geval ik weer alle kanten uitsla met mijn ledematen. Zonder veel gedoe ben ik in slaap gesukkelt met de kerstlichtjes en televisie nog aan. Weer een boek aan dromen en veel wakker komen duizelig en wazig. 1 keer opgestaan voor de lichtjes en tv. Vanmorgen na veel overleg en overwegen met mezelf naar de bakker gegaan. Het gesprek met de bakkerin over koetjes en kalfjes voelde als een opluchting en een stap terug naar de realiteit. Buiten komen leek helemaal nieuw na, vraag me niet hoeveel, dagen liggen rollen en janken. Nu dit aan het typen terwijl ik voor onbijt een dikke koffiekoek met 1 boterham gegeten heb. Wil toch vandaag uit dat bed blijven en wat helpen thuis opruimen. Onze stinkende hond heeft een bad nodig. Ik ga voor overdag de lorazepam opzij laten en enkel vanavond nog nemen om de afbouw al in te zetten. Morgen avond zou ik dan overstappen op 0.5mg ipv 1mg om te slapen en tegen het (einde)weekend de stop erop. Goed plan voor de benzo kenners?
Klik om te vergroten...
Dit klinkt al een heel stuk positiever @PsyTekz! Proberen om wat dagelijkse routine terug te brengen zorgt voor structuur en regelmaat en wat meer geloof in jezelf!

Wat betreft de benzo's: hoe lang heb je nu welke doses lorazepam en alprazolam gebruikt?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Wat betreft de benzo's: hoe lang heb je nu welke doses lorazepam en alprazolam gebruikt?
Klik om te vergroten...

Even tellen de laatste dagen zijn een puinhoop. Ik keer even terug van laatste inname naar 1ste inname. Dus, dinsdag gisteravond 20.00u 1mg lorazepam en gisterochtend 09.30u 1mg lozazepam. Maandagavond 0.5mg alprazolam

De huisarts wou mij dagelijks op 2mg lorazepam zetten voor 5 dagen en dan stop. Volgens mij ga ik dan terug last hebben van ontwenning. Als ik nu al wat kan afbouwen zal dit toch best meevallen want ik ben sowieso al wat gevoelig aan dat soort medicatie en neem ze liefst zo min mogelijk. Nu mijn energie en algemene toestand wat beter word lijkt mij dat wel het moment om af te bouwen zonder nog meer onnodige ontwenning of problemen op te roepen. Ik neem het ook nog geen weken ofzo gaat hier om 3 innames. Als ik ongelijk ik heb zeker zeggen maar lijkt mij wel een goed plan.

Zoraa zei:
Ik persoonlijk zou denken dat je te snel gaat maar andere zoals @Dopemonster en @Spyro weten uit eigen ervaring hier veel meer over
Klik om te vergroten...

Dat gevoel heb ik ook wel een beetje dat het nu snel gaat maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn metabolisme. Ik ben zo'n harry die 3 borden eet zonder 1 kilo aan te komen. Of van een dubbele longontsteking al na enkele dagen het ziekenhuis uit ben. Ik moet gewoon vooruit. Geen haar op mijn lijf die nog als een gek wil liggen afzien door middelen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
PsyTekz zei:
Even tellen de laatste dagen zijn een puinhoop. Ik keer even terug van laatste inname naar 1ste inname. Dus, dinsdag gisteravond 20.00u 1mg lorazepam en gisterochtend 09.30u 1mg lozazepam. Maandagavond 0.5mg alprazolam

De huisarts wou mij dagelijks op 2mg lorazepam zetten voor 5 dagen en dan stop. Volgens mij ga ik dan terug last hebben van ontwenning. Als ik nu al wat kan afbouwen zal dit toch best meevallen want ik ben sowieso al wat gevoelig aan dat soort medicatie en neem ze liefst zo min mogelijk. Nu mijn energie en algemene toestand wat beter word lijkt mij dat wel het moment om af te bouwen zonder nog meer onnodige ontwenning of problemen op te roepen. Ik neem het ook nog geen weken ofzo gaat hier om 3 innames. Als ik ongelijk ik heb zeker zeggen maar lijkt mij wel een goed plan.



Dat gevoel heb ik ook wel een beetje dat het nu snel gaat maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn metabolisme. Ik ben zo'n harry die 3 borden eet zonder 1 kilo aan te komen. Of van een dubbele longontsteking al na enkele dagen het ziekenhuis uit ben. Ik moet gewoon vooruit. Geen haar op mijn lijf die nog als een gek wil liggen afzien door middelen.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat het heel grote problemen gaat opleveren, maar gezien je huidige situatie kan dat wellicht wel wat meer benadrukt worden. Ik denk dat je dat zelf ook een beetje moet aanvoelen. Lichamelijk gezien kun je er zo mee stoppen. Ook psychisch. Maar vanwege de ontwenning van de tramadol ligt dat mogelijk iets anders.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Dat gevoel heb ik ook wel een beetje dat het nu snel gaat maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn metabolisme. Ik ben zo'n harry die 3 borden eet zonder 1 kilo aan te komen. Of van een dubbele longontsteking al na enkele dagen het ziekenhuis uit ben. Ik moet gewoon vooruit. Geen haar op mijn lijf die nog als een gek wil liggen afzien door middelen.
Klik om te vergroten...
Snap zeker dat je bang bent om dan straks ook nog van de benzo's te moeten afkicken. De hel waar je nu doorheen gaat voor jou nooit meer! Ieder mens is anders dat voorop gesteld. Ik heb wel vaker gezien dat mensen heel goed gingen de benzo te vroeg gestopt hebben en daar door alsnog in de oude val zijn getrapt. Nogmaals IEDEREEN is anders ik bedoel niet dat het jou ook zo zal gaan. Eerder iets om wel in overweging te nemen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Ik denk niet dat het heel grote problemen gaat opleveren, maar gezien je huidige situatie kan dat wellicht wel wat meer benadrukt worden. Ik denk dat je dat zelf ook een beetje moet aanvoelen. Lichamelijk gezien kun je er zo mee stoppen. Ook psychisch. Maar vanwege de ontwenning van de tramadol ligt dat mogelijk iets anders.
Klik om te vergroten...

Lichamelijk begin ik toch al heel wat meer energie te ontwikkelen dan de voorbije 5 dagen. Ik kan alweer langer rechtstaan, dingen doen wat anders een onbegonnen opdracht was. Het routine in eten is terug. Mentaal zat ik gisteren eigenlijk nog helemaal in zak en as en vandaag lijk ik een stuk helderder. Ik voel persoonlijk wel aan dat ik die benzo dus ook beter naar het stopbord breng. Vooral omdat ik ze nu kort inneem en hoe langer ze neem hoe meer mijn lichaam er gaat aan wennen. De opiode was vooral het probleem en fysiek gaat dat de goede kant op dus nu aan de slag mentaal.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekz zei:
Lichamelijk begin ik toch al heel wat meer energie te ontwikkelen dan de voorbije 5 dagen. Ik kan alweer langer rechtstaan, dingen doen wat anders een onbegonnen opdracht was. Het routine in eten is terug. Mentaal zat ik gisteren eigenlijk nog helemaal in zak en as en vandaag lijk ik een stuk helderder. Ik voel persoonlijk wel aan dat ik die benzo dus ook beter naar het stopbord breng. Vooral omdat ik ze nu kort inneem en hoe langer ze neem hoe meer mijn lichaam er gaat aan wennen. De opiode was vooral het probleem en fysiek gaat dat de goede kant op dus nu aan de slag mentaal.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat kwam door de werking op je serotonine en noradrenaline dat je daarom zo dood was en niet op je benen kon staan, typisch voor een opoide ontwenning is dat je juist super hyper bent met hele grote pupillen alsof je pep gesnoven hebt. Je moet weten dat een tramadol ontwenning een opoide ontwenning is, maar ook een anti depressiva ontwenning dus houdt ook rekening met de ontwennningsverschijnselen van serotonine werkende middelen zoals anti depressiva en mdma
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Ik denk dat dat kwam door de werking op je serotonine en noradrenaline dat je daarom zo dood was en niet op je benen kon staan, typisch voor een opoide ontwenning is dat je juist super hyper bent met hele grote pupillen alsof je pep gesnoven hebt. Je moet weten dat een tramadol ontwenning een opoide ontwenning is, maar ook een anti depressiva ontwenning dus houdt ook rekening met de ontwennningsverschijnselen van serotonine werkende middelen zoals anti depressiva en mdma
Klik om te vergroten...

Een kennis van mij heeft ook moeten ontwennen van Tramadol en vertelde mij dat die letterlijk bijna flauw viel maar niet slapen of rusten kon. Ik merkte ook die mix zoals jij aangeeft. Stijf en druk staan in het lichaam, de ogen niet kunnen sluiten of slaap vinden terwijl het lichaam in elkaar stuikt van wanhoop en depressie. De benzo gaat dag per dag omlaag en ik hou het psychisch aspect van deze hele ervaring goed in de gaten.

Thanks iedereen voor de hulp, tips, lieve steunende woorden. Ik hou hier verder verloop en activiteit nog bij, volgens mij ligt het ergste nu wel achter de rug. Oef 😲.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag was best nog een actieve dag. De dagelijkse routine is er weer wat kunnen in gaan. De kinderen lijken er ook een stuk blijer mee dat ik terug wat actiever kan deelnemen aan het gezin. Mijn vrouw is ook al wat bijgedraait en is er ook wel blij mee dat ik de goede kant op ga. Manman wat zag die zooi er hopeloos uit. Dat een mens in zo'n diep dal kan zakken van een legale pijnstiller zonder enige moeite bij elke arts te verkrijgen. Lichamelijke klachten toch nog merkbaar aanwezig maar verre van intens zoals de laatste 4/5 dagen. Mijn maag/darmstelsel moet weer volledig wennen aan eten consumeren zonder een voorraad tramadol in mijn lichaam. Ik lijk ook wat scherper en zie alles minder in een waas dan de laatste maanden. Ik ben om wat kleine dingen naar de supermarkt geweest en het leek wel of ik er maanden niet geweest was. Maandenlang in eigen wereld rondgelopen en het enige wat telde was s'avonds eindigen en pijnstillers nemen voor de pijn, als de pijn over was doornemen tot ik amper de ogen kon openhouden en de adem stokte. Een roes die van leuk naar verslaving ging. Wat ben ik blij dat ik hier de stop op gezet heb. Met de nodige gevolgen van dien en de stappen door de opiode hel ben ik nu al een grote stap weer dichter bij mezelf.

Enkel de twijfel voor straks is er nog als ik een halve lorazepam of hele neem. Ik wil toch zo snel mogelijk van die benzo af. Benzo's heb ik nooit interessant gevonden zelfs niet na een sterke dosis uppers zoals velen dat ideaal vinden.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsyTekz zei:
Vandaag was best nog een actieve dag. De dagelijkse routine is er weer wat kunnen in gaan. De kinderen lijken er ook een stuk blijer mee dat ik terug wat actiever kan deelnemen aan het gezin. Mijn vrouw is ook al wat bijgedraait en is er ook wel blij mee dat ik de goede kant op ga. Manman wat zag die zooi er hopeloos uit. Dat een mens in zo'n diep dal kan zakken van een legale pijnstiller zonder enige moeite bij elke arts te verkrijgen. Lichamelijke klachten toch nog merkbaar aanwezig maar verre van intens zoals de laatste 4/5 dagen. Mijn maag/darmstelsel moet weer volledig wennen aan eten consumeren zonder een voorraad tramadol in mijn lichaam. Ik lijk ook wat scherper en zie alles minder in een waas dan de laatste maanden. Ik ben om wat kleine dingen naar de supermarkt geweest en het leek wel of ik er maanden niet geweest was. Maandenlang in eigen wereld rondgelopen en het enige wat telde was s'avonds eindigen en pijnstillers nemen voor de pijn, als de pijn over was doornemen tot ik amper de ogen kon openhouden en de adem stokte. Een roes die van leuk naar verslaving ging. Wat ben ik blij dat ik hier de stop op gezet heb. Met de nodige gevolgen van dien en de stappen door de opiode hel ben ik nu al een grote stap weer dichter bij mezelf.

Enkel de twijfel voor straks is er nog als ik een halve lorazepam of hele neem. Ik wil toch zo snel mogelijk van die benzo af. Benzo's heb ik nooit interessant gevonden zelfs niet na een sterke dosis uppers zoals velen dat ideaal vinden.
Klik om te vergroten...
Hé wat goed om te lezen man! Goed dat je vol hebt gehouden en er licht aan het eind van de tunnel gloort!

Wb de benzo's: als je je goed genoeg voelt en uit jezelf kunt slapen, zou ik zeggen: laat ze liggen. Je hebt er nu nog nauwelijks afhankelijkheid van dus zou het stoppen ook geen extra klachten moeten opleveren.

Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Hé wat goed om te lezen man! Goed dat je vol hebt gehouden en er licht aan het eind van de tunnel gloort!

Wb de benzo's: als je je goed genoeg voelt en uit jezelf kunt slapen, zou ik zeggen: laat ze liggen. Je hebt er nu nog nauwelijks afhankelijkheid van dus zou het stoppen ook geen extra klachten moeten opleveren.

Morgen weer een nieuwe dag, nieuwe kansen!
Klik om te vergroten...

Zelf ook blij dat ik deze positiviteit in het topic kan gooien. Alle opties lagen op tafel voor opname, etc.. Net op het juiste moment de ommedraai gekregen op eigen krachten.

Gisteravond was slapen toch wel een harde, na 1 u in bed woelen met wat pijnlijke benen toch nog 0.5mg lorazepam genomen. Dan nog een goed uur wakker waarna de rust kwam en met intense dromen de slaap tot nu wel ok verlopen is.

Inmiddels aan de ontbijttafel met een grote mok koffie, 4 boterhammen en wat fruit. Weer een stap vooruit in de goede richting. Op de planning staan deze morgen tijd spenderen met de kids, een bezoek aan de barber/kapper en wat nieuwjaarscadeautjes voor mijn gezin oppikken. De ontwenning zindert nog na met wat pijnlijke ledematen en een gevoel alsof ik net de zwaarste griep in tijden aan het recuperen ben. Een wat licht zeurderige hoofdpijn maar dat kan liggen aan de lorazepam had ik gelezen.

Deze dag brengt inderdaad nieuwe kansen, en de noot klinkt net weer wat positiever dan voordien!

Bij mijn zoektocht kwam ik heel veel reacties tegen van mensen die hopeloos hulp zochten om te ontwennen van tramadol, de ontwenning uitzichtloos zien of gewoon niet weten wat er volgt na lang/kortdurig hevig of matig gebruik. Hoop dat mijn topic deze mensen kan vinden om hun te informeren en wat kracht kan bijstaan om door te zetten.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vind het erg voor je dat je dit moet meemaken. Zeker achter hoe je gestopt was met de stims. Want had jij hier geen topic over van je stim afkick of ben ik fout?
Er zijn al heel veel tips en adviezen gegeven zie ik. Kan er weinig aan toevoegen.
Zoals ik lees begint het al wat beter te worden als ik juist ben @PsyTekz
Ik zou gewoon verder doen zoals je nu doet want je bent heel goed bezig. Blijf goed gezond eten en drinken. Zorg dat je je kan bezighouden en voor je het weet is die ontwenning voorbij. Je hebt een prachtige motivatie je familie. Clean worden, ik weet wel dat jij dat zal kunnen!
Opioïden zoals Tramadol is allemaal bucht en dan heb je de opiaten zoals Oxycodone, Morphine, Fentanyl en etc..

Heb zelf vaak genoeg cold turkey gedaan met opiaten en benzo's op hetzelfde moment. Alles wat je hier schreef in je topic van je ontwenningsverschijnselen had ik ook tijdens me cold turkey maar dit veel maar ook veel erger op z'n zachts gezegd.

Iedere dag zal je langzaam beter voelen totdat je mentaal weer top zal voelen en dat doet deugd, coming from an ex-addict.
Je bent nu heel goed bezig en zo verder doen!
Het gaat eerst donderen en regen voor er zonnenschijn zal zijn
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel veel succes @PsyTekz! Fijn dat het de goede kant opgaat. Chin up & you got this! 💕
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Ze kunnen je ook een hele lage dosering suboxone voorschrijven die je maar 1x per dag hoeft in te nemen, jij voelt je niet ziek of high meer en her probleem is tijdelijk opgelost.... ipv 400mg tramadol

Dan kun je die suboxone rustig aan afbouwen totdat je er helemaal vanaf bent. Suboxone is makkelijker dan methadon om te stoppen maar in principe moeilijker dan tramadol, jij nam alleen een hoge dosering waarom het misschien wel nut heeft met de laagste dosering subs (0.5mg) je huisarts mag dit gewoon voorschrijven
Klik om te vergroten...
Suboxone was een wondermiddel voor mij. Heb het gebruikt om van de Oxycodone af te kicken. Eerst werd de dosis van 6mg opgebouwd naar 16mg en dan terug afgebouwd naar 0 mg en eenmaal op 0mg suboxone had ik geen ontwenning. Ik zou Suboxone, Subutex = Buprenorfine aan iedere opioide en opiaat verslaafde aanraden om dit te gebruiken voor te ontwennen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
transformated zei:
Vind het erg voor je dat je dit moet meemaken. Zeker achter hoe je gestopt was met de stims. Want had jij hier geen topic over van je stim afkick of ben ik fout?
Er zijn al heel veel tips en adviezen gegeven zie ik. Kan er weinig aan toevoegen.
Zoals ik lees begint het al wat beter te worden als ik juist ben @PsyTekz
Ik zou gewoon verder doen zoals je nu doet want je bent heel goed bezig. Blijf goed gezond eten en drinken. Zorg dat je je kan bezighouden en voor je het weet is die ontwenning voorbij. Je hebt een prachtige motivatie je familie. Clean worden, ik weet wel dat jij dat zal kunnen!
Opioïden zoals Tramadol is allemaal bucht en dan heb je de opiaten zoals Oxycodone, Morphine, Fentanyl en etc..

Heb zelf vaak genoeg cold turkey gedaan met opiaten en benzo's op hetzelfde moment. Alles wat je hier schreef in je topic van je ontwenningsverschijnselen had ik ook tijdens me cold turkey maar dit veel maar ook veel erger op z'n zachts gezegd.

Iedere dag zal je langzaam beter voelen totdat je mentaal weer top zal voelen en dat doet deugd, coming from an ex-addict.
Je bent nu heel goed bezig en zo verder doen!
Het gaat eerst donderen en regen voor er zonnenschijn zal zijn
Klik om te vergroten...

Dat kan wel zijn want een 6 jaar terug ben ik in opname geweest voor stimulanten en empathogenen misbruik, heb daar toen ook tijdelijk een dagboek van bijgehouden. Toen een lange weg afgelegd. Dit jaar de stop ook volledig kunnen zetten op dagelijks wietgebruik en nicotine. Bijna 10 maanden wietvrij nu. Die Tramadol was gewoon 1 grote valstrik voor mij waar ik met ogen open ingelopen ben terwijl ik bewust de gevaren heel goed ken. Jij bent inderdaad ook goed ervaren met de opioden dus moet je niet vertellen wat de ontwenning doet met een mens zeker als het nog een stuk zwaarder was bij jou. Momenteel gaat het al een stuk beter dan de afgelopen dagen. Het lichaam voelt wel nog wat gesloopt zoals een griepje, pijnlijke ledematen, moeilijker in slaap komen zonder hulpmiddel, soms wat duizelig of de coördinatie die wat stroef loopt. Maar de dagelijkse routine loopt wel weer zoals voordien. Eten, kids, zelfzorg, zorg naar mijn gezin. Voor mij toch wel belangrijke dingen die me door het leven trekken.
Ga toch wel blij zijn als ik aan het deel van de zonneschijn ben aangekomen😅.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Dat kan wel zijn want een 6 jaar terug ben ik in opname geweest voor stimulanten en empathogenen misbruik, heb daar toen ook tijdelijk een dagboek van bijgehouden. Toen een lange weg afgelegd.
Klik om te vergroten...
Ja idd, ik herinner me dat nog goed toen.
PsyTekz zei:
Dit jaar de stop ook volledig kunnen zetten op dagelijks wietgebruik en nicotine. Bijna 10 maanden wietvrij nu.
Klik om te vergroten...
Kijk man dit toont ook aan dat je een sterk karakter hebt en ook zeker wat je nu meemaakt met je tramadol.
PsyTekz zei:
Momenteel gaat het al een stuk beter dan de afgelopen dagen. Het lichaam voelt wel nog wat gesloopt zoals een griepje, pijnlijke ledematen, moeilijker in slaap komen zonder hulpmiddel, soms wat duizelig of de coördinatie die wat stroef loopt
Klik om te vergroten...
Je gaat wel zien dat dit alleen beter en beter zal gaan. Gewoon rustig aan doen en zo verder doen zoals je doet.
PsyTekz zei:
Maar de dagelijkse routine loopt wel weer zoals voordien. Eten, kids, zelfzorg, zorg naar mijn gezin. Voor mij toch wel belangrijke dingen die me door het leven trekken.
Klik om te vergroten...
Dat is heel positief en mooi dat dat weer gaat 🙂 Je hebt je al goed sterk gehouden voor je familie en dat is ook 1 van je drijfveren.
PsyTekz zei:
Ga toch wel blij zijn als ik aan het deel van de zonneschijn ben aangekomen😅.
Klik om te vergroten...
Haha zeker en dat is het mooiste moment ook.

Veel succes makker en blijven doordoen!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
24 Op 25 december begon de ellende. Dacht dat ik de jaarwisseling niet zou kunnen inzetten en de godganse dag in mijn bed zou liggen afzien. En kijk nu, vanmorgen de koelkast gevult met lekkernijen voor de steengrill en gourmet, een flesje degelijke champagne voor het aftellen en een goede ingesteldheid om het jaar volledig middelenvrij in te zetten. Mijn vuurwerk die ik toch met veel plezier ga afsteken en het gezin die terug op mij kan rekenen en steunen. Allemaal positiviteit.

Op gebied van ontwennen is het grieperig gevoel in de ledematen nog steeds aanwezig, soms wat duizelig of momentjes dat ik toch wat rust moet nemen en erbij gaan zitten. Gisteren was slapen terug immens moeilijk. Naar de avond toe werd ik zelfs wat hyper. Net als bij de wietstop is slapen niet makkelijk. Deze nacht na 2 uur had ik toch nog 0.5mg lorazepam nodig. Er was onrust merkbaar in het lichaam en zoals ik in een ander topic al vermelde waren mijn vingers en tenen een piano orkest op hun eigen aan het repeteren. Na in slaap vallen was de slaap en wakker komen wel aangenamer dan de voorbij dagen. Wil de meelezer hier toch op te wijzen dat de ontwenning nog altijd niet over is en ondanks mijn positieve input in dit topic zeker nog niet volledig over is. Maar zoals vandaag de zon schijnt zie ik ook op deze weg de zonnestralen in de verte. Ze reiken mijn huid nog niet aan, maar ik voel hun kracht wachten op mij tot het einde van deze rit!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."