Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroine en niet verslaafd, anyone else?

Heroine en niet verslaafd, anyone else?

58 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
OK,
En waarom denk je dat je niet verslaafd bent? Omdat alles goed gaat?
Zittenweining leden op het forum die regelmatig hero gebruiken, Maar 13 jaar lang al dezelfde dosis?? Welke genen en cellen heb je in de pauze aangepast? XD
N
NarkozeLid
01-01-2024, 00:00
#2
toen ik nog aan de base zat rookte ik er regelmatig bruin erbij maar ben nog nooit ziek geweest.
De truck is er 2 dagen tussen laten :)
en die drang naar meer als t op is heb ik er nie zo bij
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roffa010 zei:
Je bent wel echt sowieso junkie als je bruin of wit gaat roken
Klik om te vergroten...
Dat hoeft niet maar de grootste deel van deze gebruikers krijgen junky streken.
Qua verzorging en stelen.
Ook hebben deze verslaafde vaak een lege koelkast maar wel elke dag hun pijp.

Gelukkig is bruin nu 'uit de mode'
Ik heb zo veel dealers die alles verkopen van coke tot dmt en medicijnen, maar geen een heeft heroïne te koop..
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Natozlato zei:
Ik geloof best wel dat zij dat zo kan. Mijn buurvrouw gebruikt ook heroïne heb ik vernomen. Ze doet het eens per maand en werkt gewoon.

Bij Joe Rogan was ook eens een man die professor is bij de uni, die probleemloos gebruikt.

Neemt niet weg dat ik denk dat het voor de meesten niet is weggelegd. Ik heb vele voorbeelden gezien in mijn stad in de jaren 80!
Klik om te vergroten...
Ik heb in het verleden ook gecontroleerd heroïne gebruikt. Ik ben niet verslavingsgevoelig voor heroïne.
D
Dior-laLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rotjoch zei:
Ik ben er anders wel erg benieuwd naar. Maar ik ben geen junkie, of nu wel?
Klik om te vergroten...
Moet jij zelf weten in mijn ogen ben je dan sowieso een junk als je die zooi gaat gebruiken roken denk toch ff na
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roffa010 zei:
Moet jij zelf weten in mijn ogen ben je dan sowieso een junk als je die zooi gaat gebruiken roken denk toch ff na
Klik om te vergroten...
Het spijt me donders. Help me
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pharmasister, kijk uit!


Je bent een succesvolle intelligente vrouw en zeer zelfredzaam. Maar dat is juist het gevaar, want dan denk je dat je sterk bent omdat je heroine aankunt, totdat je een keer niet oplet, en dan zit je hopeloos in de val.

Nu denk je natuurlijk, het is een of andere domme werkloze gesjeesde 40+ homo en man die bij zijn moeder woont en geen rijbewiijs heeft, daar ga ik als succesvolle lesbie niet naar luisteren!

Maar het gaat om wie ik ben, het gaat om jouw zelfkennis met betrekking tot deze ernstig verslavende drug. Gebruik je verstand, niet je ego.

Zelfkennis is het moeilijkste wat er is en drugs fucken daarmee.

Ik weet niet of je oud genoeg bent om je te herinneren dat de straten vol waren van heroine junkies, maar het lijkt me dat je dat niet wilt. Voor jou niet en voor ons niet.

Heb zelf maar een keer heroine gebruikt en het heeft mijn leven finaal ondersteboven gekeerd. Denk alsjeblieft niet dat omdat je anders bent dan veel mensen, dat je niet verslaafd kunt worden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zie hierover het weergaloos goede thread van @Tijdloos. Deze vertelt in dit draadje exact hoe een ( heroïne) verslaving tot stand kan komen.
Het lijkt mij beter om er beter helemaal niet aan te beginnen. Het zijn er zoveel die dachten dat 1 x wel kon.....en ziedaar hoe ze er nu aan toe zijn!
Junk zijn lijkt me verschrikkelijk, afhankelijk te zijn van een stof die je hele leven gigantisch kan gaan beïnvloeden.
Ik heb mensen gezien, die zichzelf helemaal verloren waren alleen maar omdat ze " het één keer geprobeerd hadden ...m
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Zie hierover het weergaloos goede thread van @Tijdloos. Deze vertelt in dit draadje exact hoe een ( heroïne) verslaving tot stand kan komen.
Het lijkt mij beter om er beter helemaal niet aan te beginnen. Het zijn er zoveel die dachten dat 1 x wel kon.....en ziedaar hoe ze er nu aan toe zijn!
Junk zijn lijkt me verschrikkelijk, afhankelijk te zijn van een stof die je hele leven gigantisch kan gaan beïnvloeden.
Ik heb mensen gezien, die zichzelf helemaal verloren waren alleen maar omdat ze " het één keer geprobeerd hadden ...m
Klik om te vergroten...
inderdaad lees dit even


Info - Algemene informatie over opiaten

Algemeen: De klasse van opiaten telt vele middelen. Sommige staan bekend om het illegale gebruik ervan, zoals heroïne. Andere zijn vervangers van heroïne, zoals methadon, of worden (ook) aan de andere kant toegepast in de geneeskunde: morfine, codeïne en dergelijke. Het gaat in deze rubriek...
drugsforum.nl drugsforum.nl
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sporadisch drugs gebruik hoeft een carrière zeker niet in de weg te staan. Zelf tot m'n burnout aan de semi-top van de financiële industrie gestaan. Nu in gesprek met 2 bedrijven om weer aan de slag te gaan. Ook prima functies.

Zeker LSD en andere psychidelica kunnen een toevoeging zijn aan je leven en dus carrière.
P
PharmasisterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik nu 12 jaar heroine. 30 jaar oude vrouw uit Amsterdam. Ik heb een biomedische achtergrond en zit in de board van een internationaal farmaceutisch r&d bedrijf wat zich vooral bezig houdt met hoog innovatieve approaches zoals stamcellen en gentherapie. Door de hoge werkdruk ben ik 4 jaar geleden wel cokeverslaafd geweest. Ik ben lesbisch en getrouwd.


Ik gebruik nu niet heel veel, zo nu en dan een tikje ketamine, paar keer per jaar LSD en dmt en ongeveer eens per maand heroïne. Ik heb dit voor het eerst op mijn 17de gedaan (Ik chinees) en dat is nooit meer of minder geworden. Ik heb het nu toevallig op en had zin om over dope te lullen.
P
PharmasisterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Omdat ik het maar een keer per maand gebruik. Hoe kan ik dan verslaafd zijn? Nooit craving gehad, soms gewoon voor de leuk, net als een film kijken of een leuke game spelen. Ik weet hoe het is om ergens verslaafd aan te zijn, had ik met coke vroeger. En ja, zelfde dosis kwart gram doe ik een dag mee. Ik haal 1x per jaar 3 gram, ik denk er nagenoeg nooit aan. Ik ben ultraambitieus en van snack word ik lui.

Hoe wil ik ooit miljardair worden áls ik de hele.dag lig te nodden?
P
PharmasisterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn relatie met de stof is ook niet veranderd,.in redenen waarom etc.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe wil ik miljardair worden als ik de hele dag lig te nodden?

Volgende keer dat mijn baas vraagt of ik weer aan de heroine of pijnstillers zit zeg ik dat, goeie man:handok1:
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje qua ambities maar nog nooit heroïne gebruikt… hoe is dat voor jou? Wat ervaar/voel je? 😁
N
NarkozeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Dopemonster zei:
Als je speelt met vuur kan je jezelf branden en sommige komen er zonder brandwonden vanaf
Heroine blijft langer dan 2 dagen in je lichaam dus je stapelt de drug alsnog op in je lichaam
Als je 1x per week zou gebruiken is de kans wel heel klein om lichamelijk verslaafd te raken
Zelfde geld voor de meeste benzo's
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

wit en bruin kan je sowieso beter gewoon vanaf blijven, is gevaarlijke meuk :P
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Christiane F, wir kinder von Bahnhof Zoo.

Nog zo'n film. Geeft ook redelijk trouw het heroine junkie bestaan weer, (weet dit uit eigen ervaring helaas).

Leon
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Er is i.i g. één persoon, die wél nieuwsgierig is, maar het nooit ook maar één keer gaat gebruiken. Horse.
Die persoon ben ik, dus.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Pharmasister zei:
Ik gebruik nu 12 jaar heroine. 30 jaar oude vrouw uit Amsterdam. Ik heb een biomedische achtergrond en zit in de board van een internationaal farmaceutisch r&d bedrijf wat zich vooral bezig houdt met hoog innovatieve approaches zoals stamcellen en gentherapie. Door de hoge werkdruk ben ik 4 jaar geleden wel cokeverslaafd geweest. Ik ben lesbisch en getrouwd.


Ik gebruik nu niet heel veel, zo nu en dan een tikje ketamine, paar keer per jaar LSD en dmt en ongeveer eens per maand heroïne. Ik heb dit voor het eerst op mijn 17de gedaan (Ik chinees) en dat is nooit meer of minder geworden. Ik heb het nu toevallig op en had zin om over dope te lullen.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb hetzelfde. Ik gebruik ongeveer om de week een opioïde, waaronder af en toe heroïne. Heb daarnaast ook een veeleisende full-time baan. Mijn incidentele gebruik heeft daar geen invloed op verder, het is prima te combineren. Maar zoals anderen al zeiden: recreatief heroïne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken is niet voor velen weggelegd.

Dirkjan zei:
Je relatie met de stof lijkt niet te zijn veranderd, maar dat is het natuurlijk wel. Voor een bepaalde reden denk je dat je leven verbeterd als je af en toe heroïne neemt maar er is geen medische noodzaak. Maar dan kan je nog zo'n goede redenen hebben bedacht voor jezelf je lichaam heeft daar natuurlijk maling aan. Je bent al 12 jaar lang een extreem sterke verdovende en verslavende stof aan het toedienen en je lichaam heeft zich daarop aangepast. Ironisch gezien heb jij daar geen last van.
Klik om te vergroten...
Waar heb je het over? Heroïne en andere opioïden zijn relatief gezien helemaal niet schadelijk voor je lichaam. Sommige mensen drinken elk weekend een paar biertjes om te ontspannen en sommige mensen gebruiken eens in de maand heroïne om te ontspannen. Ik kan je vertellen, als je je lichaam zo gezond mogelijk wil houden kan je beter voor de heroïne gaan.

Daarnaast duurt het na gebruik van opioïden ongeveer twee weken tot je tolerantie weer baseline is (uitgaande van een enkele dag een normale dosis gebruiken). Als je consistent twee of meer weken pauze houdt tussen gebruik zul je dus altijd prima dezelfde dosis kunnen blijven gebruiken, onafhankelijk of je dit een jaar, 10 jaar of 50 jaar blijft doen.

Het gevaar ligt bij heroïne bij het verslavingspotentieel. Maar als je zoals topicstarter, of ikzelf, consistent pauzes kan houden tussen gebruik is heroïne geen verkeerd middel om af en toe recreatief te gebruiken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waarom falen er zoveel mensen die ooit eens uit nieuwsgierigheid met één keer heroïne te nemen zijn begonnen aan een leven vol rampspoed en enorme narigheden?
Die nu alles kwijt zijn geraakt?

Jou zal het niet gebeuren, zei @Tijdloos eens, want jij hebt het toch onder controle?

Dat hadden ze allemaal, totdat ze erachter gekomen waren, dat ze al meerdere weken achter elkaar aan de horse zaten en toen.....toen was het te laat.
Heroïne gaat sluipend tewerk, dat weet iedereen.

Als ik de keus had, zou ik voor de biertjes kiezen, heroïne is je op het pad van enorme ellende begeven.
Ik heb deze mensen gezien, helemaal verknipt door dat bruine poeder.

Noooooit aan beginnen ! Je kunt beter op een andere manier ontspannen....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."