Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag: 15-20mg Oxycodon komt overeen met ?mg Methadon?

Vraag: 15-20mg Oxycodon komt overeen met ?mg Methadon?

60 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
Marcel-zoekt-raad zei:
Geen probleem. Dit forum is nogal onduidelijk en ik zag nergens staan dat ik geen afbeeldingen van mijn tabletten mag plaatsen. Je hebt tevens een ongerelateerde afbeelding van mij verwijderd dus ik zou het op prijs stellen dat je dit niet weer doet. De persoon boven mij zei dat Methadon 50mg niet bestond en ik wilde dit enkel corrigeren door een afbeelding te plaatsen met Methadon 50mg tabletten. Die specifieke afbeelding was enkel om misinformatie te corrigeren.

Als speculeren verboden is vraag ik mij af of je mij dan wellicht kunt vertellen waar ik dit dan wel met zekerheid kan achterhalen? Dat testcentrum kon mij niet verder helpen omdat ze enkel party-drugs willen testen en ik wilde gewoon weten wat dit voor pillen zijn zonder dat ik daar een aparte topic voor moest aanmaken. Daar iedere pil bij wet specifieke unieke kenmerken moet hebben zal iemand met Seresta Forte 50mg dan ook precies dezelfde pillen moeten hebben; en dan weet ik ook met zekerheid dat mijn pillen dat ook zijn. Dat wilde ik enkel verifiëren. Vandaar ook dat ik de afbeelding had geplaatst zodat we niet hoeven speculeren maar zodat iemand de pil kan herkennen.

Dit was toch een drugsforum voor mensen met vragen? Het is voor mij al moeilijk genoeg om deze pillen te traceren want ik kon ook al nergens een nederlandse website met pilherkenning vinden. Als ik dan hier op een drugsforum ook niet eens afbeeldingen mag plaatsen word het wel erg lastig. :confused:

EDIT: Ik zie nu inderdaad regel 10: "Speculeren over de kwaliteit van jouw pil/poeder of vragen naar de (mogelijke) kwaliteit (inclusief foto's)"
Mijn vraag was echter niet het speculeren over de kwaliteit maar wat voor pillen dit zijn. Wellicht een idee om de forumregels dan iets duidelijker te maken als je ook niet mag informeren naar iets wat je hebt liggen. De kwaliteit interesseert mij niet; ik wilde enkel weten wat het is. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik heb maar zeer zelden vernomen dat de regels onduidelijk zijn dus dat vind ik een beetje een onzin opmerking. Mochten er echt vele meer zijn die dit vinden dan is het een ander verhaal. Daarbij gaf je in je Edit stukje al duidelijk aan dat je niet eerst even heel goed de forum regels had gelezen terwijl die toch heel groot op het scherm stonden toen je je eerste berichten nog niet had gepost.

Maar ook vragen naar wat voor pillen dit zijn is toch speculeren? Iedereen kan toch een pil namaken? Dus kan een pil er precies uitzien als een paracetamol terwijl er heroine in zit. Dus nogmaals niemand kan aan een foto zien wat voor pil het is. Dat noemen wij gewoon speculeren. Daar moet je je gewoon aan houden net als iedereen.

Verder kan je hier altijd van alles vragen mits het binnen de regels valt. Zo moeilijk is dat echt niet.

Tip: Ook pillen herkenning sites zijn niet betrouwbaar. Pillen worden namelijk nagemaakt maar kunnen dus totaal andere stoffen bevatten. Helaas is er niks anders veilig dan een testservice en als deze testservice niet jou middel test dan heb je even bot gezegd pech.

Spijt me maar mooier kan ik het helaas niet maken.
L
Lid 152662Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Beter laat, dan nooit.
60 mg oxcycodon komt overeen met 20 mg methadon.
Exact mijn pakkie an.. is door de verslavingsarts berekend
Ik was meteen van het ziek zijn af! Ik krijg het als pijnstiller. Niet vanwege heroïne. Nee.
Dat nooit, liever dood dan slaaf aan die rotzooi.
Klik om te vergroten...
Nou methadon mag dan uit de illegaliteit zijn, afkicken er van duurt een maand, en van dope hooguit een week, niemand wil een slaaf zijn, maar je zult toch een maandje je een slaaf voelen als je er plots mee stopt, trouwens afbouwen is ook verrekte moeilijk
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toch erg goed dat je dit hier hebt neergezet!
Nu zien we, hoe je ooit opgelicht kan worden...
Meestal zijn medicijnen, die je op het internet koopt, nep.
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Methadon tabletten bestaan niet in 50 mg versie.
Dat is ten hoogste 40mg.
Ik ben ervan overtuigd, dat het hier om seresta forte 50 mg gaat.
Klik om te vergroten...
Even een update. Het zat mij toch niet lekker hoe die pillen eruit zagen. Heb dan ook elders om extra informatie gevraagd evenals een paar uur op internet gezocht maar kon geen verificatie krijgen. Toen heb ik de tabletten eens goed met een vergrootglas bekeken. Het rare was namelijk dat er helemaal geen uiterlijke kenmerken aanwezig waren behalve die breuklijn aan 1 kant. Ik ben zelf altijd uitermate voorzichtig en had deze tabletten dan ook in een afzonderlijk potje gestopt voor nader onderzoek.

Wat schetste mijn verbazing. Op sommige waren nog letters te lezen. PAR stond op 1 pil en MOL op een andere pil. PARacetaMOL

Dus het lijkt erop dat iemand dacht slim te zijn en Paracetamol met een stukje schuurpapier heeft bewerkt om deze vervolgens aan die kennis van mij als 'Methadon' mee te geven.

Dus gelukkig geen giftige stoffen en ook geen Seresta Forte maar gewoon oerdegelijke Paracetamol.

Zo zie je maar weer hoe voorzichtig je moet zijn als je iets buiten de apotheek om krijgt en altijd goed moet blijven opletten als iemand je iets mee geeft. Gelukkig was die kennis van mij heel begripvol en heeft mij daarna gelijk excuses aangeboden en mij van de juiste versie voorzien. Daarnaast heeft hij die andere gast ook al even laten merken dat hij dat niet weer moet proberen. :wink:

Zie ook onderstaande foto waar ik 1 tablet uit een doosje Paracetamol uit mijn medicijnkastje heb gepakt en 2 van de 10 tabletten die ik had meegekregen naast de echte Methadon.

Paracetamol.jpg

Ik ben in ieder geval blij dat dit mysterie nu dan ook eindelijk is opgelost. :)
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marcel-zoekt-raad zei:
Even een update. Het zat mij toch niet lekker hoe die pillen eruit zagen. Heb dan ook elders om extra informatie gevraagd evenals een paar uur op internet gezocht maar kon geen verificatie krijgen. Toen heb ik de tabletten eens goed met een vergrootglas bekeken. Het rare was namelijk dat er helemaal geen uiterlijke kenmerken aanwezig waren behalve die breuklijn aan 1 kant. Ik ben zelf altijd uitermate voorzichtig en had deze tabletten dan ook in een afzonderlijk potje gestopt voor nader onderzoek.

Wat schetste mijn verbazing. Op sommige waren nog letters te lezen. PAR stond op 1 pil en MOL op een andere pil. PARacetaMOL

Dus het lijkt erop dat iemand dacht slim te zijn en Paracetamol met een stukje schuurpapier heeft bewerkt om deze vervolgens aan die kennis van mij als 'Methadon' mee te geven.

Dus gelukkig geen giftige stoffen en ook geen Seresta Forte maar gewoon oerdegelijke Paracetamol.

Zo zie je maar weer hoe voorzichtig je moet zijn als je iets buiten de apotheek om krijgt en altijd goed moet blijven opletten als iemand je iets mee geeft. Gelukkig was die kennis van mij heel begripvol en heeft mij daarna gelijk excuses aangeboden en mij van de juiste versie voorzien. Daarnaast heeft hij die andere gast ook al even laten merken dat hij dat niet weer moet proberen. :wink:

Zie ook onderstaande foto waar ik 1 tablet uit een doosje Paracetamol uit mijn medicijnkastje heb gepakt en 2 van de 10 tabletten die ik had meegekregen naast de echte Methadon.

Bekijk bijlage 25508

Ik ben in ieder geval blij dat dit mysterie nu dan ook eindelijk is opgelost. :)
Klik om te vergroten...
Echt een junken actie, met paracetamol mensen oplichten en dan heel verbaasd doen.

De persoon waar je ze vandaan hebt heeft er zelf zeker niet naar gekeken, of geen baat bij een makkelijk centje?

Goed dat je sceptisch bent, want voor hetzelfde geld had je er tien genomen omdat je dacht dat ze niet werkten.
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eve's drop zei:
Echt een junken actie, met paracetamol mensen oplichten en dan heel verbaasd doen.

De persoon waar je ze vandaan hebt heeft er zelf zeker niet naar gekeken, of geen baat bij een makkelijk centje?

Goed dat je sceptisch bent, want voor hetzelfde geld had je er tien genomen omdat je dacht dat ze niet werkten.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, vandaar dat ik het ook even hier plaats. Mochten er andere mensen zijn die ook Methadon via alternatieve wegen krijgen blijf vooral goed opletten. Zowel Methadon 50mg als Paracetamol 50mg hebben precies dezelfde kleur, vorm, en afmetingen. Het voornaamste verschil is dat bij Methadon aan de voorkant "50" gedrukt staat en de achterkant is helemaal blank. Paracetamol heeft aan de voorkant "PARACETAMOL" gedrukt staan en de achterkant heeft een breuklijn. :)

Deze persoon had dus gewoon een strip paracetamol een een stukje schuurpapier gepakt en stiekem geprobeerd om de letters er af te schuren om zo te doen alsof het Methadon was en ze op die manier snel door te sluizen om vervolgens zelf heroïne of ander spul te kunnen scoren. Dus let altijd op de uiterlijke kenmerken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik bekijk nu ook altijd mijn pillen goed in het licht zodat ik zeker weet wat ik mee krijg. :wink:
F
Fighter1980Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kittekatty zei:
Je kan ook eens Kratom nemen ipv oxy of methadon . Ik slikte 9 pijnstillers per dag, nu 4 . Soms 3 . En neem 3 kopjes 3 mg Kratom thee . En ben helderder, geen oxy cravings meer. En energieker , rust in mijn hoofd ook ( ADD) . Misschien een idee .?
Klik om te vergroten...
Welke kratom?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Fighter1980 zei:
Welke kratom?
Klik om te vergroten...
Voor pijn het beste rode kratom soorten waarbij red maeng da de sterkste kratom soort is
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
Echt een junken actie, met paracetamol mensen oplichten en dan heel verbaasd doen.

De persoon waar je ze vandaan hebt heeft er zelf zeker niet naar gekeken, of geen baat bij een makkelijk centje?

Goed dat je sceptisch bent, want voor hetzelfde geld had je er tien genomen omdat je dacht dat ze niet werkten.
Klik om te vergroten...
zeker junkie style...
maar gelukkig was het maar paracetamol....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
zeker junkie style...
maar gelukkig was het maar paracetamol....
Klik om te vergroten...
Zo dat moet ik ook gaan doen
Paracetamol als methadon verkopen wat een stunt🤣
Echte junkies zien t verschil wel hoor
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
En wie het niet ziet, dat verschil, die komt er vanzelf wel achter!
Klik om te vergroten...
Gelukkig heb je tegenwoordig niet echt meer zo'n methadon handel nu heroine gebruikers uitsterven
Alleen op plekken zoals Amsterdam kom je nog straat methadon tegen over 't algemeen...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Gelukkig heb je tegenwoordig niet echt meer zo'n methadon handel nu heroine gebruikers uitsterven
Alleen op plekken zoals Amsterdam kom je nog straat methadon tegen over 't algemeen...
Klik om te vergroten...
In Utrecht is het ook nog volop bij de gekste plaatsen te krijgen..
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdloos zei:
In Utrecht is het ook nog volop bij de gekste plaatsen te krijgen..
Klik om te vergroten...
Hoe weet jij dat? 🙃😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goed rondkijken,
Goed opletten!
Dan zie je vanalles op dat gebied.

Zo is er in de nabije omgeving van een afkick kliniek ook nogal eens een dealertje te vinden, die vaak van heel veel verschillende soorten drugs voorzien is.
Klandizie te over, daar.

Het enige probleem is dat de drugs daar naar binnen moeten worden gesmokkeld en dit is dan ook het moeilijkste van de af te leggen route tussen dealer, en een inmate gebruiker..
en zowaar, dit lukt ze! Soms op heel creatieve manier...

Daar staat dan wel een stevige aanschafprijs tegenover. (Omdat het zo lastig is om binnen te krijgen)
Bijvoorbeeld een Straatprijs x 3 is heel gebruikelijk. ( als ik dit zo mag omschrijven op df)
Ik heb daar zelf geen ervaring mee gelukkig.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Goed rondkijken,
Goed opletten!
Dan zie je vanalles op dat gebied.

Zo is er in de nabije omgeving van een afkick kliniek ook nogal eens een dealertje te vinden, die vaak van heel veel verschillende soorten drugs voorzien is.
Klandizie te over, daar.

Het enige probleem is dat de drugs daar naar binnen moeten worden gesmokkeld en dit is dan ook het moeilijkste van de af te leggen route tussen dealer, en een inmate gebruiker..
en zowaar, dit lukt ze! Soms op heel creatieve manier...

Daar staat dan wel een stevige aanschafprijs tegenover. (Omdat het zo lastig is om binnen te krijgen)
Bijvoorbeeld een Straatprijs x 3 is heel gebruikelijk. ( als ik dit zo mag omschrijven op df)
Ik heb daar zelf geen ervaring mee gelukkig.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf in een afkick kliniek gezeten (oxycodon verslaving) (brijder) wat een grappenmaker daar. Iedereen zat daar zowat aan de drugs binnen. En als ik vroeg maar waarom zitten jullie dat hier ? Om af te kicken toch? Ohh nee hoor. Lekker warm onderdak, 3x per dag lekker eten. Douchen, schone kleren. Heerlijk. Dat was het antwoord. Vele die daar zaten kregen drugs gewoon super makkelijk naar binnen. Ze werden niet gecontroleerd niks.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Miems zei:
Ik heb zelf in een afkick kliniek gezeten (oxycodon verslaving) (brijder) wat een grappenmaker daar. Iedereen zat daar zowat aan de drugs binnen. En als ik vroeg maar waarom zitten jullie dat hier ? Om af te kicken toch? Ohh nee hoor. Lekker warm onderdak, 3x per dag lekker eten. Douchen, schone kleren. Heerlijk. Dat was het antwoord. Vele die daar zaten kregen drugs gewoon super makkelijk naar binnen. Ze werden niet gecontroleerd niks.
Klik om te vergroten...


Precies dit!

Er is vollop bezuinigd op toezicht en controle, het is dweilen met de kraan open en geen haan die er naar kraait.

Je kan iemand af laten kicken maar dan begint het pas, nazorg is de meest effectieve manier om deze verslaafden van de straat te houden. Maar als je ze laat afkicken en weer regelrecht in het verdomhoekje trapt staan ze binnen no-time weer de stoep, en begrijpelijk want als je schulden hebt en schande van jaren misbruik is een terugval zo gebeurd.

Probeer nog maar eens een overlijdings-verzekering af te sluiten als je bekend staat als misbruiker, of een autoverzekering afsluiten als je eens in detentie hebt gezeten vanwege je verslaving.

Hopeloos, maar ik voorzie in de toekomst dat doormiddel van educatie en legalisering dit probleem bij de bron aangepakt kan worden, van jongs af aan niet stigmatiseren maar bewust maken van de gevaren.

The hand and the cookie jar! It's inevitable!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Miems zei:
Ik heb zelf in een afkick kliniek gezeten (oxycodon verslaving) (brijder) wat een grappenmaker daar. Iedereen zat daar zowat aan de drugs binnen. En als ik vroeg maar waarom zitten jullie dat hier ? Om af te kicken toch? Ohh nee hoor. Lekker warm onderdak, 3x per dag lekker eten. Douchen, schone kleren. Heerlijk. Dat was het antwoord. Vele die daar zaten kregen drugs gewoon super makkelijk naar binnen. Ze werden niet gecontroleerd niks.
Klik om te vergroten...
Klinkt bekend in de oren🤣
Ik zat ergens waar buiten de asbakken vol joints lagen
Waar mensen doorgesnoven op de afdeling rondliepen
De ene mog 5 terugvallen hebben en liep er nog steeds rond en de ander kon bij de eerste al vertrekken.....
Tuurlijk iedereen ze situatie is anders maar wauw wat een anarchie was daar😂🤣😂
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mijn app die tot nu toe aardig klopt is dit je antwoord Screenshot_20210924-131551_OmrekenApp.jpg
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Marcel-zoekt-raad zei:
Bedankt voor je reactie. Ze lijken er inderdaad erg sterk op dus ik ga er in eerste instantie dan ook vanuit dat het hier om Oxazepam van Seresta Forte gaat.

Korte correctie maar Methadon bestaat wel degelijk als 50mg versie. Op onderstaande foto van mij kun je de 50mg tabletten zien. Het is een simpele witte tablet van 12,5mm met als opdruk "50" aan 1 zijde. Dat zijn de 50mg versies. :)
Klik om te vergroten...
Seresta Forte is de naam van Oxazepam 50mg uit de jaren 80, er zijn inmiddels tientallen generieke merken voor en heeft nooit geen opdruk, en ik geloof wel dat er methadon 50 is
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank je wel voor je contributie! :)

Ik ben inmiddels bekend met Oxazepam 50mg van Mylan. De versie die ik had heeft echter wel specifieke kenmerken; te weten een breuklijn aan 1 zijde met 5 aan de ene zijde van de breuklijn en 0 aan de andere zijde (dus 5|0 om aan te geven dat het om de 50mg versie gaat). De achterzijde is blanco. De pil zelf is 10mm in doorsnede en wit van kleur.

Het is echter mogelijk dat andere merken weer andere visuele kenmerken hebben want ik geloof dat het bij wet verplicht is om medicijnen te kunnen identificeren aan de hand van hun uiterlijke kenmerken. Kleur, vorm, breuklijk, tekst, logo. Iedere pil heeft zo weer eigen kenmerken en ik ben nog nooit een pil tegengekomen die gewoon helemaal wit, rond, en blanco was.

Methadon 50 bestaat inderdaad ook zoals links te zien was op die foto en is een volledig witte pil met een blanco achterzijde en 50 op de voorzijde. Geen breukstreep en een doorsnede van 13mm. Dus qua vorm en kleur identiek aan Paracetamol, maar wel met een ander kenmerk.

Die andere pillen aan de rechterkant die ik eerder had geplaatst bleken echter gewoon paracetamol te zijn waarvan men de achterkant had proberen af te schuren om ze zo door te verkopen alsof het Methadon was. Beetje vreemd allemaal maar blijkbaar zijn sommigen zo wanhopig om aan heroïne o.i.d. te komen dat ze op die manier proberen om andere mensen op te lichten met nep-pillen om van dat geld weer drugs te halen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."