Methadon is in
m i j n geval een zeer goed middel.
Het is verslavend.
Maar het geeft geen roes!
Of dit voor anderen ook zo werkt, Ik weet het niet.
Advies: ga in overleg met de huisarts!
Misschien is Zaldiar een optie?
Dit is 35 mg tramadol met een hoeveelheid paracetamol samen.
Heb ik ooit baat bij gehad.
Sorry alvast voor het hele verhaal maar merk dat van me afschrijven me ontzettend helpt. Ik merk dat ik mijn trauma nooit echt heb verwerkt namelijk en voel me een last als ik dit met mijn naasten bespreek omdat ze hun handen al zo vol aan me hebben.
Zaldiar heb ik gehad, volgens mij voor de tramadol, maar kan ook erna zijn geweest. Het was na het ongeval in ieder geval een opbouwend rijtje van paracetamol, diclofenac met diazepam naar tramadol (en zaldiar doorvoor of erna) naar oxycodon, begin 2x 20 langwerkend met 4x 20 mg kortwerkend wat in de loop der jaren op is gelopen omdat er tollerantie ontstond.
de zaldiar werkte net als tramadol alles behalve voldoende vandaar ook de overstap naar oxycodon 10 jaar geleden (wat volgens de neuroloog en pijnspecialist absoluut niet verslavend was zoals tramadol, stelletje leugenaars). Kreeg van de tramadol en zaldiar halicunaties en dat was de eerste keer dat ik te maken kreeg met het begrip afkicken. In mijn gedachten zwaarder als die van oxycodon, alle zelfde klachten plus jeuk zo erg dat ik mijn huis stuk krabte.
De huisarts legt de medicatie volledig in de handen van de pijnspecialist. Die neemt alleen herhaalrecepten op zich maar durft zich niet te wagen aan veranderingen van soorten en dosis. Hiervoor zal ik met de pijnspecialist in gesprek moeten.
Als methadon geen roesje geeft kan het een goed alternatief zijn. Heb jij de ervaring dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect tegen de pijn? dan valt deze denk ik af namelijk. Dat had ik met oxycodon namelijk wel en dat icm het bekende roesje heeft ervoor gezorgt dat ik ben gaan misbruiken.
Dat methadon verslavend is maakt me dan weer niet uit gezien ik toch levenslang heb qua pijnstillers.
Tenminste, Er is een operatie die me grote kans geeft van al deze ellende af te komen. Word alleen niet in NL uitgevoerd en kosten 300k die niet vergoed worden. De operatie komt naar Nederland binnen nu en 10 jaar maar de onderzoeken ernaar staan on hold ivm corona. Nederlandse onderzoeken die de effectiviteit aan moeten tonen zodat de zorgverzekeraars deze ingreep wel gaan vergoeden. Omdat mijn ouders de operatie in het buitenland wel willen betalen voor me heb ik als voortraject al een staande mri scan in Engenland gehad (wat in Nederland nog niet bestaat). Ik wil zelf toch liever de Nederlandse onderzoeken wachten voor ik mijn ouders zoveel geld laat besteden zonder garantie dat het echt werkt.
De MRI scan in Engenlans heeft aangetoont dat door de werfelbreuken en de functieloze nekbanden mijn hersenstam als ik sta of zit naar beneden zakt en tegen mijn zenuwen drukt. Iets wat ze in NL nooit gezien hebben omda5 ik op alle MRI scans hier plat lag. Daarnaast zitten de zenuwen tussen werfels L2, L3 en L5 klem door vergroeingen na de gebroken nek. De grote en kleine nekspieren moeten extra hard werken (wat weer zorgt voor veels te hoge spierspanning vandaar later op advies van de revalidatiearts iom de pijnspecialist de oxazepam erbij).
Omdat de nekbanden niets meer doen om boel op zijn plaats te houden en de spieren die functie niet zoals de nekbanden vervullen is mijn nek ook aardig "scheef" vergroeid. Een mooie nekwerfel heeft een S vorm die van mij is kaarsrecht met nekwerfels die lekker op elkaar drukken met de zenuwen ertussen. Dit hele feestpakket samen zorgt dus 24/7 voor zenuwpijn. De scherpe randen worden eraf gehaald met elke 12 weken een behandeling bij de pijnpoli waar op 8 plaatsen dmv hitte en pulserende stroom de zenuwen van slag worden gebracht en geen pijnsignalen door geven met daarna een injectie cortisonesteroiden eroverheen. Plus cortisonen injecties in mijn achterhoofd op de plek waar de nekspieren de schedel bereiken. Deze pijnlijke behandeling (want kan niet met verdoving omdat ik moet voelen dmv teststroom of de naalden op de juiste zenuw zitten) haalt de scherpe randjes van de zenuwpijn af maar voor het overgebleven stuk pijn slikte ik dus de oxycodon en die ben ik heel dom gaan misbruiken. Ik Durf te stellen dat ik gewoon een oxy junk ben geworden.
Ik grijp dus elk medicijn met beide handen aan zolang dit medicijn maar geen bijwerkingen heeft Die "lekker" zijn, want ik weet van mezelf dat ik dan ga misbruiken.
Nu al ruim 2 weken medicijnloos. Ook geen oxazepam omdat ik wil weten hoe Mijn lichaam naar 10 jaar chemische bende nou echt zelf reageert op pijn. En ik kan je zeggen dat is niet al te best maar ik moet het wel wat meer tijd geven voor een echt goed beeld. De specialisten verklaren me ondertussen voor gek. Die zien me liever aan de oxy dan er vanaf (vraag me weleens of ze profisie krijgen voor elk oxy recept dat ze uitschrijven).
Ik ga morgen in mijn zorgdomijn app een bericht sturen naar mijn pijnspecialis dat ik overleg wil over alternatieven voor oxycodon waaronder dus methadon.
Nogmaals sorry voor het lange verhaal, maar denk dat wat achtergrond info wat duidelijkheid schept in het totaalplaatje.