Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag: 15-20mg Oxycodon komt overeen met ?mg Methadon?

Vraag: 15-20mg Oxycodon komt overeen met ?mg Methadon?

60 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
En wie het niet ziet, dat verschil, die komt er vanzelf wel achter!
Klik om te vergroten...
Gelukkig heb je tegenwoordig niet echt meer zo'n methadon handel nu heroine gebruikers uitsterven
Alleen op plekken zoals Amsterdam kom je nog straat methadon tegen over 't algemeen...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Gelukkig heb je tegenwoordig niet echt meer zo'n methadon handel nu heroine gebruikers uitsterven
Alleen op plekken zoals Amsterdam kom je nog straat methadon tegen over 't algemeen...
Klik om te vergroten...
In Utrecht is het ook nog volop bij de gekste plaatsen te krijgen..
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
In Utrecht is het ook nog volop bij de gekste plaatsen te krijgen..
Klik om te vergroten...
Hoe weet jij dat? 🙃😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed rondkijken,
Goed opletten!
Dan zie je vanalles op dat gebied.

Zo is er in de nabije omgeving van een afkick kliniek ook nogal eens een dealertje te vinden, die vaak van heel veel verschillende soorten drugs voorzien is.
Klandizie te over, daar.

Het enige probleem is dat de drugs daar naar binnen moeten worden gesmokkeld en dit is dan ook het moeilijkste van de af te leggen route tussen dealer, en een inmate gebruiker..
en zowaar, dit lukt ze! Soms op heel creatieve manier...

Daar staat dan wel een stevige aanschafprijs tegenover. (Omdat het zo lastig is om binnen te krijgen)
Bijvoorbeeld een Straatprijs x 3 is heel gebruikelijk. ( als ik dit zo mag omschrijven op df)
Ik heb daar zelf geen ervaring mee gelukkig.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Goed rondkijken,
Goed opletten!
Dan zie je vanalles op dat gebied.

Zo is er in de nabije omgeving van een afkick kliniek ook nogal eens een dealertje te vinden, die vaak van heel veel verschillende soorten drugs voorzien is.
Klandizie te over, daar.

Het enige probleem is dat de drugs daar naar binnen moeten worden gesmokkeld en dit is dan ook het moeilijkste van de af te leggen route tussen dealer, en een inmate gebruiker..
en zowaar, dit lukt ze! Soms op heel creatieve manier...

Daar staat dan wel een stevige aanschafprijs tegenover. (Omdat het zo lastig is om binnen te krijgen)
Bijvoorbeeld een Straatprijs x 3 is heel gebruikelijk. ( als ik dit zo mag omschrijven op df)
Ik heb daar zelf geen ervaring mee gelukkig.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf in een afkick kliniek gezeten (oxycodon verslaving) (brijder) wat een grappenmaker daar. Iedereen zat daar zowat aan de drugs binnen. En als ik vroeg maar waarom zitten jullie dat hier ? Om af te kicken toch? Ohh nee hoor. Lekker warm onderdak, 3x per dag lekker eten. Douchen, schone kleren. Heerlijk. Dat was het antwoord. Vele die daar zaten kregen drugs gewoon super makkelijk naar binnen. Ze werden niet gecontroleerd niks.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Miems zei:
Ik heb zelf in een afkick kliniek gezeten (oxycodon verslaving) (brijder) wat een grappenmaker daar. Iedereen zat daar zowat aan de drugs binnen. En als ik vroeg maar waarom zitten jullie dat hier ? Om af te kicken toch? Ohh nee hoor. Lekker warm onderdak, 3x per dag lekker eten. Douchen, schone kleren. Heerlijk. Dat was het antwoord. Vele die daar zaten kregen drugs gewoon super makkelijk naar binnen. Ze werden niet gecontroleerd niks.
Klik om te vergroten...


Precies dit!

Er is vollop bezuinigd op toezicht en controle, het is dweilen met de kraan open en geen haan die er naar kraait.

Je kan iemand af laten kicken maar dan begint het pas, nazorg is de meest effectieve manier om deze verslaafden van de straat te houden. Maar als je ze laat afkicken en weer regelrecht in het verdomhoekje trapt staan ze binnen no-time weer de stoep, en begrijpelijk want als je schulden hebt en schande van jaren misbruik is een terugval zo gebeurd.

Probeer nog maar eens een overlijdings-verzekering af te sluiten als je bekend staat als misbruiker, of een autoverzekering afsluiten als je eens in detentie hebt gezeten vanwege je verslaving.

Hopeloos, maar ik voorzie in de toekomst dat doormiddel van educatie en legalisering dit probleem bij de bron aangepakt kan worden, van jongs af aan niet stigmatiseren maar bewust maken van de gevaren.

The hand and the cookie jar! It's inevitable!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Miems zei:
Ik heb zelf in een afkick kliniek gezeten (oxycodon verslaving) (brijder) wat een grappenmaker daar. Iedereen zat daar zowat aan de drugs binnen. En als ik vroeg maar waarom zitten jullie dat hier ? Om af te kicken toch? Ohh nee hoor. Lekker warm onderdak, 3x per dag lekker eten. Douchen, schone kleren. Heerlijk. Dat was het antwoord. Vele die daar zaten kregen drugs gewoon super makkelijk naar binnen. Ze werden niet gecontroleerd niks.
Klik om te vergroten...
Klinkt bekend in de oren🤣
Ik zat ergens waar buiten de asbakken vol joints lagen
Waar mensen doorgesnoven op de afdeling rondliepen
De ene mog 5 terugvallen hebben en liep er nog steeds rond en de ander kon bij de eerste al vertrekken.....
Tuurlijk iedereen ze situatie is anders maar wauw wat een anarchie was daar😂🤣😂
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens mijn app die tot nu toe aardig klopt is dit je antwoord Screenshot_20210924-131551_OmrekenApp.jpg
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marcel-zoekt-raad zei:
Bedankt voor je reactie. Ze lijken er inderdaad erg sterk op dus ik ga er in eerste instantie dan ook vanuit dat het hier om Oxazepam van Seresta Forte gaat.

Korte correctie maar Methadon bestaat wel degelijk als 50mg versie. Op onderstaande foto van mij kun je de 50mg tabletten zien. Het is een simpele witte tablet van 12,5mm met als opdruk "50" aan 1 zijde. Dat zijn de 50mg versies. :)
Klik om te vergroten...
Seresta Forte is de naam van Oxazepam 50mg uit de jaren 80, er zijn inmiddels tientallen generieke merken voor en heeft nooit geen opdruk, en ik geloof wel dat er methadon 50 is
M
Marcel-zoekt-raadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank je wel voor je contributie! :)

Ik ben inmiddels bekend met Oxazepam 50mg van Mylan. De versie die ik had heeft echter wel specifieke kenmerken; te weten een breuklijn aan 1 zijde met 5 aan de ene zijde van de breuklijn en 0 aan de andere zijde (dus 5|0 om aan te geven dat het om de 50mg versie gaat). De achterzijde is blanco. De pil zelf is 10mm in doorsnede en wit van kleur.

Het is echter mogelijk dat andere merken weer andere visuele kenmerken hebben want ik geloof dat het bij wet verplicht is om medicijnen te kunnen identificeren aan de hand van hun uiterlijke kenmerken. Kleur, vorm, breuklijk, tekst, logo. Iedere pil heeft zo weer eigen kenmerken en ik ben nog nooit een pil tegengekomen die gewoon helemaal wit, rond, en blanco was.

Methadon 50 bestaat inderdaad ook zoals links te zien was op die foto en is een volledig witte pil met een blanco achterzijde en 50 op de voorzijde. Geen breukstreep en een doorsnede van 13mm. Dus qua vorm en kleur identiek aan Paracetamol, maar wel met een ander kenmerk.

Die andere pillen aan de rechterkant die ik eerder had geplaatst bleken echter gewoon paracetamol te zijn waarvan men de achterkant had proberen af te schuren om ze zo door te verkopen alsof het Methadon was. Beetje vreemd allemaal maar blijkbaar zijn sommigen zo wanhopig om aan heroïne o.i.d. te komen dat ze op die manier proberen om andere mensen op te lichten met nep-pillen om van dat geld weer drugs te halen.
A
Alles geprobeerdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Methadon is dat je niet ziek wordt als je geen opiaten heb,oxycodon werkt tegen pijn en je voelt je goed,als je geen methadon gebruikt, begin er niet aan, lichaam wordt afhankelijk
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alles geprobeerd zei:
Methadon is dat je niet ziek wordt als je geen opiaten heb,oxycodon werkt tegen pijn en je voelt je goed,als je geen methadon gebruikt, begin er niet aan, lichaam wordt afhankelijk
Klik om te vergroten...
Noot:
Niet alleen je lichaam raakt afhankelijk.
Je geest ook.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Noot:
Niet alleen je lichaam raakt afhankelijk.
Je geest ook.
Klik om te vergroten...

Die geest is juist het probleem, goed gezegd
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een vrij nieuwe pijnstiller is het middel pregabaline.
Dit zorgt ervoor, dat pijnprikkels minder goed kunnen worden doorgegeven.
Als dit je helpt, dan is het een goed middel.
Ikzelf kon er niet tegen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beter laat, dan nooit.
60 mg oxcycodon komt overeen met 20 mg methadon.
Exact mijn pakkie an.. is door de verslavingsarts berekend
Ik was meteen van het ziek zijn af! Ik krijg het als pijnstiller. Niet vanwege heroïne. Nee.
Dat nooit, liever dood dan slaaf aan die rotzooi.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Methadon is in
m i j n geval een zeer goed middel.
Het is verslavend.
Maar het geeft geen roes!
Of dit voor anderen ook zo werkt, Ik weet het niet.
Advies: ga in overleg met de huisarts!
Misschien is Zaldiar een optie?
Dit is 35 mg tramadol met een hoeveelheid paracetamol samen.
Heb ik ooit baat bij gehad.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanx!
Het gaat nu niet goed. Ik kom zelfs met 2 krukken niet meer vooruit. Wat doet dat zeer. Bah.
Morgen dus terug het ziekenhuis in...maar geeeen oxcycodon! Nee.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Miems zei:
In de kliniek waar ik zat zat er ook een man die aan de methadon zat om af te kicken van heroïne. Volgens hem was methadon nog erger om van af te komen dan oxycodon.
Klik om te vergroten...
Dan is dat ook geen optie ben ik bang gezien ik verslavingsgevoelig ben. Ik moet iets vinden wat 1. Geen gewenning oplevert zodat je steeds meer nodig hebt. 2. Iets wat geen roes geeft zodat ik het niet ga misbruiken. 3. Iets wat tegen zenuwpijn werkt. Dat iets moeilijk is om vanaf te komen is geen probleem omdat ik het levenslang nodig heb, als het maar aan die 3 eisen voldoet maakt dat niets uit. Maar tot nu toe geen enkel middel gevonden dat wel aan punt 1 en 2 voldoet. Heb ook een tijd de antidepressiva amytriptiline (naast de oxy) gebruikt maar dat had als nadeel punt 1. En gaf veel bijwerkingen. Daar ben ik toen ik zwanger werd meteen na de positieve zwangerschapstest cold turkey mee gestopt omdat dat wel direct nadelige gevolgen voor de baby had en ook stoppen daarmee was geen pretje. Heb daardoor 2 maanden lang met aangezichtspijn gelopen en werd er behoorlijk depressief van.

Het blijft een zoektocht die hopelijk ooit beantwoord zal worden.

Edit. gebruikte naast de oxy ook oxazepam om mijn spieren ontspannen te houden, dus ook voor pijn, maar ook dat had als nadeel punt 1 en punt 2 en toen had ik er een nieuwe verslaving bij bovenop de oxycodon.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Methadon is in
m i j n geval een zeer goed middel.
Het is verslavend.
Maar het geeft geen roes!
Of dit voor anderen ook zo werkt, Ik weet het niet.
Advies: ga in overleg met de huisarts!
Misschien is Zaldiar een optie?
Dit is 35 mg tramadol met een hoeveelheid paracetamol samen.
Heb ik ooit baat bij gehad.
Klik om te vergroten...

Sorry alvast voor het hele verhaal maar merk dat van me afschrijven me ontzettend helpt. Ik merk dat ik mijn trauma nooit echt heb verwerkt namelijk en voel me een last als ik dit met mijn naasten bespreek omdat ze hun handen al zo vol aan me hebben.

Zaldiar heb ik gehad, volgens mij voor de tramadol, maar kan ook erna zijn geweest. Het was na het ongeval in ieder geval een opbouwend rijtje van paracetamol, diclofenac met diazepam naar tramadol (en zaldiar doorvoor of erna) naar oxycodon, begin 2x 20 langwerkend met 4x 20 mg kortwerkend wat in de loop der jaren op is gelopen omdat er tollerantie ontstond.

de zaldiar werkte net als tramadol alles behalve voldoende vandaar ook de overstap naar oxycodon 10 jaar geleden (wat volgens de neuroloog en pijnspecialist absoluut niet verslavend was zoals tramadol, stelletje leugenaars). Kreeg van de tramadol en zaldiar halicunaties en dat was de eerste keer dat ik te maken kreeg met het begrip afkicken. In mijn gedachten zwaarder als die van oxycodon, alle zelfde klachten plus jeuk zo erg dat ik mijn huis stuk krabte.

De huisarts legt de medicatie volledig in de handen van de pijnspecialist. Die neemt alleen herhaalrecepten op zich maar durft zich niet te wagen aan veranderingen van soorten en dosis. Hiervoor zal ik met de pijnspecialist in gesprek moeten.

Als methadon geen roesje geeft kan het een goed alternatief zijn. Heb jij de ervaring dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect tegen de pijn? dan valt deze denk ik af namelijk. Dat had ik met oxycodon namelijk wel en dat icm het bekende roesje heeft ervoor gezorgt dat ik ben gaan misbruiken.

Dat methadon verslavend is maakt me dan weer niet uit gezien ik toch levenslang heb qua pijnstillers.

Tenminste, Er is een operatie die me grote kans geeft van al deze ellende af te komen. Word alleen niet in NL uitgevoerd en kosten 300k die niet vergoed worden. De operatie komt naar Nederland binnen nu en 10 jaar maar de onderzoeken ernaar staan on hold ivm corona. Nederlandse onderzoeken die de effectiviteit aan moeten tonen zodat de zorgverzekeraars deze ingreep wel gaan vergoeden. Omdat mijn ouders de operatie in het buitenland wel willen betalen voor me heb ik als voortraject al een staande mri scan in Engenland gehad (wat in Nederland nog niet bestaat). Ik wil zelf toch liever de Nederlandse onderzoeken wachten voor ik mijn ouders zoveel geld laat besteden zonder garantie dat het echt werkt.

De MRI scan in Engenlans heeft aangetoont dat door de werfelbreuken en de functieloze nekbanden mijn hersenstam als ik sta of zit naar beneden zakt en tegen mijn zenuwen drukt. Iets wat ze in NL nooit gezien hebben omda5 ik op alle MRI scans hier plat lag. Daarnaast zitten de zenuwen tussen werfels L2, L3 en L5 klem door vergroeingen na de gebroken nek. De grote en kleine nekspieren moeten extra hard werken (wat weer zorgt voor veels te hoge spierspanning vandaar later op advies van de revalidatiearts iom de pijnspecialist de oxazepam erbij).
Omdat de nekbanden niets meer doen om boel op zijn plaats te houden en de spieren die functie niet zoals de nekbanden vervullen is mijn nek ook aardig "scheef" vergroeid. Een mooie nekwerfel heeft een S vorm die van mij is kaarsrecht met nekwerfels die lekker op elkaar drukken met de zenuwen ertussen. Dit hele feestpakket samen zorgt dus 24/7 voor zenuwpijn. De scherpe randen worden eraf gehaald met elke 12 weken een behandeling bij de pijnpoli waar op 8 plaatsen dmv hitte en pulserende stroom de zenuwen van slag worden gebracht en geen pijnsignalen door geven met daarna een injectie cortisonesteroiden eroverheen. Plus cortisonen injecties in mijn achterhoofd op de plek waar de nekspieren de schedel bereiken. Deze pijnlijke behandeling (want kan niet met verdoving omdat ik moet voelen dmv teststroom of de naalden op de juiste zenuw zitten) haalt de scherpe randjes van de zenuwpijn af maar voor het overgebleven stuk pijn slikte ik dus de oxycodon en die ben ik heel dom gaan misbruiken. Ik Durf te stellen dat ik gewoon een oxy junk ben geworden.

Ik grijp dus elk medicijn met beide handen aan zolang dit medicijn maar geen bijwerkingen heeft Die "lekker" zijn, want ik weet van mezelf dat ik dan ga misbruiken.

Nu al ruim 2 weken medicijnloos. Ook geen oxazepam omdat ik wil weten hoe Mijn lichaam naar 10 jaar chemische bende nou echt zelf reageert op pijn. En ik kan je zeggen dat is niet al te best maar ik moet het wel wat meer tijd geven voor een echt goed beeld. De specialisten verklaren me ondertussen voor gek. Die zien me liever aan de oxy dan er vanaf (vraag me weleens of ze profisie krijgen voor elk oxy recept dat ze uitschrijven).

Ik ga morgen in mijn zorgdomijn app een bericht sturen naar mijn pijnspecialis dat ik overleg wil over alternatieven voor oxycodon waaronder dus methadon.

Nogmaals sorry voor het lange verhaal, maar denk dat wat achtergrond info wat duidelijkheid schept in het totaalplaatje.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dit alles 2 x gelezen te hebben, maakt dat ik zeg:
Godverdomme
Wat een ontzettende slechte artsen zijn dat geweest!
Iedere arts weet, dat opioiden en opiaten wel degelijk een duistere kant hebben nondeju.
En ja, er wordt met geld geschoven bij iedere " medische verrichte handeling " dus ook het schrijven van een recept!
Maar ontkennen dat oxcycodon niet verslavend zou zijn. ..ik ontsteek in woede op dit moment over zoveel domheid.
Tsssss. Ongelooflijk!
Methadon geeft kort een klein roesje, maar na 3 4 dagen dan is dit weg, en voor mij werkt het goed.
Geen roesje meer, en wel pijnstillende werking.
Maar houd de boel wel in de gaten.
Teveel gaat tegen je werken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."