Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheroine in basepijp?

heroine in basepijp?

38 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik doe m'n heroïne altijd in een pure wiet joint.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#2
hi!

ik had een vraagje over heroïne, ik ben geen verslaafde maar gebruik van alles wel een beetje af en toe. een paar maanden geleden heb ik voor het eerst heroïne gerookt (chinezen), maar dit was niet zo’n succes omdat ik niet wist hoe het moest (zelfs na zo veel mogelijk ressearch), waardoor ik veel van het spul verspild heb. nu vroeg ik me af of je dit ook gewoon in een basepijpje kan roken en hoe dat dan werkt, want op het internet staat alleen chinezen als optie bij hero. ik weet dat het niet mag verbranden, heeft iemand een soort tutorial??


bedankt!!:)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Meestal wordt Chinezen gedaan door de aluminiumfolie een beetje schuin te houden, onder het folie een aansteker te houden, en als een druppel heroïne dan langzaam naar beneden sijpelt die te volgen met een rietje of opgerold bankbiljet om de vrijkomende dampen op te zuigen.

Dat noemen ze dan 'chasing the dragon' omdat de druppel heroïne een kronkelend patroon achterlaat.

Voor die methode is inderdaad wat hand-oog-coördinatie vereist.

Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel uitmaakt hoe je het precies rookt. Een basepijp zal ook prima werken. Die rol je vaak ook tussen je vingers heen en weer om te voorkomen dat de inhoud verbrandt door te snelle verhitting.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb zelf alleen maar éénmalig ervaring heroïne en speedball Chinezen met alufolie.

Had daar hulp bij.

Later heb ik het alu-roken met MDPHP Freebase gedaan, dat gaat, maar daar verspil je veel mee.

Glas was daar beter.

Wat ik lees van heroïne roken met een glazen pijpje is dat het afhangt van het soort heroïne en dat je pijp binnen de kortste keren vol zit met smurk.

Maar heb dit zelf nooit geprobeerd met glas.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Dat noemen ze dan 'chasing the dragon' omdat de druppel heroïne een kronkelend patroon achterlaat.
Klik om te vergroten...

Ik dacht altijd dat dit het najagen van een bepaalde high, zonder die te bereiken betekende?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nathaniel zei:
Ik dacht altijd dat dit het najagen van een bepaalde high, zonder die te bereiken betekende?
Klik om te vergroten...

Beide, waarschijnlijk.

Wat een mooi (edoch tamelijk onheilspellend) beeld, Neo-Shulginist!

Heb je er zelf ervaring mee?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ken iemand die het snoof. In een lijntje dacht ik.
Zal wel effect hebben gehad want hij leefde op den duur op straat (en nu overleden)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Ik ken iemand die het snoof. In een lijntje dacht ik.
Zal wel effect hebben gehad want hij leefde op den duur op straat (en nu overleden)
Klik om te vergroten...
Zo schijnt het vaak te beginnen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn ervaring: Bruine heroïne of black tar heroin (wat je hier in Nederland meestal krijgt) is niet zo makkelijk te vapen. Het is echt meer verbranden of roken dan vapen. Je hebt namelijk een hoge temperatuur nodig en er blijft een zwart residu achter. Daarom is het niet zo handig om heroïne in een basepijp te roken. Het pijpje wordt snel vies en het is iets moeilijker om de juiste temperatuur te bereiken dan met aluminiumfolie.

Hé, maar waarom wil je eigenlijk heroïne gebruiken @yuno ?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb 2 keer heroïne geprobeerd. Beide keren op aluminiumfolie met een aansteker een een papieren kokertje. Dat werkte prima.

Proberen kan, maar maak er a.u.b. geen gewoonte van.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Ik ken iemand die het snoof. In een lijntje dacht ik.
Zal wel effect hebben gehad want hij leefde op den duur op straat (en nu overleden)
Klik om te vergroten...
Snuiven is inderdaad ook een optie. Duurt langer met inwerken en het werkt ook langer. Pas wel op met dat je denkt niets te voelen ervan en bij neemt.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ei-Salade zei:
Snuiven is inderdaad ook een optie. Duurt langer met inwerken en het werkt ook langer. Pas wel op met dat je denkt niets te voelen ervan en bij neemt.
Klik om te vergroten...
En eerst een klein beetje nemen en niet meteen een dijk van een lijn, want bijnemen is makkelijk, maar een overdosis ook. Even aftasten hoe sterk je heroïne is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nathaniel zei:
Ik dacht altijd dat dit het najagen van een bepaalde high, zonder die te bereiken betekende?
Klik om te vergroten...
Ook ja. Maar de origine komt naar verluid van het chinezen van heroïne, wat je dan ook metafysisch de draak doet najagen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Heb je er zelf ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Nee maar ik heb wel eens bij iemand thuis gezeten die het ging doen.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ei-Salade zei:
Ik doe m'n heroïne altijd in een pure wiet joint.
Klik om te vergroten...
dan verbrandt het, dan werkt het toch niet meer?
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Ik ken iemand die het snoof. In een lijntje dacht ik.
Zal wel effect hebben gehad want hij leefde op den duur op straat (en nu overleden)
Klik om te vergroten...
ik heb het ook gesnoven, maar hier voelde ik niks van, spuiten wil ik niet dus vandaar roken.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Mijn ervaring: Bruine heroïne of black tar heroin (wat je hier in Nederland meestal krijgt) is niet zo makkelijk te vapen. Het is echt meer verbranden of roken dan vapen. Je hebt namelijk een hoge temperatuur nodig en er blijft een zwart residu achter. Daarom is het niet zo handig om heroïne in een basepijp te roken. Het pijpje wordt snel vies en het is iets moeilijker om de juiste temperatuur te bereiken dan met aluminiumfolie.

Hé, maar waarom wil je eigenlijk heroïne gebruiken @yuno ?
Klik om te vergroten...
dat merkte ik ook, daarom lukte het roken niet goed, als ik het niet te heet maakte gebeurde er niks, dus deed ik maar de vlam eronder, waardoor er wel rook vanaf kwam maar het spul verbrandde en zo heb ik veel verspild.

ik wil het graag eens in de zo veel tijd gebruiken omdat ik eerst oxy gebruikte
maar dit is nu moeilijk te krijgen en duur geworden, en ik hou van intense highs
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
yuno zei:
dan verbrandt het, dan werkt het toch niet meer?
Klik om te vergroten...
Werkt uitstekend! Vind snuiven kwa effect wel sterker. Chinezen is mij (denk ik) niet succesvol afgegaan. Of het was slechte bruin.

Vind het samen met wiet ook lekker smaken.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Heb zelf alleen maar éénmalig ervaring heroïne en speedball Chinezen met alufolie.

Had daar hulp bij.

Later heb ik het alu-roken met MDPHP Freebase gedaan, dat gaat, maar daar verspil je veel mee.

Glas was daar beter.

Wat ik lees van heroïne roken met een glazen pijpje is dat het afhangt van het soort heroïne en dat je pijp binnen de kortste keren vol zit met smurk.

Maar heb dit zelf nooit geprobeerd met glas.
Klik om te vergroten...
MDPHP heeft de interessante eigenschap om weg te vluchten van hitte. Maar echte freebase, oranje, mdphp is enorm makkelijk en soepel om vapen in een pijpje. Dat grijs spul van de afgelopen jaren lijkt me een mengelmoes.

camphoto_959030623.jpeg
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
MDPHP heeft de interessante eigenschap om weg te vluchten van hitte. Maar echte freebase, oranje, mdphp is enorm makkelijk en soepel om vapen in een pijpje. Dat grijs spul van de afgelopen jaren lijkt me een mengelmoes.
Klik om te vergroten...

De eerste keer dat ik het rookte smolt het tot een soort oranje plasje, later was het inderdaad veel minder oranje.

Voor het doel waar ik het voor gebruikte vind ik NEP beter (chemseks en FAP).

Uiteindelijk blijf je maar bijpakken om het bijpakken, wat bij mij tot horror leidde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."