Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Eenmalig gebruik xtc kan geen kwaad'

'Eenmalig gebruik xtc kan geen kwaad'

51 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het slikken van één tot zes xtc-pillen heeft geen negatief effect op het geheugen of op aandacht en attentie. Het regelmatig slikken van xtc in combinatie met speed leidt wel tot vergeetachtigheid. Dat concludeert neuropsycholoog Gerry Jager van het UMC Utrecht in haar promotieonderzoek.


Jager onderzocht bij 25 jongeren de hersenfuncties voor en na hun eerste xtc-gebruik. Bij een grotere groep regelmatige gebruikers van diverse drugs, zoals xtc, amfetamine en cannabis, bekeek ze ook de hersenfuncties. Veelvuldig gebruik van xtc leidde wel tot geheugenproblemen. Opvallend was dat deze effecten voor een belangrijk deel toe te schrijven zijn aan andere drugs die mensen naast xtc gebruiken, met name amfetamine (speed).

Jager gebruikte voor haar onderzoek functionele Magnetische Resonantie Imaging, een techniek waarmee het mogelijk is de hersenen 'in actie' te bestuderen.

Bron:www.nieuws.nl
Klik om te vergroten...


Heb ik ff me moeder laten lezen, want die is er op tegen dat ik afentoe Xtc slik. :rolleyes:

Maar ik heb wel geheuge problemen door het blowen :(
Maja zolang ik nog weet waar ik me drug's halen moet vind ik het niet egt erg :)

Wat jullie?
D
DecibelLid
01-01-2024, 00:00
#2
toch wel beter zn rapport
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
khad het ook al gelezen en heb er toch sterk mijn twijfels over
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#4
is al veel langer bekend..
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#5
t zijn allemaal vage theoriën t feit blijft gewoon dat t troep is voor je lichaam en je lichaam en hersenen er zeker niet op vooruit zullen gaan maar hoe erg die schade is en in wat voor mate merkbaar is nog nooit helemaal duidelijk geworden. En dan nog zal t' van persoon tot persoon nog verschillen.
M
MidasJLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zelfs gehoord dat de eerste 50 pillen geen blijvende schadelijke gevolgen hebben, ik heb denk ik een pil of 40 weg geslikt alleen ben al een behoorlijke tijd clean
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#7
need^weed zei:
t zijn allemaal vage theoriën t feit blijft gewoon dat t troep is voor je lichaam en je lichaam en hersenen er zeker niet op vooruit zullen gaan maar hoe erg die schade is en in wat voor mate merkbaar is nog nooit helemaal duidelijk geworden. En dan nog zal t' van persoon tot persoon nog verschillen.
Klik om te vergroten...


Ik dacht juist dat het 1 X in de 3 maande juist niet schadelijk voor je was... omdat dan in die 3 maande de schadelijke stoffen uit je lijf worde gezuiverd...

teminste... da is tog zo...

tog?? :confused:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#8
MidasJ zei:
Ik heb zelfs gehoord dat de eerste 50 pillen geen blijvende schadelijke gevolgen hebben, ik heb denk ik een pil of 40 weg geslikt alleen ben al een behoorlijke tijd clean
Klik om te vergroten...
yep bij de 51ste word je scheel,dik,krijg je dikke puisten,opgezwollen teelballen en kan je nooit meer een erectie krijgen!!!
haha,nee daar kan je geen getal op plakken.
is compleet verschillend pp...
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Frisko zei:
MidasJ zei:
Ik heb zelfs gehoord dat de eerste 50 pillen geen blijvende schadelijke gevolgen hebben, ik heb denk ik een pil of 40 weg geslikt alleen ben al een behoorlijke tijd clean
Klik om te vergroten...
yep bij de 51ste word je scheel,dik,krijg je dikke puisten,opgezwollen teelballen en kan je nooit meer een erectie krijgen!!!
haha,nee daar kan je geen getal op plakken.
is compleet verschillend pp...
Klik om te vergroten...

en per pillen tellen is zowiezo onzin gaat om de sterkte
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#10
qinn zei:
need^weed zei:
t zijn allemaal vage theoriën t feit blijft gewoon dat t troep is voor je lichaam en je lichaam en hersenen er zeker niet op vooruit zullen gaan maar hoe erg die schade is en in wat voor mate merkbaar is nog nooit helemaal duidelijk geworden. En dan nog zal t' van persoon tot persoon nog verschillen.
Klik om te vergroten...


Ik dacht juist dat het 1 X in de 3 maande juist niet schadelijk voor je was... omdat dan in die 3 maande de schadelijke stoffen uit je lijf worde gezuiverd...

teminste... da is tog zo...

tog?? :confused:
Klik om te vergroten...

die schadelijke stoffen zijn nog zo erg niet t gaat erom dat je neurotransmitters kunnen beschadiggen en ze weten niet of die beschadigging nog volledig hersteld...
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#11
need^weed zei:
Frisko zei:
MidasJ zei:
Ik heb zelfs gehoord dat de eerste 50 pillen geen blijvende schadelijke gevolgen hebben, ik heb denk ik een pil of 40 weg geslikt alleen ben al een behoorlijke tijd clean
Klik om te vergroten...
yep bij de 51ste word je scheel,dik,krijg je dikke puisten,opgezwollen teelballen en kan je nooit meer een erectie krijgen!!!
haha,nee daar kan je geen getal op plakken.
is compleet verschillend pp...
Klik om te vergroten...

en per pillen tellen is zowiezo onzin gaat om de sterkte
Klik om te vergroten...
so very true :wave:
E
EyezblackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je xtc wilt nemen moet je gewoon de consequenties onder ogen zien, of je nou veel of weinig neemt, vaak of soms, het kan altijd wel effect op je hebben, denk ik tenminste.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja...dit is één onderzoek... en hier wordt weer gestrooid met termen waarvan jullie en ik (met alle respect) echt geen hol vanaf weten. Dus wie controleert hoe goed en betrouwbaar het allemaal is.
Je kan dat soort dingen op erg veel manieren bekijken hè.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#14
mathijs zei:
Ja...dit is één onderzoek... en hier wordt weer gestrooid met termen waarvan jullie en ik (met alle respect) echt geen hol vanaf weten. Dus wie controleert hoe goed en betrouwbaar het allemaal is.
Je kan dat soort dingen op erg veel manieren bekijken hè.
Klik om te vergroten...


Weetje,

eigelijk maakt het me geen eene zak uit hoeveel teste ze met Xtc doen, en hoe slecht het ook voor je kan zijn.
Zolang ik er plezier in heb dan gebruik ik het :grin:
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#15
maar met mate :wave:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja dat natuurlijk ook :tongueout:
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#17
qinn zei:
mathijs zei:
Ja...dit is één onderzoek... en hier wordt weer gestrooid met termen waarvan jullie en ik (met alle respect) echt geen hol vanaf weten. Dus wie controleert hoe goed en betrouwbaar het allemaal is.
Je kan dat soort dingen op erg veel manieren bekijken hè.
Klik om te vergroten...


Weetje,

eigelijk maakt het me geen eene zak uit hoeveel teste ze met Xtc doen, en hoe slecht het ook voor je kan zijn.
Zolang ik er plezier in heb dan gebruik ik het :grin:
Klik om te vergroten...

AMEN. :mrgreen:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#18
ja het is tog zo:P
w
wicketLid
01-01-2024, 00:00
#19
het hoeft mischien niet slecht voor je te zijn zo heel af en toe maar het egte gevaar steekt um in het feit zoals het bij de meeste gaat.
je doet het een keer. een maand later nog eens. twee weke daarna en week daarna idem dito. het is gewoon verslavend als de pest voor sommige mensen.zo is het bij mij ook begonne ik slik nu bijna elk weekend xtc gewoon omdat ik de hele week me zit voor te bereiden op het weekend. en dan dnek ik wel van , zou ik het niet laten liggen?? maar de drang om te space is meestal groter dan je verstand
s
supahgrassLid
01-01-2024, 00:00
#20
waarom zou speed schadelijker zijn dan xtc (MDMAmfetamine)?

beide zijn toch amfetamines?

grtz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."