Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsde hoop voor mij???

de hoop voor mij???

36 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt alsof je deze depressie hebt opgelopen door gewoon veel te veel te gebruiken. Je hebt gewoon een constante dip en dat zou niemand trekken.
Stop een paar maanden met de harddrugs en je wordt weer zoals vroeger.
d
denitoLid
01-01-2024, 00:00
#2
jepz inderdaad , zien wie je egte vrienden zijn en ff chill aandoen
good luck :)
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#3
je hebt het iover de hoop, verslavingskliniek....
praat eens met je huisarts, dat is de eerste stap
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan me exact indenken hoe je je voelt.. Ik ben zelf zwaar depressief en herken alles wat je typt heel goed (al heb ik dan heel andere problemen gehad). Het enige wat ik je kan zeggen is: zoek hulp! Ik loop zelf sinds kort bij een psychotherapeute en een psychiater en slik anti depressiva.. Het was ontzettend moeilijk om die stap te zetten, maar ik merk nu al dat alles iets beter met me gaat, met name door de AD. Probeer te minderen (of te stoppen) met drugs voorlopig, dit lijkt de oplossing, maar het helpt niet op de lange termijn.. En praten, praten, praten..
s
st anLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat een treurig verhaal :( ben er stil van geworden

Ik wens je het allerbeste, hopelijk komt het in orde.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoek hulp. Dat is het enige wat ik kan zeggen; misschien een psycholoog voor de depressie of als je echt hele zware verslavingsproblemen hebt een afkickkliniek. Maar zoek hulp, volgensmij kom je er alleen niet meer uit zo te lezen.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stoppen met druggebruik lijkt me toch wel een vrij logische en goede oplossing.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#8
wicket zei:
ik wil graag jullie mening, hoe denk ejullie nou over me als je dit leest?. kweet jullie kennen me nioet enzo. maar klink ik echt als een geval die naar de hoop moet?met ondersteunig voor mijn psycsihe problemen en mijn drugsgebruik?

REAGEER A.U.B. op een normale manier
Klik om te vergroten...

inderdaad een treurig verhaal :(

Als ik jou was zou ik om te beginnen een tijdje van de drugs afblijven, zodat je serotonine weer wat aan kan vullen. Daar word je ook gelijk een stuk vrolijker van.
Als je dit een maand of 2 vol kan houden zou ik zeggen dat je niet zo erg verslaafd ben dat je naar een kliniek moet. Ik denk trouwens ook niet dat dat je zelfbeeld op dit moment erg goed zou doen..

Verder zou een goed gesprek met je ouders volgens mij al wonderen kunnen doen, maar als dat moeilijk/niet gaat zou je altijd naar een psychiater kunnen gaan. En dan niet alleen jij, maar neem je ouders dan ook mee. Ik denk dat jullie allemaal nog wel flink wat te verwerken hebben.

Verder kan ik je alleen veel sterkte wensen..
w
wicketLid
01-01-2024, 00:00
#9
kheb al een afspraak gemaakt met mn huisarts . best lastig om er over te tgaan praten met iemand die je niet kent, maar hij weet zeerwarschijnlijk wel iets wat voor mij zal werken. over antidepressiva , ik heb me nooit goed gevoeld bij medicijnen. kheb een tijdje ritalin geslikt maar dat ging fout. ook dipiperon is mij voorgeschreven maar had ook geen voordelige effecten.

ik voel me de laaste tijd wel depresief maar ik heb van meerdere kanten gehoord dat anti depri middelen veel nadelen met zich meebrnegt zoals moeiheid enzo.
ik heb nu een beeldschone vriendin die ik voor geen goud kwijt wil. toch ben ik gister naar der toegegaan met het idee om het uit te maken. ik ben zelf 18 en zij 15. maakt opzich nix uit maar ik heb haar nu opgescheept met mijn ellende. ik heb al veel meegemaakt en zij vrij weinig in vergelijking :) dat is mooi voor haar maar nu heeft ze een depri vriend met vage hersenspinsels. ik kan nooit goed voor haar zijn.

kheb der dus ook verteld waar ik eigenlijik voor kwam, maar ik kreeg het zinnetje HET IS UIT niet over mn lippe. ik heb haar gevraagt wat zij het beste vond en dat ik echt d8 dat het beter uit kon zijn.

heel moeilijk was dat natuurlijk en ik was stiekem heel bang dat ze ja zou zegge. aan de andere kant hoopte ik erop omdat ik weet dat mijn problemen nu ook de hare zijn geworde. toch zei ze dat ze het onmogelijk uit kon maken.

dat was zeer hartverwarmend om te horen, nu weet ik zker dat ik HEEL VEEL aan der heb. en we zullen ons samen door dese moeilijke tijd heen gaan slaan beloofte ze :) en de tijd erna.

ik heb de hele avond in der armen liggen huile :cry: maar zoals alle helden op sokken weten is dat op zulke momenten juist heel goed.
kheb weinig zin in de lange lijdens weg die komen gaat want kheb gewoon echt problemem, zowel in mn hoofd als in de maatschappy. die 2 staan trouwens heel verbonden met mekaar.

ik weet al wel dat een afkickklinkiek te erg voor mioj is . kheb geen verslavings probleme, meer gevoelens dat ik er altijd in mn uppie voor heb gestaan(wat echt NIET waar is ). geen verslavings problemen aan de harddrugs maar wel aan wiet en hasj. hier kan ik echt niet van afblijve.

jullie zullen denken ooh alleen wiet dan valt het mee, nee dat valt niet mee kblow sinds mn 14de elke dag en dat heeft ernstige gevolgen, niet na 1 jaar of 2 maar 5 is toch echt teveel. vooral als je al zat gezeik hebt zonder die zooi.

aan de andere kant heb ik helemaal geen zin om te stoppe met wiet. kvind ut te fijn om na een dag hard werke een lkkr jointj te draaie en rusti op te smoke. met de xtc en speed wil ik wel echt stopppe maar dat zal veel minder moeilijk zijn dan wiet.

kheb een goed gevoel over de komende tijd. kzeg niet dak er weer boven op kom binnen een paar maanden . miss duurt het zelfs jaren. maar ik ben nu begonnen aan een bter leven en heb hier ook echt in in. kvoel me door deze omslag wel eigenlijk nog kutter want ik weet dat mn leventjuh lol en vrijheid nu een stuk minder zal worde.

maar ik zal me er door heen slaan hand in hand met mijn beeldschone prinses :)
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fijn om te horen dat het gesprek met je vriendin zo goed is uitgepakt én dat je je problemen aan gaat pakken :). Ik snap je problemen met AD, ik wilde het ook zonder medicatie oplossen.. Maar sinds ik AD slik gaat het zoveel beter met me. Het is fijn om eindelijk eens jezelf niet continu compleet kut te voelen. En ja de bijwerkingen heb je inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik na 1 1/2 maand AD vrijwel geen last meer heb van die bijwerkingen.. En zelfs toen ik dat wel had, woog het jezelf prettiger voeler vele malen zwaarder dan die paar kleine bijwerkingen.. Ik kan het natuurlijk alleen vertellen vanuit mijn standpunt, maar voor mij is de AD een soort van reddende engel geweest.. Ik was compleet aan het door draaien en had echt het gevoel dat ik mezelf kwijt was.. Heb nu eindelijk een beetje rust in mn kop :). Je moet kijken waar jij je fijn bij voelt, het is in ieder geval erg goed dat je de eerste stappen gezet hebt.. Heel veel sterkte gewenst :)
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kijk, dat klinkt toch al wat beter :) je mag blij wezen met zo'n vriendin :wink:

Sterkte!
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jij bent op dreef vandaag. :P
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dwangbuis en Valium.
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Solidius zei:
Dwangbuis en Valium.
Klik om te vergroten...
:rolleyes: :mrgreen:

Stoppen met alle drugs voor minimaal een half jaar. Als je dat redt kun je verder kijken. Eerst lichamelijk en geestelijk weer op krachten komen.

Zoek eventueel professionele hulp.
w
wicketLid
01-01-2024, 00:00
#15
goeide grappe fucker.

soort niet bij iedereen gaat alles lkkr en dat moet je kunne begrijpe. vooral geintjes gaan make met mense die in zoon toestand zijn.

ik kan ut nog hebbe gelukkig maar je kan het slechter treffe .

maja das ut trieste aan forums. mensen komen hier om hun ware indentiteit te verbergen, en hier de man uit te hange met stoere verhale , vooral als moderator . kerel je bent echt een toppertje moderator op een drugsforum :openmouth:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
wicket zei:
hoe denk ejullie nou over me als je dit leest?.
Klik om te vergroten...
Ik zie hele uitgebreide en meelevende reacties maar wat mij betreft gaat dit helemaal nergens over. Dan ga ik denken dat het aan mij ligt of dat ik iets mis. Ik heb het nu meerdere keren gelezen en wat ik zie is dat er in het begin speed en xtc worden genoemd waarna er een serie problemen staat beschreven alsof deze het directe gevolg zijn van deze middelen. Wat dacht je dan van er gewoon mee stoppen? Alleen al voor jezelf is er reden genoeg maar het is zelfs nog erger.
ik heb nu een vriendin waar ik super veel van hou. ze is echt ALLES voor me.
Klik om te vergroten...
Voor mij is dit al helemaal onbegrijpelijk. In de titel vraag je naar hoop en als iets hoop is dan is dat wat je hier beschrijft. Als er iets je kan helpen is het de liefde voor een meisje. Het ontgaat me nog steeds wat nou echt het probleem is maar als je gevoelens zijn zoals je ze beschrijft is zij de oplossing.
later buiten heb ik keihard staan vechten en heb een gast die een maat van me sloeg een kk op zn hoofd geslage met mn helm. die heeft vandaag zker hoofdpijn. daarna weet ik het niet meer. er stonden 3 gaste vollop op me in aant slaan en ik voelde niks. kheb ze alle 3 van me afgeslage (weer et hellm ) en ben toen weggelope. dit gevecht deed me goed. ik ben een kleine niet zoon sterke gozer maar deze aaf had ik ze te pakke. voor 5 min voelde ik me weer THE MAN.
Klik om te vergroten...
En dan ineens dit, ook al zo apart. Het ene moment ben je een mietje die dood wil en het andere moment sta je ineens te vechten. Opmerkelik is hun overeenkomst, beide zijn ze het gevolg van een zwakke geest. Vechten is voor paupers en agressie een zwakte. Toch voelde je je hierdoor 'weer THE MAN'. War je met 'weer'bedoelt laten we maar ff in het midden. Dit verhaal doet mij nog niet eens denken aan een echte man laat staan 'THE MAN'.

Dit is wat ik erover denk, ik wilde het netjes voor me houden tot ik bovenstaand verzoek zag staan. Het is niet mijn bedoeling je in de zeik te nemen of te beledigen. Je wist me te inspireren toen ik daar vatbaar voor was. Alleen al toen ik de titel zag staan gebeurde er iets. Ik wilde eerst reageren op de titel alleen maar uit nieuwsgierigheid heb ik uiteindelijk toch maar het verhaal gelezen. Het antwoord op je wanhopig gestelde vraag is dus dat je vriendin de hoop is. Maar dit kon je echt niet zelf verzinnen? Dit soort dingen kan ik niet begrijpen. Ik heb het hele verhaal meerdere keren gelezen en blijf concluderen dat het een belachelijk verhaal is.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#17
wicket zei:
goeide grappe fucker.

soort niet bij iedereen gaat alles lkkr en dat moet je kunne begrijpe. vooral geintjes gaan make met mense die in zoon toestand zijn.

ik kan ut nog hebbe gelukkig maar je kan het slechter treffe .

maja das ut trieste aan forums. mensen komen hier om hun ware indentiteit te verbergen, en hier de man uit te hange met stoere verhale , vooral als moderator . kerel je bent echt een toppertje moderator op een drugsforum :openmouth:
Klik om te vergroten...

Dat jij je levensverhaal op een forum zet, en niet de reactie krijgt van een persoon die jij wilt, geeft aan dat je geen hulpt zoekt maar medelijden.

Zoals Deranged hierboven al meesterlijk beschreef :mrgreen:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zal het voorlopig moeten doen met de Privilege in Zundert.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deranged is geniaal met zijn speedkop :).
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hier en daar is het wat vreemd geformuleerd zie ik nu, dat zal dan toch de moeheid zijn ofzo. Wat ik me nu afvraag is de hoop voor mij????

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."