Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgepakt.

Opgepakt.

20 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bovendien is dat strafbaar. Het is zwak om met geweld te dreigen. Hij zou meer begrip moeten tonen.

En je bent 18? Nou ja dan moet je toch onderhand als twee volwassenen met elkaar gaan leren omgaan. Geweld of dreigen met geweld hoort daar niet bij.
S
ScreamoliciousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geloof me! die van mij zou dat echt wel doen!

Mijn vader is een heel apart geval in deze dingen en ik hoop maar dat die er niet achterkomt :rolleyes:

Mja ik dacht ik deel het even mee.
Want die jongen had dan wel heel er geluk! want ik doe serieus echt 100 uur taakstraf stiekem zonder dat mijn ouders het weten dan dat ze erachter komen. :P
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben zelf vroeger een keer opgepakt door de jutte en moest toen naar halt :rolleyes: stelde niet veel voor. Me oudes werde gebeld maar ik mocht wel alleen naar huis :P En toen moest ik naar 2 van die gesprekken ofzo met je ouders erbij van waarom heb je het gedaan enzo. En toen volgens mij 6 uurtje ofzo moete prikke.

Ik dacht altijd van als me ouders maar neit achterkome dat ik blow en sinds kort dan harddrugs enzo gebruik maarja nu boeid het me neit zoveel meer. Denk dat ze wel wete dat ik af en toe rook en blow ofzo. Maarja ik kom laatste maanden elk weekend onder invloed thuis en nog nooit wat gehoord of nog nooit iets gehoord over wietgeur ofzo :P

Maarja als ze nu me voorraad zouden vinde tja na eent ijd goed prate is het denk wel opgelost. Ze gooien me zeker niet het huis uit denk wel dat ik geen roode cent meer van ze krijg :P en verder een hoop gezeur van waarom doe je dat nou enzo.

Kijk blowe dat kan ik nog wel goed lullen maar harddrugs enzo tja heb werkelijk waar geen idee. Vroeger kon ik wel redelijk hun reactie op bepaalde dingne inschaten maar naarmate ik ouder wordt en steeds zelfstandelijker enzo heb ik werkelijk waar geen idee. En ja zij zijn zelf ook aardig veranderd.

Denk dat ze eerst boos zijn en later van waarom doe je dat nou en nog ff later van ja is jou leven zoek het maar uit. Maar die drugs gaan de prullebak in dat is denk de eerste actie wat me moeder doet :)

Ben benieuwd of ik ooit in aanraking kom met de jutte voor drugs :P denk t niet.
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb altijd tegen mezelf gezegd. Als me vader me een keer slaat of aanraakt ik wegloop van huis en ze mij nooit meer terug zien.

Gelukkig is me vader niet geweldadig en zijn wij een praat familie :)

Ik haat geweld en pas dus ook nooit geweld toe. Maar van dit soort situaties wordt ik dus wel geweldadig.

Ouders die kinderen slaan :confused: Vader die moeder slaat :confused: Vrouwen mishandelen :confused: en dan kan het nog veel echter zoals verkrachten :confused: Ik vind dat soort mensen meteen tegen de muur zetten. Kijk is neit de oplossing maarja :confused: Mensen zoals Marc Dutroux. tja geen woorden voor meteen zodra die schuldig is bevonden afvoeren.

Vrede op aarde maarja voor dat soort mense die dat soort dingen doen die verdienen het niet om te leven. Maar toch ben ik tegen de doodstraf. Ik vind dat ze dat verdienen maar daarmee los je niets op. Dus gewoon berechten en ergens verweg stoppen.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je ouders kunnen je er trouwens niet zomaar opeens uitgooien, dat is in Nederland wettelijk niet haalbaar (tenzij je je ouders iets aan zou doen ofzo). Je ouders zijn zelfs na je 18de hoofdverantwoordelijk voor je.
Ze zijn zelfs financieel verantwoordelijk voor je tot aan je 21ste.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heey,

Ik ben afgelopen weekend opgepakt met 1 pilletje en een grammetje wiet.
De wout die mij verhoorde zei dat ik waarschijnlijk naar HALT moet weet iemand wat er voor straffen als minderjarige staan op bezit van xtc?
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik voor 1 pilletje naar halt moet.
De benzine die ze nodig hadden om mij te vervoeren was waarschijnlijk duurder als alle pille die ik ophad samen.....
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#7
jeroen123 zei:
Heey,

Ik ben afgelopen weekend opgepakt met 1 pilletje en een grammetje wiet.
De wout die mij verhoorde zei dat ik waarschijnlijk naar HALT moet weet iemand wat er voor straffen als minderjarige staan op bezit van xtc?
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik voor 1 pilletje naar halt moet.
De benzine die ze nodig hadden om mij te vervoeren was waarschijnlijk duurder als alle pille die ik ophad samen.....
Klik om te vergroten...
als je in belgie woont is het 9 kans op 10 da je 20uur katarsis of cad ofzo moet volgen
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#8
denk niet dat ie in belgie woont

ze kunne je weinig maken denk ik....
hoe oud ben je ?
meestal geven ze je ouders alleen maar ff een belletje als je minderjarig bent
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben 16..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
dan zijn je ouders binnenkort op de hoogte van je drugsgebruik...
weet niet of dit fijner is dan een taakstraf, veel kiddo's gaan liever schoffelen dan dat pa en ma weet waar ze nou echt mee bezig zijn.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben 1x opgepakt voor totaal wat anders, toen moest ik ook naar halt.. 6 uurtjes ervoor gewerkt en toen was het klaar. sinds m'n 18e ook geen strafblad meer. maar weet niet wat ze tegen 1 pilletje doen, meestal houden ze je daar niet eens voor aan.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
idd, maar al ben je 16 kunnen ze nog wel eens moeilijk gaan doen, omdat t' harddrugs is :openmouth: :openmouth: :rolleyes: :rolleyes: :P
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
ouders moesten me ophalen omdat ik minderjarig ben..
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
bureau halt is gewoon fucked up stelletje mongolen die daar werken, als je bij halt komt ze gaan jouw express behandelen als topcrimineel , je moet een verhaal maken, waarom je gebruikte dit en dat, je moet heleboel dingen invullen waar ze geen een fuck aan hebben, en dan krijg je taakstraf
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wie weet moet je een paar uur werken, meer dan 4 uur zal het niet worden. Maar eigenlijk denk ik dat ze te lui zijn om je te straffen.

yellowmoon zei:
bureau halt is gewoon fucked up stelletje mongolen die daar werken, als je bij halt komt ze gaan jouw express behandelen als topcrimineel , je moet een verhaal maken, waarom je gebruikte dit en dat, je moet heleboel dingen invullen waar ze geen een fuck aan hebben, en dan krijg je taakstraf
Klik om te vergroten...

Bureau HALT op zich is een goed onderdeel van het strafrechtelijk systeem. Boefjes (zoals jij:wink:) tussen de professionals in een crisiscentrum of jeugdgevangenis zetten is vrij dom.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#16
jeroen123 zei:
ouders moesten me ophalen omdat ik minderjarig ben..
Klik om te vergroten...

Is nog altijd een van m'n nachtmerries :/ Ik ben niet minderjarig dus wat dat betreft is het geen probleem, maar als m'n ouders wisten dat ik zo af en toe wel eens een pilletje deed mag ik meteen een eigen huisje gaan zoeken (iets waar ik sowieso al een beetje mee bezig ben, maar dat terzijde =P).
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn ouders kwamen er vroeger ook opeens achter (had wat laten slingeren in mijn kamer) Ik was toen ook 16 ongeveer. Ik heb toen gezegd dat ik het met vrienden eens een keer wildde gaan uittesten. Tijdje goed over gepraat en alles was in orde :beer:
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#18
bureau halt is opzich nie techt iets om bang voor te zijn...

afhankelijk van de ernst van het delict moet je 1 tot 360(of meer) uur werken, of je krijgt een zogenaamde leerstraf...

dat werken kan van alles zijn maar is meestal iets wat ten goede komt aan de maatschappij.. omdat je die benadeeld zou hebben...

meestal moet je dus rotzooi op gaan ruimen in t park bij jou in de buurt... afwassen in een bejaardentehuis.. wandelpaden uitgraven in een bos.. dat soort shit..


leerstraffen zijn meer om iets te leren... dus om te zorgen dat je voortaan van de drugs afblijft, geen strijkers meer op omatjes plakt, geen meisjes meer aanrand... dat soort dingen...


al met al dus niet iets om je vreselijk druk over te maken :wink:
S
ScreamoliciousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben nu 18 en woon nog thuis maar ik ga liever 100 uur taakstraf doen dan dat mijn ouders erachter komen dat ik weleens een pilletje neem en/of blow!

Want mijn vader slaat mij serieus helemaal in elkaar :rolleyes: en trapt me dan denk ik ook nog het huis uit!

Dus ik hoop niet dat ze erachter zullen komen :openmouth:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Screamolicious zei:
Ik ben nu 18 en woon nog thuis maar ik ga liever 100 uur taakstraf doen dan dat mijn ouders erachter komen dat ik weleens een pilletje neem en/of blow!

Want mijn vader slaat mij serieus helemaal in elkaar :rolleyes: en trapt me dan denk ik ook nog het huis uit!

Dus ik hoop niet dat ze erachter zullen komen :openmouth:
Klik om te vergroten...

Dat roepen ouders wel vaker, meestal doen ze het toch niet (als je over het algemeen een goede relatie met je ouders hebt).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."