Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstuiptrekken

stuiptrekken

39 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.youtube.com/watch?v=74O7eeOB_Bw


dit is ongeveer precies hetzelfde wat er met mijn maat gebeurde
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vroeg hem erna, vandaag. Hij zei dat hij geen epilepsie had of zoiets
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lauu zei:
Solidius zei:
citrobacter zei:
troebadoer zei:
Oh oke, dan denk ik dat het een epilepsie aanval was ten gevolgde van te weinig drinken. Was wel schrikken !!
Klik om te vergroten...

Kan ook dat hij een allergie heeft opgewekt voor mdma. Dan is het beter dat ie niet meer met het spul in aanraking komt
Klik om te vergroten...
Nope. Daarom vroeg ik of het zijn eerste keer MDMA was. troebadoer geeft zelf al aan dat de persoon in kwestie in het verleden zelfs hogere doseringen tot zich heeft genomen. Een allergie voor MDMA is genetisch bepaald, dus dan zou hij de eerste keer al heftige reacties gehad moeten hebben.
Klik om te vergroten...

hoeft niet...je kan abrupt gevoelig worden voor mdma na hevig gebruik in verleden net als dat je een allergie kan vormen voor iets uit het niets
Klik om te vergroten...
Mensen die allergisch zijn voor MDMA missen vanaf hun geboorte een enzym in de lever dat de stof afbreekt. Tenzij de maag op tijd wordt leeggepompt heeft dit meestal een dodelijke afloop.

Daarnaast valt de reactie totaal niet te vergelijken met die van een epileptische aanval. troebadoer heeft overigens al geconfirmeerd dat het een epileptische aanval betrof, de omschrijving sluit perfect aan op de eigenschappen van een Grand Mal. Speculeren over 'een mogelijke' allergie is volkomen nutteloos, tenzij je minstens één allergische reactie op kunt noemen waarbij iemand van gaat schuimbekken en spartelen.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Solidius zei:
tenzij je minstens één allergische reactie op kunt noemen waarbij iemand van gaat schuimbekken en spartelen.
Klik om te vergroten...

geloof best dat er een bestaat...maarja er zijn zoveel allergieen

ik zelf ben gevoelig voor mdma geworden of het is losgekomen sinds het misschien in me zat...ben er niet allergisch voor anders and lag ik nu al 2mtr on de grond...ik moet oppassen met hoeveelheden anders is er weer een epilepsie aanval...ik ben verder nooit in mn leven gevoelig geweest voor epilepsie todat de xtc kwam
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#5
een vreemde reactie ik heb is over een nacht verdeeld gehad ongeveer 1.5 gram op me eentje. Ik zag ook die smurie ik hof me hand op en er droop zwarte smurie af en mijn hele lichaam werd zwart.
Ik zag een papiertje van een koek groter worden en naar me toe stappen ik had echt schrik ervan. Maar ik wist dat het hallucinatie was.

5 uur erna gaan slapen en niets aan de hand. smorgens ontbeten geen kater of wat dan ook.
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#6
jah klopt, hij lag eerst op de ligstoel op zn rug, hebben we hem op de grond gelegd in de zij-houding en zijn hoofd recht.. zodat de kots eruit kwam.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#7
htweeoo zei:
een vreemde reactie ik heb is over een nacht verdeeld gehad ongeveer 1.5 gram op me eentje. Ik zag ook die smurie ik hof me hand op en er droop zwarte smurie af en mijn hele lichaam werd zwart.
Ik zag een papiertje van een koek groter worden en naar me toe stappen ik had echt schrik ervan. Maar ik wist dat het hallucinatie was.

5 uur erna gaan slapen en niets aan de hand. smorgens ontbeten geen kater of wat dan ook.
Klik om te vergroten...

lekker dat je geen kater had enzo...maar wazige trip :P maarja als je doorhebt dat het een hallucinatie is dan gaat het goed
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#8
mijn maat had het waarschijnlijk niet door want vlak voor de 2e aanval keek hij heel angstig naar iets in de hoek van het plafond. heel langzaam draait hij zijn hoofd naar de zijkant, tot hij naar de rugleuning van de stoel keek waar hij opzat. Vanuit dat punt trok hij zijn hoofd helemaal naar achter en begon de 2e aanval.

ik heb hem hierna gevraagd, maar hij weet er helemaal niks meer van, dus hij weet ook niet meer wat hij daar zag..
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
joh..dat is iets anders dan wat er met mij gebeurde...ik bleef 10 min met al mn spieren strak op de grond liggen...werd er verteld door een vriend van me die het zag...weet er zelf niks meer van...neem aan dat die vriend van je het niet meer weet?
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#10
neen hij weet helemaal niks meer ervan

het was ook nog heftiger biij me maat want er liep superveel kots uit zn bek en hij werd helemaal blauw, alsof die stikte.

en zijn armen draaiden helemaal krom, nog net geen 360 graden en als je hem vastpakte bij zijn benen ofzo, voelde je echt keiharde spieren
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#11
troebadoer zei:
het was ook nog heftiger biij me maat want er liep superveel kots uit zn bek en hij werd helemaal blauw, alsof die stikte.
Klik om te vergroten...

gellukig lag ie dan niet op zn rug...dan had ie dus kunnen stikken in zn eigen kots...

troebadoer zei:
en zijn armen draaiden helemaal krom, nog net geen 360 graden en als je hem vastpakte bij zijn benen ofzo, voelde je echt keiharde spieren
Klik om te vergroten...

Keiharde spieren had it ook...omdat je spieren samen trekken
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#12
troebadoer zei:
jah klopt, hij lag eerst op de ligstoel op zn rug, hebben we hem op de grond gelegd in de zij-houding en zijn hoofd recht.. zodat de kots eruit kwam.
Klik om te vergroten...

dat is mooi :) dan heb je zn leven dus gered :)
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Wow heftig verhaal. Dat jullie 112 niet hebben gebelt, snap ik écht niet :openmouth:
Als iemand van mijn vrienden zo tekeer zou gaan, zou ik totaal loos gaan denk ik. Ik heb ook nog nooit iemand zo zien gaan van X, maarja, hier in onze vriendekring worden er zo'n grote hoeveelheden niet genomen. (half pilletje, tot max heel pilletje per avond).
Ik zou je vriend aanraden om langs de huisarts te gaan.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Varry zei:
Wow heftig verhaal. Dat jullie 112 niet hebben gebelt, snap ik écht niet :openmouth:
Als iemand van mijn vrienden zo tekeer zou gaan, zou ik totaal loos gaan denk ik. Ik heb ook nog nooit iemand zo zien gaan van X, maarja, hier in onze vriendekring worden er zo'n grote hoeveelheden niet genomen. (half pilletje, tot max heel pilletje per avond).
Ik zou je vriend aanraden om langs de huisarts te gaan.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk omdat een epileptische aanval meestal helemaal niet heel gevaarlijk is als je maar de juiste maatregelen neemt, zoals inderdaad iemand niet op zijn rug laten liggen. Ik denk dat als het verder mis was gegaan (bv uren lang non stop aanvallen) ze echt wel 112 hadden gebeld.

Pas als de persoon nuchter een aanval krijgt is er echt een kans op epileptie, sommige mensen krijgen gewoon eerder een losse aanval dan anderne, zelfs zonder epileptie te hebben, en sommigen hebben het maar hebben vrijwel nooit klachten. Ik denk dus als dit een op zichzelfstaand los incident is voor die persoon en die persoon ook geen xtc meer neemt, een huisarts bezoek niet noodzakelijk is (tenzij er ook nog andere klachten zijn).
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#15
zoals ik al eerder zei, de 2 aanvallen duurde allebei minder als 5 minuten en als ze langer hadden aangehouden hadde we ook echt wel gebeld.

Ik heb de persoon in kwestie gesproken en hij voelt zich anders als normaal sinds zondag toen die wakker werd. Ik heb hem verteld dat hij beter even geen wiet kan roken, goed moet eten, en goed moet slapen ( omdat het waarschijnlijk een mdma-dip is ). Als de klachten aanhouden R dan zou ik even naar de doktor gaan ( hij leest dit :grin: ).

Gr
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oververhit, uitgedroogt iets volgens mij :confused:
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat zou wel kunnen, een uur voor de eerste aanval hadden we een film opgezet ( MIB 2 ) en zat die jongen een uur lang met zn ogen weggedraaid, was lekker aant spacen dachten wij gewoon. Maar hij heeft toen dus een uur niks gedronken, en volgens hem zelf was hij aant slapen, terwijl zn ogen nog half open waren..

Niet aan gedacht om hem ff water te voeren..
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je met je ogen loop te draien is het wel verstandig genoeg te drinken ja :beer:
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#19
haha mja, deze persoon heeft bij alle keren wegdraaiende ogen, dus hoort gewoon bij hem. Maar er komt geen volgende keer dus, wou gewoon ff weten hoe dit kon gebeuren op een lage dosis :(
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Was dat z'n eerste keer MDMA? Hebben jullie er alcohol bij gedronken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."