Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstuiptrekken

stuiptrekken

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wow heftig verhaal. Dat jullie 112 niet hebben gebelt, snap ik écht niet :openmouth:
Als iemand van mijn vrienden zo tekeer zou gaan, zou ik totaal loos gaan denk ik. Ik heb ook nog nooit iemand zo zien gaan van X, maarja, hier in onze vriendekring worden er zo'n grote hoeveelheden niet genomen. (half pilletje, tot max heel pilletje per avond).
Ik zou je vriend aanraden om langs de huisarts te gaan.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Varry zei:
Wow heftig verhaal. Dat jullie 112 niet hebben gebelt, snap ik écht niet :openmouth:
Als iemand van mijn vrienden zo tekeer zou gaan, zou ik totaal loos gaan denk ik. Ik heb ook nog nooit iemand zo zien gaan van X, maarja, hier in onze vriendekring worden er zo'n grote hoeveelheden niet genomen. (half pilletje, tot max heel pilletje per avond).
Ik zou je vriend aanraden om langs de huisarts te gaan.
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk omdat een epileptische aanval meestal helemaal niet heel gevaarlijk is als je maar de juiste maatregelen neemt, zoals inderdaad iemand niet op zijn rug laten liggen. Ik denk dat als het verder mis was gegaan (bv uren lang non stop aanvallen) ze echt wel 112 hadden gebeld.

Pas als de persoon nuchter een aanval krijgt is er echt een kans op epileptie, sommige mensen krijgen gewoon eerder een losse aanval dan anderne, zelfs zonder epileptie te hebben, en sommigen hebben het maar hebben vrijwel nooit klachten. Ik denk dus als dit een op zichzelfstaand los incident is voor die persoon en die persoon ook geen xtc meer neemt, een huisarts bezoek niet noodzakelijk is (tenzij er ook nog andere klachten zijn).
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#3
zoals ik al eerder zei, de 2 aanvallen duurde allebei minder als 5 minuten en als ze langer hadden aangehouden hadde we ook echt wel gebeld.

Ik heb de persoon in kwestie gesproken en hij voelt zich anders als normaal sinds zondag toen die wakker werd. Ik heb hem verteld dat hij beter even geen wiet kan roken, goed moet eten, en goed moet slapen ( omdat het waarschijnlijk een mdma-dip is ). Als de klachten aanhouden R dan zou ik even naar de doktor gaan ( hij leest dit :grin: ).

Gr
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gister met 5 man mdma gebruikt, We hadden 1 gram dus gemiddeld 200 mg p.p.. de 1 wat meer als de ander.

Rond 11 uur begonnen, uiteindelijk rond 4 uur de laatste dosis gepakt. Diegene waar dit topic over gaat had maximaal 250 mg verdeeld over 3 dosissen. Hij ging duidelijk het hardste, met veel hallucinaties ( spinnen, mensen die er niet zijn, tekens op de muren, smurrie die ergens afdroop )

Hij vond deze niet uiterst prettig, maar ook niet echt angstig ( naar eigen zeggen ). Ook draaiden zijn ogen constant weg.

Uiteindelijk rond een uur of 7-8 begon hij uit het niets te stuiptrekken en te schuimbekken, zeker 5 minuten lang. Hij werd ook helemaal blauw, we dachten dat hij dood ging ofzo. Toen hij bij kwam snapte hij niks van de situatie en hij leek net een kind van 3.

Een tijdje later kreeg hij een 2e aanval. Voor deze aanval keek hij wel heel angstig naar iets en hij draaide zijn hoofd steeds verder weg naar achter, en toen begon het weer. Toen hebben we hem in bad gedaan, dextro gegeven, maar zeker een uur lang begreep hij niks van ons. Kon zijn tanden niet meer poetsen, zei rare dingen wat nergens op sloeg. Uiteindelijk rond 4 uur vanmiddag werd hij wakker en ging het wel weer.

Nu is mijn vraag, 250 mg, en dan zo heftig ? Er zijn geen andere drugs bij gebruikt en ook geen alcohol.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oververhit, uitgedroogt iets volgens mij :confused:
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat zou wel kunnen, een uur voor de eerste aanval hadden we een film opgezet ( MIB 2 ) en zat die jongen een uur lang met zn ogen weggedraaid, was lekker aant spacen dachten wij gewoon. Maar hij heeft toen dus een uur niks gedronken, en volgens hem zelf was hij aant slapen, terwijl zn ogen nog half open waren..

Niet aan gedacht om hem ff water te voeren..
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je met je ogen loop te draien is het wel verstandig genoeg te drinken ja :beer:
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha mja, deze persoon heeft bij alle keren wegdraaiende ogen, dus hoort gewoon bij hem. Maar er komt geen volgende keer dus, wou gewoon ff weten hoe dit kon gebeuren op een lage dosis :(
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Was dat z'n eerste keer MDMA? Hebben jullie er alcohol bij gedronken?
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelfs mensen die geen chronische epileptie hebben kunnen spontaan een aanval krijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Epilepsie
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee 5e keer. Soms ook wel meer als 250 mg. Vorige keer was met carnaval, 5 weken geleden. Wel eerste keer dat hij hallucinaties had. Geen alcohol bij gehad..
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hij heeft een epileptische aanval gehad.
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oh oke, dan denk ik dat het een epilepsie aanval was ten gevolgde van te weinig drinken. Was wel schrikken !!
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja dat kan ik me voorstellen, de 'Grand Mal' is geen prettig aanzicht XD
t
troebadoerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Grand Mal (tonisch-clonisch)

De meest bekende en dramatische epileptische aanval is de gegeneraliseerde toeval (tonisch-klonische aanval of grand mal). Hierbij worden plotseling alle hersencellen door de elektrische ontladingen geprikkeld. Aan zo'n aanval gaat vaak een vreemd gevoel van onwel zijn of een aura vooraf. Bij de aanval zelf verliest de patiënt het bewustzijn en ontstaat een gehele verkramping van het lichaam. Dit is de tonische fase. Hierbij kan een tongbeet voorkomen. Na enkele seconden ontstaan steeds heftiger spierschokken, de klonische fase. De ogen staan vaak open en zijn weggedraaid. Er is nogal eens incontinentie voor urine. Omdat de ademhaling even stokt door de kramp, wordt de patiënt eerst rood en daarna blauw. Dan volgt een blazende ademhaling met schuim op de mond. Na de spiertrekkingen volgt een tot 15 minuten durende bewusteloosheid, waaruit de patiënt vaak in een verwarde toestand ontwaakt. Dergelijke aanvallen kunnen elkaar soms voortdurend opvolgen, zodat het bewustzijn tussendoor in het geheel niet meer helder wordt (status epilepticus). Dit is een gevaarlijke toestand, omdat door zuurstofgebrek hersenbeschadiging kan optreden.


Dit is de precieze beschrijving van wat gebeurd is. We hadden echt geluk dat er net iemand binnen kwam die hier ervarig mee had, en die alles goed heeft opgelost daarna.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dit heb ik ik dus precies gehad in een discotheek...

het kan idd...weet niet of je een ervaren gebruiker bent? maar zelfs van kleine hoeveelheden mdma kunnen mensen epelepsie gevoelig worden...
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#17
wow...

Ik denk dat ik bij schuimbekken METEEN 112 had gebeld...
Weet niet waarom jullie dit niet deden? Is meestal een heel slecht voorteken. Het lijkt achteraf mee te vallen qua schade I guess maar is het toch niet het beste dit te doen als iemand zoiets overkomt?
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#18
J86 zei:
wow...

Ik denk dat ik bij schuimbekken METEEN 112 had gebeld...
Weet niet waarom jullie dit niet deden? Is meestal een heel slecht voorteken. Het lijkt achteraf mee te vallen qua schade I guess maar is het toch niet het beste dit te doen als iemand zoiets overkomt?
Klik om te vergroten...

je kan het gewoon doen...maar je moet regels voor jezelf stellen en ook dicipline hebben op je eigen regels...dat kan het
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klinkt inderdaad als een epileptische toeval, overhitting terwijl je gewoon in een woonkamer zit, lijkt me sterk....

Anyway, voor een volgende keer: bel meteen 112!!!! Zulke aanvallen zijn niet geheel ongevaarlijk!
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#20
hoeft niet persee overvehitting te zijn...ik kreeg een epelepsie aanval zelfs nadat er genoeg water gedronken was...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."