Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerandering op de Nederlandse drugsmarkt

Verandering op de Nederlandse drugsmarkt

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LLCLid
01-01-2024, 00:00
Ik heb al een paar keer xtc gebruikt, en de laatste keer had ik waarschijnlijk mcpp pille..
dat was behoorlijk kut vergeleken met het xtc gevoel..
Nou zie ik de waarde van testen in.. maar waar kan dat??
kan je ergens binnenlopen met je zakje pillen en dan er 1tje laten testen?
d
dropkick_tamasLid
Ja, je bent pas de zoveelste die dit meld.
B
Bass junkyLid
Het laatste overzicht van de Nederlandse drugsmarkt laat zien dat een derde van de als XTC verkochte pillen geen MDMA bevat. MDMA is de werkzame stof van XTC. Bijna 20% van de pillen bevatten de stof mCPP. Er zijn ook pillen die niets bevatten. Van de pillen die wel MDMA bevatten is er een grote variatie in de dosis per pil (dat wil zeggen er zijn hele hoog gedoseerde pillen op de markt, maar ook pillen met een lage dosis). Laat je pillen dus testen en wees voorzichtig met het nemen van onbekende tabletten.

Wat is mCPP?
mCPP of meta-Chloor-Phenyl-Piperazine is een stof die regelmatig wordt aangetroffen in pillen die verkocht worden als XTC. Er zijn pillen in omloop met alleen mCPP als werkzame stof maar ook pillen met mCPP en (een beetje) XTC. mCPP verhoogt net als XTC de serotonine werking in de hersenen. De effecten van mCPP wisselen sterk. Sommige mensen vinden de werking van mCPP te vergelijken met die van XTC. mCPP heeft echter geen stimulerende werking. De meeste gebruikers ondervinden negatieve effecten zoals misselijkheid, duizeligheid, angsten, hallucinaties, onrust, rillingen en hoofdpijn. mCPP zou migraine aanvallen kunnen opwekken bij mensen die daar gevoelig voor zijn. Deze effecten treden vooral op wanneer de pil (bijna) is uitgewerkt. Hoe hoger de dosering van mCPP, des te meer kans er is op negatieve effecten.

bron: www.unitydrugs.nl
M
MikeLid
Ehhh... ja, Dus? :confused:
B
Bass junkyLid
dropkick_tamas zei:
Klik om te vergroten...

ok sorry had niet gezien dat het al vermeld was :rolleyes:
M
MikeLid
Bass junky zei:
dropkick_tamas zei:
Klik om te vergroten...

ok sorry had niet gezien dat het al vermeld was :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Nou ja, beter teveel vermeld dan te weinig. Het zou lekker zijn als dit soort topics niet meer nodig zijn. Alsin: genoeg handel op de markt zodat het niet meer nodig is om slechte pillen te verkopen...
k
kiekertLid
Kopie van pf topic...
k
kiekertLid
pfff
Drugs-test.nl
W
WorstenjongenLid
Toch wel jammer dat de meeste snoepjes nu zout worden ipv zoet he :(
B
Bass junkyLid
ik snap het ook totaal niet, wat heeft dat nu voor zin om slechte :xtc: te maken? want dan kopen de mensen die toch niet. dus verdienen ze er niet veel aan. dus uiteindelijk heeft niemand er wat aan :P
W
WorstenjongenLid
Nou sommige mccp pillen knallen ook wel goed en als de dealer dan net zo een testertje heeft die goed knalt koopt de dealer de zak van 1000/5000/10000

En bam verkocht :wink:

En mccp is goedkoper voor productie denk ik dan anders zouden ze het er niet in doen
k
kiekertLid
Bass junky zei:
ik snap het ook totaal niet, wat heeft dat nu voor zin om slechte :xtc: te maken? want dan kopen de mensen die toch niet. dus verdienen ze er niet veel aan. dus uiteindelijk heeft niemand er wat aan :P
Klik om te vergroten...
Lol, mensen kopen ze dus wel... Er is geen MDMA, men maakt mcPP pillen en de meeste sukkels eten ze gewoon ongetest op.

Dikke win win.
mcPP is veel goedkoper, maar de consumptie neemt niet af... Toch mooi winst maken wanneer de grondstoffen voor MDMA niet beschikbaar zijn.
T
TrippyShitLid
Het wordt tijd dat ik mijn xtc lab weer is uit de kelder trek..

grapje?
m
monkahLid
TrippyShit zei:
Het wordt tijd dat ik mijn xtc lab weer is uit de kelder trek..
Klik om te vergroten...

Got safrol?
a
avicedLid
heb wel het idee dat het langzaam aan beter wordt

heb nu zelf teletubbies en die zijn wel lekker opzich ;D
Hier zijn ook weer aantal verschillende te krijgen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."