Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsScheel kijken

Scheel kijken

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BureaulampLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij (hogere dosissen) mdma begin ik op een gegeven moment letterlijk scheel te kijken. Mijn ene oog draait naar binnen toe terwijl mijn andere oog normaal blijft staan. Als de mdma begint uit te werken verdwijnt het scheel kijken weer.

T ziet er niet uit maar dat dat af en toe gebeurd vind ik niet zo erg. Maar ik ben af en toe ook wel eens bang dat het blijft. Ik heb vroeger toen ik klein was namelijk ook scheel gekeken. Dat gebeurde van de een op de andere dag (in dezelfde week kreeg ik een inenting, wellicht heeft dat er mee te maken). Een paar jaar later heb ik een oogoperatie gehad en sindsdien staan mijn ogen weer recht.

Is mijn angst terecht? Moet ik hier mee uitkijken? Of kan het geen kwaad en kan het geen blijvende scheelheid opleveren. Het is tenslotte tot nu toe altijd weer goed gekomen...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je spieren spannen zich, je oogspiertjes dus ook. Dat gaat weer weg als de XTC is uitgewerkt. Niks aan de hand dus, geen zorgen. :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Scheelkijken komt omdat je oogspieren en hersenen op dat moment niet meer zo helder met elkaar communiceren. Met andere woorden: je bent dan goed ver heen dus...

Lijkt me niet dat het permanent is, als de drugs zijn uitgewerkt dan kijk je over het algemeen wel weer normaal neem ik aan? Misschien toch wel handig om het ook nog even bij je huisarts na te vragen voor de zekerheid, omdat je als kind ook scheel gekeken hebt! Scheelkijken kan namelijk ook komen door beschadigingen in de hersenzenuwen die de oogspieren sturen. Zulke beschadigingen kunnen evt wel onontkeerbaar zijn!
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Marla Singer zei:
Scheelkijken komt omdat je oogspieren en hersenen op dat moment niet meer zo helder met elkaar communiceren. Met andere woorden: je bent dan goed ver heen dus...

Lijkt me niet dat het permanent is, als de drugs zijn uitgewerkt dan kijk je over het algemeen wel weer normaal neem ik aan? Misschien toch wel handig om het ook nog even bij je huisarts na te vragen voor de zekerheid, omdat je als kind ook scheel gekeken hebt! Scheelkijken kan namelijk ook komen door beschadigingen in de hersenzenuwen die de oogspieren sturen. Zulke beschadigingen kunnen evt wel onontkeerbaar zijn!
Klik om te vergroten...

Dat je scheel kijkt met veel XTC op is doodnormaal.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, maar voor iemand die als kind scheel is geweest (lui oog), kunnen drugs er soms voor zorgen dat dit weer terugkomt.
e
erriapo 187Lid
01-01-2024, 00:00
#6
hoi scheel kijken heb ik nooit gedaan van xtc maar van landurig en intens xtcpillerij(geen mdma) komen evenwichtstoornissen , het plotselinge zwart worden voor de ogen en daar dan 5 min staan draaien als een tonne zonder kop da je nie mjé wit woa da je gat sta :) mo skeel kikn da niet nin :rolleyes:
A
AlliceDLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, maar voor iemand die als kind scheel is geweest (lui oog), kunnen drugs er soms voor zorgen dat dit weer terugkomt.
Klik om te vergroten...

Daar heb je groot gelijk in want ik ben zo iemand die vroeger een lui oog had, en als ik nu een Jointje rook en ik lig gewoon relaxed op de bank dan gaan me ogen vanzelf al scheel staan. Met xtc heb ik dat nog niet zo gemerkt.

:wave:
b
blegh87Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb vroeger ook een lui oog gehad, deze is rechtgezet maar nog steeds hebben beide ogen moeite met samenwerken. Mn linkeroog doet als het ware het meeste werk, ook in het dagelijks leven, zonder dat ik daar echt last van heb en je ziet er niets van.

Tijdens het gebruik van mdma, eigenlijk alleen tegen het einde (vermoeidheid) laat mn rechteroog het afweten, vooral bij hogere doseringen en dan ga ik ook scheelkijken, vooral als ik me ergens op probeer te focussen.

Niet echt iets om je druk over te maken, je kan wel altijd even langs een oogarts oid, en door oefeningen je 'luie' oog trainen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
je gaat pas hard als je scheel kijkt. net als dat je ogen rood worden als je blowt en je begint te slissen als je zuipt, ga je scheel kijken als je pilletjes freet, zo simpel is het toch?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeer herkenbaar. Laatst toen ik met koninginnendag pillen op had keek ik in de spiegel om mijn pupillen te checken, en ik keek zo schreef dat ik het niet kon zien :P

Vroeger had ik nog echt dat mijn ogen wijdopengesperd stonden. Nu hangen ze, en heb een ziekelijke zweefkaak de la Lau.
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Marla Singer zei:
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, maar voor iemand die als kind scheel is geweest (lui oog), kunnen drugs er soms voor zorgen dat dit weer terugkomt.
Klik om te vergroten...

ik heb precies hetzelfde als jou, mijn spiertje om mijn oog open te houden was te groot of te klein(weet k al nie meer :P) en daar ben ik ook voor geopereerd en k kijk nu gewoon normaal
maar bij mij gaat een oog hange als ik flink wat M op heb
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
MDMA<3 zei:
Marla Singer zei:
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, maar voor iemand die als kind scheel is geweest (lui oog), kunnen drugs er soms voor zorgen dat dit weer terugkomt.
Klik om te vergroten...

ik heb precies hetzelfde als jou, mijn spiertje om mijn oog open te houden was te groot of te klein(weet k al nie meer :P) en daar ben ik ook voor geopereerd en k kijk nu gewoon normaal
maar bij mij gaat een oog hange als ik flink wat M op heb
Klik om te vergroten...

Je quote de verkeerde, ik heb nooit een lui oog gehad of iets in die richting...
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Oops
:stoned:
C
Coldie1986Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Een handige tip voor alle scheelkijkende trippers:

Als je even op je horloge of telefoon wilt kijken voor de tijd of een smsje en je bent zo ver heen dat je scheel kijkt. blokkeer dan een oog met je hand. Met de andere zie je dan alles wel wat kleiner, maar wel leesbaar! :openmouth:

Succes :wink:
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha k zal t eens een keer proberen :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."