#1
J86 zei:Oh ja? Voorbeeld?
De enige geregistreerde doden na XTC gebruik in Nederland waren overleden als gevolg van uitdroging.
Bron?
Ik denk persoonlijk dat je doden na MDMA gebruik bedoeld.
De jongen die overleden was na het gebruik van pillen met PMA was volgens mij overleden aan een hartaanval. Gif in pillen komt relatief weinig voor, maar er worden (ja, zeer zelden) nog wel eens pillen aangetroffen met stoffen die zeer toxische eigenschappen hebben.
Bijv;
http://www.eve-rave.ch/drugchecking/178-smiley-mit-24-d (circuleerden in regio Utrecht, ook in het wit)
Ik denk overigens zelf dat het weinig zin heeft zuivere MDMA opnieuw uit pillen te winnen. Veel te duur, veel te onnauwkeurig (mocht je het onproffessioneel aanpakken), en evt. brengt het weer risico's en bijstoffen met zich mee waardoor het proces het uieindelijke doel van 'veiliger MDMA tot je nemen' alleen maar belemmerd word. Gewoon laten testen die rotzooi, bevalt het niet, dan zoek je een paar deuren verder.