Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer xtc

eerste keer xtc

22 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
dematti5Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi

neem je het best een hele of een halve pil bij je eerste keer?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Qua dosering is een halve misschien inderdaad wat slimmer om te beginnen. Zo kan je kijken hoe je het sowieso vind, en of het effect sterk genoeg is.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
vrouwenkleren ?
trek je die aan als je te hard gaat ?
d
dematti5Lid
01-01-2024, 00:00
#4
TeKNoZem zei:
Qua dosering is een halve misschien inderdaad wat slimmer om te beginnen. Zo kan je kijken hoe je het sowieso vind, en of het effect sterk genoeg is.
Klik om te vergroten...

maar kan het dan niet zijn dat ik weinig of geen effect is omdat deze dosis te laag is?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Daar zit een mogelijkheid in ja. Maar dat betwijfel ik ten zeerste. Sowieso zou ik ongeveer 6 uur voor het nemen van het goedje niks meer eten, zodat het allemaal opgenomen wordt en dat het ook sneller in je bloed terecht komt. Als je na het nemen van een half na 30-45 minuten niks voelt de andere helft erbij pakken. Dan zou het toch echt moeten werken. =p
B
Bo02Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je niet weet hoeveel er in je pil zit weet je ook niet of je beter een hele of halve kan nemen.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met onbekende pillen neem ik ook altijd een halfje om te proberen. Dat is altijd handig. Het zou jammer zijn als je er zo hard van gaat dat je niks meer ziet en nauwelijks meer tot gesprekken in staat bent. :P

Zeker bij je eerste keer is het handig om met een halfje te beginnen, ivm mogelijke overgevoeligheid of allergie (allergie komt héél, héél zelden voor, maar je zou maar net één van die mensen zijn).

Olle
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ollemann zei:
Met onbekende pillen neem ik ook altijd een halfje om te proberen. Dat is altijd handig. Het zou jammer zijn als je er zo hard van gaat dat je niks meer ziet en nauwelijks meer tot gesprekken in staat bent. :P

Zeker bij je eerste keer is het handig om met een halfje te beginnen, ivm mogelijke overgevoeligheid of allergie (allergie komt héél, héél zelden voor, maar je zou maar net één van die mensen zijn).

Olle
Klik om te vergroten...
Wanneer zijn pillen voor jou 'onbekend' dan?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cooper zei:
Ollemann zei:
Met onbekende pillen neem ik ook altijd een halfje om te proberen. Dat is altijd handig. Het zou jammer zijn als je er zo hard van gaat dat je niks meer ziet en nauwelijks meer tot gesprekken in staat bent. :P

Zeker bij je eerste keer is het handig om met een halfje te beginnen, ivm mogelijke overgevoeligheid of allergie (allergie komt héél, héél zelden voor, maar je zou maar net één van die mensen zijn).

Olle
Klik om te vergroten...
Wanneer zijn pillen voor jou 'onbekend' dan?
Klik om te vergroten...

Als ie ze niet heeft laten testen neem ik aan. Kleur en logo zegt niks meer tegenwoordig.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ollemann zei:
Met onbekende pillen neem ik ook altijd een halfje om te proberen. Dat is altijd handig. Het zou jammer zijn als je er zo hard van gaat dat je niks meer ziet en nauwelijks meer tot gesprekken in staat bent. :P

Zeker bij je eerste keer is het handig om met een halfje te beginnen, ivm mogelijke overgevoeligheid of allergie (allergie komt héél, héél zelden voor, maar je zou maar net één van die mensen zijn).

Olle
Klik om te vergroten...

te hard bestaat niet :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
SperSIZEboon zei:
te hard bestaat niet :grin:
Klik om te vergroten...

Was dat voor iedereen maar zo. :(
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inderdaad, ongeteste pillen. Sowieso haal ik mijn xtc liever niet bij onbekenden, maar zelfs als ik ze bij bekenden haal ben ik er voorzichtig mee.

En te hard gaan bestaat wel degelijk. Niet dat het niet leuk is (serotonine, je weet), maar als je de volgende dag bijkomt, je niks meer weet behalve dat het zwart voor je ogen was, je alles omver stootte, je met niemand hebt kunnen praten omdat je kortetermijngeheugen volledig verdwenen was heb ik naar mijn gevoel mijn tijd verspild. En dan heb ik nog gezwegen over vrouwenkleren, tondeuses en afschuwelijke make-up.

Olle
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ollemann zei:
Inderdaad, ongeteste pillen. Sowieso haal ik mijn xtc liever niet bij onbekenden, maar zelfs als ik ze bij bekenden haal ben ik er voorzichtig mee.

En te hard gaan bestaat wel degelijk. Niet dat het niet leuk is (serotonine, je weet), maar als je de volgende dag bijkomt, je niks meer weet behalve dat het zwart voor je ogen was, je alles omver stootte, je met niemand hebt kunnen praten omdat je kortetermijngeheugen volledig verdwenen was heb ik naar mijn gevoel mijn tijd verspild. En dan heb ik nog gezwegen over vrouwenkleren, tondeuses en afschuwelijke make-up.

Olle
Klik om te vergroten...
En dat je wakker wordt met wit slijmerig spul over je een briefje van 50 euro naast je ?

Dat heb ik nou nooit.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een halfje is niet verkeerde keuze, alleen het is jammer dat je de overgang niet helemaal meemaakt van normaal naar spacey. Maar toch kan ik het me voorstellen dat als je de eerste keer een pil neemt die behoorlijk hard inslaat, je ook wel eens paniekerig kunt worden omdat een inslag best hard kan zijn :)
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Laten we zeggen dat het een apart feestje was. Ik denk dat ik dankzij de macht der suggestie al genoeg heb gezegd.

Overigens ben ik geen zaadvlekken of briefjes van 50 tegengekomen. Best jammer van die briefjes van 50, overigens.

Olle
I
IndotjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik nam voor mn eerste keer ook een halfje.
Weet je tenminste wat je te wachten staat en sta je niet opeens superstrak (hoewel ik dat het leukst vind) als je rustig wilt beginnen altijd een halfje.
Ik adviseer mensen die net beginnen altijd een halfje aan, is al spacend genoeg vind ik. Maar daarna vaak genoeg een hele gedaan hoor, daar niet van, van een heineken heb ik na een paar pillen heel m'n onderlip kapot gebeten. :tearsofjoy:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paniekerig ben ik niet geweest de eerste keer dat ik gebruikte. En dat kwam héél onverwacht opzetten, ergens halverwege een gesprek. Van het gesprek was uiteraard niks meer terecht gekomen, ik ben direct naar de zaal gerend en gaan speaker freaken. :grin:

Voor control freaks zou het echter wel wat akelig over kunnen komen denk ik, elk middel waarvan je de controle over jezelf gedeeltelijk of geheel verliest overigens wel.

Olle
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eerste keer nam ik 2 pillen , een te gek gevoel :hearteyes:
b
blondje1992Lid
01-01-2024, 00:00
#19
heyhey!

mijn 1e keer nam ik eerst een halve.. wist ik veel dat het iets langer dan een uur kan duren voordat ze werken? dus ik neem na een half uur nog een halfje..

wel had ik de hele vervelende :tearsofjoy: bijwerking dat ik echt geil werd! :hearteyes: :flushed:

maar wel een super leuk avondje gehad!

grtz blondje
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#20
blondje1992 zei:
heyhey!

mijn 1e keer nam ik eerst een halve.. wist ik veel dat het iets langer dan een uur kan duren voordat ze werken? dus ik neem na een half uur nog een halfje..

wel had ik de hele vervelende :tearsofjoy: bijwerking dat ik echt geil werd! :hearteyes: :flushed:

maar wel een super leuk avondje gehad!

grtz blondje
Klik om te vergroten...
Hahaha...en viel daar die avond nog wat van te merken? :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."