Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over xtc

Vragen over xtc

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
Luc18Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, Ik heb een aantal vragen die ik zo snel niet allemaal kon vinden op het forum. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb 3 keer xtc gebruikt en het bevalt me zeer goed :grin: Maar nu wil ik toch wel even checken of ik wel verantwoord bezig ben.

1 Een maat van me heeft een test kitje waarmee je pillen kunt testen op stoffen die er in zitten. En bij de pillen die ik heb gebruikt (En waarschijnlijk nog meer ga gebuiken) slaat de vloeistof donker uit. (bijna zwart) Dan zit er in ieder geval redelijk wat mdma in. Maar is het dan veilig genoeg om het te gebruiken? Of is het dan nog steeds sterk aan te raden om ze naar een test service te brengen?

2 Als je 1 pil laat testen bij een test service en de uitslag is bijvoorbeeld 100mg MDMA en geen andere troep als mccp. Kun je er dan vanuit gaan dat de andere pillen die ja van dezelfde persoon hebt gekocht ook goed zijn en dus veilig om te gebruiken?



En dan heb ik nog een vraagje.

Ik heb heel soms tijdens gebruik even last van hartkloppingen (20 seconden ofzo) en erna soms hoofdpijn, dat is redelijk normaal toch? Ook heb ik het soms koud tijdens of na gebruik van xtc terwijl mijn lichaam gewoon warm aanvoelt. (Ben een keer gaan slapen met een winterjas aan en een deken om me heen omdat ik het koud had. Toen werd ik 1 uur later helemaal bezweet wakker.)

Zijn dit normale verschijnselen? Herkennen jullie dit?

Alvast bedankt :)
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gebruik brengt altijd risico's met zich mee, zoveel is zeker. Een test kitje kan wel aantonen dat er mdma in de pil zit (wat dus zeer wss het geval was bij jouw pillen) maar je weet niet of er andere stoffen (zoals mcpp) door zitten. Een donkere kleur is toch een redelijke indicatie dat je met goede pillen temaken hebt.

Over dat warm/koud. Je lichaam is altijd een beetje (of iets meer) ontregeld na gebruik. Ook de inwendige thermometer kan even een stootje hebben gehad. Als alles de volgende dag gewoon verdwenen is, en het niet al te heftig was, kan je er van uit gaan dat je normaal reageert op xtc.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#3
1 ik zou ze altijd laten testen bij een testcentrum,het kost je een pil en een week dus je moet wel geduld hebben :cry: ...

2 als het dezelfde pillen zijn kun je ze wel wel vertrouwen,maar hebben ze een andere kleur,vorm,grote of opdruk dan moet je die ook gewoon laten testen..

en die dingen herken ik wel.. :mrgreen: ..ik krijg altijd koude voeten als ik mdma op heb en hartkloppingen krijg ik al als ik een sterke bak koffie drink,dus daar maak ik me niet zo druk om.
bezweet wakker worden klinkt ook niet onbekend..
dus ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken..
:rock:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
1 Een maat van me heeft een test kitje waarmee je pillen kunt testen op stoffen die er in zitten. En bij de pillen die ik heb gebruikt (En waarschijnlijk nog meer ga gebuiken) slaat de vloeistof donker uit. (bijna zwart) Dan zit er in ieder geval redelijk wat mdma in. Maar is het dan veilig genoeg om het te gebruiken? Of is het dan nog steeds sterk aan te raden om ze naar een test service te brengen?

Het is het allerveiligste om ze alsnog naar een testcentrum te brengen. Mensen doen die test vaak om te kijken of er mdma inzit omdat ze anders de pil niet eens naar het testcentrum hoeven te brengen. Maar de mdma crisis is een beetje voorbij en er is weer veel kwaliteit op de markt. De kans dat er door je mdma nog steeds mcpp ofzo zit acht ik vrij klein. Maar je weet zonder het te laten testen niet hoeveel je neemt bijv.

2 Als je 1 pil laat testen bij een test service en de uitslag is bijvoorbeeld 100mg MDMA en geen andere troep als mccp. Kun je er dan vanuit gaan dat de andere pillen die ja van dezelfde persoon hebt gekocht ook goed zijn en dus veilig om te gebruiken?
Als het dezelfde pillen zijn komen ze van dezelfde batch. De kans dat een maker tussen zn 100mg mdma pillen stiekem wat pillen met mcpp ofzo heeft verstopt lijkt me vrij klein :P Zou nergens op slaan natuurlijk. Als je dealer 1 pil als tester geeft is het nog wat anders maarja, zo kan je alles wel wantrouwen. Als je er 1 getest hebt en die is 100mg, kan je er van uit gaan dat de rest van die batch ook rond dat aantal miligrammen zat. Soms scheelt het 5á10mg per pil, zal niet altijd allemaal precies op de korrel gedaan zijn.


En dan heb ik nog een vraagje.

Ik heb heel soms tijdens gebruik even last van hartkloppingen (20 seconden ofzo) en erna soms hoofdpijn, dat is redelijk normaal toch? Ook heb ik het soms koud tijdens of na gebruik van xtc terwijl mijn lichaam gewoon warm aanvoelt. (Ben een keer gaan slapen met een winterjas aan en een deken om me heen omdat ik het koud had. Toen werd ik 1 uur later helemaal bezweet wakker.)

Zijn dit normale verschijnselen? Herkennen jullie dit?

Hartkloppingen heb ik soms aan het einde als ik warm in bed lig. Als het heel even is, is er niks aan de hand. Het is immers een amfetamine. Hoofdpijn is persoonlijk, niks raars aan wsl maak ik heb er nooit last van. Koud hebben ken ik wel van andere mensen maar heb ik zelf ook nooit last van. Ik zou je toch afraden om te slapen met winterjas en deken ivm oververhitting. Je weet maar nooit. Ik herken ze dus niet echt, ik ken ze wel. Niks raars aan komt bij veel mensen voor.
p
partydrugsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Krijg je hartkloppingen van die pillen? luister niet naar wat de rest zegt, want het is NIET normaal! Dit betekent dat er verslavende middelen in zitten...

Koud en dan weer warm, tintelingen of rillerig kan wel...

100% MDMA is goed! Ga er niet vanuit dat je dealer je altijd dezelfde pillen verkoopt, want het is in dit wereldje heel normaal om de eerste keren goeie pillen te verkopen om vervolgens slechte te gaan verkopen. Ook al lijken ze op elkaar, en denk je: hoe kan ik me nu anders voelen, het zijn toch dezelfde pillen? Dan zijn het echt NIET dezelfde xtc :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
partydrugs zei:
Krijg je hartkloppingen van die pillen? luister niet naar wat de rest zegt, want het is NIET normaal! Dit betekent dat er verslavende middelen in zitten...

Koud en dan weer warm, tintelingen of rillerig kan wel...

100% MDMA is goed! Ga er niet vanuit dat je dealer je altijd dezelfde pillen verkoopt, want het is in dit wereldje heel normaal om de eerste keren goeie pillen te verkopen om vervolgens slechte te gaan verkopen. Ook al lijken ze op elkaar, en denk je: hoe kan ik me nu anders voelen, het zijn toch dezelfde pillen? Dan zijn het echt NIET dezelfde xtc :wink:
Klik om te vergroten...
Ja ik merk dat jij er echt alles van weet.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#7
partydrugs zei:
Dit betekent dat er verslavende middelen in zitten...
Klik om te vergroten...
wat moet dat volgens jou zijn dan??


100% MDMA is goed!
Klik om te vergroten...
ben ik ook nog altijd naar op zoek,pb me maar als je het gevonden hebt... :grin:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hij weet er veel van he?

Volgens mij zit hij bij het Trimbos ofzeau.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik denk bij unity :grin: :grin:
wacky zei:
MDMA is maximaal 84% puur, Die overige 16% weet ik niet precies wat het is, maar het is dus een noodzakelijk bijproduct in de productie ofzo. Afhankelijk van of de maker een goede of een matige chemicus is kan het een paar procentjes minder dan die 84 zijn.
Klik om te vergroten...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dr Gonzo zei:
ik denk bij unity :grin: :grin:
Klik om te vergroten...
:openmouth:
Ik moet nodig mijn kennis bijschaven dan!
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Arizona zei:
tis eigenlijk 84,1% ( maar goed wie let daar nu op) de overige 15,9% is een zout (hcl) dit om het goedje bij elkaar te houden, zodat wij het kunnen oppakken en gebruiken.
Klik om te vergroten...
Als we dan toch gaan mierenneuken, de maximale zuiverheid is 84,13 om nog meer precies te zijn. :P
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dr Gonzo zei:
ik denk bij unity :grin: :grin:
wacky zei:
MDMA is maximaal 84% puur, Die overige 16% weet ik niet precies wat het is, maar het is dus een noodzakelijk bijproduct in de productie ofzo. Afhankelijk van of de maker een goede of een matige chemicus is kan het een paar procentjes minder dan die 84 zijn.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

tis eigenlijk 84,1% ( maar goed wie let daar nu op) de overige 15,9% is een zout (hcl) dit om het goedje bij elkaar te houden, zodat wij het kunnen oppakken en gebruiken.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vraag 1:
Flikker op aan zo'n zelftest kitje heb je niks, laat de pil testen

Vraag 2:
Als je een serie pillen koopt, en je laat er eentje van testen heb je grote kans dat die andere pillen hetzelfde zijn, maar zeker weten doe je niet.

Oh en die verschijnselen ken ik ja, dat is normaal.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#14
pascal828 zei:
Arizona zei:
tis eigenlijk 84,1% ( maar goed wie let daar nu op) de overige 15,9% is een zout (hcl) dit om het goedje bij elkaar te houden, zodat wij het kunnen oppakken en gebruiken.
Klik om te vergroten...
Als we dan toch gaan mierenneuken, de maximale zuiverheid is 84,13 om nog meer precies te zijn. :P
Klik om te vergroten...

je bent nog preciezer dan ik :wink: :-P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."