Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc pilletje voor slapengaan?

xtc pilletje voor slapengaan?

33 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Mijn vriendin heeft de vrij uitzonderlijke gewoonte om MDMA te nemen een uur ofzo
voor ze gaat slapen, na een 'zwaar' weekendje (en echt 'zware' weekends vallen maar
hooguit 8 keer per jaar voor hier).
Ik kon dat eerst zelf ook niet begrijpen, hoe je daarvan kan slapen bv.,
maar ze zegt dat MDMA haar kalmeert (!)
Ze zegt ook dat ze, wanneer ze dan in bed ligt, heftige visuele hallucinaties krijgt,
flitsen van mensen en/of situaties die ze kent, en die zich snel achter mekaar
(of door mekaar) afspelen, heel gedetailleerd. Ze zegt dat ze dat fijn vindt,
dat 'flashen', en dat ze daarna goed kan slapen.

Ik heb haar al een aantal keren bezig gezien als ze in zo'n status is:
ze schiet soms wakker, heel verward, met ogen op half 7, en valt dan onmiddellijk
weg, baf, met kop op kussen, en is voor de rest niet meer te bereiken...

Ik moet erbij vermelden dat, wanneer we het hier over een 'zwaar' weekendje hebben,
wij ons meestal baseren op dex (soort rilatine) tegenwoordig.
En dat we dat af en toe combineren met MDMA. Ik neem nooit geen MDMA meer
enkele uren voordat ik van plan ben om te gaan slapen.

Ik heb dat wel, uitzondelijk, een aantal keer gedaan, jaren geleden,
maar dat was eerder 'per-ongeluk' :wink: (extra dosis met bedoeling
NOG langer wakker te blijven)...
Ik ben toen een aantal keer moeten gaan liggen na zo'n (nutteloze) extra-dosis,
en bij mij was het ook altijd het geval dat ik bijvoorbeeld snel veranderende
'rasters', met allemaal verschillende, random veranderende cijfers zag,
van zodra ik m'n ogen dicht deed. En ik zag situaties, heel kort
en heel echt lijkende filmfragmenten of beelden van mensen die ik kende.
Ik heb dat altijd als plezant ervaren, nu nog trouwens, dat is typisch 'flashen'
of hallucineren als je high bent op MDMA, en heeft iets aparts, vergeleken met
de courante hallucinogenen.

Volgens mij heeft (lange termijn) MDMA-gebruik een -tot nu toe vrij onbekende
en complexe- invloed op onze biologische klok en (REM)slaap/waaksysteem.
Wat voor zeer vreemde ervaringen kan leiden soms, als er zich storingen
in dat systeem beginnen voordoen. (zie ook mn post over exploding head syndrome)

Dus: proceed with caution als je wil gaan slapen als je net een pil genomen hebt.
Je begeeft je op een vrij onbekend terrein.... :wink:

Groetjes
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar hoe kun je nu slapen van iets wat je energie geeft ?
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#3
begrijp dat wel in enige maten. van speed word ik over het algemeen vrij rustig, xtc en zo ook en als ik op bed ga liggen, is de kans groot dat ik slaap val :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of van grote pupillen, of kristallen dat je moet innemen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jeller zei:
begrijp ik wel, echt actief en wakker word je toch ook niet van xtc, ik kan er ook altijd makkelijk op slapen
Klik om te vergroten...
Hmm, ik vraag me af wat voor MD jullie nemen...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
KoxBox zei:
Jeller zei:
begrijp ik wel, echt actief en wakker word je toch ook niet van xtc, ik kan er ook altijd makkelijk op slapen
Klik om te vergroten...
Hmm, ik vraag me af wat voor MD jullie nemen...
Klik om te vergroten...

Ja, dat vraag ik mij ook af.

Jullie hebben zeker ook geen last van je kaken ?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat je wakker wordt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat je wel zal schrikken... Als je het vergeet en je wordt wakker.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik vind relax-dosis ook fijn, niet dat je staat te klapperen maar gwn mellow, chill bent, dan kun je wel best in slaap vallen spreek van dosisse rond 50-75mg:)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sublimo zei:
Maar hoe kun je nu slapen van iets wat je energie geeft ?
Klik om te vergroten...

Ik heb het goedje gewoon jarenlang misbruikt - lees ieder weekend - met als gevolg dat er een soort van tegenovergestelde werking begon op te treden. Ik werd er super sloom en vaag van en kon er heerlijk op tukken. Daarnaast heb ik ook ADD en van uppers kan ik dus ook heel rustig worden.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Marla Singer zei:
Sublimo zei:
Maar hoe kun je nu slapen van iets wat je energie geeft ?
Klik om te vergroten...

Ik heb het goedje gewoon jarenlang misbruikt - lees ieder weekend - met als gevolg dat er een soort van tegenovergestelde werking begon op te treden. Ik werd er super sloom en vaag van en kon er heerlijk op tukken. Daarnaast heb ik ook ADD en van uppers kan ik dus ook heel rustig worden.
Klik om te vergroten...

Dat verklaart :grin:
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een keer zeer dronken uit de stad gekomen en op het lumineuze idee gekomen dat ik nog pilletjes in huis had en dat wel cool zou zijn om er eentje te pakken. :grin:

Ik was echter nogal en dronken en 3 minuten later was ik alweer vergeten dat een pil had gepakt. en ben met moeite mijn bed in gekropen om direct als een blok in slaap te vallen om vervolgens na pak 'm beet drie kwartier wakker te worden omdat mijn pil insloeg.

Ik voelde me uitermate goed en fijn op dat moment, dus was erg blij dat ik wakker was geworden :tearsofjoy: en heb dus nog een paar leuke vage uurtjes gehad.

Beeeb
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beeeb zei:
Ik was echter nogal en dronken en 3 minuten later was ik alweer vergeten dat een pil had gepakt.
Klik om te vergroten...

Zo ver weg zou ik dus al niet kunnen zijn :grin:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben ook een keer doorgetukt op de xtc (120 mg,met gewenning)
Wou wakker blijven,ging niet lukken dacht word wel wakker maar niet dus bij inslaan.
Toendertijd zoveel aan het gebruiken dat ik geen poot meer kon op tillen of de kramp er wel inschoot.Daarom kon ik ook slapen dat lichaam had meer rust dan ooit nodig.
Werd ook alleen wakker met een droge mond,en grote pupillen,en kleine nadorst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."