Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshet "nu even niet" syndroom

het "nu even niet" syndroom

19 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
j
jolandamarcoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier dinsdag dipdag.
Woensdag al weer trek.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zoals bij mij, sinds ik Goa ken, ga ik er vaak heen en ik heb daarom mijn band ook laten vallen, omdat iets anders mijn volledige aandacht had.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
...mijn tweede topic vandaag de dag.

Dit is iets wat ik heb overgehouden aan mijn laatste feest. Een geweldig feest, heerlijk gegaan op een paar dikke units...helemaal super dus! Maar toch heb ik last van het syndroom van "nu even niet"..Ik heb geen trek meer in feestjes. Ineens denk ik er niet meer aan, en is de zin om te feesten helemaal naar de achtergrond geschoven. Feesten staat in dit topic even gelijk aan spacen in de club. Hoe kan dit? Werd het iets te veel? Ik heb voor het laatste feest aardig wat gebruikt, laten we zeggen eens in de maand. Soms twee keer in de maand. Echter, niet al te lange tijd, ongeveer een half jaartje lang. Moet mijn lichaam even bijkomen van de opgedane indrukken en de
aanslag op mijn serotonine voorraadje? Ik hoop niet dat de lol er permanent af is, want technofeestjes waren veruit de leukste belevenissen van het afgelopen jaar.

wie kent dit syndroom? dit gevoel? Deze 'air' die het spanningsveld volledig opheft?
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien ben je de tijd van zo vaak mogelijk feesten een beetje ontgroeid? Of had je het idee dat je tot je 70ste elk weekend een feestje zou willen pakken? :P

Ik heb er tegenwoordig ook minder behoefte aan terwijl ik 1-2 jaar geleden 2-3x per maand naar een feestje ging.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vigilante zei:
Misschien ben je de tijd van zo vaak mogelijk feesten een beetje ontgroeid? Of had je het idee dat je tot je 70ste elk weekend een feestje zou willen pakken? :P

Ik heb er tegenwoordig ook minder behoefte aan terwijl ik 1-2 jaar geleden 2-3x per maand naar een feestje ging.
Klik om te vergroten...
Nou, ik heb nog zo'n dikke 50 jaar te gaan voor mijn 70ste verjaardag. Mijn gehele jonge leven is een aaneenschakeling van mindsets die meestal niet langer duren dan een jaar en heel abrupt kunnen eindigen. Misschien is de mindset van drugsfeestjes pakken voorbij. Ik hoop dat het binnenkort terug komt, want ik dacht dat ik mijn roeping gevonden had. Ik zit nu in de twilight-zone...tussen de vorige mindset en de volgende die nog moet komen. Ik ga het proberen met een nieuwe studie wijsbegeerte.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga ook zelden naar feestjes. Ik vind het leuker om gewoon iets te gaan drinken, in een park een jointje te roken of gewoon thuis zitten met wat vrienden ofzo.

Ik denk dat dit komt doordat ik vanaf mijn 15e regelmatig ging feesten, ik heb het wel gezien nu eigenlijk.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#7
En misschien heb je over een jaar weer een periode dat je vaak gaat.

Ik heb het zelf ook, periodes van feestjes, thuischillen, uitgaan enz. Afwisseling in periodes. Ik vind het toppie, doe gewoon waar je zin in heb wat maakt het dan uit wat dat precies is?
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze zeggen dat elke 7 jaar je smaak veranderd en dat dat niet alleen voor eten geld maar ook voor activiteiten en vrienden. Zou zomaar kunnen toch?

Hoezo wil je zo graag weten waarom? Je vind het niet chill meer, ik zou dan zoiets hebben van 'Oke ik zoek wat anders.' Basta :sunglasses:
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat ook vreemd is, en gerelateerd is aan dat gevoel van nu even niet...is dat ik vrijwel geen minimal techno, goa, en drum 'n bass meer luister. Ik was tot een maand terug non stop aan het zoeken en luisteren naar deze muziek. Nu 'kan' ik het niet meer luisteren. Heel vreemd, ik voel me dan heel leeg en eenzaam als ik een minimal setje opzet. Ik ben er nog steeds niet uit hoe dit komt.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vigilante zei:
Ze zeggen dat elke 7 jaar je smaak veranderd en dat dat niet alleen voor eten geld maar ook voor activiteiten en vrienden. Zou zomaar kunnen toch?

Hoezo wil je zo graag weten waarom? Je vind het niet chill meer, ik zou dan zoiets hebben van 'Oke ik zoek wat anders.' Basta :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Omdat ik altijd de neiging heb om alles uit te pluizen :P vooral als het gaan om zo'n abrupte omslag.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vigilante zei:
Ze zeggen dat elke 7 jaar je smaak veranderd en dat dat niet alleen voor eten geld maar ook voor activiteiten en vrienden. Zou zomaar kunnen toch?

Hoezo wil je zo graag weten waarom? Je vind het niet chill meer, ik zou dan zoiets hebben van 'Oke ik zoek wat anders.' Basta :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Dit dus, ik heb ook een tijd gehad dat ik naar punk en al die herrie luisterde. Maar nu kan ik dat met moeite aanhoren.

Je bent heus niet de enige die wel eens genoeg krijgt van iets en toe is aan vernieuwing.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar waarom dan een verandering van de een op de andere dag? Ineens totaal geen interesse meer in feestjes, met de daarbij behorende muziek en drugs? Het is bijna een soort aversie/angst.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cooper zei:
Maar waarom dan een verandering van de een op de andere dag? Ineens totaal geen interesse meer in feestjes, met de daarbij behorende muziek en drugs? Het is bijna een soort aversie/angst.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het lastig wordt om daar achter te komen. En dan nog, wij zullen dat helemaal nooit weten, en jij misschien denkik.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien is het inderdaad zo, dat je lichaam er even genoeg van heeft ofzo. Ik zou ook niet weten hoe zoiets kan.

Ben wel benieuwd hoe dit kan komen. Dit topic blijf ik dus wel even volgen. :)
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Cooper zei:
Maar waarom dan een verandering van de een op de andere dag? Ineens totaal geen interesse meer in feestjes, met de daarbij behorende muziek en drugs? Het is bijna een soort aversie/angst.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of je een 'stoornis' hebt, maar bijv. Maar met pdd-nos kun je van 't een op het andere moment niet meer geboeid zijn of geboeid door iets anders. Mensen met dat soort 'stoornissen' willen ook weet hoe, waarom enzo. En ze zijn vaak van de feiten. (ik heb pdd-nos)

Maar het kan natuurlijk ook door een verandering in je omgeving, iets dat is gebeurt, of het is gewoon je karakter dat je van afwisseling houdt.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar je zou gewoon een gulden tussenweg moeten vinden tussen alles. Anders wordt je volgende interesse weer zo snel saai.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#17
pascal828 zei:
Cooper zei:
Maar waarom dan een verandering van de een op de andere dag? Ineens totaal geen interesse meer in feestjes, met de daarbij behorende muziek en drugs? Het is bijna een soort aversie/angst.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of je een 'stoornis' hebt, maar bijv. Maar met pdd-nos kun je van 't een op het andere moment niet meer geboeid zijn of geboeid door iets anders. Mensen met dat soort 'stoornissen' willen ook weet hoe, waarom enzo. En ze zijn vaak van de feiten. (ik heb pdd-nos)

Maar het kan natuurlijk ook door een verandering in je omgeving, iets dat is gebeurt, of het is gewoon je karakter dat je van afwisseling houdt.
Klik om te vergroten...

dit klinkt vrij herkenbaar, alles willen weten, overal geïnteresseerd in kunnen zijn maar ook je interesse weer vrij snel kunnen verliezen. heb het nu vooral daardoor lastig met studie
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik herken 't , maar bij mij is dat door een andere reden dan drugs. :)
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#19
endor zei:
Ik herken 't , maar bij mij is dat door een andere reden dan drugs. :)
Klik om te vergroten...

Love?
S
SadpandaLid
01-01-2024, 00:00
#20
haha, dit is echt gewoon een typische dip, heb ook wel eens na supervette feestjes dat ik denk van "waarom ga ik nog naar feestjes", maandje later heb ik er gewoon weer superveel zin in.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."