Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren op de xtc

Hallucineren op de xtc

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Ik heb afgelopen, zondag (18-7-2010) weer eens lekker gefeest op de xtc.
Nou heb ik wel vaker het idee gehad dat dingen niet helemaal klopte op de xtc visueel gezien, zoals dat mensen groter en dan weer kleiner worden dan mij. Maar nog nooit echt gehallucineerd.

Wat had ik op 1,5 rode duifjes (~140mg p/s)

De eerste keer hallucinaties gezien die levens echt waren, in tegenstelling tot paddo's en truffels en LSA waar alles alleen vervormd.

Ik zag: Ambulance en iemand op een brancard liggen, ik dacht misschien kunnen we hier beter niet langs lopen, toen ik dichterbij kwam was het ineens weg en zag ik gele lampen. Iets later die avond, denk een halfuur, zag ik de wel bekende rode clownsneus. Verder leken ineens heel veel mensen op personen die ik niet heel goed kende maar gewoon mensen uit m'n omgeving. Soms stond ik echt even 2-3 keer te kijken voor door had dat het ze niet waren. Dit is de eerste keer in ~12 keer xtc gebruik dat ik het heb. Aan de dosis kan het niet liggen, want ik heb wel eens meer op.

Op de terugweg was ik er trouwens ook van overtuigd mensen te zien in een standbeeld, maar dit heb ik ook wel eens als ik teveel gezopen heb en van een afstandje kijk :P

Wat hebben jullie wel eens gezien, en weet iemand waarom het heel veel dezelfde dingen zijn bij iedereen. (feestneuzen, tafeltjes, hekjes, mensen herkennen in iemand anders, zonnebrillen etc)? Vind het nogal grappig en vreemd dat mensen ongeveer dezelfde dingen zien. aangezien het met tripmiddelen allemaal voor mij nogal willekeurig is wat je ziet (alleen vervormingen van dingen die er wel zijn).
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Teveel MDA. :grin:

Ik heb dat ook gehad bij mijn eerste echte MDMA ervaring, ik vond het geweldig ! :hearteyes:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Sublimo zei:
Te[spatie]veel MDA. :grin:
Klik om te vergroten...
Voor uitleg: Klik hier.
OT: Ik heb zelf nog nooit tript op de MDMA, ook niet bij zeer hoge dosissen. Anderen hebben bijvoorbeeld gesprekken met mensen die er niet zijn, lopen op daken in hun hoofd dan, en natuurlijk de welbekende brillen/snorren.

Als ik mij niet vergis meen ik ergens gelezen te hebben dat 7% van je hoeveelheid MDMA in je lichaam in MDA wordt omgezet. Dat is ook de reden waarom je tript.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
pascal828 zei:
Sublimo zei:
Te[spatie]veel MDA. :grin:
Klik om te vergroten...
Voor uitleg: Klik hier.
Klik om te vergroten...

Had je echt niks anders te doen deze nacht ? :)

OT: Het is inderdaad 7 % dat wordt omgezet naar MDA. Bij een normale dosis heb je daar geen last van, pas als je een hoge dosis gebruikt. Jouw dosis, 210 mg, lijkt me voldoende om hallucinaties te krijgen.

Mijn dosis waarbij ik het had, was ongeveer 250 mg. Het resultaat was dubbele gezichten, gezichten met drie ogen en twee monden. Schilderijen waarvan de schildering compleet veranderde, enz... En alles was levensecht. :) Ik kon de beelden niet meer veranderen. Het was dus geen kwestie van niet scherp kijken, het waren echte beelden.

Nog een vrij leuk feit is dat ik toen ik ging slapen enorm heftige CEV's had. Er werd tegen mij gepraat en ik kon zelfs tot op zekere hoogte mijn CEV's besturen. Ik had controle over wat ik zag. Dat was een geweldige ervaring. :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mensen met pleisters op hun neus, ontzettend veel brillen, tafels, stoeltjes en de allermooiste: paradijsvogels! Ik vond het heerlijk altijd! :hearteyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marla Singer zei:
Mensen met pleisters op hun neus, ontzettend veel brillen, tafels, stoeltjes en de allermooiste: paradijsvogels! Ik vond het heerlijk altijd! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Echte paradijsvogels ? :openmouth: Dat lijkt me pas een mooi gezicht ! :grin:
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#7
haha paradijsvogels, klinkt vet. Ik had trouwens ook heel erg het gevoel dat ik in een sprookjesbos was (matrixx @ the park, zomerfeesten in nijmegen). Had ook wel beetje die sfeer, maar ik voelde het ook echt :P Vond het wel vreemd om een keer realistische hallucinaties mee te maken. Nu ik terugdenk heb ik toen ik een jaar of 3-4-5 was ook een keer gehallucineerd. Ik werd 's nachts wakker en was er van overtuigd dat mijn rode prullenbakje een papegaai was voor heel even. Tot de dag van vandaag kan ik me het nog steeds herinneren en twijfelde ik altijd of ik het niet gedroomd had. Toch ben ik er van overtuigd datik wakker was :P
W
WappieWappieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Laatst nog, een rij met bosjes en struiken die veranderde in een hele juichende mensenmassa. Geniaal :P Was overigens wel met MDMA + GHB + Wiet. Op alleen MDMA heb ik nog nooit visuals gehad, ook niet bij 250+ mg.
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#9
WappieWappie zei:
Laatst nog, een rij met bosjes en struiken die veranderde in een hele juichende mensenmassa. Geniaal :P Was overigens wel met MDMA + GHB + Wiet. Op alleen MDMA heb ik nog nooit visuals gehad, ook niet bij 250+ mg.
Klik om te vergroten...

meeste dat ik op heb was 350 mg op defqon, was helemaal van de wap maar geen visuals gezien :P
S
SpinningRLid
01-01-2024, 00:00
#10
WappieWappie zei:
SpinningR zei:
Vrijdag nog, een kasteelachtig huis gezien toen we aan het trippen waren op de mdma kristallen. verder wel eens een loungebank gezien, brillen bij mensen die geen bril hebben, eenden die wel lopend bewogen met hun poten maar niet liepen en eenden op driewielers, 3 armen bij iemand noem maar op:tongueout:

maar dat gebeurd eigenlijk alleen als we in het bos gaan trippen. dat is echt een aanrader wat je dan allemaal ziet en tegenkomt.

Een maat van me heeft een keer 5 minuten met mij staan praten terwijl ik op dat moment niet op die plek in het bos was......
Klik om te vergroten...
Eenden op driewielers geniaal :hearteyes:

Maar in navolging van mijn vraag een post hierboven.. Gebruik je dan alleen MDMA? Hoeveel mg en in wat voor tijdsbestek gemiddeld?
Klik om te vergroten...

Nou vrijdag was het eigenlijk wel echt ernstig, het was alleen mdma maar dan puur in kristalvorm dus geen pillen ofzo. We hadden 2 gram met 5 man dus zeg ongeveer 400 mg per man, nou laten we voor het gemak zeggen dat dat 4 redelijk goeie pillen zijn zonder die andere stoffen zoals bindmiddel etc. we waren daar rond 9 uur en toen hebbe we denk ik met zijn alle 1 gram opgemaakt. en die andere gram opgemaakt verdeeld over 5 uur. om 5 uur hadden we alles op.
W
WappieWappieLid
01-01-2024, 00:00
#11
yxes zei:
WappieWappie zei:
Laatst nog, een rij met bosjes en struiken die veranderde in een hele juichende mensenmassa. Geniaal :P Was overigens wel met MDMA + GHB + Wiet. Op alleen MDMA heb ik nog nooit visuals gehad, ook niet bij 250+ mg.
Klik om te vergroten...

meeste dat ik op heb was 350 mg op defqon, was helemaal van de wap maar geen visuals gezien :P
Klik om te vergroten...

En ik ben dus benieuwd of iemand dat kan verklaren, daar ben ik erg benieuwd naar.. Mede omdat ik zelf eigenlijk nooit visuals heb bij gebruik van alleen MDMA, veel of weinig het maakt niet uit.

Bij anderhalve rode duif a in totaal een ruime 200 mg MDMA visuals zien en bij 350 mg MDMA geen visuals.

Is de aanname "Hoe meer MDMA je inneemt, hoe meer kans op visuals" misschien niet juist? En is er een soort van bepaalde range waarin je visuals te zien krijgt en daarboven juist minder?

Of zijn er andere zaken te bedenken die invloed kunnen hebben op het hebben van visuals bij MDMA gebruik?

@ yxes, je had niets anders gebruikt naast die anderhalve duif?
S
SpinningRLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vrijdag nog, een kasteelachtig huis gezien toen we aan het trippen waren op de mdma kristallen. verder wel eens een loungebank gezien, brillen bij mensen die geen bril hebben, eenden die wel lopend bewogen met hun poten maar niet liepen en eenden op driewielers, 3 armen bij iemand noem maar op:tongueout:

maar dat gebeurd eigenlijk alleen als we in het bos gaan trippen. dat is echt een aanrader wat je dan allemaal ziet en tegenkomt.

Een maat van me heeft een keer 5 minuten met mij staan praten terwijl ik op dat moment niet op die plek in het bos was......
W
WappieWappieLid
01-01-2024, 00:00
#13
SpinningR zei:
Vrijdag nog, een kasteelachtig huis gezien toen we aan het trippen waren op de mdma kristallen. verder wel eens een loungebank gezien, brillen bij mensen die geen bril hebben, eenden die wel lopend bewogen met hun poten maar niet liepen en eenden op driewielers, 3 armen bij iemand noem maar op:tongueout:

maar dat gebeurd eigenlijk alleen als we in het bos gaan trippen. dat is echt een aanrader wat je dan allemaal ziet en tegenkomt.

Een maat van me heeft een keer 5 minuten met mij staan praten terwijl ik op dat moment niet op die plek in het bos was......
Klik om te vergroten...
Eenden op driewielers geniaal :hearteyes:

Maar in navolging van mijn vraag een post hierboven.. Gebruik je dan alleen MDMA? Hoeveel mg en in wat voor tijdsbestek gemiddeld?
M
MohimJeWettoGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zat een keertje in de bus na een feest, helemaal alleen achterin. En deed heel ff mijn ogen dicht en toen ik ze open deed keek er een gast bij de stoel voor me me aan en schreeuwde heuwwwwrr .. moest er wel om lachen leuk binnenpretje HAHA!
Heb afgelopen weekend nog een gouden beker uit de lucht zien vallen bij freefestival alsof ik iets had gewonnen. Echt niet normaal want het is allemaal zo levensecht ^^
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#15
WappieWappie zei:
yxes zei:
WappieWappie zei:
Laatst nog, een rij met bosjes en struiken die veranderde in een hele juichende mensenmassa. Geniaal :P Was overigens wel met MDMA + GHB + Wiet. Op alleen MDMA heb ik nog nooit visuals gehad, ook niet bij 250+ mg.
Klik om te vergroten...

meeste dat ik op heb was 350 mg op defqon, was helemaal van de wap maar geen visuals gezien :P
Klik om te vergroten...

En ik ben dus benieuwd of iemand dat kan verklaren, daar ben ik erg benieuwd naar.. Mede omdat ik zelf eigenlijk nooit visuals heb bij gebruik van alleen MDMA, veel of weinig het maakt niet uit.

Bij anderhalve rode duif a in totaal een ruime 200 mg MDMA visuals zien en bij 350 mg MDMA geen visuals.

Is de aanname "Hoe meer MDMA je inneemt, hoe meer kans op visuals" misschien niet juist? En is er een soort van bepaalde range waarin je visuals te zien krijgt en daarboven juist minder?

Of zijn er andere zaken te bedenken die invloed kunnen hebben op het hebben van visuals bij MDMA gebruik?

@ yxes, je had niets anders gebruikt naast die anderhalve duif?
Klik om te vergroten...

Ik heb die dag een biertje of 4/5 gedronken denk ik gespreid over een uur of 4-5 voordat we de xtc namen. verder alleen water en lollies haha :P

de dag ervoor wel flink lopen tanken trouwens (A)

Trouwens om het uur een halve pil genomen
S
SjupkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toen in in mijn bed lag, klaar van een avond spacen metmijn vrienden heb ik ook altijd de leukste hallucinaties, ik heb ook ooit gehad dat ik op een gegeven moment een beetje de hallucinaties kon besturen. Ik kon spullen in mn kamer laten verdwijnen en weer terug laten komen. op een gegeven moment gebeurde dat allemaal heel snel achter elkaar en stonden er weer spullen in mn kamer en dan verdween mn kast weer haha:tongueout:
geweldig:grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sjupke zei:
Toen in in mijn bed lag, klaar van een avond spacen metmijn vrienden heb ik ook altijd de leukste hallucinaties, ik heb ook ooit gehad dat ik op een gegeven moment een beetje de hallucinaties kon besturen. Ik kon spullen in mn kamer laten verdwijnen en weer terug laten komen. op een gegeven moment gebeurde dat allemaal heel snel achter elkaar en stonden er weer spullen in mn kamer en dan verdween mn kast weer haha:tongueout:
geweldig:grin:
Klik om te vergroten...

Waren de spullen echt weg ? :openmouth: Ik kon alleen mijn CEV sturen tot op een bepaalde hoogte.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#18
Op de terugweg met de comedown heb ik meestal rare visuals. Het zien van lasers op het wegdek (belijning) of het anders zien van vrienden (oma's, opa's, paarden) dat heb ik wel. :P Ook bij lagere doseringen.
S
SjupkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waren de spullen echt weg ? :openmouth: Ik kon alleen mijn CEV sturen tot op een bepaalde hoogte.[/quote]

Ja ik keek vanuit mijn bed heel mijn kamer in, als ik weer naar mijn lamp keek stond er geen kast meer. keek ik naar mijn kast verdween mijn computer en ga zo maar door haha. ik ging toen steeds naar andere dingen rondkijken snel achter elkaar en vandaar dat steeds de spullen verdwenen haha. vond het wel leuk.:grin: :xtc:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sjupke zei:
Waren de spullen echt weg ? :openmouth: Ik kon alleen mijn CEV sturen tot op een bepaalde hoogte.
Klik om te vergroten...

Ja ik keek vanuit mijn bed heel mijn kamer in, als ik weer naar mijn lamp keek stond er geen kast meer. keek ik naar mijn kast verdween mijn computer en ga zo maar door haha. ik ging toen steeds naar andere dingen rondkijken snel achter elkaar en vandaar dat steeds de spullen verdwenen haha. vond het wel leuk.:grin: :xtc:
Klik om te vergroten...

Dat moet redelijk heftig zijn geweest. :) En aangenaam natuurlijk. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."