Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC

Eerste keer XTC

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensjes,

Ik ben van plan om as zaterdag voor het eerst een ''pilletje'' te proberen. Ik ga nu al sinds Qlimax 2009 naar feesten (niet zo lang lol) en dan zie je al die mensen losgaan en krijg je overal om je heen te horen hoe geweldig het wel niet is. Nu ben ik van mijzelf al behoorlijk los, maar wil ik eigenlijk toch ook wel zelf weten hoe zo'n pilletje nou is. Daarom heb ik besloten om zaterdag iets te proberen.

Waarschijnlijk wordt dit een groene canadees. Nu ben ik mij bewust ervan dat ik het rustig aan moet doen. Ik wil beginnen met een halve, misschien zelfs maar een kwart. Ik heb zo hier en daar gelezen en te weten gekomen dat de eerste keer eigenlijk bijna/nooit fout gaat en dat het de beste ervaring is, eentje die nooit meer gaat komen. Ook ben ik mij bewust van de risico's zoals het feit met slechte gemoedstoestand. Er is een ervaren maat van mij bij die nuchter blijft voor mij. Nu heb ik hier geen last van en heb verder ook geen lichamelijk klachten. Toch wil ik nog een beetje zekerheid en dit probeer ik bij deze in te winnen.

Ik ben 1.80 en weeg zo'n 80 kilo.
Ik drink geen alcohol (op geen een feest genomen) en drink het liefste cola ten tijde van het feest in combinatie met water.
Zit dit goed in combinatie met datgeen wat ik van plan ben?

Nu maak ik mij daar eigenlijk niet zo druk over, natuurlijk ben ik bekend met de ''grote doppen'' en ''klapperkaak''. Nu is het echter meer van;
Heb ik de volgende dag nog extreem veel last van deze pil? (Zoals grote doppen, klapperkaak en dergelijke)

Het plan is deze aan het begin in te nemen van de dag en de rest niet meer.

Nu hoop ik jullie een accuraat beeld te hebben gegeven op wat voor manier het gaat gebeuren en hoe mijn toestand is. Het enige wat ik eigenlijk zoek is een beetje zekerheid sinds het mijn eerste keer is.Sommige verhalen hebben mij namelijk wel een beetje zenuwachtig gemaakt!

Alvast bedankt voor de reacties!
s
supermagneetLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het lijkt me wel dat je je al goed hebt ingelezen, en dus rekening moet houden met bv oververhitting (neem af en toe rust)

Cola en water erbij zal zeker goed gaan, al denk ik dat je voorkeur dan naar water gaat, en zal je flesje water 1 van je dierbaarste bezittingen zijn :grin:

Drink niet "te" veel water, maar genoeg, doe het op het begin rustig aan, de eerste rush zal een hele verrassing zijn, het beste is dan nog even te zorgen dat je in de buurt van je maten bent (ik was de eerste keer gelijk mijn maten kwijt, en het viel toen ook niet te best want ik had niet verwacht dat het zo heftig was)

Het is handig om te weten hoeveel er in het pilletje zit, ik zou zelf de eerste keer met max 80mg beginnen, al zullen mensen het daar misschien niet mee eens zijn, je weet niet hoe die bij jou zal vallen, al zal het waarschijnlijk wel goed gaan.

Veel plezier! :stoned:
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
supermagneet zei:
Het lijkt me wel dat je je al goed hebt ingelezen, en dus rekening moet houden met bv oververhitting (neem af en toe rust)

Cola en water erbij zal zeker goed gaan, al denk ik dat je voorkeur dan naar water gaat, en zal je flesje water 1 van je dierbaarste bezittingen zijn :grin:

Drink niet "te" veel water, maar genoeg, doe het op het begin rustig aan, de eerste rush zal een hele verrassing zijn, het beste is dan nog even te zorgen dat je in de buurt van je maten bent (ik was de eerste keer gelijk mijn maten kwijt, en het viel toen ook niet te best want ik had niet verwacht dat het zo heftig was)

Het is handig om te weten hoeveel er in het pilletje zit, ik zou zelf de eerste keer met max 80mg beginnen, al zullen mensen het daar misschien niet mee eens zijn, je weet niet hoe die bij jou zal vallen, al zal het waarschijnlijk wel goed gaan.

Veel plezier! :stoned:
Klik om te vergroten...

Ik begin inderdaad niet met teveel, lijkt mij geen goed plan, haha.
Volgens mij zat er zo'n 130 mg in. Vandaar met een halfje of kwartje beginnen. :)

Oververhitting zal denk wel meevallen omdat het natuurlijk een outdoor feest is, hehe. Ik zal het wel zeker in de gaten houden!

Het maakt mij niet zo uit of anderen het oneens/eens zijn, zolang ik maar kan genieten en het op een veilige manier gaat! :hearteyes:

Bedankt voor je reactie!
s
supermagneetLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het kan goed zijn dat je eventuele oververhitting zelf niet door heb, dus is het denk ik sowieso wijs om om de zoveel tijd even uit te rusten, en dus niet een paar uur aan 1 stuk door dansen!

65mg zal je denk ik zeker wel merken, en je kan altijd na de piek het andere halfje nemen, je bent best snel op je piek (als je de eerste effecten begint te merken ben je er in 1 keer heel snel) niet te overmoedig worden (ik heb het wel eens gezien dat mensen overenthousiast werden en vervolgens nog bergen met andere drugs naar binnen gooiden, maar dit ligt ook heelveel aan je karakter)

De coming down kan lastig zijn (ligt heel erg aan jezelf) dus het beste is dan het gewoon lekker rustig aan te doen en te accepteren dat het voorbij is, neem wat je meegemaakt heb goed in je op zodat je wat je geleerd hebt mee kan nemen in je dagelijkse leven, mdma kan een hele openbaring zijn en een goeie manier om de band met jezelf en vrienden te versterken.

Ik hoop dat je zo genoeg weet!
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
supermagneet zei:
Het kan goed zijn dat je eventuele oververhitting zelf niet door heb, dus is het denk ik sowieso wijs om om de zoveel tijd even uit te rusten, en dus niet een paar uur aan 1 stuk door dansen!

65mg zal je denk ik zeker wel merken, en je kan altijd na de piek het andere halfje nemen, je bent best snel op je piek (als je de eerste effecten begint te merken ben je er in 1 keer heel snel) niet te overmoedig worden (ik heb het wel eens gezien dat mensen overenthousiast werden en vervolgens nog bergen met andere drugs naar binnen gooiden, maar dit ligt ook heelveel aan je karakter)

De coming down kan lastig zijn (ligt heel erg aan jezelf) dus het beste is dan het gewoon lekker rustig aan te doen en te accepteren dat het voorbij is, neem wat je meegemaakt heb goed in je op zodat je wat je geleerd hebt mee kan nemen in je dagelijkse leven, mdma kan een hele openbaring zijn en een goeie manier om de band met jezelf en vrienden te versterken.

Ik hoop dat je zo genoeg weet!
Klik om te vergroten...

Ja dankje dat je mij zoveel info erover geeft.
Ik denk dat ik mijn grenzen ook wel weet ermee. Daarom heb ik ook maar een beperkt aantal pillen genomen hooguit 2 stuks en daarbij geef ik er 1 van sowieso aan mijn maat.
Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik ook niet in enthousiasme kan overslaan.

Ik vraag mij af of ik van de coming down heel veel zal merken, want voorlopig heb ik elk feest puur op eigen energie weten door te knallen, zonder ook maar alcohol aan te raken of drugs. Natuurlijk met de nodige pauze tijdens de artiest die ik niet zo boeiend vindt.

Alleen nog een ding, eigenlijk het enige wat ik niet heb kunnen ontdekken in je reacties.
Sta ik de volgende dag nog helemaal strak of heb ik nog gare oogjes?
Dit namelijk in verband met een huishouden! :P :rolleyes:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Ik weet nog goed mijn eerste keer, dat was ook meteen mijn sterkste pil :hearteyes:

Het was een geweldige ervaring.

Goed drinken inderdaad, niet snel bijnemen maar vooral genieten van het effect.
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fishhead0707 zei:
Ik ben benieuwd naar je ervaring.

Ik weet nog goed mijn eerste keer, dat was ook meteen mijn sterkste pil :hearteyes:

Het was een geweldige ervaring.

Goed drinken inderdaad, niet snel bijnemen maar vooral genieten van het effect.
Klik om te vergroten...
Ik zal mijn ervaring volgende week hier melden. :)
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben benieuwd.. :)
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#9
Om even op je laatste vragen te reageren, nee je hebt de volgende dag geen grote doppen meer, bij veel mensen is het vrij snel weg als de pil is uitgewerkt, ik moet altijd eerst slapen voor het weg is. En je staat ook niet meer strak.. voelt je hooguit wat wazig, moe, lamme spieren en zult waarschijnlijk geen eetlust hebben. Het is wel heel belangrijk dat je toch eet! Hoe gezonder je eet en hoe meer je slaapt, hoe sneller je herstelt.
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij nader inzien, ik heb een vriendin die vaker de dag erna nog de hele dag grote pupillen heeft en soms zelfs nog de avond erna schiet me net te binnen.
Ik denk dat het er gewoon aan ligt hoe snel je lichaam het afbreekt, dus zal per persoon wel verschillend zijn. Maar je kunt in ieder geval wel gewoon functioneren. En ik ben maar 1.60 en weeg 50 kilo en bij mij is het na een paar uurtjes slaap weg zelfs als ik er 3 op heb.. dus zal vast wel goedkomen bij jou!
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindfuck zei:
Bij nader inzien, ik heb een vriendin die vaker de dag erna nog de hele dag grote pupillen heeft en soms zelfs nog de avond erna schiet me net te binnen.
Ik denk dat het er gewoon aan ligt hoe snel je lichaam het afbreekt, dus zal per persoon wel verschillend zijn. Maar je kunt in ieder geval wel gewoon functioneren. En ik ben maar 1.60 en weeg 50 kilo en bij mij is het na een paar uurtjes slaap weg zelfs als ik er 3 op heb.. dus zal vast wel goedkomen bij jou!
Klik om te vergroten...
Ah oke, het hangt meer af van je lichaamsgewicht en dergelijke.
Dan denk ik persoonlijk dat het wel goed komt, waarschijnlijk kom ik pas hier rond 3 uur weer aangekakt, dus dan is er al behoorlijke tijd overheen gegaan.

Het blijft natuurlijk even afwachten, maar dankzij de reacties en de nuttige antwoorden die ik heb gekregen begin ik er echt zin in te krijgen en kan ook niet wachten tot zaterdag. Ook heb ik al wat rondgespookt op het forum en het lijkt mij echt tof om het zekers met mate te doen.

Het klinkt in ieder geval geweldig! :hearteyes:
Bedankt weer voor de reactie!
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik zou me niet te druk maken over je Pupillen. Het verschilt inderdaad per persoon hoe het lichaam reageerd en hoe snel het wordt afgebroken door je lichaam.

Enjoy the ride.. :wink:
W
WappieWappieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beste Olijfboompje,

Allereerst al mijn complimenten over hoe je met dit onderwerp om gaat. Vooraf goed informatie inwinnen en dergelijke. Ter vergelijking: Ik nam mijn eerste capsuletje MDMA zonder dat ik er ooit van gehoord had tot die avond. Totaal onverstandig, al werd het achteraf wel een wereldse avond, haha. :grin:

In je eerste post zeg je dat je dat je wilt beginnen met een halve, of misschien zelfs een kwart pil. Dat laatste zou ik je persoonlijk afraden, ik denk dat je van een kwart pil niet echt veel gaat voelen en het dan misschien juist een beetje tegen valt, aangezien je er toch wel hoge verwachtingen van hebt zo te lezen ( en terecht :grin: ). Beginnen met een halve pil, in het geval van een groene canadees die ongeveer 140 mg bevatten, volstaat, gezien je gewicht, prima. Vervolgens een uurtje of 2 later de andere helft. De kans dat je 'out' gaat van een halve groene canadees is minimaal, als dat wel gebeurd is er wat anders aan de hand. Wat misschien wel verstandig kan zijn, is dat je zeker bij de eerste keer op het moment dat de pil inslaat even gaat zitten, volgens mijn ervaring. Het zweet breekt je uit op dat moment en je zult je misschien eventjes een moment je eigen een beetje duizelig/draaierig/licht in je hoofd voelen, maar laat het gerust en ontspannen over je heen komen, niets om zorgen over te maken, en geloof maar dat je na een paar minuten vanzelf voelt dat je niet meer wilt zitten maar lekker wilt losgaan.

Verder, je zult het ongetwijfeld al vaak gelezen hebben, genoeg blijven drinken. Ik persoonlijk combineer het altijd met cola of fanta, maar water is nog beter. Maar ik ben nou eenmaal geen water-drinker. Absoluut geen alcohol.

De effecten de dag erna zijn per persoon verschillend dus daar kan ik weinig over zeggen. Ikzelf ben altijd wel kapot, al kan ik me daar wel overheen zetten als het moet. Maar het liefst hang ik, net zoals vandaag ( Ja, hij ging lekker gisteravond :hearteyes: :xtc: ) een hele dag in een tuinstoel in het zonnetje. Een klapperkaak zul je geen last meer van hebben de day-after. Grote pupillen heb ik altijd nog wel last van de volgende dag, meestal tot in de middag. Vandaag viel het me rond 14:00 op dat m'n pupillen weer normaal waren, maarja dat verschilt dus per persoon.

Dan nog een tip, ik weet niet of je rookt, maar in dat geval zou ik een extra pakkie sigaretten meenemen. Want roken is zóó lekker op het moment dat je wous bent, je gaat de ene na de andere opsteken. :stoned: En owja, je bent ook een stuk guller met het uitdelen van sigaretten, want iedereen is zo aardig. :hearteyes: Een joint erbij is nog veel lekkerder, maar dat zou ik zeker niet doen de eerste keer, voel eerst maar eens wat puur en alleen MDMA met je doet. En neem kauwgom mee, dat vind ik zelf altijd heel fijn om m'n kaken een beetje bezig te houden. Anders ga ik klappertanden, dan staan mensen die niet weten hoe of wat je altijd zo raar aan te kijken, haha. :wink:

Have fun, je gaat een hele mooie avond beleven en een hoop nieuwe mensen leren kennen en vrienden maken. Wees vooral niet gespannen en laat het lekker over je heen komen. En het belangrijkste: Vertel ons aanstaande zondag hoe het was, ik ben heel erg benieuwd. :)
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
WappieWappie zei:
Beste Olijfboompje,

Allereerst al mijn complimenten over hoe je met dit onderwerp om gaat. Vooraf goed informatie inwinnen en dergelijke. Ter vergelijking: Ik nam mijn eerste capsuletje MDMA zonder dat ik er ooit van gehoord had tot die avond. Totaal onverstandig, al werd het achteraf wel een wereldse avond, haha. :grin:

In je eerste post zeg je dat je dat je wilt beginnen met een halve, of misschien zelfs een kwart pil. Dat laatste zou ik je persoonlijk afraden, ik denk dat je van een kwart pil niet echt veel gaat voelen en het dan misschien juist een beetje tegen valt, aangezien je er toch wel hoge verwachtingen van hebt zo te lezen ( en terecht :grin: ). Beginnen met een halve pil, in het geval van een groene canadees die ongeveer 140 mg bevatten, volstaat, gezien je gewicht, prima. Vervolgens een uurtje of 2 later de andere helft. De kans dat je 'out' gaat van een halve groene canadees is minimaal, als dat wel gebeurd is er wat anders aan de hand. Wat misschien wel verstandig kan zijn, is dat je zeker bij de eerste keer op het moment dat de pil inslaat even gaat zitten, volgens mijn ervaring. Het zweet breekt je uit op dat moment en je zult je misschien eventjes een moment je eigen een beetje duizelig/draaierig/licht in je hoofd voelen, maar laat het gerust en ontspannen over je heen komen, niets om zorgen over te maken, en geloof maar dat je na een paar minuten vanzelf voelt dat je niet meer wilt zitten maar lekker wilt losgaan.

Verder, je zult het ongetwijfeld al vaak gelezen hebben, genoeg blijven drinken. Ik persoonlijk combineer het altijd met cola of fanta, maar water is nog beter. Maar ik ben nou eenmaal geen water-drinker. Absoluut geen alcohol.

De effecten de dag erna zijn per persoon verschillend dus daar kan ik weinig over zeggen. Ikzelf ben altijd wel kapot, al kan ik me daar wel overheen zetten als het moet. Maar het liefst hang ik, net zoals vandaag ( Ja, hij ging lekker gisteravond :hearteyes: :xtc: ) een hele dag in een tuinstoel in het zonnetje. Een klapperkaak zul je geen last meer van hebben de day-after. Grote pupillen heb ik altijd nog wel last van de volgende dag, meestal tot in de middag. Vandaag viel het me rond 14:00 op dat m'n pupillen weer normaal waren, maarja dat verschilt dus per persoon.

Dan nog een tip, ik weet niet of je rookt, maar in dat geval zou ik een extra pakkie sigaretten meenemen. Want roken is zóó lekker op het moment dat je wous bent, je gaat de ene na de andere opsteken. :stoned: En owja, je bent ook een stuk guller met het uitdelen van sigaretten, want iedereen is zo aardig. :hearteyes: Een joint erbij is nog veel lekkerder, maar dat zou ik zeker niet doen de eerste keer, voel eerst maar eens wat puur en alleen MDMA met je doet. En neem kauwgom mee, dat vind ik zelf altijd heel fijn om m'n kaken een beetje bezig te houden. Anders ga ik klappertanden, dan staan mensen die niet weten hoe of wat je altijd zo raar aan te kijken, haha. :wink:

Have fun, je gaat een hele mooie avond beleven en een hoop nieuwe mensen leren kennen en vrienden maken. Wees vooral niet gespannen en laat het lekker over je heen komen. En het belangrijkste: Vertel ons aanstaande zondag hoe het was, ik ben heel erg benieuwd. :)
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tips!

Een kwart leek mij ook al iets te voorzichtig na wat meer ingelezen te hebben.Dus het wordt een halve en dan even verder kieken hoe ik mij voel natuurlijk.

Het even zitten lijkt mij een strak plan. Over raar doen gesproken, mensen denken al standaard dat ik eraan zit, dus dat zal hopelijk meevallen, veel raarder zal ik toch niet gaan doen, haha.

Roken doe ik eigenlijk alleen op de feesten en dan negen van de tien keer menthol sigaretten, dus dat klinkt erg goed! :grin: Normaal rook ik op een avond al een heel pakkie op :P
Kauwgom is standaard bij mij, anders heb ik overtollig veel speeksel in mijn bakkes. Vraag mij niet waarom :P :flushed:

En persoonlijk denk ik dat je je over dit soort dingen goed moet inlezen. Je wilt het namelijk andere mensen niet aandoen dat ze met een of andere overdosis te maken krijgen. Natuurlijk weet ik niet hoe het zaterdag zal gaan, maar ik weet dat ik er alles aan heb gedaan om onbedoelde dingen te voorkomen!

Nogmaals wederom bedankt voor de reacties allemaal!
Ik waardeer het echt! :hearteyes:
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vertelvertelvertelverteeeel!
Ben zo benieuwd hoe je het vond!! :grin:
s
safcaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindfuck zei:
Vertelvertelvertelverteeeel!
Ben zo benieuwd hoe je het vond!! :grin:
Klik om te vergroten...
Hij heeft een tripreport geschreven.

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=28509
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh thanks! :)
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#18
safca zei:
Mindfuck zei:
Vertelvertelvertelverteeeel!
Ben zo benieuwd hoe je het vond!! :grin:
Klik om te vergroten...
Hij heeft een tripreport geschreven.

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=28509
Klik om te vergroten...

Thanks, het is een leuk rapportje. Altijd leuk iemand "ontmaagd" te zien worden door de machtige X.

Blijft een geniaal goedje.. :hearteyes:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ga nou alsjeblieft gauw weg met je soepie.. :smilingimp:
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fishhead0707 zei:
Ga nou alsjeblieft gauw weg met je soepie.. :smilingimp:
Klik om te vergroten...
Soepie? :P
What are we talking about?
Haha :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."