Wesleyyy zei:
weyoun22 zei:
Nee je moet echt even wachten tot de kuur voorbij is.
Ik herinner me tijdens mijn kuur nog dat ik 1 avond mijn capsules niet nam en 4 biertjes dronk. De volgende dag voelde ik me net zo slecht alsof ik de hele avond gezopen zou hebben.
Je lever staat ernstig onder stress tijdens de kuur en kan moeilijk klappen incasseren.
Ja schijnt dat je er sneller zat van wordt, heb ook een paar keer tijdens me kuur aardig wat gedronken maar voelde me niet sneller zat, of de volgende dag slechter als normaal. Maar thanks voor je advies in ieder geval.
Je wordt er niet sneller zat van je lichaam heeft alleen erg veel moeite om het te verwerken. Misschien dat ik heftiger reageerde dan jij op de kuur, of dat ik een hogere dosis per dag slikte, maar ik herinner me wel dat het bepaald geen pretje was. Ik voelde me al die maanden vreselijk ongezond, futloos, kreeg overal spierpijn van en een absurd droge huid.
Onderschat het medicijn absoluut niet. Als het goed is moet je van je dermatoloog regelmatig bloedprikken om te kijken of bepaalde bloedwaarden er nog gezond uit zien. Ook dient het eigenlijk alleen voorgeschreven te worden als last resort als andere behandelingsvormen niet aanslaan. Het is een rotmiddeltje met vreselijk veel bijeffecten en het was oorspronkelijk ontwikkeld als
onderdeel van een chemokuur bij huidkanker, maar het bleek bijzonder effectief tegen ernstige acne.
Helaas zullen er ook dermatologen zijn die het klakkeloos voorschrijven en ook geen bloedtests doen.
Roaccutane kan bij sommige mensen tijdelijke en zelfs permanente afwijkingen veroorzaken in de serotonine huishouding. Zo las ik het verhaal van een vrouw die tijdens haar roaccutane kuur zwaar depressief is geworden en sindsdien altijd depressieve klachten heeft gehouden terwijl ze dat voorheen nooit had.
Ik was echt para tijdens die kuur, je zult maar net zo'n uitzondering zijn
![:cry:]()
,ik hield heel bewust de vinger aan mijn pols en sloeg af en toe een dag over als de bijwerkingen te nadrukkelijk werden, hetgeen de dermatoloog me ook aangeraden had. Ik gebruikte geen drugs met een bodyload tijdens de kuur, enkel wiet.
Maar ik was wel helemaal gelukkig aan het eind en het is bij mij ook nooit teruggekomen.