Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer : doen of niet?

eerste keer : doen of niet?

27 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik heb ervaring met cannabis en heb een keer truffels (Atlantis) gedaan.
Ik zoek naar een nieuwe uitdaging en ik en een paar vrienden besloten om een keer MDMA te proberen. Ik kan ze krijgen voor 6 euro, met 110mg. is dit op het eerste zicht te verttrouwen?

Ik weeg 55 kilo dus ik zal het waarschijnlijk heftig voelen.
Maar is dit misschien gevaarlijk voor hartkloppingen enzo?
Zou ik beter eerst een halve pil nemen en dan kijken hoe het gaat en de andere helft bijslikken?

Graag wat tips voor de eerste keer
(tips van gebruikers, mensen met ervaring, niet van waarschuwingssites van de politie etc)

Peace
a
aapje000Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik heb zelf nu ook niet zo superveel ervaring maar ik heb ook wel truffels en mdma gedaan al en ik weet dat truffels bij mij veel meer paniekgedachten en dergelijke opriepen. Eerste keer mdma was ook wel ff schrikken maar zorg dat je bij mensen bent die je kunnen kalmeren en waar je je echt goed mee voelt. Genoeg, maar niet teveel cola of water drinken.

En als ik jou was zou ik zeker starten met een halfje, als je dan na een uur nog niets voelt kan je altijd nog bijnemen.

Veel plezier dermee :grin:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga even wat dingen noemen die je makkelijk zelf snel had kunnen vinden.

-Je weet alleen wat er precies in een pil zit als je deze laat testen
- 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht nemen op 1 avond
- 1 a 2 glazen water per uur
- Niet vaker dan 1x in de 2 maanden gebruiken
- Zorg dat anderen weten wat je neemt

Voor jou is een begindosis van 55 mg voldoende, bij redelijke goede pillen is dat meestal een halfje, maar dat kun je alleen weten als je de pil laat testen. Die dosis kun je nog een keer herhalen. En daarna ook nog, maar dat effect is nog weleens beperkt.
Maak je niet druk om hardkloppingen dan komt het vast goed.
K
KenobiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even terug denkend naar mijn eerste keer xtc. Is allemaal super spannend natuurlijk. De spanning die je dan gaat voelen is goede spanning en kan zeker geen kwaad. Ik weet niet waar je het gaat doen?? Thuis of op een feesje?? Als je het op een feesje doet zou ik het niet gelijk bij binnen komst doen. Eerst de omgeving even verkennen en even in de stemming komen. Voor de eerste keer zou ik beginnen met een halfje. Grijp niet te snel naar de andere helft, laat hem eerst rustig opkomen. Kan misschien wel anderhalf uur duren. Omdat het de eerste keer is en waarschijnlijk zo spannend is kun je misschien wel last krijgen van het placebo effect. Oftewiel je denkt dat je na 10 a 15 minuten al wat voelt. Dat zal wel adrenaline zijn! maar geniet er gewoon van, neem je rust als je hem op voelt komen en laat je daarna gewoon lekker gaan!!

have fun!!! :rock:
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het word niet op een feest, waarschijnlijk gaan we gewoon een namiddagje naar het bos op een mooie dag, of we doen het bij me thuis als mijn ouder de hele dag weg zijn.

Dat word dus 2 keer een halfje nemen, bedankt voor de tips en antwoorden!

(heerlijk dit forum, de eerste keer dat ik een topic maak :grin: )
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waar je het ook doet, het gaat leuk worden! Ik neem wel aan dat je ouders niet terugkomen voordat je helemaal klaar bent en kunt gaan slapen. bedenk je dat het naspacen ook een ding is wat erbij hoort en dat wil je ook niet verstoort hebben door ouders die ineens in je ruimte komen.
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#7
We hadden ook gedacht te gaan kamperen in het bos, maken we savonds een vuurtje en blowen we tot we erbij in slaap vallen!
Het enige wat dan kan tegenzitten is dat het ijskoud is snachts.. En dat kan het zeker worden
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar dat valt op te lossen met warme kleren en dekens ofzo.
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#9
experimental zei:
We hadden ook gedacht te gaan kamperen in het bos, maken we savonds een vuurtje en blowen we tot we erbij in slaap vallen!
Het enige wat dan kan tegenzitten is dat het ijskoud is snachts.. En dat kan het zeker worden
Klik om te vergroten...
Klinkt wel gezellig, maar dan moet je wel flink hout op het vuur pleuren wil je het lekker warm houden. :grin:
K
KenobiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon lekker rondjes gaan lopen door het bos. is gewoon kei vet. Owjah tip: neem genoeg sapjes mee en een voetbal om een beetje te shotten. Je gaat iets nodig hebben om je energie in kwijt te kunnen! :wink:
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jullie zullen er zeker nog van horen (:
Pfft examens vandaag begonnen, weekje geen wiet roken, word moeilijk x)

Tussen de 7 en de 14 dagen zal de mdma achter de rug zijn en het eerste wat ik doe als ik terug ben van het kamperen is hier beneden een kleine tripreport zetten :)

Peace
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#12
je zegt op een namiddag..........tip: neem een zonnebril mee :sunglasses: :grin: Die zon doet ontiegelijk veel pijn door je nogal vergrote pupillen :tearsofjoy:
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kenobi zei:
Gewoon lekker rondjes gaan lopen door het bos. is gewoon kei vet. Owjah tip: neem genoeg sapjes mee en een voetbal om een beetje te shotten. Je gaat iets nodig hebben om je energie in kwijt te kunnen! :wink:
Klik om te vergroten...

bewegen zullen we zeker doen, we nemen wat boxen mee op batterij en gaan keihard dansen op dubstep ofzo :grin:
G
GroenekruisLid
01-01-2024, 00:00
#14
mijn eerste keer was op een groot hous party, had meteen een hele gedaan, had achteraf better een halvje kunnen doen hahaha, en een keer die stoot vn energy woow lekker gevoel toen de eerste keer :hearteyes: :hearteyes:

en zoals hier boven al gezegt word, als de zon schijnt zonebril op doen:P haha

veel plezier we horen het nog wel??:grin:
G
GroenekruisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bn benieuwt:d Suc6 met je examens
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#16
heb ze vandaag gekregen, 4 blauwe rondjes met aan 1 kant een ster gegraveerd.
Iemand die deze herkent of ervaring mee heeft?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Met een beetje geluk herkent het testcentrum ze.
G
GroenekruisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tufnut zei:
Met een beetje geluk herkent het testcentrum ze.
Klik om te vergroten...
Raad ik wel aan ja...
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#19
hmm..
ook als je in belgie woont (en minderjarig bent)? :flushed:
e
experimentalLid
01-01-2024, 00:00
#20
Even tussendoor, vandaag ben ik met een vriend gaan spacen.
we hadden tijdens het liedje ''wolken'' nagedacht over hoe ver de ruimte zou gaan.
op een bepaald moment kwamen we bij de gedachte; er is evenveel kans dat wij ontdekt worden dan dat wij iets ontdekken - een bewoonde planeet ofzo :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."