Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngstaanval?

Angstaanval?

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#1
martin van nu zei:
J86 zei:
Enne vind het een slechte reden om volledig met mdma te stoppen. Je geeft nu de pillen de schuld, terwijl het toch echt je eigen fout was. Als je er verstandig mee om gaat kan zoiets bijna niet gebeuren.
Klik om te vergroten...

Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant ben ik er zelf ook regelmatig de volgende dag achter gekomen dat ik, nadat ik me eerst pil op had, heel wat dingen had gedaan waarbij ik me verstand niet had gebruikt. (als ik me zowiezo al wat kon herrinderen)

Zelf in al die jaren nooit meer dan 2.5 pil op, maar ik ben dan ook nooit ergens heen gegaan met 14 pillen op zak. (das gewoon dom ook)

Als je dit een slechte reden vind om te stoppen.
Is dit jouw dan ook wel eens overkomen en zo ja, als ie niet hier ligt, waar ligt de grens bij jouw dan wel?
Klik om te vergroten...

Goed punt, het kan je verstand idd wel flink aantasten.
Was ook een keer van plan maar 2 te nemen, toen toch nog een halfje erbij (echt de laatste hoor!) en half uur later nog een halfje(nou nog 1 halfje dan)... Oke is nog niet veel maar bewijst toch maar weer dat ik m'n voornemen niet kon volgen.

Daarentegen was ik wel helder genoeg om te bedenken dat NOG meer echt geen goed idee was.

Ik denk niet dat het bij mij zo ver zou kunnen komen omdat ik heel bewust en zo voorzichtig mogelijk ermee om ga. Als het dan ALSNOG een keer zou gebeuren zou ik misschien wel gaan twijfelen aan mezelf ja. Maar dan zou ik denk ik extremere voorzorgsmaatregelen nemen volgende keer ipv volledig te stoppen.

Morgen weer een test, kijken of ik me aan m'n voornemen houd
J
JungleLid
01-01-2024, 00:00
#2
J86 zei:
martin van nu zei:
J86 zei:
Enne vind het een slechte reden om volledig met mdma te stoppen. Je geeft nu de pillen de schuld, terwijl het toch echt je eigen fout was. Als je er verstandig mee om gaat kan zoiets bijna niet gebeuren.
Klik om te vergroten...

Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant ben ik er zelf ook regelmatig de volgende dag achter gekomen dat ik, nadat ik me eerst pil op had, heel wat dingen had gedaan waarbij ik me verstand niet had gebruikt. (als ik me zowiezo al wat kon herrinderen)

Zelf in al die jaren nooit meer dan 2.5 pil op, maar ik ben dan ook nooit ergens heen gegaan met 14 pillen op zak. (das gewoon dom ook)

Als je dit een slechte reden vind om te stoppen.
Is dit jouw dan ook wel eens overkomen en zo ja, als ie niet hier ligt, waar ligt de grens bij jouw dan wel?
Klik om te vergroten...

Goed punt, het kan je verstand idd wel flink aantasten.
Was ook een keer van plan maar 2 te nemen, toen toch nog een halfje erbij (echt de laatste hoor!) en half uur later nog een halfje(nou nog 1 halfje dan)... Oke is nog niet veel maar bewijst toch maar weer dat ik m'n voornemen niet kon volgen.

Daarentegen was ik wel helder genoeg om te bedenken dat NOG meer echt geen goed idee was.

Ik denk niet dat het bij mij zo ver zou kunnen komen omdat ik heel bewust en zo voorzichtig mogelijk ermee om ga. Als het dan ALSNOG een keer zou gebeuren zou ik misschien wel gaan twijfelen aan mezelf ja. Maar dan zou ik denk ik extremere voorzorgsmaatregelen nemen volgende keer ipv volledig te stoppen.

Morgen weer een test, kijken of ik me aan m'n voornemen houd
Klik om te vergroten...
Inderdaad.. ik heb het allemaal echt onderschat.. het zou echt een topavond worden met 2 pilletjes ofzo, achteraf gezien was het echt verschrikkelijk dom om zoveel mee te nemen, dat besef ik maar al te goed.. ik zou ook echt niets liever willen dan de tijd terugdraaien, want ik snap echt dat het niet normaal dom was.. Maar op dat moment deed ik dingen waarvan ik toen dacht dat het allemaal normaal was..

Dit is denk ik het grootste trauma ofzo in m'n leven tot nu toe.. en dat is de reden waarom ik het ook echt nooit meer ga doen.. En het is idd niet de 'schuld' van die pillen, maar ik heb nu echt beseft wat zo'n stofje met je hersenen kan doen. Het heeft nu echt m'n leven verneukt.. Ben nu echt superbang voor alles, hoop in ieder geval dat ik snel een oplossing vind en dat het dan echt een wijze les mag zijn :(

Even voor de duidelijkheid, het is niet dat ik elk weekend een pilletje nam, was al maanden geleden.. Snap dus echt niet waar dit allemaal vandaan komt.. :( Denk dat ik weer medicatie ga proberen, ik wil er in ieder geval alles aan doen om dit te doen stoppen en weer terug mezelf te worden.. :)
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het gaat vanzelf weer over.. Kennis van me heeft ook twee weken angstaanvallen gelopen, na slechts 2 hele pilletjes in 1 nacht.

Klein meisje, eerste keer, maar toch.. Dus ik snap wel dat jij goed naar de kanker bent.

Ik weet 100% zeker dat t weer over gaat.
p
psycholoogJanSchransLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gebruik van drugs is levensgevaarlijk, schadelijk, zeer ongezond, zowel op korte termijn als op langere. Op langere termijn zijn veel gevolgen nog niet (voldoende) gekend of worden ze, zoals bij gebruik van marihuana, nu pas ten volle ontdekt.
De combinatie van drugs met psychische problemen is een zeer complexe materie. Er zijn mensen die hun psychose ('gek zijn') onder controle houden met druggebruik, maar veel meer nog kunnen drugs zelf zorgen voor ernstige psychische problemen, of kunnen ze onderliggen aanwezige psychische problemen doen uitbarsten.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Uiteraard is drugs gevaarlijk, maar als psycholoog weet je dan ook dat juist dat soort mensen (met psychische klachten) teruggrijpen naar drugs. Aan de ene kant om je gevoelens te verdoven maar aan de andere kant ook juist om de onderliggende reden naar buiten te doen komen, zij het dan onbewust.

Je geeft een goede analyse van het probleem, maar erkennen dat drugs slecht voor je zijn zie ik niet als een oplossing voor het probleem. Jij waarschijnlijk ook niet maar hoe leg je dat uit tegenover cliënten? Drugs geven je een veilig gevoel dat je even kan ontsnappen aan je problemen, en de wetenschap dat je er jezelf mee kapot maakt is inherent aan de psychische grondslag van het probleem. Als je er zelf niet meer bent is het probleem er ook niet meer.

Voor elk persoon werkt dat natuurlijk weer anders, maar hoe leg je uit dat het gebruik van drugs voor iemand niet de oplossing is?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drugsgebruik is vooral gevaarlijk als je het op de verkeerde manier gebruikt. Net zo als autorijden vooral gevaarlijk is als je het op de verkeerde manier doet.
Verder moet er opgemerkt worden dat drugs wel degelijk medicatief (ofzoiets) gebruikt kan worden. Het doel wordt dan anders en dus moet het ook op een andere, bij het doel passende manier gebruikt worden.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mee eens.
T
TududumLid
01-01-2024, 00:00
#8
psycholoogJanSchrans zei:
Het gebruik van drugs is levensgevaarlijk, schadelijk, zeer ongezond, zowel op korte termijn als op langere.
Klik om te vergroten...
"professional" :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."