Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSupplementen n gezonde leefwijze + bijdoseren

Supplementen n gezonde leefwijze + bijdoseren

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien een repost:

magnesium tegen spierpijn/strakke kaken/veel kouwen.
iets, voor, of tijdens gebruik innemen.

edit: zink en/of magnesium, weet het fijne er even niet meer van.
A
ADutchNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#2
de GT zei:
Ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien een repost:

magnesium tegen spierpijn/strakke kaken/veel kouwen.
iets, voor, of tijdens gebruik innemen.

edit: zink en/of magnesium, weet het fijne er even niet meer van.
Klik om te vergroten...

Toch bedankt voor de tip maar hier heb ik tot dusver geen last van gehad.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoeveel dagen wordt aangeraden om te pre-loaden en afteren met 5 htp?
Klik om te vergroten...
Gewoon de dag ervoor, de dag zelve en de dag na gebruik vitamine C en B1,B2 en B6 nemen. Ik raad je aan dit te kopen:
http://www.vitaminstore.eu/vitaminen/58 ... 3godRHjzkw

Je zult dan geheel geen kater voelen en ook totaal geen geheugen problemen merken.

Nou de hoofdvraag. XTC rustpauze 2 a 3 maanden. Kan je deze rustpauze verkorten als je gezond eet?
Klik om te vergroten...
Het hele idee van MDMA is dat het hersenvergif is (nouwja... MDMA zelf niet; maar de serotine bom heeft dat als gevolg), waar je hersenen bij de juiste hoeveelheid (1-2mg/kg_lichaamsgewicht/2-3maanden (voor vrouwen 1-1,5mg/kg_lichaamsgewicht/2-3maanden)) zich volledig schijnen te herstellen.

Nu is het zo dat je in principe met na 2-3maanden onthouding je hersenen bijna helemaal weer in orde schijnen te zijn (4-5% gewenning). Het is ook zo dat als je minder dan 4 weken onthoud je zeker schade hebt. De exacte gezonde dosering wordt nu onderzocht door het Nederlandse onderzoek "NEXT" (The Netherlands XTC Toxicity study).

Ook wil ik graag weten hoe het zit met bijdoseren.
Klik om te vergroten...
Als je dosering 150mg is (bijvoorbeeld), dan is het onzin om meer te pakken, aangezien je dan toch alles verbruikt hebt. Je kunt beter uitrekenen hoelang je wilt gaan en aan de hand daarvan minimaal na 2,5uur pas bijpakken (Na het inslaan, dus niet na het pakken!). De reden daarvoor is dat als je voor het eerst tikt je ongeveer een uur moet wachten, maar dat als je bijpakt het veel sneller gaat!

Het is een mythe dat meer pakken helpt; als je serotine op is; dan is het op. Punt. Pak je teveel dan loop je enkel maar het risico om teveel te nemen, waardoor je dik gaat hallucineren, maar je dan wel een dik zwart gat in je geheugen krijgt, waardoor je er geen chille herinnering aan overhoud (zonde!).

Het hele idee van lekker gaan licht voor de volle 100% aan de setting waarin jij je begeeft. Ik heb wel eens (heel dom) teveel genomen en daar geen love gevoel bij gehad, terwijl ik later met minder veel lekkerder ging en het wel weer had.

Nu voelde ik mij niet gek enzo, ik was heel serieus. Wist wat ik deed alleen bleef ik wel hakken. Later nog halfje en toen kreeg ik kramp enzo maar trok snel weg, nog steeds geen verschil.
Klik om te vergroten...
Je serotine was gewoon op en dus kreeg je enkel de nare bijwerkingen van XTC, namelijk knarsetanden en stijve spieren.

Hoe kan ik de hele avond dat gekke bekkentrekkerij krijgen en dat dom lullen/raar doen?
Klik om te vergroten...
Dom lullen krijg je naarmate je vaker MDMA/XTC gedaan heb steeds beter onder controlle, maar de feeling blijft gewoon prima.

Je kan in principe je eigen testpersoon spelen en het elke vier weken doen in combinatie met die vitamine pillen die ik hierboven suggereerde... Maar als je merkt dat het love gevoel er niet meer is, dan moet je weer 2-3maanden wachten om het terug te laten komen. Weiger je domweg dan 2-3 maanden te wachten, dan zul je uiteindelijk dat love gevoel nooit meer kunnen krijgen en loop je kans op een levenslange depressie, hoewel dat laatste nooit wetenschappelijk onderzocht is.
A
ADutchNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kijk dit is een top reactie, super bedankt!
Voor die pillen ga ik kijken. Zonde aan de andere kant want ik heb nu net 1 pot van 60 5htp pillen gekocht bij de Tuinen...

Dus 2,5 uur na het inslaan weer de andere helft bijtikken?
1 hele pil voel ik namelijk 4 uurtjes. Als ik dan 2 uur na inslaan zou pakken zou ik toch ook gewoon op 4 uur zitten lijkt mij. Dan is mijn serontonine op en heb ik nog een halve avond te gaan. Lastig

Een love gevoel heb ik in een zekere zin nooit gehad door XTC...Wel heb ik het die 2 keren dat ik het deed super fet gevonden, echt rare dingen gedaan waar ik als ik aan terugdenk ik moet lachen. :grin:
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bijtikken is alleen van toepassing als je dul je hoeveelheid in halfjes/kwartjes neemt.

Het is dus afwegen of je kort lekker goed wilt gaan, of wat langer wat minder wilt gaan.

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is indrinken en ter plaatse nog even een biertje doen, daarna een kwartje tikken, halverwege de helft van de avond weer een kwartje en op de laatste helft een halve (dan heb je nog een beetje het effect van het kwartje, plus nog de helft en dan ga jee heerlijk :wink: )

In een keer doorslikken levert een litteken in je maag op, en komt slaat het in een klap in. Als je doorbijt is het slecht voor je tanden, maar door speekselopname en doorspoelen met water ga je geleidlijk steeds lekkerder. Het beste is oplossen in je drankje, maar dat is nogal ongemakkelijk...

Drink na de inname geel alcohol meer, want dat verzwakt het effect van XTC alleenmaar. Suikerdrankjes zijn heerlijk, maar ook slecht voor je tanden door dat knarsen.

Drink elk uur een glas water, maar niet meer dan dat, want dan kan je watervergiftiging oplopen doordat je lever niet zo goed filtert onder invloud.

Merk je dat je duizelig word, dan heb je de eerste tekenen van oververhitting.

Let extra op met combineren van andere drugs (onwetend GHB in je glas bijvoorbeeld) dus neem altijd een flesje water met dop met je mee.

Verder is 5-HTP niet schadelijk, maar het helpt eigenlijk niet tegen alle problemen die XTC met zich meebrengt; het recycled geen vitamine C bijvoorbeeld. Die vitaminepillen die ik suggereerde maken 5-HTP overbodig.

De volgende dag een banaan eten doet je serotine resevoir weer aardig vol lopen.

Genoeg getikt :)
A
ADutchNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#6
neurotoxin zei:
Bijtikken is alleen van toepassing als je dul je hoeveelheid in halfjes/kwartjes neemt.

Het is dus afwegen of je kort lekker goed wilt gaan, of wat langer wat minder wilt gaan.

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is indrinken en ter plaatse nog even een biertje doen, daarna een kwartje tikken, halverwege de helft van de avond weer een kwartje en op de laatste helft een halve (dan heb je nog een beetje het effect van het kwartje, plus nog de helft en dan ga jee heerlijk :wink: )

In een keer doorslikken levert een litteken in je maag op, en komt slaat het in een klap in. Als je doorbijt is het slecht voor je tanden, maar door speekselopname en doorspoelen met water ga je geleidlijk steeds lekkerder. Het beste is oplossen in je drankje, maar dat is nogal ongemakkelijk...

Drink na de inname geel alcohol meer, want dat verzwakt het effect van XTC alleenmaar. Suikerdrankjes zijn heerlijk, maar ook slecht voor je tanden door dat knarsen.

Drink elk uur een glas water, maar niet meer dan dat, want dan kan je watervergiftiging oplopen doordat je lever niet zo goed filtert onder invloud.

Merk je dat je duizelig word, dan heb je de eerste tekenen van oververhitting.

Let extra op met combineren van andere drugs (onwetend GHB in je glas bijvoorbeeld) dus neem altijd een flesje water met dop met je mee.

Verder is 5-HTP niet schadelijk, maar het helpt eigenlijk niet tegen alle problemen die XTC met zich meebrengt; het recycled geen vitamine C bijvoorbeeld. Die vitaminepillen die ik suggereerde maken 5-HTP overbodig.

De volgende dag een banaan eten doet je serotine resevoir weer aardig vol lopen.

Genoeg getikt :)
Klik om te vergroten...

Top dankjewel!
Ik wil gewoon lekker hard doen en behoorlijk gek doen, dat mijn manier va dansen er niet uit ziet dan maakt mij op dat moment vrij weinig uit haha.

Maar gewoon een biertje voor je ptje moet dus wel kunnen?

Ik drink eigk teveel water, sowieso elk uur wel anderhalf flesje denk ik...kan daardoor ook het effect afzwakken?

En je zei duizelig worden, maar als ik op mijn kaken let en mijn mond strak gesloten hou en bijt dan op mijn tanden. Dan val ik een soort van weg, alsof je gaat flauwvallen zeg maar. Heel fet maar echt apart. Bekend iets?

Ik eet elke dag 2 stukken fruit waaronder 1 banaan. Zou dan de rustpauze van xtc wel verkort kunnen worden? Ook slik ik vitamine C, niet de gene die jij voorschreef. Eerst de 5htp opmaken.

IIk wacht je reactie af :grin:
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#7
ADutchNightmare zei:
Ik wil gewoon lekker hard doen en behoorlijk gek doen, dat mijn manier va dansen er niet uit ziet dan maakt mij op dat moment vrij weinig uit haha.
Klik om te vergroten...
Heerlijk, he? Gewoon lekker kind kunnen zijn en alles is mooi ^^, Geen barrieres.

Maar gewoon een biertje voor je ptje moet dus wel kunnen?
Klik om te vergroten...
Ja hoor. Geen enkel problem. Maar zoals met alles; je moet er alleen geen sport van maken om een hele krat te nemen vooraf ;p Zolang je niet knetterlam bent zou het geen gevaar moeten veroorzaken.

Ik drink eigk teveel water, sowieso elk uur wel anderhalf flesje denk ik...kan daardoor ook het effect afzwakken?
Klik om te vergroten...
Voor zover ik weet niet. Als je acht uur lang doorfeest en je neemt anderhalve fles per uur; zorg dan wel dat je elk uur even de wc opzoekt om te kijken of je wat uit je lichaam kan krijgen. Ik heb zelf geen ervaring met teveel drinken, maar als jij je flink slap begint te voelen dat zou je in de gevaren zone zitten.

En je zei duizelig worden, maar als ik op mijn kaken let en mijn mond strak gesloten hou en bijt dan op mijn tanden. Dan val ik een soort van weg, alsof je gaat flauwvallen zeg maar. Heel fet maar echt apart. Bekend iets?
Klik om te vergroten...
Ik weet wat je bedoelt; je een beetje afwezig voelen en de beat als een wit licht ziet en een beetje automatische piloot gaan praten met mensen zonder dat je doorhebt waar het gesprek over gaat. Dat is echter niet duizelig worden. Met duizelig bedoel ik dat het naar wordt en merkt dat je dingen ineens niet meer chill kan volgen en alles een beetje vertraging heeft als bij alcohol. Als je duizelig word, dan weet je dat echt wel van jezelf :wink:

Ik eet elke dag 2 stukken fruit waaronder 1 banaan. Zou dan de rustpauze van xtc wel verkort kunnen worden? Ook slik ik vitamine C, niet de gene die jij voorschreef. Eerst de 5htp opmaken.
Klik om te vergroten...
Ik weet het eigenlijk niet. Er is nog nooit een toxiciteitsstudie gedaan (dat doet die Next studie nu). Ik denk dat het het zeker wel verkort kan worden, maar enige bronnen en refferenties kan ik je helaas niet geven :(
A
ADutchNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#8
neurotoxin zei:
En je zei duizelig worden, maar als ik op mijn kaken let en mijn mond strak gesloten hou en bijt dan op mijn tanden. Dan val ik een soort van weg, alsof je gaat flauwvallen zeg maar. Heel fet maar echt apart. Bekend iets?
Klik om te vergroten...
Ik weet wat je bedoelt; je een beetje afwezig voelen en de beat als een wit licht ziet en een beetje automatische piloot gaan praten met mensen zonder dat je doorhebt waar het gesprek over gaat. Dat is echter niet duizelig worden. Met duizelig bedoel ik dat het naar wordt en merkt dat je dingen ineens niet meer chill kan volgen en alles een beetje vertraging heeft als bij alcohol. Als je duizelig word, dan weet je dat echt wel van jezelf :wink:


Ja het wordt dan inderdaad vaag, kan het niet echt uitleggen daarvoor zou ik moeten slikken :P
Nu krijg ik daar echt zoveel zin in he :tearsofjoy:

Ik eet elke dag 2 stukken fruit waaronder 1 banaan. Zou dan de rustpauze van xtc wel verkort kunnen worden? Ook slik ik vitamine C, niet de gene die jij voorschreef. Eerst de 5htp opmaken.
Klik om te vergroten...
Ik weet het eigenlijk niet. Er is nog nooit een toxiciteitsstudie gedaan (dat doet die Next studie nu). Ik denk dat het het zeker wel verkort kan worden, maar enige bronnen en refferenties kan ik je helaas niet geven :(
Klik om te vergroten...

We wachten af. Als studie kan aantonen dat het dan vaker (zou) kunnen, dan is die kans groot dat je mij vaak ziet stuiteren haha.

Zaterdag ook feest, dan ga ik aan de pep omdat ik die rustpauze wil hebben van xtc.
H
HermesTrismegistusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kan in principe je eigen testpersoon spelen en het elke vier weken doen in combinatie met die vitamine pillen die ik hierboven suggereerde... Maar als je merkt dat het love gevoel er niet meer is, dan moet je weer 2-3maanden wachten om het terug te laten komen. Weiger je domweg dan 2-3 maanden te wachten, dan zul je uiteindelijk dat love gevoel nooit meer kunnen krijgen en loop je kans op een levenslange depressie, hoewel dat laatste nooit wetenschappelijk onderzocht is.
Klik om te vergroten...

In de jaren 90 was misbruik van MDMA geen ongewoon iets, vele mensen namen ieder weekend behoorlijk wat pilletjes en stampten hele nachten door. Het grootste gedeelte is hier zonder kleerscheuren vanaf gekomen en de verwachte schade(Die wetenschappers hadden voorspeld bij deze generatie jongeren), bleef echter uit.

Daarnaast denk ik ook dat het nogal per persoon verschilt. Er zijn mensen bij die na tientallen keren in een heel kort tijdsbestek nog steeds (zeggen) het love gevoel te ervaren, terwijl anderen na een aantal keer al het love gevoel kwijtraken.

Zelf denk ik en dat telt eigenlijk voor alle drugs die jezelf inneemt, dat je altijd moet zorgen dat je jezelf voorledig bewust bent van wat je doet en waar je mee bezig bent. En het allerbelangrijkste is dan nog wel, het daadwerkelijk eerlijk tegen jezelf zijn! Als je zoals in dit geval met xtc het love gevoel niet langer meer ervaart, ERKEN dit dan en stop ermee. Merk je dat andere drugs problemen veroorzaken in je dagelijkse leven, ERKEN dit dan en stop. Of hou jezelf op zijn minst, dusdanig in de hand, dat niemand inclusief jijzelf er last van heeft! :wink:

Gr,
Hermes.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zei ook "loop kans".

Maar laten we wel wezen; mensen die besluiten harddrugs te nemen zijn niet de doorsnee sponsen. Deze mensen doen toch wel wat ze besluiten te doen. Ik denk dat het dan gewoon het beste is om ze zo eerlijk mogelijk alle kennis te verschaffen (zowel positief als negatief), zodat ze zelf het beste hun eigen besluiten kunnen nemen.

Ik kan ook zeggen "Minder dan 2-3maanden; ben je niet goed?", maar ik ben de overheid niet. Ik kan iemand dan beter uitleggen wat de risico's zijn en hoe je die het meeste kan beperken, dan dat ik bullshit ga verspreiden en diegene doet het toch, maar dan zonder te weten hoe diegene de risico's kan beperken.
A
ADutchNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoeveel dagen wordt aangeraden om te pre-loaden en afteren met 5 htp?

Nou de hoofdvraag. XTC rustpauze 2 a 3 maanden. Kan je deze rustpauze verkorten als je gezond eet?

Kipfilet
Banaan
Appel
Vitamine C
Voldoende vocht
Etc.

Ook wil ik graag weten hoe het zit met bijdoseren.
Thunderdome 2 speakers gekregen.

1 door de helft en na 3/4 uur kom ik op een drempel terrecht, de pil wilt niet inslaan. Nam er achteraan nog een halfje en toen ging het goed.

Heb deze pil 4 uurtjes gevoeld helaas...Ik ben wel echt super hard gegaan. Toen heb ik eigenlijk als waar half uurtje pauze gehad en toen de weer de andere speaker gebroken door de helft.

Nu voelde ik mij niet gek enzo, ik was heel serieus. Wist wat ik deed alleen bleef ik wel hakken. Later nog halfje en toen kreeg ik kramp enzo maar trok snel weg, nog steeds geen verschil.

Hoe kan ik de hele avond dat gekke bekkentrekkerij krijgen en dat dom lullen/raar doen? :rockband: ?
A
ADutchNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oke de formulering is vaag.
Hoe kan ik het beste bijdoseren om heerlijk hard te gaan met een constant gevoel?

Kan je met gezond eten en 5htp de rustpauze voor xtc verkorten?
Hoeveel dagen van te voren pre-loaden en afteren met 5htp?
f
foreverinspaceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je eerste pilletje werkt altijd het hevigst , die dat daarna volgen zullen altijd wat afnemen in de werking omdat je serotonine opgeraakt/uitgeput wordt, Als je echt zo vaag en van de kaart wil zijn en lopen kauwen zoals een gek moet je maar een hogere dosis nemen of een volledige speaker..... :rolleyes:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je gaat toch niet bijpakken om met gekke bekken te gaan lopen? Volgens mij moet je bijpakken om je lekker te (blijven) voelen. Besef ook dat sommigen al heel snel gekke bekken gaan trekken en andere dat pas bij belachelijke dosissen hebben.

In principe zou ik uitgaan van 1 mg per kg lichaamsgewicht voor de eerste dosis en eveneens voor de tweede dosis. Een derde dosis kan, maar gaat wat schadelijker worden en heeft eigenlijk nooit meer het effect zoals de eerste en verlengd het speed gevoel slechts.

Hierop kun je wat variaties maken door dezelfde dosis in drieen te doen, of juist eerst 1,5 en dan 0,5 bijnemen, of juist andersom, wat jij wil...

Gezond eten is natuurlijk altijd goed. Veel groente en fruit. Hoe je dat verstandig doet kun je met normaal verstand wel bedenken, ga je met supplementen aan de slag dan moet je wel je er iets meer in verdiepen.
A
ADutchNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is het nou juist, ik kan geen antwoord vinden op het 5htp gebeuren.

Ik brak die 2e speaker omdat ik bang was om dan KO te gaan, maar zoiets kan alleen gebeuren bij niet voldoende koeling (water drinken).

Waar het mij dus om gaat is dat het volgende feest (over 3 weken) ik gewoon met een constant gevoel kan blijven lopen.
P
PsychicatessuhLid
01-01-2024, 00:00
#16
ADutchNightmare zei:
Hoeveel dagen wordt aangeraden om te pre-loaden en afteren met 5 htp?

Nou de hoofdvraag. XTC rustpauze 2 a 3 maanden. Kan je deze rustpauze verkorten als je gezond eet?

Kipfilet
Banaan
Appel
Vitamine C
Voldoende vocht
Etc.

Ook wil ik graag weten hoe het zit met bijdoseren.
Thunderdome 2 speakers gekregen.

1 door de helft en na 3/4 uur kom ik op een drempel terrecht, de pil wilt niet inslaan. Nam er achteraan nog een halfje en toen ging het goed.

Heb deze pil 4 uurtjes gevoeld helaas...Ik ben wel echt super hard gegaan. Toen heb ik eigenlijk als waar half uurtje pauze gehad en toen de weer de andere speaker gebroken door de helft.

Nu voelde ik mij niet gek enzo, ik was heel serieus. Wist wat ik deed alleen bleef ik wel hakken. Later nog halfje en toen kreeg ik kramp enzo maar trok snel weg, nog steeds geen verschil.

Hoe kan ik de hele avond dat gekke bekkentrekkerij krijgen en dat dom lullen/raar doen? :rockband: ?
Klik om te vergroten...
Pompoenpitten heb ik me wijs laten praten ze voelen ook vergelijkbaar op me maag(Als ik veel eet ervan) met l tryptophaan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."