Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsregelmatig gebruik zeer kleine hoeveelheden XTC

regelmatig gebruik zeer kleine hoeveelheden XTC

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dextroamfetamine zou veeel beter werken.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zal vast beter functioneren, maar je verbruikt telkens ook beetjes van je reserves. Dit maakt dat je afhankelijk gaat worden van die kleine beetjes omdat je normalen zijn steeds slechter zal lijken. Omdat je daarnaast steeds meer nodig zal hebben voor dat effect loop je de kans in een vicieuze cirkel te komen.
Dit geldt voor xtc en andere middelen die je hiervoor zou willen gebruiken. Beter stopt je er mee nu dat nog kan.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat je doet is zeer onverstandig...nu werkt het misschien nog denk je, maar straks werkt die 1/8 niet meer en moet je naar bijv. 1/4 om er nog wat van te merken.
Zoals iemand anders ook al zei, je maakt steeds wat van je serotonine op en als je dat iedere dag gaat doen blijft er op een gegeven moment weinig over. Dan gaat het fout als je blijft gebruiken!
Ik zou er zeker mee stoppen. Als je dan persé iets MOET nemen van jezelf...doe dan goede amfetamine bijv. Heb je oraal weinig van nodig en ga je ook lekker, maar ook hier geldt, op een gegeven moment wordt dit gewoon en zit je in een cirkel.
Beter is gewoon niets te nemen en gewoon werk zoeken dat leuk genoeg is waarbij je niets hoeft te gebruiken :)
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat sneller en beter kunnen denken komt niet direct door de serotine, maar door een circuit in je hersenen dat geactiveerd wordt als jij je goed voelt.

Je zou dus in principe ook door middel van chocola (of banaan) in combinatie met koffie beter en sneller na kunnen denken. Gezond eten en veel sporten helpt ook bij het goed voelen.
z
zuppityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de reacties! Ik merkte er inderdaad minder van de laatste tijd. Denk dat ik het verspreid over 1,5 maand in totaal maar 3 pillen heb genomen, maar de laatste paar keer merkte ik er nog maar weinig van. Ik ga kijken of amfetamine iets voor mij is.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
zuppity zei:
Ik ga kijken of amfetamine iets voor mij is.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je de plank een beetje misslaat, maar goed :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het wordt nu wel een andere plank die hij mis gaat slaan.
c
cyberhackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Modknip en een ban; Forumregel 1 overtreden.
m
miss partyLid
01-01-2024, 00:00
#9
bij mij werkt zoiets niet, van dichtbij ga ik wazig zien en ik kan niet meer zo goed recht lopen en concentreren voor mij blijft het gewoon voor het af en toe uitgaan een leuk pilletje :P
P
PebblesLid
01-01-2024, 00:00
#10
1 tip, want hiermee ben ik dus in de problemen gekomen.

Als je amfetamine gebruikt, kijk dan uit dat je niet verslaafd raakt.
Bij mij hielp het dus ook, maar gebruik het dan in mate.
Als je toch merkt dat je naar meer nijgt, bespreek het dan even met je dokter.
Die kan je dan doorverwijzen naar een psychiater en die kan dan medicijnen voorschrijven.
Want uiteindelijk is amfetamine toch drugs. Bij de één werkt dat dan wel anders dan bij de ander. Maar het is niet fijn om verslaafd te zijn daaraan.

Dus hopelijk heb je hier wat aan.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drugs vervangen door medicatie?! Als je bedoeld dat je het ene middel moet vervangen voor een ander, beter werkend middel dan heb je gelijk en dan zou ene dokter in principe en goede gesprekspartner moeten zijn. Als je medicatie boven drugs zet dan slaat het nergens op.

Overigens is er hier in feite geen enkele medische reden om drugs/medicatie te gebruiken en dus zou een goede arts daar niet aan mee werken.
P
PebblesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tufnut zei:
Drugs vervangen door medicatie?! Als je bedoeld dat je het ene middel moet vervangen voor een ander, beter werkend middel dan heb je gelijk en dan zou ene dokter in principe en goede gesprekspartner moeten zijn. Als je medicatie boven drugs zet dan slaat het nergens op.

Overigens is er hier in feite geen enkele medische reden om drugs/medicatie te gebruiken en dus zou een goede arts daar niet aan mee werken.
Klik om te vergroten...

Ik bedoel niet dat je drugs moet vervangen voor medicatie, zeker niet.
Drugs en medicatie is niet hetzelfde natuurlijk.

Ik bedoel gewoon meer van, als de topic starter merkt dat hij/zij beter presteert met kleine hoeveelheden XTC, nu al merkt dat hij/zij al bij de kleine hoeveelheden minder voelt en amfetamine gaat proberen, uit moet kijken niet verslaafd te raken. Want dat gaat heel makkelijk.

In Ritalin/Concerta zit officieel geen speed, als ik dat goed zeg. Ik dacht, als amfetamine werkt en de topicstarter gaat het het vaak gebruiken (zonder dat je het doorhebt ben je al verslaafd), kan hij/zij dat altijd proberen. Ookal is speed en Ritalin/Concerta natuurlijk heel anders, maar het zou kunnen.

Of ben ik nu heel dom aan het praten?
Ik spreek gewoon een beetje uit mijn ervaringen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Of het dom is weet ik niet, ik vind het tot nu toe vooral onduidelijk wat je nou bedoeld...

Dat drugs en medicate hetzelfde zijn wordt vaak ten onrechte ontkend, maar in feite is het wel zo. Medicijnen hebben alleen niet altijd een recreatief effect. Vanwege de context van gebruik wordt het ene middel drugs genoemd en het andere medicatie. Speed (drugs) kan medicinaal worden toegepast. Omdat er beter werkende middelen zijn gevonden en omdat de oorlog tegen 'drugs' is gestart wordt het niet zodanig gebruikt, maar besef dat er voldoende medicijnen werken die minder effectief ingezet worden.
z
zuppityLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo,

Lees hier al een tijdje mee, en ben zeer blij met alle nuttige informatie die dit forum mij tot nu toe heeft gegeven. Nu heb ik zelf wat vragen, ze kunnen misschien wat stom zijn maar ik ben dan ook een beginner :)

Ik vind het relaxt om voor mijn werk (waar ik zeer geconcentreerd moet zijn en me goed moet voelen) kleine hoeveelheden XTC te nemen. Ik merk dat ik veel beter presteer. Het gaat om 1/8e pil of minder. Verder gebruik ik weinig, heel af en toe op een feestje. Ik heb de volgende vragen:

-Is het ongezonder/schadelijker om bijv. 8 x 1/8 pil te nemen dan 1 pil ineens?
-Nemen de positieve effecten van een pil sneller af bij bovenstaande manier van gebruiken?
-Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?
-Is er een vergelijkbare drug die misschien beter is voor het doel wat ik heb?

Ik snap dat waarschijnlijk niet veel mensen ervaring hebben met het regelmatig nemen van kleine hoeveelheden. Toch hoop ik dat jullie me wat nieuwe inzichten kunnen geven. Randzaken die niks met mijn vragen te maken hebben ook. Alvast bedankt!

groetjes Zuppity

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."