Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc vs mdma

Xtc vs mdma

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
Marc39Lid
01-01-2024, 00:00
#1
teebo zei:
grote lap tekst alert!

.... De pilletjes zouden 120mg bevatten, waren al door verschillende mensen getest en zijn redelijk populair....
Klik om te vergroten...

Misschien volgende keer zelf laten testen. Goede pil doet precies hetzelfde namelijk.
D
David BuenoLid
01-01-2024, 00:00
#2
chrzz zei:
Risico's van het vak :P

Maar ik heb tot nu toe toch nog nooit meer als 3 pillen moet pakken om het redelijk goed te voelen dus dat valt best wel mee
Klik om te vergroten...

haha, daar zijn de meningen wel over verdeeld...
c
citrobacterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Little Monk zei:
Tot nu toe waren de X-avonden allemaal super, slechts de avond dat ik xtc heb gebruikt op een feestje vond ik het net als jij 'zonde'. Leuke avond, en allemaal goed enzo maar toch heb ik absoluut niet uit XTC gehaald wat er daadwerkelijk in zit.
Klik om te vergroten...

Ik heb x enkel nog maar op feestjes, fuiven, clubs of festivals gebruitkt. En ik moet zeggen , het was alles behalve zonde. Ik heb niet alleen alles uit xtc gehaald wat er in zit, maar xtc heeft ook alles uit mij gehaald wat er uit te halen valt.

Voor derest gééf ik je gelijk dat de sociale-emotionele momenten tot een climax gaan onder invloed van X, maar dat vind ik net het leuke op feesjes. Ik praat met mensen die ik anders niet zou durven aanspreken, over alles en nog wat. En die mensen, zouden géén minuut geboeid door je zijn als je niet onder invloed zou zijn.
Dat is het mooie, je uitstraling bereikt een climax , maar vooral je inlevingsvermogen, je begrip en je inspeelbaarheid op de anderen hun emoties, humor en gevoel.
En als die andere personen dan ook nog eens gebruikt hebben, dan is het hek helemaal van de dam.
Daarnaast komen er meestal ook nog handjes, omhelzingen en andere sociale gebaren aan te pas. Meisjes ga je ook sneller vastnemen of knuffelen, en ze vinden het fijn ook nog. Gewoon door de uitstraling die x je meegeeft.
Ik vind het spijtig dat ik x moet nemen om zo'n sociale climax te bereiken.! Amuseren kan ik me zeker ook nuchter, met alchohol,.. , feesten ook, maar dat sociale, effect van liefde voor alles en nog wat, dat krijg je met niks anders klaar. (Tenzij de eerste weken in een relatie, dan heb je ook wel eens van die vlindertjes :) )
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb altijd het gevoel dat ik met xtc (geen ervaring met pure MDMA maar ik had geteste pillen met alleen MDMA en bindmiddel) bij emoties kan komen die ik normaal niet wil/kan voelen en gemakkelijker dingen kan relativeren. Sociaal gezien is het ook zeer effectief om dingen uit te spreken of een vriendschap te verdiepen maar het moet wel duidelijk blijven dat sommige emoties enorm uitvergroot worden tijdens de trip en dus uiteindelijk geen resultaten behalve ontzettend leuk (of lekker :P) contact.

Spiritueel gezien is het vernieuwend om alles vanuit een ander perspectief te zien, en daar haal ik af en toe wel levenslessen uit waar ik ook nuchter nog veel aan heb. Ik wil heel graag nog een keer een goede xtc-pil met lsd combineren met een perfecte setting, veel onderzoeken hebben over beide stoffen uitzonderlijk goede (en slechte) psychologische resultaten aangetoond.

MDMA is een drug die je leven kan veranderen, als het niet vaker dan 1-2 keer per jaar wordt gebruikt blijft het effect bijzonder en bijna therapeutisch. Alleen de rebound is minder maar dat heb ik er zeker voor over.

En dan naar het originele onderwerp, zuivere MDMA lijkt me sowieso beter maar het schijnt heel moeilijk te doseren te zijn. Ik vind de "bominslag" van een XTC-pil (wel getest) altijd spannend en dan laat ik het over me heen komen en zoals al gezegd nooit teveel verwachten maar gewoon chillen en genieten. Zuivere MDMA lijkt me ook wel heel lekker maar dan lekker thuis en gewoon hard gaan, op de één of andere manier schijnt de inslag heftig te zijn en ik heb mensen gezien die er echt uitzagen alsof ze helemaal naar de kl***e gingen omdat het gewoon heel sterk is.
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#5
teebo zei:
Ik gebruik nooit meer op een feestje, ik hou het toch niet de hele avond uit en er is gewoon teveel input.
Klik om te vergroten...
Ik ben het helemaal eens met teebo. Ik vind het ook zonde om op een feestje te doen met al die rotherrie om je heen. Het is veel mooier als je het in een rustige mooie omgeving doet, met vriend(en) of zelfs alleen.

teebo zei:
Ik gebruik nooit geen pillen meer maar enkel zuivere mdma
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf nog nooit kristallen gedaan, maar in principe moet het effect hetzelfde zijn als een pil (toch?), mits de pil naast mdma alleen vulstoffen bevat.

teebo zei:
Mdma-xtc geeft je minstens evenveel goede inzichten als psychedelica maar dan op sociaal vlak waardoor ze ongelofelijk veel bruikbaarder zijn in het dagelijkse leven.
Klik om te vergroten...
Mee eens. Althans, de inzichten zijn op een ander vlak, maar minstens net zo waardevol. MDMA zorgt dat je een heel diep contact krijgt met je gevoelswereld. Daar kan je enorm veel van leren.

teebo zei:
ik zet mij in de auto en krijg nog rap een lachgas ballonnetje toegestopt. We beginnen te rijden en ik zeg, “zeg aub de volgende 5 minuten niets tegen mij”. Ik inhaleer diep en wat volgde was onbeschrijfelijk. Het pure nirwana gevoel van mdma werd met factor 100 vergroot.
Klik om te vergroten...
Wow! Dit moet ik ook proberen. My god, waar moet ik nou weer lachgas vandaan halen? Heeft amylnitriet misschien niet hetzelfde effect? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re:

Little Monk zei:
XTC zie ik net als jou in eerste instantie als een drugs die naast paddo's en lsd een zeer verhelderende en soms bijna therapeutische werking kan hebben. Op de tweede plek komt het 'feest gebruik' te staan waarvoor geschikt maar niet goddelijk.
......
Mijn ervaring leert dat een X-avond een feest is, daar kun je het bij houden, of je kunt thuis 'saai' op de bank gaan zitten met een groep vrienden en meer sociale-emotionele ervaringen opdoen dan je ooit op een feest zou kunnen doen.
Klik om te vergroten...
So true!
Wat goed dat 'decodation' dit draadje naar boven heeft gehaald.
Echt fijn om te lezen.
d
decodationLid
01-01-2024, 00:00
#7
:grin:
Ik had niet goed genoeg gelezen en dingen gepost die al gepost werden :(. Sorry hiervoor. :xtc:
H
HendroidLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van pillen krijg ik meer een gevoel dat ik echt niet stil kan staan en dat vind ik dan ook fijn, dat opgefockte eraan. Had gehoord dat in pillen meestal stofjes zitten waar je een beetje druk van word. De laatste 2 keer heb ik kristallen gedaan en dat vond ik toch minder dan pillen..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hendroit zei:
Van pillen krijg ik meer een gevoel dat ik echt niet stil kan staan en dat vind ik dan ook fijn, dat opgefockte eraan. Had gehoord dat in pillen meestal stofjes zitten waar je een beetje druk van word. De laatste 2 keer heb ik kristallen gedaan en dat vond ik toch minder dan pillen..
Klik om te vergroten...

Zit soms bijvoorbeeld speed in de pillen of een van de andere vele energie opwekkende stofjes. Persoonlijk heb / had ik altijd liever MDMA kristallen, werd ik ook een stuk relaxter van. Als ik energie nodig heb neem ik daar iets anders voor in de plaats :)

Genoeg vrienden/vriendinnen geven wel de voorkeur aan een xtc pil (wel getest in 90% van de gevallen) Is maar net wat je zelf het leukst/prettigst vind.

En ja XTC = MDMA mits de pil goed is :)
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat zie je toch bijna nooit, rotzooi in pillen? En speed al helemaal niet, laatste pil die ik heb gezien met speed waren die blauwe sterren.
Verder vrij weinig met MccP en zo gezien hoor. Laatst wel een pil met wat MDA maar dat is niet echt rotzooi vind ik.
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Al een half jaar geen pilletje meer genomen wel meerdere malen kristallen met hoge percentages. Zoals ik me het herriner komt de pil veel harder als een mokerslag waar de MDMA zich rustig opbouwt. Wat feesten en thuis gebruik betreft, het liefst zoek ik een feestje er tussen in met een zogehete buurt-barbeque-sfeer. Hoewel de enige keer dat ik MDMA thuis heb gedaan onvergetelijk is en een band geschept heeft tussen vrienden die we met z'n alle niet snel kwijt zullen raken. Terwijl het op feesten meer los gaan is en allerlei dingen afspreken waar je de volgende dag toch van denkt dat gaan we toch maar niet doen omdat het met allerlei wild vreemden is afgesproken.

Eigenlijk is thuis gebruik veel chiller, jammer dat veel mensen in mijn kring niet zien zitten om dat eens in de zoveel tijd te doen.
m
mijaserLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wawa zei:
Eigenlijk is thuis gebruik veel chiller, jammer dat veel mensen in mijn kring niet zien zitten om dat eens in de zoveel tijd te doen.
Klik om te vergroten...
Heb juist hetzelfde voor, mijn vrienden vinden het 'erger' als je het htuis doet.
Dan maar alleen eh :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."