Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC en kauwgom naar festival

XTC en kauwgom naar festival

20 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
R
RabanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik heb een vraag, of meer een onzekerheidje. Ik ga zaterdag 1 juni naar Intents festival en ben van plan twee of drie pillen mee te nemen. Ik verstop de pillen in een boterhamzakje die ik goed dichtknoop en een stuk vanaf knip zodat het maar een klein balletje wordt, die ik weer in mijn onderbroek kan doen. :P Maar nu ga ik ook kauwgom meenemen om wat op te kauwen te hebben als ik kaakspanning krijg.

Nu mijn "probleem": Als ik kauwgom meeneem, is het dat dan niet enorm verdacht als ze dit bij het fouilleren aantreffen? Immers iemand die kauwgom meeneemt naar een festival zou vaak kunnen wijzen op een pilgebruiker.

Is het aan te raden kauwgom toch niet mee te nemen? Of is het op de meeste festivals toevallig te koop?

Het klinkt jullie vast hilarisch in de oren, maar dit is mijn eerste festival en heb nog geen idee hoe het allemaal gaat met fouilleren en dergelijke.
M
MadeonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maak je geen zorgen; Het is heel normaal dat iemand fris uit zijn mond wil ruiken als diegene uitgaat. Zo'n bewaker brengt een pakje kauwgom echt niet in verband met een XTC gebruiker.

Als ik je wel een tip mag geven: Voordat je het festivalterrein opgaat (buiten), zorg dan dat je pillen al goed in je boxer zitten en voorkom dat je nog aan je ballen gaat graaien. Afgelopen weekend bij een festival heeft de politie in undercover auto's een hoop mensen opgepakt buiten het terrein omdat ze verdacht veel in hun ondergoed aan het voelen waren.
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#3
gewoon mee nemen als jij dat wilt er nemen echt heel veel mensen kauwgom mee naar een feest en je bent pas verdacht als ze tijden het fouilleren iets voelen of bijv een zip zakje aantreffen maar kauwgom is echt geen probleem :wink:
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar van kauwgom krijg ik juist meer last van m'n kaken. Gewoon die kaken z'n gang laten gaan en niet aan denken, dan heb ik er het minste last van.

Los daarvan als je de pillen gewoon in je onderbroek stopt is het altijd goed. Ik doe het zakje meestal ook nog met plakbandje vast.

Ik zou trouwens max 2 pillen meenemen, als je toevallig toch gepakt wordt als je binnen bent, dan kom je met 2 pillen waarschijnlijk nog weg zonder boete, maar met 3 pillen heb je misschien net wel een boete. En 2 pillen is toch genoeg, toch zeker als het van die sterke zijn.
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#5
offtopic:

Madeon zei:
Als ik je wel een tip mag geven: Voordat je het festivalterrein opgaat (buiten), zorg dan dat je pillen al goed in je boxer zitten en voorkom dat je nog aan je ballen gaat graaien. Afgelopen weekend bij een festival heeft de politie in undercover auto's een hoop mensen opgepakt buiten het terrein omdat ze verdacht veel in hun ondergoed aan het voelen waren.
Klik om te vergroten...

Dit is normaal gesproken niet mogelijk, aangezien er voor een aanhouding een redelijk vermoeden van schuld moet zijn. Aan je ballen kriebelen zal in een rechtbank niet snel geaccepteerd worden als redelijk vermoeden van schuld :). Al kan ik me voorstellen dat als er een officier van justitie aanwezig is op het festival, de meeste mensen het schikkingsvoorstel (boete) van de ovj wel accepteren en daarmee bekennen.
R
RabanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Madeon zei:
Maak je geen zorgen; Het is heel normaal dat iemand fris uit zijn mond wil ruiken als diegene uitgaat. Zo'n bewaker brengt een pakje kauwgom echt niet in verband met een XTC gebruiker.

Als ik je wel een tip mag geven: Voordat je het festivalterrein opgaat (buiten), zorg dan dat je pillen al goed in je boxer zitten en voorkom dat je nog aan je ballen gaat graaien. Afgelopen weekend bij een festival heeft de politie in undercover auto's een hoop mensen opgepakt buiten het terrein omdat ze verdacht veel in hun ondergoed aan het voelen waren.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip. :wink: Het boterhamzakje heb ik zo ingekort dat ie even groot is als drie pillen bij elkaar. Mooi compact dus. Onder mn zaakje met een nietje vast aan mijn onderbroek is denk ik wel het meest effectief, maar niet slim i.v.m. metaaldetectors? Een plakbandje kan dan wel weer losraken. :')

Bedankt iedereen verder voor de reacties!
Ik ben nog onervaren met pillen, dit wordt mijn tweede keer. Ik moet zeggen, er zit toch wel een luchtje aan. In hoeverre is de kans dat honden mij ruiken met drie pillen? Ik kan er ook nog eventueel deo over mn onderbroek spuiten.

Ik maak mij waarschijnlijk te druk om niets. Denk dat velen dat wel (ooit) hebben gehad.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Haha nee dat is niet opvallend :P. Ik ga zelf ook vaak nuchter naar een feestje en neem dan ook kauwgum mee, gewoon voor de lekker en als ik pillen neem neem ik geen kauwgum :P. Heb zo'n schijt hekel aan dat gekauw, kan er dan ook niet mee stoppen en de dag erna zo'n ontzettend zere bek/kaak. Beter gewoon zonder kauwgum dus :), eet liever een lolly of een ijsje ipv kauwgum :grin:.

En ik zou dat boterham zakje nog even dichtbranden, vallen de pillen er ook niet uit of zo :wink:.
M
MadeonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raban zei:
Madeon zei:
Maak je geen zorgen; Het is heel normaal dat iemand fris uit zijn mond wil ruiken als diegene uitgaat. Zo'n bewaker brengt een pakje kauwgom echt niet in verband met een XTC gebruiker.

Als ik je wel een tip mag geven: Voordat je het festivalterrein opgaat (buiten), zorg dan dat je pillen al goed in je boxer zitten en voorkom dat je nog aan je ballen gaat graaien. Afgelopen weekend bij een festival heeft de politie in undercover auto's een hoop mensen opgepakt buiten het terrein omdat ze verdacht veel in hun ondergoed aan het voelen waren.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip. :wink: Het boterhamzakje heb ik zo ingekort dat ie even groot is als drie pillen bij elkaar. Mooi compact dus. Onder mn zaakje met een nietje vast aan mijn onderbroek is denk ik wel het meest effectief, maar niet slim i.v.m. metaaldetectors? Een plakbandje kan dan wel weer losraken. :')

Bedankt iedereen verder voor de reacties!
Ik ben nog onervaren met pillen, dit wordt mijn tweede keer. Ik moet zeggen, er zit toch wel een luchtje aan. In hoeverre is de kans dat honden mij ruiken met drie pillen? Ik kan er ook nog eventueel deo over mn onderbroek spuiten.

Ik maak mij waarschijnlijk te druk om niets. Denk dat velen dat wel (ooit) hebben gehad.
Klik om te vergroten...

Drugshonden zul je niet tegenkomen op een festival. Maak je niet druk :)

Ben afgelopen weekend op een festival geweest waar ze het 'zero tolerance' reglement van kracht hadden. Zolang je een gebruikersdosis bij je hebt van max 2-3 pillen die je goed verstopt in je onderbroek hebt hoef je echt nergens bang voor te zijn.
Ik mag zelf eigenlijk meestal meteen doorlopen zonder dat ze me fouilleren omdat ik er heel onschuldig uitzie voor een jongen ofzo. Dan staan ze serieus iedereen te fouilleren inclusief alle dames en dan mag ik meteen doorlopen. Best grappig :')
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ehh pas op wat je zegt! Fantasy island was een drugs hond, schrok me dood! Voor me werd er iemand uitgepikt die 2cb bij zich had.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raban zei:
Een plakbandje kan dan wel weer losraken. :')
Klik om te vergroten...
Duckttape ftw my friend..

Raban zei:
In hoeverre is de kans dat honden mij ruiken met drie pillen? Ik kan er ook nog eventueel deo over mn onderbroek spuiten.
Klik om te vergroten...
Ik heb ooit 1x deo in m'n onderbroek gepoten, daarna nooit meer.:grin: Bovendien ruikt een drugshond toch altijd wel de drugs. Er zijn, heb ik weleens gelezen, maar weinig drugshonden in Nederland, dus de kans dat je die op een festival tegenkomt is daardoor schijnbaar heel klein. Meestal staan daar blijkbaar gewoon bewakings/politiehonden als er al honden staan.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#11
kauwgom krijg je idd alleem maar meer kramp van in je kaken. Ik geef de voorkeur aan zo'n plastic stokje van een lollie. Die steek ik tussen mijn kaken en zit dan ramvast. Zorgt ervoor dat ik mijn tanden niet afbreek.
R
RabanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor de tips en geruststellingen :wink: Een lollystokje vind ik maar eng, liever iets groters als een raketijsje stokje :tongueout: Ik zorg ervoor dat ik met kauwgom beginals het echt nodig is.

nog een vraag, ben immers toch bezig en jullie zijn zulke goede hulpen :tongueout:
Dit wordt mijn 2e keer xtc. Het festival duurt van 12 tot half 1.
ik heb 3 witte nintendo's mee. Wanneer is het aan te raden te beginnen? Is beter om later te beginnen ivm serotoninegehalte dat op raakt en ik daar 12uur lang ben?
Ik drink op tijd water maar niet teveel. Keertje pata halen voor zoutgehalte op te krikken.

Nog meer handige tips?
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou gewoon zo lang mogelijk nuchter gaan, vroeger deed ik vaak hele feesten onder invloed rondlopen, maar vind het fijner om gewoon de laatste 3 a 4 uurtjes onder invloed te zijn, want de eerste high van de dag is het fijnst, dus ga je super op het eind :). En als je toch eerder neemt zou ik beginnen met een halfje dan na 2 uur een kwartje en dan elk uur weer een kwartje nemen :grin:. Dit werkt voor mij het best :)
M
MadeonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raban zei:
Bedankt voor de tips en geruststellingen :wink: Een lollystokje vind ik maar eng, liever iets groters als een raketijsje stokje :tongueout: Ik zorg ervoor dat ik met kauwgom beginals het echt nodig is.

nog een vraag, ben immers toch bezig en jullie zijn zulke goede hulpen :tongueout:
Dit wordt mijn 2e keer xtc. Het festival duurt van 12 tot half 1.
ik heb 3 witte nintendo's mee. Wanneer is het aan te raden te beginnen? Is beter om later te beginnen ivm serotoninegehalte dat op raakt en ik daar 12uur lang ben?
Ik drink op tijd water maar niet teveel. Keertje pata halen voor zoutgehalte op te krikken.

Nog meer handige tips?
Klik om te vergroten...

Hoelang duurde je trip toen je de eerste keer xtc deed? Stel bijvoorbeeld dat dit 4-5 uur was dan kun je het nog een klein beetje rekken door bij te doseren. 12 uur lang op XTC is gewoon niet te doen.

Meestal als ik zo'n lang feest heb zou ik sowieso de middag nuchter rondlopen. Aan het eind v/d middag rond 5 uur een broodje halen en als deze gezakt is rond 6u/7u dan beginnen aan de xtc.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
12 uur lang is wel te doen, maar ga er dan maar van uit dat je rond een uurtje of 10 er helemaal niks meer van snapt :P
R
RabanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Madeon zei:
Raban zei:
Bedankt voor de tips en geruststellingen :wink: Een lollystokje vind ik maar eng, liever iets groters als een raketijsje stokje :tongueout: Ik zorg ervoor dat ik met kauwgom beginals het echt nodig is.

nog een vraag, ben immers toch bezig en jullie zijn zulke goede hulpen :tongueout:
Dit wordt mijn 2e keer xtc. Het festival duurt van 12 tot half 1.
ik heb 3 witte nintendo's mee. Wanneer is het aan te raden te beginnen? Is beter om later te beginnen ivm serotoninegehalte dat op raakt en ik daar 12uur lang ben?
Ik drink op tijd water maar niet teveel. Keertje pata halen voor zoutgehalte op te krikken.

Nog meer handige tips?
Klik om te vergroten...

Hoelang duurde je trip toen je de eerste keer xtc deed? Stel bijvoorbeeld dat dit 4-5 uur was dan kun je het nog een klein beetje rekken door bij te doseren. 12 uur lang op XTC is gewoon niet te doen.

Meestal als ik zo'n lang feest heb zou ik sowieso de middag nuchter rondlopen. Aan het eind v/d middag rond 5 uur een broodje halen en als deze gezakt is rond 6u/7u dan beginnen aan de xtc.
Klik om te vergroten...
Eerste keer was in een rustige setting. Driekwart pil, denk 5 a 6 uur. Stel ik begin om 3 uur, dan zou ie wel ingeslagen zijn om 4 uur. Vanaf dan gewoon kwartje per uur, tenzij ik hard genoeg ga.

harry123 zei:
12 uur lang is wel te doen, maar ga er dan maar van uit dat je rond een uurtje of 10 er helemaal niks meer van snapt :P
Klik om te vergroten...
Is dat heel erg onaangenaam? En ik begin denk ik rond 3 uur. Ik wil gewoon goed gaan en tijdens de endshow rond 12en nog kunnen staan bij wijze van :tongueout:
M
MadeonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raban zei:
Eerste keer was in een rustige setting. Driekwart pil, denk 5 a 6 uur. Stel ik begin om 3 uur, dan zou ie wel ingeslagen zijn om 4 uur. Vanaf dan gewoon kwartje per uur, tenzij ik hard genoeg ga.

Is dat heel erg onaangenaam? En ik begin denk ik rond 3 uur. Ik wil gewoon goed gaan en tijdens de endshow rond 12en nog kunnen staan bij wijze van :tongueout:
Klik om te vergroten...

Je kunt niet urenlang blijven rekken. Op een gegeven moment is het gewoon op. Ik persoonlijk kan maar een uurtje erbij rekken, maar er zijn ook mensen (de meeste) er er nog makkelijk 2-3 uur erbij kunnen rekken.

Er komt een punt dat je vrij weinig merkt van die kwartjes die je erbij doseert. Dan kan je natuurlijk met 1/2tjes gaan werken maar het 'love' gevoel ben je dan sowieso kwijt en je gaat je alleen maar wazig voelen. Kans op hallucineren neemt toe en je staat dan alleen maar strak.
Mensen die dit punt hebben gehad en dan toch door willen met de trip, gaan dan hogere dosissen slikken wat gewoon erg slecht is. De kans op overgeven wordt dan ook erg groot.

Natuurlijk, misschien kun jij wel makkelijk van 3 tot 12 lekker spacen :sunglasses: Ik ken genoeg mensen die het zolang vol kunnen houden. Jij kent jou lichaam het best en ik wil je alleen maar waarschuwen dat je dalijk niet om 22:00u 's avonds al helemaal doodop op dat feest staat. :mrgreen:
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zou rond een uurtje of 5 je eerste nemen :wink:.

En vaag zijn vind ik niet ongemakklijk voel me altijd nog wel fijn, maar dan vergeet ik meer van het feest en dat wil ik niet. Dus tegenwoordig neem ik mijn pilletje richting het eind rond een uurtje of half acht, of ik neem speed of zo zodat ik alles "nuchter" meemaak maar dan met energie.

Maar wat voor jou werkt zal je zelf even uit moeten zoeken, dat is een kwestie van proberen en experimenteren :wink:
R
RabanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor al jullie tips. Afgelopen zaterdag was het feest, en hard ging ik zeker. :P
Ik heb enkele uurtjes gewacht en om 15:00 het eerste halfje ingenomen. Deze sloeg (denk ik) rond 15:45 aan. Rond 17:30 nam ik een kwartje erbij en zo ging ik elk uur op dezelfde tijd een kwartje nemen. Uiteindelijk gestopt met bijnemen rond half 11. Ik heb de hele tijd zitten dansen, rondjes gelopen en gepraat. Heb me heel erg vermaakt en het was een perfecte dag! Uiteindelijk 2 witte nintendo's opgekregen. Nog eentje over. :wink: Ben uiteindelijk rond half 11 gestopt omdat ik merkte dat ik flink vaag begon te worden. Het was alleen nog maar strak staan en het fijne gevoel was al flink minder.

Les voor de volgende keer: Toch nog 2 uurtjes wachten. :wink:
T
TichorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi om te horen dat je het chill hebt gehad!
Had zelf laatst ook witte Nintendo's en ben ook begonnen met een halfje om half 6 en ook uiteindelijk ongeveer 2 pillen gehad. Heerlijk maar had rond 11 uur ook het gevoel dat ik vaag begon te worden en eigenlijk alleen nog maar strak stond dus ook niet meer bijgenomen.

En van dat kauwgom, ik had laatst ook een zakje kauwgom mee maar ik merkte wel dat ik beter als de rest van mijn vrienden werd gefouilleerd :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."