Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijk bij XTC gebruik.

Misselijk bij XTC gebruik.

26 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
u
ukkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
kan je wel boeren?
ik word af en toe ook misselijk maar dan drink ik wat en als er dan een boer komt is het ook gewoon weg weet ni of dat een oplossing is :grin:
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Altijd als ik illy's op heb ben ik 9 van de 10 x misselijk.
Is dat tegen te houden? of iemand tips waardoor het minder kan worden.

Graag niet antwoorden als je alleen maar kan zeggen:
Geen XTC gebruiken.

Alleen serieuze antwoorden graag
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen xtc gebruiken is natuurlijk wel de meest zekere oplossing voor dit probleem.

Maar om een antwoord te geven waar je wat meer op zit te wachten moet ik eerst meer weten. Wanneer wordt je misselijk? Hoe lang houd het aan? Moet je ook echt spugen? Heb je het altijd en zo nee, wanneer niet? Hoeveel XTC neem je en hoe zwaar ben je? Eet je vooraf wel of niet en indien wel, hoe lang van te voren?

Het kan namelijk zijn dat je iets met je eetpatroon moet doen, maar het kan er voor jou ook gewoon bij horen. Is het iets waar je vceel last van hebt?
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik word misselijk na een uur, en het houd ongeveer 2 uur lang aan.
1 x heb ik wel moeten overgeven.
Heel soms heb ik er geen last van als ik iedere x kwartjes pak.
Ik neem niet meer dan ander halve pil & ik weeg 75 kilo.
Vooraf eet ik goed & gezond, na 4/5 uur na mijn avond eten ongeveer neem ik een pil meestal in.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#5
niet te veel drinken volgens mij, maar wel voldoende.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Allereerst wil ik opmerken dat 1,5 halve pil geen ene zak zegt. Het is van belang mg te weten. Je zult dus moeten zorgen dat je altijd je pillen test zodat je precies weet wat je neemt en daar dus bewust mee kan gaan spelen.

Verder zie ik niet direct aanknopingspunten dus toch even verder vragen dus...
Je geeft aan geen last te hebben als je kwartjes pakt. Doe je dat vaker of is dat een eenmalige ervaring? Ik begrijp uit je verhaal dat je er al vaker last van hebt gehad..., wanneer was het het ergste? had je toen veel of weinig gebruikt en in welke hoeveelheid (ook hier weer zou het antwoord het best in mg gegeven moeten worden, maar desnoods in aantal pillen). gebruik je er nog iets anders bij (nicotine, alcohol, canabis of iets dergelijks). Hoe veel en wat drink je als je aan de X bent? Heb je in het dagelijks leven snel last van misselijkheid?
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tufnut zei:
Allereerst wil ik opmerken dat 1,5 halve pil geen ene zak zegt. Het is van belang mg te weten. Je zult dus moeten zorgen dat je altijd je pillen test zodat je precies weet wat je neemt en daar dus bewust mee kan gaan spelen.

Verder zie ik niet direct aanknopingspunten dus toch even verder vragen dus...
Je geeft aan geen last te hebben als je kwartjes pakt. Doe je dat vaker of is dat een eenmalige ervaring? Ik begrijp uit je verhaal dat je er al vaker last van hebt gehad..., wanneer was het het ergste? had je toen veel of weinig gebruikt en in welke hoeveelheid (ook hier weer zou het antwoord het best in mg gegeven moeten worden, maar desnoods in aantal pillen). gebruik je er nog iets anders bij (nicotine, alcohol, canabis of iets dergelijks). Hoe veel en wat drink je als je aan de X bent? Heb je in het dagelijks leven snel last van misselijkheid?
Klik om te vergroten...


Ik heb 2 x iedere x kwartjes gebruikt en daar geen last mee gehad. Mijn eerste keer x had ik ook geen last van misselijkheid.
Het ergste was wanneer ik er ook keta bij had gebruikt (eige schuld want het werkt tegen) ik gebruik altijd standaard ander halve pil, dan zit ik het lekkerste in die trip.
Ik gebruik blauwe nike's maar weet niet hoeveel mg erin zit.
Ik rook wel tijdens mijn trip, verder drink ik veel water. Iets zoets krijg ik niet weg.
Ik drink ook geen alcohol & in het dagelijks leven ben ik niet snel misselijk.
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb het even na gevraagd bij een vriend van me die het had laten testen,
en er zit 152.4 mg MDMA in
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
hahaha.., 152,4 mg. Dat is wel heel precies. Zo precies wordt het resultaat niet door het testcentrum kenbaar gemaakt. Dat wordt netjes afgerond en vaak voorzien van een spreiding. Ik weet dus niet of dat wel zo betrouwbaar is.

Maar daar gaan we wel even vanuit. 1,5 x 150 (voor het gemak rond ik het toch wel even af) = 225 mg. Uitgaande van de stel regel dat 1 a 2 mg/kg lichaamsgewicht voldoende moet zijn. is dit voor een gemiddelde man best veel. Voor een vrouw dus zeker. Ik weet niet wat je weegt, maar die berekening kun je nu zelf maken.

Als je kwartjes gebruikt dan wordt je niet misselijk begrijp ik. dan is dat dus wat je moet doen. Keta erbij is een mogelijke misselijkmaker. dat dus niet meer doen. Ik neem aan dat je vaker rookt dus dat zal het niet snel zijn (roken wordt vaak juist heerlijk gevonden). Dan zou nog het drinken een punt kunnen zijn. Water is goed, maar neem niet teveel. Door de XTC houd je lichaam vocht vast. teveel drinken kan daardoor watervergiftiging veroorzaken. Voordat het zover is, of mss aan het allereerste begin ervan kan je lichaam het teveel kwijt willen en dan wordt je misselijk. Hoe veel drink je? Een a twee glazen per uur is in principe genoeg. Om niet oververhit te raken kun je beter af en toe af gaan koelen dan dat dat je veel gaat drinken.
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weeg 75 kilo. Maar ik drink juist vrij weinig als ik gebruik...1 flesje water in het uur ofzo.
Maar ondanks ik best erg zweet tijdens het gebruik hou ik dan nog steeds vocht vast?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
--DREAM zei:
Ik rook wel tijdens mijn trip, verder drink ik veel water. Iets zoets krijg ik niet weg.
Klik om te vergroten...

Eerder zei je iets anders, maar 1 flesje (0,5) per uur is twee glazen en dat zou dus niet teveel moeten zijn. Bovendien gaf je eerder aan dat je na een uurtje als misselijk wordt dus dan kan het al helemaal niet teveel zijn.
Het zweten is juist een deel van het probleem. Daarmee raak je essentiele zouten kwijt. Met veel water vul je die niet aan terwijl je wel je bloed verder verdunt.
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#12
met 'verder drink ik veel water' bedoel ik mee; ik drink alleen maar water:P
Wat raad je aan om wel te drinken?
En hoe vul ik die zouten weer aan?
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drinken naar behoefte wat in principe 1 a 2 glazen per uur zal zijn. Iets zouts eten vult uitgezweet zout aan.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#14
of aa drink in ieder geval iets met mineralen en ,als ik het goed heb,isotonen
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#15
ukkie zei:
kan je wel boeren?
Klik om te vergroten...


Als een meisje boert is het zoiezo niet echt netjesss xD
Maar stel ik zou moeten boeren zou ik gerust moeten overgeven zo misselijk ben ik
s
space-cowboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het grappige is juist voor mij, dat wanneer ik misselijk wordt en zelfs moet kotsen ik weet dat ik een top trip tegemoet ga :)
Ik heb me laten vertellen dat wanneer je kotst je net over het randje gaat qua hoeveelheid mdma. Wat erop volgt is elke keer (althans bij mij) een waanzinnige mega trip die lang duurt ! Kortom wanneer ik niet kots baal ik een beetje want dan weet ik dat het geen mega trip zal zijn. Tussen moment van inname en kotsen zit bij mij steevast exact een uur !

Weet niet of je hier wat aan hebt :grin:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kots nooit en ga toch echt wel hard op z'n tijd....
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
XTC prikkelt het slijmvlies van de maag. Het slijmvlies in de maag kan geïrriteerd raken. De maag wil de XTC dan zo snel mogelijk lozen, de maagwand trekt samen: je moet overgeven.
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#19
space-cowboy zei:
Het grappige is juist voor mij, dat wanneer ik misselijk wordt en zelfs moet kotsen ik weet dat ik een top trip tegemoet ga :)
Ik heb me laten vertellen dat wanneer je kotst je net over het randje gaat qua hoeveelheid mdma. Wat erop volgt is elke keer (althans bij mij) een waanzinnige mega trip die lang duurt ! Kortom wanneer ik niet kots baal ik een beetje want dan weet ik dat het geen mega trip zal zijn. Tussen moment van inname en kotsen zit bij mij steevast exact een uur !

Weet niet of je hier wat aan hebt :grin:
Klik om te vergroten...

haha heb jij even geluk:P
Ik pak altijd ander halve pil. ben er 1 x over heen gegaan toen had ik er 5 op maar toen was ik alleen gewoon misselijk zoals altijd.
nee als ik moet kotsen ben ik gelijk nuchter...maar dan komt ook alle ellende er in 1 x uit, dus even een huil bui(ook me kots :kots: ) haha & dan moet ik echt even zitten & wat drinken om bij te komen.
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drugs Infolijn zei:
XTC prikkelt het slijmvlies van de maag. Het slijmvlies in de maag kan geïrriteerd raken. De maag wil de XTC dan zo snel mogelijk lozen, de maagwand trekt samen: je moet overgeven.
Klik om te vergroten...

Kan je voorkomen dat het geirriteerd raakt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."