Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMisselijk bij XTC gebruik.

Misselijk bij XTC gebruik.

26 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen xtc gebruiken is natuurlijk wel de meest zekere oplossing voor dit probleem.

Maar om een antwoord te geven waar je wat meer op zit te wachten moet ik eerst meer weten. Wanneer wordt je misselijk? Hoe lang houd het aan? Moet je ook echt spugen? Heb je het altijd en zo nee, wanneer niet? Hoeveel XTC neem je en hoe zwaar ben je? Eet je vooraf wel of niet en indien wel, hoe lang van te voren?

Het kan namelijk zijn dat je iets met je eetpatroon moet doen, maar het kan er voor jou ook gewoon bij horen. Is het iets waar je vceel last van hebt?
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik word misselijk na een uur, en het houd ongeveer 2 uur lang aan.
1 x heb ik wel moeten overgeven.
Heel soms heb ik er geen last van als ik iedere x kwartjes pak.
Ik neem niet meer dan ander halve pil & ik weeg 75 kilo.
Vooraf eet ik goed & gezond, na 4/5 uur na mijn avond eten ongeveer neem ik een pil meestal in.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#3
niet te veel drinken volgens mij, maar wel voldoende.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Allereerst wil ik opmerken dat 1,5 halve pil geen ene zak zegt. Het is van belang mg te weten. Je zult dus moeten zorgen dat je altijd je pillen test zodat je precies weet wat je neemt en daar dus bewust mee kan gaan spelen.

Verder zie ik niet direct aanknopingspunten dus toch even verder vragen dus...
Je geeft aan geen last te hebben als je kwartjes pakt. Doe je dat vaker of is dat een eenmalige ervaring? Ik begrijp uit je verhaal dat je er al vaker last van hebt gehad..., wanneer was het het ergste? had je toen veel of weinig gebruikt en in welke hoeveelheid (ook hier weer zou het antwoord het best in mg gegeven moeten worden, maar desnoods in aantal pillen). gebruik je er nog iets anders bij (nicotine, alcohol, canabis of iets dergelijks). Hoe veel en wat drink je als je aan de X bent? Heb je in het dagelijks leven snel last van misselijkheid?
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tufnut zei:
Allereerst wil ik opmerken dat 1,5 halve pil geen ene zak zegt. Het is van belang mg te weten. Je zult dus moeten zorgen dat je altijd je pillen test zodat je precies weet wat je neemt en daar dus bewust mee kan gaan spelen.

Verder zie ik niet direct aanknopingspunten dus toch even verder vragen dus...
Je geeft aan geen last te hebben als je kwartjes pakt. Doe je dat vaker of is dat een eenmalige ervaring? Ik begrijp uit je verhaal dat je er al vaker last van hebt gehad..., wanneer was het het ergste? had je toen veel of weinig gebruikt en in welke hoeveelheid (ook hier weer zou het antwoord het best in mg gegeven moeten worden, maar desnoods in aantal pillen). gebruik je er nog iets anders bij (nicotine, alcohol, canabis of iets dergelijks). Hoe veel en wat drink je als je aan de X bent? Heb je in het dagelijks leven snel last van misselijkheid?
Klik om te vergroten...


Ik heb 2 x iedere x kwartjes gebruikt en daar geen last mee gehad. Mijn eerste keer x had ik ook geen last van misselijkheid.
Het ergste was wanneer ik er ook keta bij had gebruikt (eige schuld want het werkt tegen) ik gebruik altijd standaard ander halve pil, dan zit ik het lekkerste in die trip.
Ik gebruik blauwe nike's maar weet niet hoeveel mg erin zit.
Ik rook wel tijdens mijn trip, verder drink ik veel water. Iets zoets krijg ik niet weg.
Ik drink ook geen alcohol & in het dagelijks leven ben ik niet snel misselijk.
-
--DREAMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het even na gevraagd bij een vriend van me die het had laten testen,
en er zit 152.4 mg MDMA in
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
hahaha.., 152,4 mg. Dat is wel heel precies. Zo precies wordt het resultaat niet door het testcentrum kenbaar gemaakt. Dat wordt netjes afgerond en vaak voorzien van een spreiding. Ik weet dus niet of dat wel zo betrouwbaar is.

Maar daar gaan we wel even vanuit. 1,5 x 150 (voor het gemak rond ik het toch wel even af) = 225 mg. Uitgaande van de stel regel dat 1 a 2 mg/kg lichaamsgewicht voldoende moet zijn. is dit voor een gemiddelde man best veel. Voor een vrouw dus zeker. Ik weet niet wat je weegt, maar die berekening kun je nu zelf maken.

Als je kwartjes gebruikt dan wordt je niet misselijk begrijp ik. dan is dat dus wat je moet doen. Keta erbij is een mogelijke misselijkmaker. dat dus niet meer doen. Ik neem aan dat je vaker rookt dus dat zal het niet snel zijn (roken wordt vaak juist heerlijk gevonden). Dan zou nog het drinken een punt kunnen zijn. Water is goed, maar neem niet teveel. Door de XTC houd je lichaam vocht vast. teveel drinken kan daardoor watervergiftiging veroorzaken. Voordat het zover is, of mss aan het allereerste begin ervan kan je lichaam het teveel kwijt willen en dan wordt je misselijk. Hoe veel drink je? Een a twee glazen per uur is in principe genoeg. Om niet oververhit te raken kun je beter af en toe af gaan koelen dan dat dat je veel gaat drinken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."