Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb ik mijn serotonine voorraad uitgeput?

Heb ik mijn serotonine voorraad uitgeput?

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Heb ik mijn seratonine voorraad uitgeput?

Heb je een pil laten testen? Grote kans dat er iets anders in zat dan MDMA. Na 1,5 uur bij doseren is niet ongewoon, dus daar ligt het niet aan.
d
donenzoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bijzonder voordehand liggende titel, sorry!
Ik heb 21 december voor het eerst gebruikt, heb toen een kwartje genomen en voelde daar niets van en door kwijtgeraakte pillen heb ik na (ik weet niet meer precies..) ongeveer 1,5 uur pas weer een kwartje bijgepakt. Sloeg vreemd aan, had totaal geen euforisch gevoel, alleen heel veel energie.

Nu vraag ik me af hoe het zit met mijn voorraad seratonine. Heb ik die nou "uitgeput" maar daar gewoon niets van gevoeld? Is het wel allemaal "opgegaan" die avond? haha.

Ik wil namelijk de 7e van februari weer gebruiken, maar aangezien er maar 1,5e maand tussen dit gebruik en het eerste zat ben ik toch best bang dat die ervaring misschien niet optimaal is, ofzoiets.

Iemand die hier verstand van heeft?
Mensen uit mijn omgeving hebben allemaal een ander idee van hoe het nu eigenlijk zit, dus daar heb ik helemaal niets aan, haha.
d
donenzoneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Heb ik mijn seratonine voorraad uitgeput?

Deamon zei:
Heb je een pil laten testen? Grote kans dat er iets anders in zat dan MDMA. Na 1,5 uur bij doseren is niet ongewoon, dus daar ligt het niet aan.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is het stomme! Ik was er vergeten bij te zeggen dat toen ik bijdoseerde ik een kwartje van een andere pil had. De eerste keer rode supermans en daarna gele Marino bullets.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Heb ik mijn seratonine voorraad uitgeput?

Had je je pillen laten testen? Zonder test weet je NOOIT wat er in zit. En ook niet hoeveel mg per pil. Andere mensen kunnen je vertellen dat ze getest zijn maar dat weet je nooit zeker. Kan speed in hebben gezeten of andere rommel.
x
x-to-the-maxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Heb ik mijn seratonine voorraad uitgeput?

Los van wat hierboven gezegd is, ik denk dat je op 7 februari prima kunt nemen. ZZeker als je hiervoor maar 1 keer eerder hebt genomen. anderhalve maand is dan genoeg. Bovendien is twee maanden een indicatie. Sommigen hebben aan 1 genoeg, bij anderen duurt het misschien wel 6 maanden voordat je serotonine volledig weer op peil is. De meeste mensen hebben aan twee maanden genoeg als ze vaker gebruiken. Maar as always, gebruik verantwoordelijk.

Ow en puur uit interesse, waar ga je heen op 7 feb?
d
donenzoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Heb ik mijn seratonine voorraad uitgeput?

x-to-the-max zei:
Los van wat hierboven gezegd is, ik denk dat je op 7 februari prima kunt nemen. ZZeker als je hiervoor maar 1 keer eerder hebt genomen. anderhalve maand is dan genoeg. Bovendien is twee maanden een indicatie. Sommigen hebben aan 1 genoeg, bij anderen duurt het misschien wel 6 maanden voordat je serotonine volledig weer op peil is. De meeste mensen hebben aan twee maanden genoeg als ze vaker gebruiken. Maar as always, gebruik verantwoordelijk.

Ow en puur uit interesse, waar ga je heen op 7 feb?
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie, duidelijk! Ik ga naar chateau techno, in zaandam!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#7
x-to-the-max zei:
Bovendien is twee maanden een indicatie. Sommigen hebben aan 1 genoeg, bij anderen duurt het misschien wel 6 maanden voordat je serotonine volledig weer op peil is.
Klik om te vergroten...

Heb je hier enig naslagwerk op? Een onderzoek waarin dit staat? Ben het zelf nog nooit tegengekomen namelijk. Meestal is rond de 6 weken wel genoeg om je serotonine voorraad weer op peil te krijgen, maar 3 maanden wordt geadviseerd om het beste effect uit XTC te halen. Als je elke maand gaat gebruiken kan het effect weer heel anders zijn.

donenzone zei:
Ik heb 21 december voor het eerst gebruikt, heb toen een kwartje genomen en voelde daar niets van en door kwijtgeraakte pillen heb ik na (ik weet niet meer precies..) ongeveer 1,5 uur pas weer een kwartje bijgepakt. Sloeg vreemd aan, had totaal geen euforisch gevoel, alleen heel veel energie.
Klik om te vergroten...
Volgende keer inderdaad je pillen laten testen. Misschien had je iets te laat bijgepakt, waardoor de XTC niet goed aansloeg, of je hebt gewoon slechte pillen gehad.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Heb ik mijn seratonine voorraad uitgeput?

donenzone zei:
Deamon zei:
Heb je een pil laten testen? Grote kans dat er iets anders in zat dan MDMA. Na 1,5 uur bij doseren is niet ongewoon, dus daar ligt het niet aan.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is het stomme! Ik was er vergeten bij te zeggen dat toen ik bijdoseerde ik een kwartje van een andere pil had. De eerste keer rode supermans en daarna gele Marino bullets.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk waren dat wel gewoon 'goeie' pillen. Testen moet je natuurlijk om zeker te zijn, maar waarschijnlijk waren het goeie pillen, simpelweg omdat de meeste xtc pillen die in omloop zijn, pillen met mdma er in zijn, zoals het hoort in een xtc pil. Dat neemt niet weg dat je risico neemt op slechte pillen in te nemen als je niet laat testen, want die zijn er ook wel degelijk. Je zou maar net zo'n pil met PMA/PMMA treffen..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals Joopiejo al aangeeft, het is altijd mogelijk dat er P(P)MA in je pillen zitten. Het risico hiervan is ook dat het veel langer duurt voordat het opkomt en je dus sneller bij gaat slikken. Jij doseert gelukkig rustig(al kun je in feite niets over de dosis zeggen zonder te testen), maar er zijn ook mensen die daarna een tweede of derde pilletje naar binnen gooien. P(P)MA is in deze dosissen met een beetje pech wél dodelijk.
Daar bij kun je door te testen veel exacter doseren en weet je achteraf hoeveel je moet slikken van andere pillen om hetzelfde effect te krijgen.

Slik je trouwens medicatie? MDMA werkt niet zo goed bij bepaalde medicijnen, zoals anti-depressiva (SSRI's) en andere stoffen die spelen met je serotonine-spiegel.
x
x-to-the-maxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pandan zei:
x-to-the-max zei:
Bovendien is twee maanden een indicatie. Sommigen hebben aan 1 genoeg, bij anderen duurt het misschien wel 6 maanden voordat je serotonine volledig weer op peil is.
Klik om te vergroten...

Heb je hier enig naslagwerk op? Een onderzoek waarin dit staat? Ben het zelf nog nooit tegengekomen namelijk. Meestal is rond de 6 weken wel genoeg om je serotonine voorraad weer op peil te krijgen, maar 3 maanden wordt geadviseerd om het beste effect uit XTC te halen. Als je elke maand gaat gebruiken kan het effect weer heel anders zijn.
Klik om te vergroten...

Ik heb het even voor je onderzocht, en deze link verklaard het nog het beste onder 'depression' http://wwwchem.csustan.edu/chem4400/sjbr/Huggins01.htm. De werkelijke serotonine (of 5-HT zoals het chemisch heet) niveaus zijn eigenlijk niet (nauwelijks) relevant, maar de gevoeligheid van de receptoren van die serotonine. Het 'aantal' serotonine dat je aanmaakt blijft eigenlijk altijd rond inderdaad die anderhalve maand zitten. Ongeacht of je 6 maanden lang elke twee weken of elke 3 maanden gebruikt. Het probleem bij vaak gebruiken is juist dat je receptoren afsterven en heel langzaam pas weer teruggroeien (en niet bij iedereen volledig). Dat is ook waarom sommige mensen na intensief misbruik van de drug soms wel twee jaar wachten tot ze het weer proberen, maar alsnog niet die goede high van het begin voelen. Bij verantwoordelijk gebruik neemt die gevoeligheid van de receptoren gemiddeld tussen de twee en 6 maanden weer toe tot het oorspronkelijke niveau. Tenminste, dat zijn de cijfers nu, maar van wat ik heb begrepen wisselt dit nogal eens. Het artikel waar die laatste cijfers in staan kan ik nu even niet vinden, als ik het vind post ik het uiteraard alsnog.

Sorry voor de lap tekst, maar ik zit te wachten op m'n pizza en heb niks te doen (hij is al 10 minuten te laat!)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goh wat interessant! Ik wist dat niet, ja wel van de serotonine. bedankt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."