Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsConcerta

Concerta

12 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil graag een keer Concerta (ADHD pillen) nemen. Hoeveel moet je er nemen voor het gewenste effect en is dit erg slecht voor je gezondheid? En wat voor effect geeft het precies?
P
PoerliOepsaLid
01-01-2024, 00:00
#2
er bestaat ook Rilatine Modified Release.... die werkt 8 uren lang
als je daar 2 van slikt voel je het toch wel hoor
maar idd jointje erbij is wel super lekker
en seks op de rilatine is ook de moeite
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hangt ervan af welk effect je wenst. Je kunt het zonder problemen een keer innemen hoor, merk je het vanzelf. Je voelt je gewoon de hele dag wat alerter en scherper. Je kunt je als het goed is ook een stuk beter concentreren. Ik vond het persoonlijk behoorlijk relaxt maar het effect is vrij subtiel. Als je slim bent neem je het op een dag waar je wel wat concentratie kunt gebruiken. Als ik me niet vergis werken ze trouwens de hele dag lang omdat het langzame afgifte tabletten zijn. Daarom zijn ze ook fucking duur.
G
GODdamnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze werken de hele dag door, dus daarom neemt men ze vroeg in.
Voor een geconcentreerd (en actief), goed effect is 54 mg wel okay, de 18 en 34mg vind ik persoonlyk nix waard.
Zelf neem ik wel altyd 108 mg, gecombineerd met alcohol en/of een jointje dr bij.
Kan alleen niet slapen, al neem ik ze om 15u in, ik blijf soms wel tot 9u 's ochtends wakker :\\
(kan ook door de hoge dosis komen)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Concerta is inderdaad een middel dat langzaam afgeeft en daarom dus lang werkt (langer als ritalin bijvoorbeeld, ook een middel tegen adhd). Concerta is ook een nieuwer middel als ritalin.
Neem het niet te laat in, dan slaap je niet op tijd.

De dosis verschilt. Heb je het nog nooit gebruikt, of gebruik je het niet frequent dan heb je niet zo'n hoge dosis nodig. Je zult je inderdaad alerter / geconcentreerder / wakkerder gaan voelen.
G
GODdamnLid
01-01-2024, 00:00
#6
beetje Red Bull effect by een 'lage' dosis,
je merkt het niet, maar je word niet zo moe en bent geconcentreerder
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je word toch alleen geconcentreerder als je ook daadwerkelijk ADHD hebt? Of ook zonder de stoornis? Maar ik krijg dus een caffeïne-effect, ik word gewoon drukker? En wat is dan de reden dat ik niet gewoon mijn tree energy drink plunder? XD
G
GODdamnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit werkt schynbaar iets beter :P
En mensen zonder adhd worden nóg geconcentreerder
maar wat ik zelf altyd doe, een jointje dr by roken, biertje drby,
en dan 108 mg ofzo, dan is 't echt relaxed
S
StonebootLid
01-01-2024, 00:00
#9
Okee dankjewel:) En moet je dan ( Ik weet de hoeveelheden niet ) 4x een zwakkere pil nemen of bv 2 x een sterkere ofzo?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neem gewoon ritalin joh ipv concerta
G
GODdamnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je hebt pillen van 18, 32 en 54 mg
3 maal 18 is sowieso 54
Zelf neem ik gewoon 2x een pilletje van 54 mg, soms met een halfuurtje dr tussen, zodat ik effect merk
Maar 6 van 18 zou dus eventueel ook kunnen
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb een tijdje Concerta op recept gehad van de dokter IVM ADD, daarvoor altijd ritalin geslikt,,maar omdat je Concerta maar 1 x op een dag hoefd in te nemen had ik daarvoor gekozen. voelde me er niet echt goed bij..Klachten:
slapheid.
duizelingen.
zwak.
nog sneller afgeleid dan normaal.
en het koste me tog elke maand weer 50 euro ( tenzij je ander verzekerings paket neemt )

dus was er uiteindelijk mee gekapt,,en met mn ritalin ook. :rolleyes:

maar om een gewenst effect te krijgen ligt het eraan welke tablet je in neemt en hoeveel van die soort, zoals GODdamn al vermeld heeft heb je dus verschillende ( 18, 32, 54 mg).
meestal moet je vanuit je gewicht nagaan hoeveel mg's je naar binnen werkt.
berekening weet ik daar zo niet meer van.
begin gewoon met 1 van 54 Mg zou ik zeggen, als het je niet bevalt bouw je het vanzelf op naar meer Mg. ik raad je namelijk af om meteen de eerste keer 5 of 6 pille naar binnen te werken.


verder veel plezier :wave:
a
astradaLid
01-01-2024, 00:00
#13
"Het werkingsmechanisme van harddrugs bij kinderen is niet onbekend"

Op deze site http://www.megablunder.net/werking/ vind je een vraag van een arts en een antwoord van de bekende Belgische apotheker Fernand Haesbrouck.

citaat: "Eigenlijk is het werkingsmechanisme heel simpel: al zijn min of meer uitgebreide noties vereist van hetgeen neurofysiologie uitlegt over de transmissie van een zenuwprikkelgeleiding en de chemische vertaling daarvan dan op puur chemisch gebied.

Eerst en vooral : die werking gebeurt niet alleen maar puur cerebraal: hier is het ganse centrale zenuwstelsel mee gemoeid....."

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."